Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą do wymiany?


polleck

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Problem jest taki, że w aucie 1.6 16v benzyna, silnik długo się nagrzewa. Potrzeba 5 km żeby wskazówka temperatury płynu chłodzącego doszła do 25% procent skali (50% skali oznacza że auto osiągnęło docelową temperaturę pracy). Późno też zaczyna lecieć ciepło z nawiewów i nie jest gorące tylko takie... ciepłe. Momentami, zwłaszcza na światłach i w korku auto się przegrzewa (do granic zadziałania wiatraka chłodnicy oczywiście). Pojechałem ja do warsztatu, żeby fachman rzucił okiem.

Fachman po podniesieniu pokrywy silnika (popularnie zwanej maską) powiedział że czuć płyn chłodniczy i że trzeba zrobić test na CO2. Wziął taką ładną walizeczkę, w której była taka fiolka z gruszką do zasysu i buteleczka z niebieskim płynem. Pan wlał ten płyn do fiolki i pociągnął gruszką ciepły płyn chłodniczy z mojego 1.6 16v. Momentalnie płyn zmienił kolor na zielony. Później Pan z serwisu popopmopwał gruszką w powietrzu już bez dostępu do płynu i płyn zmienił kolor po jakimś czasie spowrotem na niebieski.

Diagnoza: nieszczelna uszczelka pod głowicą w kanale wodnym.

Dla mnie to były czary mary, tak więc chciał bym się spytać Państwa czy Pan z serwisu mnie czarował na wymianę UPG czy rzeczywiście nie ma tu żadnej magii tylko nowoczesna technologia?

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli byłyby spaliny w płynie to ta ciecz w teście powinna mieć raczej żółty kolor a nie niebieski hmm.gif

Poza tym...

- węże "wodne" szybko robią się mocno twarde?

- duże jest ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym jak korek odkręcisz?

- odkręć korek i wkręć silnik na wyższe obroty, zobacz czy płynu nie wywala,

- czy spaliny mają "słodkawy" zapach?

- jaki masz poziom płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dla mnie to zacznij od wymiany termostatu bo objawy masz typowe

W którym miejscu są typowe?

Można byłoby się z tym zgodzić, gdyby autor tematu nie pisał że auto momentami się przegrzewa...

Zawsze może sprawdzić chłodnicę czy nagrzewa się proporcjonalnie do czasu pracy silnika, jeśli przyjąć oczywiście że termostat zaciął się w otwartej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płynu ubywa?

jest masło pod korkiem?

jak olej wygląda?

jak rano zapala to chodzi chwilę(sek dwie) nieprawidłowo? (mam na mysli czy po ustaniu pracy silnika cisnienie z układu chłodzenia nie wrzuca go do komory spalania)

jak odkręcisz korek to płyn raz rośnie raz spada?

na razie to wygląda jakb termostat sie przycial hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym...

> - węże "wodne" szybko robią się mocno twarde?

W ogóle nie robią się twarde. Na zimnym i na gorącym silniku na biegu jałowym grube czarne węże wodne są miękkie.

> - duże jest ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym jak korek odkręcisz?

Nie ma ciśnienia. odkręcam zaróno na zimnym jak i na gorącym bez syknięcia.

> - odkręć korek i wkręć silnik na wyższe obroty, zobacz czy płynu nie wywala,

Wywala bo jest go odrobinę za dużo, czekam i patrzę czy ubywa w czasie eksploatacji pojazdu.

> - czy spaliny mają "słodkawy" zapach?

A ja wiem? Dla mnie mają normalny zapach spalin, które przeszły przez katalizator.

> - jaki masz poziom płynu?

Na zimnym 1cm ponad stan MAX, na gorącym 3-4 cm ponad stan MAX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> płynu ubywa?

Na przebiegu ~150km mam wrażenie że nie ubywa.

> jest masło pod korkiem?

Jest czyściutko, elegansio bez majonezu.

> jak olej wygląda?

Brązowy przechodzący w czarny. Pachnie benzyną. Olej do wymiany.

> jak rano zapala to chodzi chwilę(sek dwie) nieprawidłowo? (mam na mysli czy po ustaniu pracy

> silnika cisnienie z układu chłodzenia nie wrzuca go do komory spalania)

Poranny rozruch jest moim zdaniem idealny, silnik pracuje cicho i równo.

> jak odkręcisz korek to płyn raz rośnie raz spada?

Zapomniałem sprawdzić facepalm%5B1%5D.gif ale mam wrażenie że tylko rośnie w miarę nagrzewania się auta do pozycji stałej.

> na razie to wygląda jakb termostat sie przycial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy pasują do uszczelki.

W zeszlym roku miałem problem z silnikiem D4D w Corolli.Zachowywał się bardzo podobnie jak auto z Twojego opisu.Z tym że dość szybko łapał temperaturę(jak na diesla)ale to było w sierpniu.

W czasie jazdy temperatura skakała po całej skali,termostat ok,węże nie twardniały,silnik pracował prawidłowo.

Z czasem wystąpiły ubytki płynu,niewielkie,ale jednak.Oleju nie przybywało.

Cała zabawa zakończyła się wymianą silnika,ze względu na przebieg(475kkm).

Głowica pęknięta w 3 miejscach.

Obstawiam UPG.,chyba że zacięty termostat i nie zamyka,ani nie otwiera do końca oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam termostat.

Przy przedmuchu spalin do płynu silnik nagrzewałby się o wiele szybciej niż normalnie (przecież spaliny są gorące), poza tym przy wysokich obrotach ilość spalin powodowałaby zapowitrzanie układu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.