zet Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Witam grono! Instalka pod 6 cyl (prins), standardowo z filtrem lotnym z czujnikiem 1w2 (wchodzi jeden przewod rozgalezia sie na dwa + czujnik), cos takiego : http://allegro.pl/prins-komplet-filtr-fazy-lotnej-cieklej-nowy-typ-i2930988704.html Chciałbym to przerobic, na tanszą alternatywe. Wyjdzie troche druciarstwo, ale pewnie bedzie dzialac tak samo. Czy jesli zastosuje takie cos: http://allegro.pl/filtr-fazy-lotnej-16-12mm-bibula-prins-vsi-lpg-i2917438527.html i do tego przejsciowke pod czujnik, o taką jak w tej aukcji http://allegro.pl/filtr-fazy-lotnej-12mm-sec-lecho-pod-czujnik-bosch-i2937940783.html Czyli miejsce pod czujnik, i do tego dalbym filtr na kazde 3 wtryskiwacze. Bedzie to działac, czy powinienem to przerobic jakos inaczej ? Czujnik powinien byc za czy przed filtrem ? Czy taki uklad bedzie wydajny cisnieniowo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Przerobilem dziala bez zarzutu. Dalem trojnik za filtrem i map sensor za fitrem (nie wiem czy nie powienien przed ?) Zastanawialem sie tez czy moze dac trojnik na wyjsciu z reduktora i oddzielnie filtr na kazda listwe - jest sens ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Przerobilem dziala bez zarzutu. Dalem trojnik za filtrem i map sensor za fitrem (nie wiem czy nie > powienien przed ?) Rozumiem, że chodzi o czujnik ciśnienia gazu. Jeśli tak, to ma być za filtrem. > Zastanawialem sie tez czy moze dac trojnik na wyjsciu z reduktora i oddzielnie filtr na kazda > listwe - jest sens ? Ale wtedy ciśnienie gazu dla czujnika wypada "zbierać" z przed obu listew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Rozumiem, że chodzi o czujnik ciśnienia gazu. Jeśli tak, to ma być za filtrem. Dokladnie tak - czy on wplywa jakos na regulacje, czy to tylko odciecie pracy w razie spadku cisnienia ? > Ale wtedy ciśnienie gazu dla czujnika wypada "zbierać" z przed obu listew. A jakie rozwiazanie jest lepsze ? trojnik za reduktorem na dwie listwy i dwa filtry, czy trojnik za jednym filtrem na dwie listwy ? w jednym i drugim przypadku czujnik cisnienia bede mial podpiety "za" filtrem (taką mam przejsciowke fi12, nie spotkalem fi16) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Dokladnie tak - czy on wplywa jakos na regulacje, czy to tylko odciecie pracy w razie spadku > cisnienia ? Komputer LPG na bieżąco wprowadza korekty od zmian ciśnienia w stosunku do ustawionego w programie. Przesunięcie czujnika przed filtr może wpływać niekorzystnie na pomiary i działanie instalacji. > A jakie rozwiazanie jest lepsze ? trojnik za reduktorem na dwie listwy i dwa filtry, czy trojnik za > jednym filtrem na dwie listwy ? w jednym i drugim przypadku czujnik cisnienia bede mial > podpiety "za" filtrem (taką mam przejsciowke fi12, nie spotkalem fi16) Dwa równoległe filtry to niby lepsza przepustowość, ale wymaga dobrej kompensacji pomiędzy listwami. Sam mam to drugie i problemów nie ma, choć nie porównywałem bezpośrednio parametrów do pierwszej wersji (pewnie byłyby mniejsze spadki przy bucie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Komputer LPG na bieżąco wprowadza korekty od zmian ciśnienia w stosunku do ustawionego w programie. Czyli ze co, zmienia czasy wtryskow albo otwarcie ? u mnie ustawia sie tylko otwarcie wtryskiwacza i offset - nie mam zadnych map ani nic... > Przesunięcie czujnika przed filtr może wpływać niekorzystnie na pomiary i działanie > instalacji. a co w przypadku jesli jest za filtrem ale tylko na JEDNEJ szynie ? > Dwa równoległe filtry to niby lepsza przepustowość, ale wymaga dobrej kompensacji pomiędzy > listwami. Co to znaczy "kompensacji" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Czyli ze co, zmienia czasy wtryskow albo otwarcie ? u mnie ustawia sie tylko otwarcie wtryskiwacza > i offset - nie mam zadnych map ani nic... Sterownik musi kompensować spadek ciśnienia przedłużeniem czasu otwarcia wtryskiwaczy. > a co w przypadku jesli jest za filtrem ale tylko na JEDNEJ szynie ? Nie jest powiedziane, że na drugiej listwie będzie dokładnie takie samo ciśnienie. Przy nowych filtrach możesz sobie postawić takie założenie, ale w przypadku używanych już jakiś czas może się np. zdarzyć, że na jednym filtrze odłoży się więcej substancji oleistych i będzie on miał wyraźnie gorszy flow od tego drugiego. Skutek raczej oczywisty. > Co to znaczy "kompensacji" ? Listwy za filtrami muszą być fizycznie ze sobą połączone i to nie wężykiem fi 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Sterownik musi kompensować spadek ciśnienia przedłużeniem czasu otwarcia wtryskiwaczy. I robi to bez ingerencji użytkownika, choć w niektórych sterownikach można poprawiać korekty od ciśnienia (STAG?). > Nie jest powiedziane, że na drugiej listwie będzie dokładnie takie samo ciśnienie. Przy nowych > filtrach możesz sobie postawić takie założenie, ale w przypadku używanych już jakiś czas może > się np. zdarzyć, że na jednym filtrze odłoży się więcej substancji oleistych i będzie on miał > wyraźnie gorszy flow od tego drugiego. Skutek raczej oczywisty. Stąd wymóg dobrej kompensacji, która powinna niwelować różnice w przepływie pomiędzy stronami. > Listwy za filtrami muszą być fizycznie ze sobą połączone i to nie wężykiem fi 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 18 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > Stąd wymóg dobrej kompensacji, która powinna niwelować różnice w przepływie pomiędzy stronami. Czy poza trojnikiem dokladac jakis mostek ? chyba niema sensu - wezyki fi12 do listwy z 3 sztukami wtryskiwaczy. Martwi mnie tylko ewentualne zwezenie przeplywu przez ten trojnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Czy poza trojnikiem dokladac jakis mostek ? chyba niema sensu - wezyki fi12 do listwy z 3 sztukami > wtryskiwaczy. Martwi mnie tylko ewentualne zwezenie przeplywu przez ten trojnik. Jakie listwy? Może najprościej będzie wkręcić w drugie końce listw rurki i połączyć je. Takie rozwiązanie widywałem już wielokrotnie. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Jakie listwy? > Może najprościej będzie wkręcić w drugie końce listw rurki i połączyć je. Niby nie wylacza sie, roznicy w jezdzie tez nie zauwazylem. Chyba nie ma co ruszac, skoro jet dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.