Skocz do zawartości

Downsizing jest be...


poziomek

Rekomendowane odpowiedzi

> W moim przypadku jest dalekie od katalogu - miasto 8-11 l/100 km.

No to podobne spalanie do mojego, jak testowałem Golfa z 1.4 160KM.

> Zdawałem sobie z tego sprawę kupując auto i nie był to dla mnie kluczowy parametr. Szczerze mówiąc,

> w ogóle nie brałem go pod uwagę.

Dla mnie spalanie tez jest mało istotne, ale tutaj jako największą zaletę turbobenzyn podaje się spalanie (wyssane zresztą z palca). A jeżeli dla kogoś spalanie nie jest priorytetem? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No mój spali w takich warunkach podobnie, podobna masa, podobna moc. Swoją drogą - dlaczego 1.8 TSI

> ma tylko 160 KM? Mój N/A ma 143, róznica raptem 17 KM, spalanie podobne, masa aut podobna.

> Przyspieszenie Superb ma lepsze, ale jakoś nadal nie widzę >sensu turbo w tym silniku

9,8 vs 8,7 to ponad sekunda roznicy pierwsze primo a spalanie auta, ktore jest prawie 200kg ciezsze jednak mniejsze waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to podobne spalanie do mojego, jak testowałem Golfa z 1.4 160KM.

> Dla mnie spalanie tez jest mało istotne, ale tutaj jako największą zaletę turbobenzyn podaje się

> spalanie (wyssane zresztą z palca). A jeżeli dla kogoś spalanie nie jest priorytetem?

Jak kupowałem Golfa, to większy silnik był dostępny tylko w GTI - 2.0T. Ale GTI nie kupiłem z dwóch powodów - nie było go jeszcze w sprzedaży w Polsce; nie podobają mi się strasznie siedzenia w kratę. zlosnik.gif

A w ogóle to miałem kupić Scirocco 2.0T ale żona się nie zgodziła na "dwudrzwiowe auto". zlosnik.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedzie, jedzie Oczywiście, że prawie dwa razy droższy Superb będzie jechał lepiej, ale w tej

> cenie to ja mogę mieć 2.0T, które jedzie dużo lepiej, niż >jakikolwiek VAG

Ale nadal bedziesz mial ciasnego lancera klasy compact no.gif

A tu masz ogromnego superba i klase D waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 9,8 vs 8,7 to ponad sekunda roznicy pierwsze primo a spalanie auta, ktore jest prawie 200kg ciezsze

> jednak mniejsze

Owszem, wiadomo ok.gif Ale różnica w cenie jest masakrująca, ja bym osobiście nie kupił turbobenzyny 1.8 o mocy zaledwie 160 KM spineyes.gif Tyle z takiej pojemności osiąga się bez turbo. O jakim downsizingu mówimy w przypadku 1.8T, osiągającego tyle KM, co 1.8 N/A? W warunkach europejskich 1.8, niezależnie czy turbo czy N/A to silnik duży, więc w kontekście danego wątku w ogóle zbaczamy z tematu. Jest podobno Superb 1.2, niech się wypowie ktoś, kto tym jeździł, jestem bardzo ciekaw zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nadal bedziesz mial ciasnego lancera klasy compact

> A tu masz ogromnego superba i klase D

A nie zauważyłeś różnicy w cenie? hehe.gif Dwukrotnej? cfaniaczek.gif Gdybym miał coś kupić za 100 kzł (nie mam takiej potrzeby, ale załóżmy) i chciał mieć coś szybkiego, to wziąłbym Rallyarta. A jak coś większego - pewnie Accorda. Ale nie Superba nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem, wiadomo Ale różnica w cenie jest masakrująca, ja bym osobiście nie kupił turbobenzyny 1.8

> o mocy zaledwie 160 KM Tyle z takiej pojemności osiąga się bez turbo. O jakim downsizingu

> mówimy w przypadku 1.8T, osiągającego tyle KM, co 1.8 N/A? W warunkach europejskich 1.8,

> niezależnie czy turbo czy N/A to silnik duży, więc w kontekście danego wątku w ogóle zbaczamy

> z tematu.

Zobacz sobie ile daje najzwyklejszy chip tuning a potem marudz waytogo.gif

>Jest podobno Superb 1.2, niech się wypowie ktoś, kto tym >jeździł, jestem bardzo

> ciekaw

1.4 T jest i jezeli masz automat w tym lancerze to nawet od niego dostajesz po zadku hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie zauważyłeś różnicy w cenie? Dwukrotnej? Gdybym miał coś kupić za 100 kzł (nie mam takiej

> potrzeby, ale załóżmy) i chciał mieć coś szybkiego, to wziąłbym Rallyarta. A jak coś większego

> - pewnie Accorda. Ale nie Superba

Ale ten superb nie ma byc szybki tylko pojemny waytogo.gif no i superb w takiej biedzie jak lancer za 50k napewno nie kosztuje 100kpln grinser006.gif

A i nie chce byc zlosliwy ale ciezko bedzie w superbie o taki gownolit jak jest w lancerze sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ten superb nie ma byc szybki tylko pojemny no i superb w takiej biedzie jak lancer za 50k

> napewno nie kosztuje 100kpln

> A i nie chce byc zlosliwy ale ciezko bedzie w superbie o taki gownolit jak jest w lancerze

No wiesz... nie wiem jak teraz, ale 3 lata temu za 64 kzł miałeś Lancera z ESP, automatyczną klimą, automatyczną skrzynią, 9 poduszkami i osiągami w granicach 10 do setki. Konkurencja nie miała szans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz sobie ile daje najzwyklejszy chip tuning a potem marudz

Nie lubię poprawiać fabryki.

> 1.4 T jest i jezeli masz automat w tym lancerze to nawet od niego dostajesz po zadku

Z manualną skrzynią Lancer jest szybszy, z CVT teoretycznie wolniejszy... Trzeba by sprawdzić wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiesz... nie wiem jak teraz, ale 3 lata temu za 64 kzł miałeś Lancera z ESP, automatyczną klimą,

> automatyczną skrzynią, 9 poduszkami i osiągami w granicach 10 do setki. Konkurencja nie miała

> szans.

64 to nie 50 smile.gif a za dyszke wiecej masz superba 1.4 z prawie tym samym grinser006.gif

Zapomniales dodac o gownolicie rodem z dacki...

Mam suzuki i serwisuje je w multisalonie Mitsu, Suzi, Hyundai - gownolit jaki jest w autkach mitsu kladzie na lopatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 64 to nie 50 a za dyszke wiecej masz superba 1.4 z prawie tym samym

Prawie robi wielką różnicę zlosnik.gif Popatrz na wyposażenie Superba za 74 kzł cfaniaczek.gif

> Zapomniales dodac o gownolicie rodem z dacki...

Taka uroda japończyków... Ja tam deski nie macam, a cenię to, ze nic nie skrzypi, na kierownicy mam coś skóropodobnego i mi wystarcza ok.gif

> Mam suzuki i serwisuje je w multisalonie Mitsu, Suzi, Hyundai - gownolit jaki jest w autkach mitsu

> kladzie na lopatki.

Mnie bardziej zależy na stronie technicznej, niż na plastikach. Co kto lubi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem, wiadomo Ale różnica w cenie jest masakrująca, ja bym osobiście nie kupił turbobenzyny 1.8

> o mocy zaledwie 160 KM Tyle z takiej pojemności osiąga się bez turbo. O jakim downsizingu

> mówimy w przypadku 1.8T, osiągającego tyle KM, co 1.8 N/A?

Tyle, że jak masz wiatrak to płacisz 1500-2000zł i z 160KM robisz ~200KM i sporo więcej momentu i samochód zaczyna jechać, a kupujesz wolnossaka i jak chcesz coś więcej to musisz go sprzedać i kupić inny samochód wink.gif

Co nie zmienia faktu, że jak jechałem OII 1.4 TSI 122KM, która na papierze jest tylko 0,5s wolniejsza od mojego strucla 9,7s vs 9,2s to wrażenie było jakby ta Octa była jakaś zamulona.

Kolejnym absurdem jest to, że rzekomo ten silnik ma maksymalny moment od 1500 rpm - chciałbym to widzieć na hamowni...

Mój silnik wolnossący ma maks. moment przy 3500rpm (tylko 5Nm więcej niż ta Octa 1.4) i czuć, że od ok. 3 tyś. zaczyna ładnie ciągnąć i teraz analogicznie w OII 1.4 TSI 122KM patrząc na papier to musiałbym mieć takie wrażenie przy 1500rpm skoro jest tylko 5Nm mniej i osiąga je już tak nisko, a masa praktycznie identyczna, a wrażenie z jazdy jest takie: "you are f.. kidding me" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że jak masz wiatrak to płacisz 1500-2000zł i z 160KM robisz ~200KM i sporo więcej momentu i

> samochód zaczyna jechać, a kupujesz wolnossaka i jak chcesz coś więcej to musisz go sprzedać i

> kupić inny samochód

Wiadomo zlosnik.gif Ale raczej będę szedł w kierunki jakiegoś V6 czy V8 made in Japan, niż w turbo. Chyba że Mitsu, Toyota czy Honda zrobią jakieś 1.6-1.8T, ale i tak wolę jakieś N/A 4.0 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo Ale raczej będę szedł w kierunki jakiegoś V6 czy V8 made in Japan, niż w turbo. Chyba że

> Mitsu, Toyota czy Honda zrobią jakieś 1.6-1.8T, ale i tak wolę jakieś N/A 4.0

Wiadomo, że duże n/a jest fajne, ale jednak stosunek cena/spalanie/osiągi łatwiej osiągnąć w silniku z T...

Sam kupiłem teraz wolnossaka 2.3 V5 bo taki akurat się trafił, a kupowanie używki to nie salon, żeby wybrzydzać chociaż celowałem w 1.8T 150KM i chip na 180KM...

Straciłem na potencjalnych osiągach zyskałem na pięknym dźwięku silnika i braku turbo i związanych z nim wad ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porownanie

> p.s. co do plastikow - mam suzuki a w nim podobny gownolit

> Poza klima polauto zamiast auto to jakos wybitnych roznic nie widze

Są duże. Czujnik desczu, sterowanie radiem z kierownicy, tempomat, automatyczna skrzynia (!), poduszka kolanowa i tak dalej. Superb za 74 kzł to golas. Za 64 kzł miałeś Lancera w wersji Invite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To będzie drugi wątek hicior.

> Ale będzie zaraz krew się lała... ciekawe czy na końcu wątek nie skończy się kłótnią ON vs LPG

> No więc czas na gwóźdź programu:

> Kliku cpyku

Wystarczy porównać silniki fiata 2.0 150 i 1.4t 150. W pierwszym spalanie w mieście zaczynało się od 12 a w drugim zasadniczo się kończyło na 12...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy porównać silniki fiata 2.0 150 i 1.4t 150. W pierwszym spalanie w mieście zaczynało się

> od 12 a w drugim zasadniczo się kończyło na 12...

Ale 2.0 N/A Fiata to był już stary silnik, współczesne N/A 1.8-2.0 palą jednak zdecydowanie mniej. I jak nie lubię Fiata, to przyznaję, ze zawsze robili dobre silniki, nowe t-benzyny są całkiem fajne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są duże. Czujnik desczu, sterowanie radiem z kierownicy, tempomat, automatyczna skrzynia (!),

> poduszka kolanowa i tak dalej. Superb za 74 kzł to golas. Za 64 kzł miałeś Lancera w wersji

> Invite.

Przestudiuj wyposazenie tego Superba i Lancera Invite...

Poduszka kolanowa jest w Superbie wink.gif

Tempomat do superba kosztuje 200pln i flaszke wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przestudiuj wyposazenie tego Superba i Lancera Invite...

> Poduszka kolanowa jest w Superbie

> Tempomat do superba kosztuje 200pln i flaszke

Za dopłatą cfaniaczek.gif Weź doposaż Superba w wersji podstawowej tak jak Lancera w wersji Invite, to zobaczysz, ile wyjdzie smirk.gif Tempomat 200, Maxi-Dot 300 i tak dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale 2.0 N/A Fiata to był już stary silnik, współczesne N/A 1.8-2.0 palą jednak zdecydowanie mniej.

> I jak nie lubię Fiata, to przyznaję, ze zawsze robili dobre silniki, nowe t-benzyny są całkiem

> fajne

Akurat to 2.0 bylo nowoczesniejsze niz niejedna dzisiejsza benzyna n/a wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy porównać silniki fiata 2.0 150 i 1.4t 150. W pierwszym spalanie w mieście zaczynało się

> od 12 a w drugim zasadniczo się kończyło na 12...

Popatrz na spalanie Toyoty Avensis 2.0 valvematic 152KM n/a 9,2/5,6/6,9.

Po prostu niektórzy producenci nie potrafią robić oszczędnych silników wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za dopłatą Weź doposaż Superba w wersji podstawowej tak jak Lancera w wersji Invite, to

> zobaczysz, ile wyjdzie

No wzialem wink.gif masz linka kliknij sobie lancera invite vs superb active

czekaj zrobie prt src bo link nie chce wklejac porownania waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za dopłatą Weź doposaż Superba w wersji podstawowej tak jak Lancera w wersji Invite, to

> zobaczysz, ile wyjdzie Tempomat 200, Maxi-Dot 300 i tak dalej...

Pokaz mi Maxi-Dot w Lancerze bo ten komputerek co tam jest to jest Zart-Dot zlosnik.gif

Generalnie nieistotne pierdolki a auto duuuzzooooo wieksze a do tego palace mniej hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pokaz mi Maxi-Dot w Lancerze bo ten komputerek co tam jest to jest Zart-Dot

Porównywalny.

> Generalnie nieistotne pierdolki a auto duuuzzooooo wieksze a do tego palace mniej

Wklejaj ok.gif No i porównuję stan z 2010, kiedy wybierałem obecny samochód. Nie wiem czy coś się zmieniło w przypadku Superba, Lancer jest nadal ten sam (był FL, ale mało istotny). A porównanie typu "duuużo większe i mniej pali" jest bez sensu, bo za chwilę stwierdzimy, że Dacia jest lepsza, bo jest większa i mniej pali hehe.gif A co do "nieistotnych pierdółek", to dla mnie automatyczna klima i automatyczna skrzynia to nie są pierdółki nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porównywalny.

No wlasnie nie wink.gif

> Wklejaj No i porównuję stan z 2010, kiedy wybierałem obecny samochód. Nie wiem czy coś się

> zmieniło w przypadku Superba, Lancer jest nadal ten sam (był FL, ale mało istotny). A

> porównanie typu "duuużo większe i mniej pali" jest bez sensu, bo za chwilę stwierdzimy, że

> Dacia jest lepsza, bo jest większa i mniej pali A co do "nieistotnych pierdółek", to dla

> mnie automatyczna klima i automatyczna skrzynia to nie są pierdółki

Ta automatyczna w Mitsu to tak samo dziala jak polautomat w szkodzie; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoda

> Lancer

No i popatrz jaka jest różnica (pomijam CVT, wtedy w tej cenie dało się kupić). To co jest w Lancerze, a nie ma w Superb:

CLIMATRONIC - klimatyzacja automatyczna 2000 zł

Czteroramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna (obsługa: radio, telefon GSM) 1800 zł

Czujnik deszczu 800 zł

Tempomat 1200 zł

Czyli łącznie 5800 zł, czyli 17800. Jest róznica? cfaniaczek.gif Do tego nie jestem pewien jak 3 lata temu miała się sprawa kurtyn, poduszki kolanowej, ESP i fabrycznego radia w Superb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie nie

To samo. Szału nie ma, ale spełnia swoją funkcję. W Skodzie za dopłatą cfaniaczek.gif

> Ta automatyczna w Mitsu to tak samo dziala jak polautomat w szkodzie; )

W Lancerze nie ma automatycznej skrzyni. Jest CVT. Jednym się podoba, innym nie, ale porównanie z jakąkolwiek skrzynią automatyczną jest bez sensu, zupełnie inna zasada działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CLIMATRONIC - klimatyzacja automatyczna 2000 zł

Na ten temat sie juz wypowiedzialem waytogo.gif

> Czteroramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna (obsługa: radio, telefon GSM) 1800 zł

Jedyne za co warto doplacic

> Czujnik deszczu 800 zł

Zbedny gadzet a nawet bardzo upierdliwy waytogo.gif

> Tempomat 1200 zł

Dolozenie 200pln

> Czyli łącznie 5800 zł, czyli 17800. Jest róznica?

Zapomniales o tym,ze skoda zjezdza bez problemu conajmniej 10% a mitsu zaproponuje, zeby zjechal na szczaw smile.gif

Popatrz na allegro bo takie skody mozna miec juz za 68 kpln grinser006.gif

> Do tego nie jestem pewien jak 3 lata temu miała

> się sprawa kurtyn, poduszki kolanowej, ESP i fabrycznego >radia w Superb.

ESP i kurtyny byly zawsze co do mp3 nie wiem...

Wiesz zapomniales, ze powinnismy porownac Octavie z twoim Lancerem bo to ta sama klasa...

IMHO nieduza doplata za duzoooo wieksze auto waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Lancerze nie ma automatycznej skrzyni. Jest CVT. Jednym się podoba, innym nie, ale porównanie z

> jakąkolwiek skrzynią automatyczną jest bez sensu, zupełnie inna zasada działania.

Mowa o klima polautomat vs automat

A skrzynie CVT - mialem kilka razy nieprzyjemnosc... IMHO do traktorow to one sie nadaja do aut nie no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.