Skocz do zawartości

Punto 14. multiair


Rekomendowane odpowiedzi

> Witam

> Czy się opłaca kupić takie auto. Czy ktoś ma i jak to się sprawuje?

> Czy da się założyć instalację gazową (oprócz serwisu - koszt 4500)

> Dzięki

105KM słabo lata a swoje spali. Tylko zwróć uwagę na kwestię stop&start, co się bedzie działo z gazem jeśli auto co chwile bedzie gasło i odpalało na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Czy się opłaca kupić takie auto. Czy ktoś ma i jak to się sprawuje?

> Czy da się założyć instalację gazową (oprócz serwisu - koszt 4500)

> Dzięki

Witam.Na to samo pytanie diler odpowiedział że można.Ale...koszt założenia plasował sie w granicy 5 tys.Do tego dochodziły półroczne przeglądy instalki i wiadomo koszty o których cenowo poinformowano mnie w bardzoooo wymijający sposób cfaniaczek.gifJeżdząc średnio rocznie 20 tyś.km( cos koło tego) dałem sobie spokój.Po półrocznym użytkowaniu Kropka moge powiedzieć że nie załuję braku instalacji gazowej.Ten silnik sprawuje się bez zarzutu.Kultura pracy tego silnika jest naprawde oszalamiająca waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko panowie zależy ile kto robi km i jakie ma priorytety dotyczące samochodu, w moim przypadku

> grande ma być tanią siłą roboczą i taką jest, bo robie 100km za 25zł. Jedyny minus jaki widzę

> w lpg to tankowanie co 350km

Sam dobrze wiesz, ze to czy czlowiek bedzie zadowolony z LPG glownie zalezy od osoby zakladajacej.

Jak zle zamontowana i chociazby z nazwy/modelu byla super instalacja to bedzie z niej wiecej problemow niz korzysci i watpie aby user byl zadowolony. Inna sprawa, ze im nowszy samochod tym trudniej dobrze zalozyc LPG i go odpowiednio wyregulowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko panowie zależy ile kto robi km i jakie ma priorytety dotyczące samochodu, w moim przypadku

> grande ma być tanią siłą roboczą i taką jest, bo robie 100km za 25zł. Jedyny minus jaki widzę

> w lpg to tankowanie co 350km

Nie wiedziesz też do garaży podziemnych zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie trzeba tego systemu uswać .Można go po prostu z konsoli wylączyć.Takim małym przyciskiem....

Tyle, że trzeba go w kółko wyłączać z każdym odpaleniem auta... Pewnie jest opcja by to na stałe wyłączyć ale potrzeba jakiegoś magika od elektroniki smile.gif

BTW moim zdaniem idzie się do tego przyzwyczaić. Zanim wrzuci się bieg już silnik jest dawno odpalony. Jedyna wada to konieczność używania specjalnego akumulatora... Masakra jest jedynie wtedy jak ma się automatyczny hamulec postojowy (przy odpalaniu auta się ono stacza w dół bez kontroli kierowcy) w innym wypadku nie jest to jakoś szczególnie inwazyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że trzeba go w kółko wyłączać z każdym odpaleniem auta... Pewnie jest opcja by to na stałe

> wyłączyć ale potrzeba jakiegoś magika od elektroniki

> BTW moim zdaniem idzie się do tego przyzwyczaić. Zanim wrzuci się bieg już silnik jest dawno

> odpalony. Jedyna wada to konieczność używania specjalnego akumulatora... Masakra jest jedynie

> wtedy jak ma się automatyczny hamulec postojowy (przy odpalaniu auta się ono stacza w dół bez

> kontroli kierowcy) w innym wypadku nie jest to jakoś szczególnie inwazyjne.

a czym różni się ten akk od zwykłego? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czym różni się ten akk od zwykłego?

12V 63Ah 450A Heavy Duty.Wszystko co możliwe w Kropku włączone a aku daje radę gdy system S&S się załącza.W przypadku włączenia ogrzewania szyby tylniej komp wywala komunikat "S$S niedostępny"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czym różni się ten akk od zwykłego?

Nie tylko chodzi o zapas "mocy" ale głównie o wytrzymałość akumulatora na częste rozładowania i naładowywania. Normalny akumulator po częstych rozładowywaniach i naładowywaniach traci szybko swoją pierwotną pojemność. Bardziej zaawansowane systemy dodatkowo jeszcze doładowują akumulator energią hamowania więc akumulator taki musi też być odporny na skoki napięcia doładowywania (od zerowego ładowywania przy znacznym poziomie poboru mocy aż do bardzo dużego napięcia ładowania) i odporny na drobne przeładowanie.

Aku dla S&S to coś w tym stylu:

http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/tec...er-performance/

Są droższe od zwykłych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 12V 63Ah 450A Heavy Duty.Wszystko co możliwe w Kropku włączone a aku daje radę gdy system S&S

> się załącza.

>W przypadku włączenia ogrzewania szyby tylniej komp wywala komunikat "S$S

> niedostępny"...

muszę dokładniej się obczytać z tym systemem... może nie taki diabeł straszny jak go malują... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tylko chodzi o zapas "mocy" ale głównie o wytrzymałość akumulatora na częste rozładowania i

> naładowywania. Normalny akumulator po częstych rozładowywaniach i naładowywaniach traci szybko

> swoją pierwotną pojemność. Bardziej zaawansowane systemy dodatkowo jeszcze doładowują

> akumulator energią hamowania więc akumulator taki musi też być odporny na skoki napięcia

> doładowywania (od zerowego ładowywania przy znacznym poziomie poboru mocy aż do bardzo dużego

> napięcia ładowania) i odporny na drobne przeładowanie.

> Aku dla S&S to coś w tym stylu:

> http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/tec...er-performance/

> Są droższe od zwykłych

ok. dzięki za info ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> muszę dokładniej się obczytać z tym systemem... może nie taki diabeł straszny jak go malują...

Przyznam się szczerze że z początku S&S napędzał mi stracha icon_eek.gifGaśnięcie silnika wywoływało lekką panikę bo i co się dzieje a co się stało co jest grane.Obecnie jest waytogo.gif i da się radę "żyć" z tym ustrojstwem.Tym bardziej że S&S zaczyna funkcjonować dopiero w momecie gdy silnik uzyska temperaturę pracy.Latem następowało to dużo szybciej-wiadomo temperatura zewnętrzna niż obecnie.Przy temperaturze zewnętrznej gdzie zdarzało się nawet -15 system milczał.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.