Skocz do zawartości

dziwny problem z kompresją


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów po dłuższej przerwie

Chciałym zasięgnąć Waszej porady co do ostatnio napotkanego problemu z bravulką... a dokładniej wyglądało to tak:

pewnego poranka autko nie chciało odpalić- przy kręceniu rozrusznikiem słychać jedynie czasami jednorazowe zapłony na którymś z cylindrów. Z komputerka sprawdzone świece (iskra piękna, wtryski ok) ale okazało się że kompresja marniutka: w kolejności 4,8,6,5 bar! Sprawdziłem ustawienie rozrządu i jest ok! następnie próba pomiaru kompresji z dawką oleju (po 5cm na cylinder) i trochę lepiej 6,9,7,6 bar. Zmontowałem silnik i po dłuższym kręceniu odpalił! Następnego dnia ok! i kompresja wróciła do pięknej normy 11,10,11,11! byłem w szoku!

Czy ktoś spotkał się z czymś takim? ma ktoś pomysł czego to mogą być objawy???

silnik 1.6 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedawno na forum było coś podobnego, o przyczynę posądzana( niesłusznie) była spaprana wymiana

> rozrządu. Problem leżał w popychaczach.

Przyznam, że rozważałem taką przyczynę, choć czy na uchylone zawory pomogłaby dawka oleju? Widocznie jest to możliwe, bo innej teorii na ten temat narazie nie mam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ten temat dokładnie albowiem właśnie u mnie kilka lat temu wystąpił ten problem. W tym roku jesteś już chyba trzeci.

Problem leży w zablokowanych szklankach popychaczy .Ciśnienie oleju blokuje szklanki i zawory zostają uchylone . Miałeś szczęście bo samochód postał i szklanki puściły .

To nie olej im pomógł .Masz najlepszy dowód na to że miałeś uchylone zawory , bo próba olejowa spowodowała nieznaczny wzrost kompresji .Możliwe że krótkotrwałe kręcenie rozrusznikiem spowodowało odblokowanie szklanek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znam ten temat dokładnie albowiem właśnie u mnie kilka lat temu wystąpił ten problem. W tym roku

> jesteś już chyba trzeci.

> Problem leży w zablokowanych szklankach popychaczy .Ciśnienie oleju blokuje szklanki i zawory

> zostają uchylone .

czyli wina leży po stronie popychaczy... choć wydaje mi się dziwne żeby stało sie to jednocześnie na wszystkich cylindrach confused.gif A może to kanał olejowy zasilający cały szereg popychaczy jest winien?

w każdym razie będę wdzięczny za wszelkie informacje użytkowników w jaki sposób poradzili sobie z tym problemem! czy pozostaje tylko wymiana na nowe, a może wystarczy napełnić je świeżym olejem? chociaż dostanie sie do nich to i tak mnustwo roboty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociaż dostanie się do nich to i tak mnóstwo roboty...

Bez przesady, trzeba zdjęć "rogi" i rozpiąć rozrząd.

Też mam problem z kompresją na zimnym silniku na jednym cylindrze, natomiast jak złapie temperaturę to wszystko się wyrównuje.

Pierścienie miałem zmieniane, szklanki są stare i teraz nie wiem jak dojść do tego, czy to pierścienie się nie przyjęły, czy popychacze są wadliwe.

Próba olejowa niewiele poprawiła kompresję, ale to jeszcze za mało dla mnie, żeby wymienić 16 szt popychaczy (10% wartości samochodu grinser006.gif)

Na razie jeżdżę i obserwuje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.