Skocz do zawartości

P2 fl 05 1,2 8v Pali na 2 cylindry


Pipper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

No i po 198kkm coś się musiało popsuć. crazy.gif

Punto pali jakby na 2 cylindry, świece wymienione, przewody wymienione, cewki wymienione.

Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania, bo nie da się tym jeździć? frown.gif

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze sie przetarl ktorys z kabli zasilajacych cewke - czesto przy wtyczce sie ktorys lamal/wycieral

> w PII.

jutro obejrzę w takim razie, bo cewki wstawiłem nowe i nie zauważyłem jakiś złamań, przetarć przewodów.

A zapytam jeszcze o centralkę wtrysku, czy gdzieś tam może leżeć problem? crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jutro obejrzę w takim razie, bo cewki wstawiłem nowe i nie zauważyłem jakiś złamań, przetarć

> przewodów.

> A zapytam jeszcze o centralkę wtrysku, czy gdzieś tam może leżeć problem?

Sprawdz czy jest sygnal na cewke z ktorej ida przewody do niepracujących cylindrów.

Jeżeli nie ma sygnału to podejrzenia pada na ECU, niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdz czy jest sygnal na cewke z ktorej ida przewody do niepracujących cylindrów.

> Jeżeli nie ma sygnału to podejrzenia pada na ECU, niestety.

Zakładając najgorsze, jak ogarnąć wymianę ECU?

Nowy/regenerowany, jak to sparować z CAN i immo, czy lepiej tAKI ZE ZDJĘTYM IMMO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładając najgorsze, jak ogarnąć wymianę ECU?

> Nowy/regenerowany, jak to sparować z CAN i immo, czy lepiej tAKI ZE ZDJĘTYM IMMO?

Ja robiłem w KoCar Tychy. Jest tutaj Kolega WaldiGSI, który też ogarnia temat.

Po krótce są dwa wyjścia:

1. Oddać do naprawy i mieć z głowy, zapłacić, założyć i jeździć. Jednak niech to naprawi ktoś kto ma o tym pojęcie.

2. Kupić używany sprawny, najlepiej z HW>303, oddać do zdjęcia IMMO, założyć i jeździć.

Z naturalnych powodów pomijam kupno nowego (~1kPLN).

Sama wymiana jest stosunkowo prosta. ECU zamontowany jest z tyłu przepustnicy (między przepustnicą a ścianą grodziową).

PS. Nie każdy sterownik da radę naprawić. Po naprawie przejechałem ~20kkm i sprzedałem padakę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli cokolwiek sie dzieje z wtryskiwaczem, odlaczona wtyczka, ulamane zlacze na wtryskiwaczu to

> marchewa sie zapala znaczy check.

z ciekawostek, po 5-10 minutach na biegu jałowym działają wszystkie cylindry, objaw zarówno na benzynie, jak i na lpg crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdz wtyczki, potraktuj jakims dobrym specyfikiem wtyczki (przeodzenie usuniecie wilgoci i

> korozji). na wszelki wypadek przejrzyj wiazke zasilania cewek abys mial spokoj.

jutrzejsze mroźne popołudnie będę ogarniał ten temat, cała wiącha do ogarnięcia, sprawdzę świece i przewody WN, żeby wiedzieć, które nie palą, poczyszczę i zakonserwuję styki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejrzyj, bo teoretycznie problemy z ECU w poliftach nie występowały.

A praktycznie wystepowaly. Przerabialem ten temat ze 2 lata temu, tak w ogole to w samochodzie u jednego kolegi z IKP.

Zaczelo sie od tego, ze nie zawsze pracowal na 4 cyl. Zazwyczaj jak byl zimny to chodzil ok, gdy sie zagrzal to zaczynal na 2 cyl. ECU bylo do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> No i po 198kkm coś się musiało popsuć.

> Punto pali jakby na 2 cylindry, świece wymienione, przewody wymienione, cewki wymienione.

> Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania, bo nie da się tym jeździć?

> Pozdrawiam

> Szymon

no faktycznie wielka tragedia, bo auto klasy nieżej, niżej i najniższej raczyło się zesrac po 200000 km... no tragedia. sprawdź cewkę, tam są dwie cewki obsługujące po dwa cylindry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no faktycznie wielka tragedia, bo auto klasy nieżej, niżej i najniższej raczyło się zesrac po

> 200000 km... no tragedia. sprawdź cewkę, tam są dwie cewki obsługujące po dwa cylindry.

napisałem, że cewki wymienione i brak poprawy, dziś zdechł zupełnie i pojechał na sznurku do mechanika crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cos wiadomo co bylo problemem?

jeszcze nie, bo pojazd stoi u mechanika, gdzie dojechał "na sznurku" wink.gif

z tego co zaobserwowałem, to pod przepustnicą jakieś izolacji luźno latały, więc nie wiem, czy jakiś gryzoń nie rozprawił się z instalacją crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie jakis czas temu cos przegryzlo kabel sygnalowy z alternatora - zorientowalem sie dopiero po

> tym, ze dzienne od razu po wlozeniu kluczyka sie zalaczaly. przerwany kabel przy przepustnicy

> .

okazało się jednak, że centralka wtrysku zaliczyła pad, dziś przed południem zamówiłem nową w KoCarze w Tychach ok.gif

Edit:

No i firma Ko-Car sprawiła się rewelacyjnie, wczoraj 13.00 zamówienie, kurier o 10.15 wręczył mi paczuszkę, zaraz do warsztatu zawożę, adaptacja i mam nadzieję, że będzie już dobrze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> okazało się jednak, że centralka wtrysku zaliczyła pad, dziś przed południem zamówiłem nową w

> KoCarze w Tychach

> Edit:

> No i firma Ko-Car sprawiła się rewelacyjnie, wczoraj 13.00 zamówienie, kurier o 10.15 wręczył mi

> paczuszkę, zaraz do warsztatu zawożę, adaptacja i mam nadzieję, że będzie już dobrze

Solidni są. U mnie też błyskawicznie temat załatwili, a dodatko przecież doszła wysyłka uszkodzonej centralki do nich.

Czemu nie naprawiałeś? Wolałeś kupić nową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Solidni są. U mnie też błyskawicznie temat załatwili, a dodatko przecież doszła wysyłka uszkodzonej

> centralki do nich.

> Czemu nie naprawiałeś? Wolałeś kupić nową?

Podobno to jakaś hybryda dziwna u mnie i to jest rzeźbienie w "kupie" oslabiony.gif

Inna sprawa, że skoro ori wytrzymało 200kkm, i teraz mam znów ori, to chwilka spokoju będzie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem. Nic to - przynajmniej problem rozwiązany.

zgadza się, pacjent już jeździ, z ciekawostek, padającą centralkę miałem już po pół roku użytkowania,

a w ASO mówili, że tak ma być na gwarancji crazy.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.