bizz Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Ujeżdża ktoś? Rozglądam się ostatnio za ciekawym i nietypowym pojazdem na codzień, z zadatkami na youngtimera, przypadkiem trafiłem na 940 kombi. Auta nie ma póki co w żadnym portalu, prywatna osoba sprzedaje, samochód ma 19 lat, komfortowe wyposażenie (elektryka szybx4, centralny, wspomaganie, grzane fotele z przodu, klima), silnik 2.0 turbo 190KM i instalację sekwencyjną. Rdzy brak. Cena śmieszna - średnia krajowa brutto. Jakie są bolączki tego modelu, dobre i złe strony? Internet pełen pochwał. A, i bagażnik mnie zabił - standardowo 920 litrów, po rozłożeniu siedzeń 2100 litrów. Lubię to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 U nas chyba nikt nie ma tego modelu ,ale na innym forum jest sporo pochlebnych opini o tym modelu Nic tylko kupić i wypróbowac bo cena jak piszesz śmieszna Zapodaj jakies foty Quote: 2012-06-10 (4,77) Ja mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony, usterkowość znikoma, większość można samodzielnie ogarnąć, auto duże, wygodne i niesamowicie wytrzymałe. nie ma w nim kompromisów, zrobione jest tak, żeby prztrZymało dużo. I daje radę nawet w zacnym wieku 20lat. A im starsze, tym bardziej zachwyca. klasa sama w sobie. Oczywiście nie grzeszy ekonomią, jeśli chodzi o paliwo, ale rekompensuje radością z jazdy i solidnością. Oczywiście to nie auto do szaleństw, jeśli jesteście rozsądni i nie jest waszym życiowym celem palenie gumy, to Volvo posłuży długie lata. Trzeba mu tylko okazać trochę uczucia i zadbać o autko. Polecam, ale nie do zajeżdżenia. Jeśli szukasz samochodu do orania pola i piszczenia oponami, oszczędź tego klasyka. Kup BMW, tego i tak jest mnóstwo na naszych drogach. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qtik1 Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > Ujeżdża ktoś? > Rozglądam się ostatnio za ciekawym i nietypowym pojazdem na codzień, z zadatkami na youngtimera, > przypadkiem trafiłem na 940 kombi. > Auta nie ma póki co w żadnym portalu, prywatna osoba sprzedaje, samochód ma 19 lat, komfortowe > wyposażenie (elektryka szybx4, centralny, wspomaganie, grzane fotele z przodu, klima), silnik > 2.0 turbo 190KM i instalację sekwencyjną. > Rdzy brak. > Cena śmieszna - średnia krajowa brutto. > Jakie są bolączki tego modelu, dobre i złe strony? Internet pełen pochwał. > A, i bagażnik mnie zabił - standardowo 920 litrów, po rozłożeniu siedzeń 2100 litrów. Lubię to Ujeżdżałem i 740 i 940 z silnikami tej samej serii (Red Block) ale z pojemnościami 2,3 i bez turbiny. Auta rzeczywiście nie do zamęczenia, jednak swoje wypić muszą. Jeśli nie były bite, rdza wydaje się ich bać i omija szerokim łukiem. Gdyby je produkowali nadal, kupiłbym na pewno i nie zmieniał na nowoczesne badziewia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawekw Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > Ujeżdża ktoś? Kiedyś ujeżdżałem. 940 i 960 to były auta dla dyplomatów (sprzedawane głownie w kanale TDS). Solidnie wykonane, acz lekko toporne (konserwatywne) w środku. Pojemność wnętrza jak sam zauważyłeś - spora O kosztach utrzymania się nie wypowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > U nas chyba nikt nie ma tego modelu colover Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 mialem takiego sedana. jak trafisz w ok stanie to pojezdzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > A, i bagażnik mnie zabił - standardowo 920 litrów, Ale to chyba pod sufit, czyli szału nie ma >po rozłożeniu siedzeń 2100 litrów. Lubię to A w124 kombi nie ma więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colover Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > Ujeżdża ktoś? Auto fajne. Nie psuje się. Zawieszenie bardzo dostosowane do naszych warunków. U mnie po 6 latach poleciała końcówka drążka. Silentblocki żadne. A po dołach wolno nie jeżdżę. Jedyna wada to spalanie. Z 15-16 litrów gazu nie wyjdziesz. Jakbyś nie brał to daj namiar. Zakupiłbym sobie drugą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > Auto fajne. > Nie psuje się. > Zawieszenie bardzo dostosowane do naszych warunków. > U mnie po 6 latach poleciała końcówka drążka. Silentblocki żadne. A po dołach wolno nie jeżdżę. > Jedyna wada to spalanie. Z 15-16 litrów gazu nie wyjdziesz. > Jakbyś nie brał to daj namiar. Zakupiłbym sobie drugą. Masz turbo czy zwykłą? 16 litrów gazu to max na jaki mogę sobie pozwolić. Ale auto użytkowane będzie głównie na dojazdy do pracy, 50 km dziennie w obie strony z czego 80% trasa. Nie zejdę ze spalaniem niżej? W czwartek albo piątek będzie mi go oglądał mechanik, głównie pod kątem wypadkowości i naprawianych blach, jak to będzie w porządku to biorę. Masz jakieś doświadczenia z 2.0 turbo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > A w124 kombi nie ma więcej? więcej ma tylko XM kombi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colover Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > Masz turbo czy zwykłą? Ja mam zwykłą. Silnik B200FB 112KM. > 16 litrów gazu to max na jaki mogę sobie pozwolić. Ale auto użytkowane będzie głównie na dojazdy do > pracy, 50 km dziennie w obie strony z czego 80% trasa. Nie zejdę ze spalaniem niżej? Jeśli masz porządną sekwencję, dobrze wyregulowaną, to przy takim rozłożeniu i rozsądnej jeździe zejdziesz spokojnie w okolice 12-14 litrów. Moja w trasie, przy gazie II gen., schodziła do 10.5-11 literków. Ale to było ekstremalnie mało. Miasto nieodłączne 14-16l. Z tego co mówią koledzy to w Wa-wie, przy dobrej instalce to jest właśnie okolica 16litrów. Wbrew temu, że jest to stary silnik, to jest on bardzo wymagający co do jakości instalacji. Potrzebuje bardzo szybkich wtryskiwaczy do prawidłowej współpracy z instalacją LPG. Jest też wrażliwy na jakiekolwiek niesprawności układu zapłonowego. Tak więc na świecach, kablach, kopułce i palcu nie oszczędzamy. Jakbyś zanabył to auto to dam Ci namiary co i gdzie kupować. > W czwartek albo piątek będzie mi go oglądał mechanik, głównie pod kątem wypadkowości i naprawianych > blach, jak to będzie w porządku to biorę. Jeśli będzie gdzieś ruda pani to znaczy, że była bita. Jedyne dozwolone purchle to mogą być na klapie w kombi, co wiele nie szkodzi, bo jest one aluminiowa. > Masz jakieś doświadczenia z 2.0 turbo? Ja nie mam. Ale ten silnik od mojego różni się wiele. Oprócz turbiny i natrysku oleju na denka tłoków to w zasadzie ta sama jednostka. Z tego co czytałem w Twoim poście, to masz silnik dłubnięty do IMO Stage1. Bo w serii B200FT ma 155koni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Wiesz co, z tego co wiem to seria, patrzyłem sobie na dane i był tam taki silnik 2.0 16V turbo z seryjną mocą 190km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colover Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > Wiesz co, z tego co wiem to seria, patrzyłem sobie na dane i był tam taki silnik 2.0 16V turbo z > seryjną mocą 190km. Fakt. Montowali. B200FT. Musi nieźle zasuwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.