tomi84 Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Pany jak mnie denerwuje ten klakson to nie macie pojęcia, przegląd się skończył w ten weekend a dziś poniedziałek i nie moge jechać na przegląd z powodu własnie nie działającego klaksonu. Bezpiecznik sprawny, był wymieniany w razie sprawdzania na większy - cisza Łyżwy sprawne, nie zabrudzone, przepływ prądu jest - cisza Klakson martwy sprawdziłem na krótko przez aku. Klakson wymieniony na nowy, sprawdziłem na krótko z aku, działa. Podpięty przez konkretne kable tj fioletowy i czarny - cisza Co może być przyczyną tego że nie chce brzęczeć ten klakson ? Słyszałem że w obudowie kierownicy coś może się zerwać jakiś przewód i należy ściągnąć kierownice ? Czy ściągnąć obudowe kierownicy, przełączników, kierunkowskazów itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Pytanie kontrolne - dziala Ci wentylator chlodnicy? Wiem ze kiedys dzialal, ale czy obecnie na 100% kreci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi84 Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Kręci na 100 % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Kręci na 100 % To zacznij od sprawdzenia stanu konektorow przy samym klaksonie oraz wlacznika na kierownicy. Bezpiecznik jest raczej dobry, bo jest wspolny z wczesniej wspomnianym wentylatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi84 Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > To zacznij od sprawdzenia stanu konektorow przy samym klaksonie oraz wlacznika na kierownicy. Konektory złączone na krótko, tak samo te w kierownicy i cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Konektory złączone na krótko, tak samo te w kierownicy i cisza. masz wersje z 2 czy jednym przekaźnikiem w skrzynce bezpiecznikowej? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi84 Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Skrzyneczka wygląda mniej więcej tak http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR0DopGmBOH2--Ln389tu75H1cn68mwtgz8Yh1qpEcw5bMfJwGm6g http://images30.fotosik.pl/196/85fba8eafaa81e7dm.jpg Po lewej stronie jest i po prawej niebieski. Wiec z tego wnioskuje że są dwa przekażniki, a nie wiem jak one wyglądają w skrzynce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > Skrzyneczka wygląda mniej więcej tak > http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR0DopGmBOH2--Ln389tu75H1cn68mwtgz8Yh1qpEcw5bMfJwGm6g > http://images30.fotosik.pl/196/85fba8eafaa81e7dm.jpg > Po lewej stronie jest i po prawej niebieski. Wiec z tego wnioskuje że są dwa przekażniki, a nie > wiem jak one wyglądają w skrzynce. Pytam ile jest w samej skrzynce - a nie w dostawkach obok skrzynki. Jeśli faktycznie masz tak jak na pierwszej fotce (czyli 2 zworki, jeden przekaźnik) to masz wersje bez przekaźnika od sygnału dźwiękowego. Czyli na samym titku zawsze na stale podany jest plus. A masa jest podawana przez naciśnięcie przycisku na kierownicy. Zobacz czego nie ma i odpowiednio do tego szukaj. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > Pytam ile jest w samej skrzynce - a nie w dostawkach obok skrzynki. > Jeśli faktycznie masz tak jak na pierwszej fotce (czyli 2 zworki, jeden przekaźnik) to masz wersje > bez przekaźnika od sygnału dźwiękowego. > Czyli na samym titku zawsze na stale podany jest plus. > A masa jest podawana przez naciśnięcie przycisku na kierownicy. > Zobacz czego nie ma i odpowiednio do tego szukaj. Chyba wiem, czego nie ma W Uno 900 nie miałem przekaźnika klaksonu. Ale skrzynka bezpiecznikowa jest taka sama, jak do przekaźnika. I dlatego okablowanie idzie przez to gniazdo, z tym że do klaksonu jest dodatkowo doprowadzony z wiązki stały plus. A przewód od klaksonu idzie do połączenia styku roboczego przekaźnika w skrzynce bezpieczników, zaś przewód od przycisku w kierownicy do jednego połączenia stylu cewki przekaźnika w gnieździe. I te dwa punkty są bocznikowane zworką, której zdaje się u kolegi nie ma. Tylko za nic nie mogę znaleźć w sieci zdjęcia skrzynki z tą zworą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi84 Napisano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 To powinienem zrobić tak ... przeglądnąć przewód z kierownicy do skrzynki tak ? A jeśli mam sprawdzić czy działa na przewodach tych w peszlu to mam podpiąć plus i mase moge wziaść z aku tak ? jeśli zabrzęczy to znaczy że przewód w kierownicy do skrzynki cos nie teges ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 U mnie w Uno walnięty był zespolony ...... przełączników, tzn. przełączniki wycieraczek, kierunków i długich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > To powinienem zrobić tak ... przeglądnąć przewód z kierownicy do skrzynki tak ? > A jeśli mam sprawdzić czy działa na przewodach tych w peszlu to mam podpiąć plus i mase moge wziaść > z aku tak ? jeśli zabrzęczy to znaczy że przewód w kierownicy do skrzynki cos nie teges ? Nie i nie. W układzie bez przekaźnika po pierwsze klakson ma doprowadzone dwa przewody - stały plus i idący przez skrzynkę bezpieczników do przycisku w kierownicy. Dlatego klakson powinien mieć dwa wyprowadzenia izolowane od masy. Tak przynajmniej było w moim starym Uno i tam często ugniwała przez elektrokorozję jedna z końcówek przy klaksonie. W układzie z przekaźnikiem klakson jest jedną końcówką podłączony do masy albo ma masę na obudowie. Ten przewód od klaksonu idzie do styku roboczego przekaźnika w jego podstawce w skrzynce bezpieczników. Jeżeli jest układ z przekaźnikiem, to tym przewodem dostaje plus od drugiego styku przekaźnika zasilonego w podstawce na stałe. Cewka przekaźnika jest jednym końcem też na tym plusie, a drugi koniec cewki z podstawki jest wyprowadzony przewodem do przycisku w kierownicy podającego masę. W ten sposób powoduje przyciągnięcie przez cewkę styków i podanie PLUSA na klakson. Gdy nie ma przekaźnika, specjalna zworka wstawiana w podstawkę przekaźnika klaksonu zwiera przewód idący od przycisku w kierownicy (czyli doprowadzenie do cewki przekaźnika) z przewodem idącym do klaksonu (czyli jednym z doprowadzeń do styków przekaźnika). To są te dwa styki w podstawce, na których nie ma stałego plusa. Z tym że do ich wykrycia zdejmij obydwa przewody z klaksonu, żeby nie mieć plusa przez klakson na drugim doprowadzeniu do styku roboczego przekaźnika. Jeżeli chodzi o doprowadzenia do cewki przekaźnika w jego podstawce, to na jednym powinien być stały plus, a na drugim powinna pojawiać się masa przy przyciśnięciu przycisku klaksonu na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.