Skocz do zawartości

Niedziałający klakson


tomi84

Rekomendowane odpowiedzi

Pany jak mnie denerwuje ten klakson to nie macie pojęcia, przegląd się skończył w ten weekend a dziś poniedziałek i nie moge jechać na przegląd z powodu własnie nie działającego klaksonu.

Bezpiecznik sprawny, był wymieniany w razie sprawdzania na większy - cisza

Łyżwy sprawne, nie zabrudzone, przepływ prądu jest - cisza

Klakson martwy sprawdziłem na krótko przez aku.

Klakson wymieniony na nowy, sprawdziłem na krótko z aku, działa.

Podpięty przez konkretne kable tj fioletowy i czarny - cisza

Co może być przyczyną tego że nie chce brzęczeć ten klakson ? Słyszałem że w obudowie kierownicy coś może się zerwać jakiś przewód i należy ściągnąć kierownice ? Czy ściągnąć obudowe kierownicy, przełączników, kierunkowskazów itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzyneczka wygląda mniej więcej tak

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR0DopGmBOH2--Ln389tu75H1cn68mwtgz8Yh1qpEcw5bMfJwGm6g

http://images30.fotosik.pl/196/85fba8eafaa81e7dm.jpg

Po lewej stronie jest i po prawej niebieski. Wiec z tego wnioskuje że są dwa przekażniki, a nie wiem jak one wyglądają w skrzynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzyneczka wygląda mniej więcej tak

> http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR0DopGmBOH2--Ln389tu75H1cn68mwtgz8Yh1qpEcw5bMfJwGm6g

> http://images30.fotosik.pl/196/85fba8eafaa81e7dm.jpg

> Po lewej stronie jest i po prawej niebieski. Wiec z tego wnioskuje że są dwa przekażniki, a nie

> wiem jak one wyglądają w skrzynce.

Pytam ile jest w samej skrzynce - a nie w dostawkach obok skrzynki.

Jeśli faktycznie masz tak jak na pierwszej fotce (czyli 2 zworki, jeden przekaźnik) to masz wersje bez przekaźnika od sygnału dźwiękowego.

Czyli na samym titku zawsze na stale podany jest plus.

A masa jest podawana przez naciśnięcie przycisku na kierownicy.

Zobacz czego nie ma i odpowiednio do tego szukaj.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam ile jest w samej skrzynce - a nie w dostawkach obok skrzynki.

> Jeśli faktycznie masz tak jak na pierwszej fotce (czyli 2 zworki, jeden przekaźnik) to masz wersje

> bez przekaźnika od sygnału dźwiękowego.

> Czyli na samym titku zawsze na stale podany jest plus.

> A masa jest podawana przez naciśnięcie przycisku na kierownicy.

> Zobacz czego nie ma i odpowiednio do tego szukaj.

Chyba wiem, czego nie ma smile.gif W Uno 900 nie miałem przekaźnika klaksonu. Ale skrzynka bezpiecznikowa jest taka sama, jak do przekaźnika. I dlatego okablowanie idzie przez to gniazdo, z tym że do klaksonu jest dodatkowo doprowadzony z wiązki stały plus. A przewód od klaksonu idzie do połączenia styku roboczego przekaźnika w skrzynce bezpieczników, zaś przewód od przycisku w kierownicy do jednego połączenia stylu cewki przekaźnika w gnieździe. I te dwa punkty są bocznikowane zworką, której zdaje się u kolegi nie ma. Tylko za nic nie mogę znaleźć w sieci zdjęcia skrzynki z tą zworą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinienem zrobić tak ... przeglądnąć przewód z kierownicy do skrzynki tak ?

A jeśli mam sprawdzić czy działa na przewodach tych w peszlu to mam podpiąć plus i mase moge wziaść z aku tak ? jeśli zabrzęczy to znaczy że przewód w kierownicy do skrzynki cos nie teges ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To powinienem zrobić tak ... przeglądnąć przewód z kierownicy do skrzynki tak ?

> A jeśli mam sprawdzić czy działa na przewodach tych w peszlu to mam podpiąć plus i mase moge wziaść

> z aku tak ? jeśli zabrzęczy to znaczy że przewód w kierownicy do skrzynki cos nie teges ?

Nie i nie.

W układzie bez przekaźnika po pierwsze klakson ma doprowadzone dwa przewody - stały plus i idący przez skrzynkę bezpieczników do przycisku w kierownicy. Dlatego klakson powinien mieć dwa wyprowadzenia izolowane od masy. Tak przynajmniej było w moim starym Uno i tam często ugniwała przez elektrokorozję jedna z końcówek przy klaksonie.

W układzie z przekaźnikiem klakson jest jedną końcówką podłączony do masy albo ma masę na obudowie.

Ten przewód od klaksonu idzie do styku roboczego przekaźnika w jego podstawce w skrzynce bezpieczników. Jeżeli jest układ z przekaźnikiem, to tym przewodem dostaje plus od drugiego styku przekaźnika zasilonego w podstawce na stałe. Cewka przekaźnika jest jednym końcem też na tym plusie, a drugi koniec cewki z podstawki jest wyprowadzony przewodem do przycisku w kierownicy podającego masę. W ten sposób powoduje przyciągnięcie przez cewkę styków i podanie PLUSA na klakson.

Gdy nie ma przekaźnika, specjalna zworka wstawiana w podstawkę przekaźnika klaksonu zwiera przewód idący od przycisku w kierownicy (czyli doprowadzenie do cewki przekaźnika) z przewodem idącym do klaksonu (czyli jednym z doprowadzeń do styków przekaźnika). To są te dwa styki w podstawce, na których nie ma stałego plusa. Z tym że do ich wykrycia zdejmij obydwa przewody z klaksonu, żeby nie mieć plusa przez klakson na drugim doprowadzeniu do styku roboczego przekaźnika. Jeżeli chodzi o doprowadzenia do cewki przekaźnika w jego podstawce, to na jednym powinien być stały plus, a na drugim powinna pojawiać się masa przy przyciśnięciu przycisku klaksonu na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.