tomtom Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Jak w temacie. ... Ktoś zakładał? Jakieś podpowiedzi? Chciałbym sterowanie z ogrzewania szyby wziąć. ... Znajdę pod maską ten sygnał? Czy z bagażnika podciągnąć drutka... Pomysł jest podkleic fabryczne spryski matami do grzania luster. .. Uda się to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > Jak w temacie. ... > Ktoś zakładał? Jakieś podpowiedzi? > Chciałbym sterowanie z ogrzewania szyby wziąć. ... > Znajdę pod maską ten sygnał? Czy z bagażnika podciągnąć drutka... > Pomysł jest podkleic fabryczne spryski matami do grzania luster. .. > Uda się to? zasadnicze pytanie - po co? Jakbyśmy mieli tu mrozy po -30 przez 24h to tak, ale ostatnio jak -10 termometr pokazuje to już sukces... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > zasadnicze pytanie - po co? > Jakbyśmy mieli tu mrozy po -30 przez 24h to tak, ale ostatnio jak -10 termometr pokazuje to już > sukces... Aby psikaly...... Zbiornik nie zamarzniety, a nie leci. ... Piętro niżej chwalą się skutecznością. .... Planujemy z WBB w Stilo założyć. Życie jednak skłania Punto do pierwszeństwa. Kluczowe pytanie. ..nadal aktualne czy pod maską znajdę sygnał sterujący szybą ....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > zasadnicze pytanie - po co? W stilo na ten przykład po to, żeby rozpuścić nabity podczas odśnieżania śnieg. Dysza jest tak ukształtowana, że przy odśnieżaniu wbijesz śnieg tak, że pompka go nie wyciśnie. Przypomnę tylko, że w wytrzeszczu są mgiełkowe spryski = nabicie śniegu jest jeszcze prostsze (duży otwór dyszy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > Kluczowe pytanie. ..nadal aktualne > czy pod maską znajdę sygnał sterujący szybą ....? IMHO musisz zrobić tak samo jak w stilo, czyli przejść z kabiny do komory silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > IMHO musisz zrobić tak samo jak w stilo, czyli przejść z kabiny do komory silnika. Ok.... ale dalej nie wiem skąd Miejsca tam jest w 3itroche I które finalnie myślisz maty brać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > Ok.... ale dalej nie wiem skąd > Miejsca tam jest w 3itroche > I które finalnie myślisz maty brać? A nie myslales tez o czesciowym oklejeniu matami zbiorniczka od spryskiwaczy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > A nie myslales tez o czesciowym oklejeniu matami zbiorniczka od spryskiwaczy?? Większy problem widzę w końcówkach, a i efekt przewiduje szybszy.... Zbiornik ma większą bezwładność i z dobrym płynem nie zamarznie tak szybko. Końcówki zabite śniegiem i przymrożone zablokują nawet najlepszy płyn. Liczę, że mata z lusterka podgrzeje wystarczająco by odblokować wylot płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > Większy problem widzę w końcówkach, a i efekt przewiduje szybszy.... > Zbiornik ma większą bezwładność i z dobrym płynem nie zamarznie tak szybko. > Końcówki zabite śniegiem i przymrożone zablokują nawet najlepszy płyn. > Liczę, że mata z lusterka podgrzeje wystarczająco by odblokować wylot płynu. Nie mam na mysli zamarzania plynu w zbiorniczku, tylko jego lekki podgrzewanie. Mam wrazenie, ze taki cieply w mrozne dni lepiej rozprowadza sie po szybie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > Nie mam na mysli zamarzania plynu w zbiorniczku, tylko jego lekki podgrzewanie. Mam wrazenie, ze > taki cieply w mrozne dni lepiej rozprowadza sie po szybie aaaa nic nie stoi na przeszkodzie by 3 lub 3 i 4 matę na zbiornik nakleić..... będzie pakiet zimowy Zastanawiam się tylko czy użyć jakiegoś przekaźnika... Np w 20 sek po zapłonie działa 5 min, czy na stałe spiąć z ogrzewaniem szyby.... Na lato odpiąć zasilanie, ale czy te przykładowe 5 min wystarczy? A spinając z szybą nie odpalę przodu bez tyłu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 masz tam szmaty na masce w tej kropce ? u mnie wszystko funguje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > Zastanawiam się tylko czy użyć jakiegoś przekaźnika... > Np w 20 sek po zapłonie działa 5 min, czy na stałe spiąć z ogrzewaniem szyby.... > Na lato odpiąć zasilanie, ale czy te przykładowe 5 min wystarczy? > A spinając z szybą nie odpalę przodu bez tyłu... U siebie mialbym ulatwione zadanie, podpialbym pod przekaznik od PTC. Grzalka od niego wlacza sie w chlodne dni przy ustawionym ogrzewaniu jakos powyzej 3/4 do czasu az silnik sie zagrzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > masz tam szmaty na masce w tej kropce ? u mnie wszystko funguje zapewne nie ma, w wytrzeszczu tylko dynamiki miały z tego co pamiętam, a on ma już w ogól wersję bida, tzn classic. Poza tym Ty masz inne spryskiwacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > Ok.... ale dalej nie wiem skąd > Miejsca tam jest w 3itroche > I które finalnie myślisz maty brać? wyjścia są 2. - automat: znaleźć + po stacyjce pod maską i przekaźnik czasowy - czas dobrać na podstawie efektywności grzałek (może być ze 5 min starczy, a może dopiero 10) - manual - z ogrzewania szyby/lusterek wyjść z kabiny Osobiście wiesz, że ja rozważam 2 opcje: - stałe podłączenie do ogrzewania szyby - podłączenie j/w ale przez wyłącznik, żeby mozna było poza zimą ogrzewanie wyłączyć. Choć ostatnio w przypływie weny przyszedł mi 3 pomysł do głowy - wyłącznik 3 pozycyjny, dający możliwość załączenia prosto z aku, przez ogrzewanie szyby i wyłączenia Wiem, ponosi mnie już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > aaaa > nic nie stoi na przeszkodzie by 3 lub 3 i 4 matę na zbiornik nakleić..... > będzie pakiet zimowy ale żeby to miało sens, to IMHO powinno być to cały czas grzane, a nie tylko krótko po starcie, a wtedy juz by trzeba było jakis termostat zastosować, żeby tam się nie zrobiło np 20* przy -20 na zewnątrz. > Zastanawiam się tylko czy użyć jakiegoś przekaźnika... > Np w 20 sek po zapłonie działa 5 min, czy na stałe spiąć z ogrzewaniem szyby.... > Na lato odpiąć zasilanie, ale czy te przykładowe 5 min wystarczy? > A spinając z szybą nie odpalę przodu bez tyłu... no to najprościej - przełącznik w kabinie na załącz i przekaźnik czasowy z możliwością nastawy na max 10-20 min. Albo jak wspomniałem wyżej - automat ze stacyjką i przekaźnikiem czasowym. Na lato wyjmujesz bezpieczniki po robocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > W stilo na ten przykład po to, żeby rozpuścić nabity podczas odśnieżania śnieg. Dysza jest tak > ukształtowana, że przy odśnieżaniu wbijesz śnieg tak, że pompka go nie wyciśnie. > Przypomnę tylko, że w wytrzeszczu są mgiełkowe spryski = nabicie śniegu jest jeszcze prostsze (duży > otwór dyszy) to jest argument, ale ja zawsze przelatuje szczotką po dyszach, a z resztą radzi sobie pompka. Fakt, że przy mgiełce może to być problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > to jest argument, ale ja zawsze przelatuje szczotką po dyszach, a z resztą radzi sobie pompka. > Fakt, że przy mgiełce może to być problem. też czyszczę w Stilo ale jak się wbije to pompka nie zawsze da radę. A wycieraczki na sucho albo na błoto idą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.