Wuniek Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Huba dzięki za pomoc finalnie mam tak ustawione i mogę ustawić stabilne obroty nawet na poziomie 650 obr co przy tym wałku mile mnie zaskoczyło : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Panowie, nie bedę już zakładał nowego wątku, aby zadac jedno pytanie. Został mi do podpecia krokowiec. Czy możecie jakoś łopatologicznie wytłumaczyć, jak go podpiąć do Emu? I czy zasilanie ma 12V czy 5V? ewenualnie ktoś ma schemat takiego krokowca? Krokowiec jest jak w przepustnicy od 1.2 16v... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 korkowiec 4 przewodowy na 2 cewkach, musisz wykorzystać 4 wyjścia z emu do sterowania: STEPPER 1 WINDING A szaro/czarny STEPPER 2 WINDING A biało/niebieski STEPPER 1 WINDING B niebiesko/czarny STEPPER 2 WINDING B zielono/biały ta rozpiska powyżej ma coś pomieszane bo pamiętam ze musiałem zamienić 2 kable miejscami a potem zapomniałem nanieść to do notatek dodatkowo u mnie korkowiec ustawiony na 200 kroków przy częstotliwości 200Hz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 dzięki, jak będę miał uwagi, będę pisał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > przy częstotliwości 200Hz A ja miałem ustawione na 40Hz i nie mogłem opanować obrotów zaraz po odpaleniu jak pracował na wzbogaceniu Teraz jest gitara Nie świadomie pomogłeś - dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > A ja miałem ustawione na 40Hz i nie mogłem opanować obrotów zaraz po odpaleniu jak pracował na > wzbogaceniu > Teraz jest gitara > Nie świadomie pomogłeś - dzięki tez miałem problem z faktem iż korkowiec robi pełny ruch po przekręceniu stacyjki a przy 40Hz i 200 krokach zanim ustawił się w zadanym otwarciu mijały długie sekundy, miałem pewne obawy czy 200Hz to nie za dużo ale jeżdżę już ponad pol roku zrobiłem z 10tys km i wszystko działa jak trzeba teraz szukam czujnika ciśnienia który będzie się dało wkręcić w listwę paliwową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 a ja się pochwalę, że mój już odpala. Podpiąłem tak jak pokazywaleś i kaszle.... bo gadać, to na pewno jeszcze nie gada ok. 40 km już przeszło i nawet go umyłem i mam takie pytanie zawczasu, czy da się z tego urządzenia wyprowadzić na zewnątrz sygnały np. o temperaturze wody, czy egt na jakieś wskaźniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Wyjścia prędkości pojazdu, CLT są konfigurowalne. Poza tym jest protokół AIM i tam można wyciągnąć to: jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Odpaliłem dziś swojego lwa na emu. Nie obyło się bez kłopotów. Teraz mam problem z wolnymi obrotami. Krokowy taki jak wasz. Zresztą reszta osprzętu również jest podobna do tego używanego we fiacie. Częstotliwość 250Hz, liczba kroków 220. Sprawdzane krokowy chodzi w pełnym zakresie dość szybko. Jak wyłacze kontroler PID to po przegazuwce po pewnym czasie obroty stabilizaują. Falowanie w granicach 50 obrotów więc akceptowalnie. Po włączeniu jakiegoś obciążenia obroty spadną, za falują delitkanie kilka razy i stabilizują Jak włącze PID na ustawieniach domyślnych to jest masakra. Obroty latają 500-1500 przy zadanych 900. Co najdziwniejsze, jak kP zjade praktycznie do zera 0.5-1 a kD i kI na maksa to jako taka trzyma obroty, ale też bez szału. Na filmie poniżej właśnie tak ustawione. Jak włącze korekcje zapłonu to dzieje się totalna masakra czasmi nawet zgaśnie. Macie jakieś pomysły? Lewe powietrze? Jak zatkam przepustnice to gaśnie. Podzielicie się swoimi ustawieniami IDLE? żeby coś podejrzeć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 > Częstotliwość 250Hz, liczba kroków 220. Pewnie ktoś ci zaraz odpowie, jak coś to mogę jutro pokazać moje ustawienia. Krokowy ustawiłem tak jak Wuniek podpowiedział - 200Hz i 200 kroków. Wcześniej miałem 40Hz i miałem problemy z wolnymi po odpaleniu, ale jak się krokowy już ustawił to trzymał obroty stabilnie. teraz od razu po odpaleniu trzyma równiutko, nawet nie jąknie. PID control nie ruszałem wcale. Resztę ustawień nie pamiętam, jutro mogę coś wrzucić jak będzie cisza w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 ale PID kontroler masz włączony? Kurde u mnie jest masakra jak go włącze, najczęściej to zgaśnie. Nie wiem sam, czy lewe powietrze gdzieś ciągnie czy co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Ze swoich wcześniejszych przygód ze strojeniem EBC mogę Ci powiedzieć, że dobranie parametrów PID to lekka masakra jest. Ogólna taktyka którą wyczytałem gdzieś, to dać sobie siana z D, ustawić I na 0 i najpierw bawić się P. Tak długo aż uzyskasz najlepszy rezultat. Potem bawić się I (tutaj są dwie rzeczy, K i MAX I) aż znajdziesz sweet spota. I rób to przy wyłączonej korekcji zapłonem, bo tylko namiesza prawdopodobnie, dopiero potem zobacz czy możesz tym coś poprawić. Mi przy EBC wartości P i I wyszły na koniec zdumiewająco małe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > ale PID kontroler masz włączony? Kurde u mnie jest masakra jak go włącze, najczęściej to zgaśnie. > Nie wiem sam, czy lewe powietrze gdzieś ciągnie czy co. PID nigdy nie ruszałem i myślę ze nie tędy droga pokaz jak masz skonfigurowane resztę parametrów : u mnie kluczem do sukcesu było ustawienie Duty cycle po nagrzaniu silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Dzięki za ustawienia. Wczoraj byłem w robocie, ale zaraz ide powalczyć z tymi obrotami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2013 Uruchomiłem wreszcie sekwencje w moim 8v, poniżej ustawienia może komuś się kiedyś przyda: I tak przy okazji możecie mi powiedzieć czy takie ustawienia Drag coefficient (Cd/Cx/Cw) i Frontal area (A) są dla seja poprawne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Uruchomiłem wreszcie sekwencje w moim 8v, poniżej ustawienia może komuś się kiedyś przyda: > I tak przy okazji możecie mi powiedzieć czy takie ustawienia Drag coefficient (Cd/Cx/Cw) i Frontal > area (A) są dla seja poprawne ? Dzięki Ci za te ustawienia! Jak się w końcu wezmę i będę odpalał, to z chęcia skorzystam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Ponawiam pytanie, wiecie jak ustawić hamownie w EMU pod seja ? Ma może ktoś z was loga z hamowania na prawdziwej hamowni ? Wtedy można by pokombinować żeby wykresy wyglądały podobnie i dobrać wartości: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > korkowiec 4 przewodowy na 2 cewkach, musisz wykorzystać 4 wyjścia z emu do sterowania: > STEPPER 1 WINDING A szaro/czarny > STEPPER 2 WINDING A biało/niebieski > STEPPER 1 WINDING B niebiesko/czarny > STEPPER 2 WINDING B zielono/biały > ta rozpiska powyżej ma coś pomieszane bo pamiętam ze musiałem zamienić 2 kable miejscami a potem > zapomniałem nanieść to do notatek > dodatkowo u mnie korkowiec ustawiony na 200 kroków przy częstotliwości 200Hz mam pytanko. Z jakiej wiazki sa oznaczenia tych kolorow ?? Bo w mojej wiazce jak i w ksiazkach mam takie kolory: niebiesko-zolty biały zielony niebiesko-bialy I teraz nie wiem jak podlaczyc krokowiec u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > mam pytanko. Z jakiej wiazki sa oznaczenia tych kolorow ?? > Bo w mojej wiazce jak i w ksiazkach mam takie kolory: > niebiesko-zolty > biały > zielony > niebiesko-bialy > I teraz nie wiem jak podlaczyc krokowiec u siebie przerabiałem z wiązki od MPi na żelowym kompie, może Kooboosh ma to gdzieś pod ręka bo był u mnie spisywaliśmy które wyjścia z EMU na który pin wtyczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > przerabiałem z wiązki od MPi na żelowym kompie, może Kooboosh ma to gdzieś pod ręka bo był u mnie > spisywaliśmy które wyjścia z EMU na który pin wtyczki nie podlaczam emu czyli szukam dodatku do MPI thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Nie będę zakładał nowego tematu, niech będzie wszystko w jednym. Wpadłem dziś do garage aby podłączyć w końcu sterowanie doładowaniem, oryginalna turbina od T-jet'a szybko wstaje i za dużo mocy jest na niskich obrotach. Niestety, zakręciłem się i poległem )) Na DETIII miałem ustawiony ten sam zawór N75 i działało, w EMU za dużo parametrów Zakładając że podłączyłem zaworek jak na rysunku poniżej (jeszcze muszę sie położyć pod auto i sprawdzić czy dobrze podłączyłem): Co i jak ustawić w EMU? Obecna instrukcja tylko wspomina o możliwości zastosowania takiego bajeru ale nie wiem czy ustawiamy w menu "outputs": I dodatkowo w "Boost"? Czy tylko w "Boost"?: Chcę mieć możliwość sterowania doładowaniem zależne od biegu i od prędkości. Czyli jeżeli dobrze rozumiem to w menu BOOST: IAT i EGT zostawiam na 100%. Odpowiednie wartości ustawiam w "gears scale" i "vss scale". Do czego jest mapa "DC" i "Boost target"? Wszelkie wskazówki i podpowiedzi mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 DC - wypelnienie sygnalu sterujacego Boost Target - zadane cisnienie, do jakiego ma dazyc zawor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 13 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 bylem dzisiaj na hamowni... i brakuje co najmniej 10 koników ale i tak nie ma tragedii jak na samodzielne "strojenie" , teraz czekam na wolny termin żeby strojeniem zajął się ktoś kto ma o tym większe pojecie ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Więc tak. Zaznaczyłem w BOOST PARAMETERS "Enable boost control" Mape "boost DC" dałem całą na 100% Mape "Bost target" dałem na maksa - czyli 400 "Gears scale" dałem wszędzie na 100% "VSS" - zostawiłem na 100% "IAT" - zostawiłem na 100% "EGT" - zostawiłem na 100% Przy takich ustawieniach dziad nie dmucha. Wskaźnik "BOOST DC" wskazuje cały czas 15. W "BOOST PARAMETERS" zaznaczyłem też "invert output" - dalej nie ładuje. Wcześniej miałem odpięty zawór N75 (nigdy nie podłączony do EMU) a wężyk do WG był zagięty aby dmuchał na maksa. Jak pisałem wcześniej, ten sam zawór wcześniej działał poprawnie z DET III. Może szlag go trafił bo to było rok temu. Jak sprawdzić go na stole czy faktycznie działa? Może jednak coś źle ustawiam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > Więc tak. Zaznaczyłem w BOOST PARAMETERS "Enable boost control" > Mape "boost DC" dałem całą na 100% > Mape "Bost target" dałem na maksa - czyli 400 > "Gears scale" dałem wszędzie na 100% > "VSS" - zostawiłem na 100% > "IAT" - zostawiłem na 100% > "EGT" - zostawiłem na 100% > Przy takich ustawieniach dziad nie dmucha. Wskaźnik "BOOST DC" wskazuje cały czas 15. W "BOOST > PARAMETERS" zaznaczyłem też "invert output" - dalej nie ładuje. > Wcześniej miałem odpięty zawór N75 (nigdy nie podłączony do EMU) a wężyk do WG był zagięty aby > dmuchał na maksa. Jak pisałem wcześniej, ten sam zawór wcześniej działał poprawnie z DET III. > Może szlag go trafił bo to było rok temu. Jak sprawdzić go na stole czy faktycznie działa? > Może jednak coś źle ustawiam? Za bardzo zryty jestem, żeby analizować co zrobiłeś, ale ogólnie to mapy DC i target muszą sobie w miarę odpowiadać, i do tego muszą w miarę odpowiadać temu co się przy danych obciążeniach dzieje w silniku. Inaczej korekta PID dostaje fioła i może przeróżne rzeczy robić. Co do zaworu, to sam w vagu jeden raz wymieniałem. Nie ma tam w tym całym EMU jakichś procedur to testowania komponentów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 14 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 > Siema, > możecie mi powiedzieć jak macie skonfigurowany czujnik stuku w EMU ? nie ma to jak odpisywać na własne posty ale skoro odp nikt nie podał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 14 Marca 2014 Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 > nie ma to jak odpisywać na własne posty ale skoro odp nikt nie podał... Dobra rada brzmi - celuj w drugą harmoniczną, na pierwszą często nakłada się praca rozrządu czy pompy wody przy pewnych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 14 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 > Dobra rada brzmi - celuj w drugą harmoniczną, na pierwszą często nakłada się praca rozrządu czy > pompy wody przy pewnych obrotach. dobre ale mnie to przerasta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 14 Marca 2014 Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 > dobre ale mnie to przerasta Nie przerasta, bo to nie optyka. Sprawa jest banalna - tutaj kolejne harmoniczne są całkowitymi wielokrotnościami częstotliwości bazowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 14 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 > Nie przerasta, bo to nie optyka. > Sprawa jest banalna - tutaj kolejne harmoniczne są całkowitymi wielokrotnościami częstotliwości > bazowej czyli po prostu x2 ? jeżeli tak to wartość jest gdzieś pomiędzy tym co jest do wyboru: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 14 Marca 2014 Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 > czyli po prostu x2 ? jeżeli tak to wartość jest gdzieś pomiędzy tym co jest do wyboru: Zgadza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 15 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 > Zgadza się protestuje i zobaczę w załączniku opracowanie o spalaniu stukowym w tym silniku 287593034-knock.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 dla potomnych podlaczenie krokowca: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > dla potomnych podlaczenie krokowca: obrazek się niestety nie wczytuje jeżeli macie problem z odpalaniem to najnowsza wersja softu sporo to poprawiła: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 poprawione: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 ostatnio zakupiłem sobie moduł BT wgrałem najnowszy soft do EMU oraz do obslugi BT na android`a i jak już miałem to na pokładzie pomyślałem że trzeba zrobić coś co ułatwiło by strojenie samodzielnie czyli jadę sam chciałbym coś poprawić i się nie roz... patrząc na lapka... wiec tak fajnie jak by do EMU był taki bajer : ale chwilowo jest to poza zasięgiem więć trzeba kombinować z tym co się ma wiec może by zaprogramować pada od Xboxa i wyświetlić co potrzeba na telefonie z adkiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr92 Napisano 18 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 Witam Wszystkich , przepraszam że odkopuje temat, ale mam "drobny problem" z odpaleniem swojego sejka- Silnik 1.2 75km, bez czujnika położenia wałka rozrządu- jak mogę ustawić full grupę dla wtryskiwaczy oraz prosiłbym o pomoc w sparametryzowaniu mapy dwell time dla cewek (ew. czy mógłbym liczyć na program, tak abym mógł się wzorować i odpalić moje autko). Z góry dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.