WoWo001 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Mam kilka pytań: 1) przede wszytskim o realne spalanie. Ile auto pali, tak średnio, zakładając: -scenariusz oszczędny - nie dajemy podpuścić się na światłach, nie wykorzystujemy pełnej mocy silnika, ignorujemy dzwięki spod maski scenariusz normal - od czasu do czasu dynamiczna jazda, szybsze starty spod świateł 2) jak wygląda apetyt na olej w tych silnikach (czy może jest to mit) 3) ja nie zakładłbym montażu LPG ale.. jak motor toleruje LPG? Na rynku sporo aut ma już założony podtlenek 4) czy masa silnika jest odczuwalna? jak auto zachowuje się podczas szybkiego popkonywania zakrętów i gwałtownego hamowania? Wyczytałem, że masa z motorem 2.4 JTD niewiele się różni (tylko 20kg) 5) czytałem, że silnik jest ponadprzeciętnie nieawaryjny. Czy ma jednak jakieś słabe strony? Poproszę ponadto o zwrócenie uwagi na elementy, o które nie zapytałem a przy aucie z tym silnikiem są istotne z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 w miescie takim jak Warszawa od ok 13 wzwyż. Zasadniczo samochodem z tym silnikiem nie da się jeździć delikatnie - jeśli sobie wmawiasz, ze bedziesz tak robił, to oszukujesz samego siebie masa silnika nie jest mocno odczuwalna, ale 156 w ogóle ma tendencje do podsterowności. Plus 156 v6 jest taki, że łatwo w niej założyć fabryczną szperę, co zdecydowanie poprawia zachowanie w zakręcie. V6 jest pancerne, potrzebuje jedynie dobrego oleju, i świadomego użytkowania. Pałowania na zimno żaden silnik nie zniesie Z typowych "usterek" - rozrząd. 60 tys km to maksimum, potem strzela jak guma od majtek. Reszta to zasadniczo tylko czynności obsługowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 3miasto bez kozery- 14-16 litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 No u mnie trochę oleju łyka (1 l/3 tys. km). Ale że auto ma realnego nalotu co najmniej 300-350 tys. km (rok prod. 1997) i jestem pewnie 27. z kolei właścicielem to nie ma się co dziwić A tak na poważnie, to Busso ponoć mogą trochę brać olej, ale bez ekscesów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > w miescie takim jak Warszawa od ok 13 wzwyż. Zasadniczo samochodem z tym silnikiem nie da się > jeździć delikatnie - jeśli sobie wmawiasz, ze bedziesz tak robił, to oszukujesz samego siebie > masa silnika nie jest mocno odczuwalna, ale 156 w ogóle ma tendencje do podsterowności. Plus 156 > v6 jest taki, że łatwo w niej założyć fabryczną szperę, co zdecydowanie poprawia zachowanie w > zakręcie. > V6 jest pancerne, potrzebuje jedynie dobrego oleju, i świadomego użytkowania. Pałowania na zimno > żaden silnik nie zniesie > Z typowych "usterek" - rozrząd. 60 tys km to maksimum, potem strzela jak guma od majtek. Reszta to > zasadniczo tylko czynności obsługowe. Wszystko zgadza się w 100%. Największym problemem V6 może być dla niej właściciel lub mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > No u mnie trochę oleju łyka (1 l/3 tys. km). > Ale że auto ma realnego nalotu co najmniej 300-350 tys. km (rok prod. 1997) i jestem pewnie 27. z > kolei właścicielem to nie ma się co dziwić > A tak na poważnie, to Busso ponoć mogą trochę brać olej, ale bez ekscesów. że tak zapytam, jaki olej zalewasz ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Największym problemem V6 może być dla niej właściciel lub mechanik. a to jak z każdą AR. Szczególnie dotyczy to bardziej wiekowych, ale skomplikowanych technicznie modeli (np 166 TB), które przez to, że są tanie wpadają w ręce "młodych gniewnych", którzy później serwisują ją w stodole. A potem jest dramat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > że tak zapytam, jaki olej zalewasz ??? Najpierw była Selenia Racing, teraz jest Valvoline Max Life 10W-40. To jest auto letnio/weekendowo/hobbystyczne, więc dopóki nie pojawią się gorsze objawy, to niczym się nie martwię "Reszta Alfy" jest na tyle zadbana, że w razie czego pomyśli się o remocnie silnika. Z tymi trzema setkami na 1kkm to się rozpędziłem zresztą, będzie ok dwóch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Mam kilka pytań: > 1) przede wszytskim o realne spalanie. Ile auto pali, tak średnio, zakładając: > -scenariusz oszczędny - nie dajemy podpuścić się na światłach, nie wykorzystujemy pełnej mocy > silnika, ignorujemy dzwięki spod maski > scenariusz normal - od czasu do czasu dynamiczna jazda, szybsze starty spod świateł Spalanie od 10l w trasie do 15-16 w mieście z włączoną klimą. > 2) jak wygląda apetyt na olej w tych silnikach (czy może jest to mit) Mój przy 170kkm oleju bierze może jakieś 0,20l na 10000km. > 3) ja nie zakładłbym montażu LPG ale.. jak motor toleruje LPG? Na rynku sporo aut ma już założony > podtlenek Miałem kilka aut z gazem, mimo wzelkich zalet gazu nie założę go do Alfy. > 4) czy masa silnika jest odczuwalna? jak auto zachowuje się podczas szybkiego popkonywania zakrętów > i gwałtownego hamowania? Wyczytałem, że masa z motorem 2.4 JTD niewiele się różni (tylko 20kg) Nie wiem o czym piszesz, auto wazy niecałe 1,5T więc nie jest to jakaś wielka masa. Hamulce są bardzo dobre, ale nie wiem czy to zasługa klocków Ferrodo które posiadam od kupna. > 5) czytałem, że silnik jest ponadprzeciętnie nieawaryjny. Czy ma jednak jakieś słabe strony? Racja, po przejechaniu 30kkm w warunkach miejskich, przy silniku nie robiłem dosłownie nic. Jedyna część którą robiłem blisko silnika to pęknięty przewód od wspomagania idący pod zderzakiem (używany, kozt 50zł ) > Poproszę ponadto o zwrócenie uwagi na elementy, o które nie zapytałem a przy aucie z tym silnikiem > są istotne > z góry dzięki U mnie największą rzeczą która mnie denerwuje jest powłoka lakiernicza, strasznie delikatna, rdzy jako takiej nie ma ale lakier potrafi odpadać do gołej blachy/ocynku. Zawieszenia po 30kkm też jeszcze nie robiłem, mimo jazdy po naszych warmińsko-mazurskich drogach i oponach 215/45/17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Mam kilka pytań: > 1) przede wszytskim o realne spalanie. Ile auto pali, tak średnio, zakładając: > -scenariusz oszczędny - nie dajemy podpuścić się na światłach, nie wykorzystujemy pełnej mocy > silnika, ignorujemy dzwięki spod maski > scenariusz normal - od czasu do czasu dynamiczna jazda, szybsze starty spod świateł Ogólnie to mi paliła 15-16 litrów gazu > 2) jak wygląda apetyt na olej w tych silnikach (czy może jest to mit) Oleju nic nie ubywało, przy prawidłowej eksploatacji > 3) ja nie zakładłbym montażu LPG ale.. jak motor toleruje LPG? Na rynku sporo aut ma już założony > podtlenek Kupiłem taką z problemem w instalacji, ale naprawiłem i później już nie było żadnych problemów, o ile dobrze pamiętam na gazie miała 184KM, raczej nie dało się tego zauważyć w osiągach > 4) czy masa silnika jest odczuwalna? jak auto zachowuje się podczas szybkiego popkonywania zakrętów > i gwałtownego hamowania? Wyczytałem, że masa z motorem 2.4 JTD niewiele się różni (tylko 20kg) Wg mnie bardzo poprawnie, nie zaobserwowałem żeby masa silnika sprawiała jakiś kłopot. > 5) czytałem, że silnik jest ponadprzeciętnie nieawaryjny. Czy ma jednak jakieś słabe strony? Wiadomo droższa eksploatacja, bo wszystkiego więcej, sprzęt do wymiany rozrządu nie każdy posiada. Słabą stroną jest skrzynia biegów jeśli chodzi o żywotność(o ile pamiętam jest niemieckiej produkcji ). > Poproszę ponadto o zwrócenie uwagi na elementy, o które nie zapytałem a przy aucie z tym silnikiem > są istotne > z góry dzięki Nie wiem czy to istotne ale w każdym bądź razie każdą 2.5 spotka prędzej lub później problem z sterowaniem pedału gazu, wtyczka traci połączenie. Problem jest bardzo prosty do naprawy, ale lepiej wcześniej się zapoznać z tym jak go rozwiązać, bo jak wystąpi usterka to pedał gazu reaguje na dodanie gazu z dużym opóźnieniem). A jeszcze z mankamentów to może dla kogoś ważne, wg mnie silnik się bardzo długo nagrzewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Największym problemem V6 może być dla niej właściciel lub mechanik. Podoba mi się to stwierdzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > Podoba mi się to stwierdzenie Mam to na co dzień, a teraz przy 159/Brera jest niestety tylko gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
takietam Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 U mnie przy krótkich podjazdach na zimnym silniku 18 litrów Trasa - bez pawianowania 10l, przy przelotowej 140 - około 12 litrów. Silnik pancerny, oleju nie bierze wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Mam kilka pytań: > 1) przede wszytskim o realne spalanie. Ile auto pali, tak średnio, zakładając: > -scenariusz oszczędny - nie dajemy podpuścić się na światłach, nie wykorzystujemy pełnej mocy > silnika, ignorujemy dzwięki spod maski trasa 9 noPB nie przekraczajac 120 , LPG 11 - bez klimy , z klima 10 noPB i 12 LPG > scenariusz normal - od czasu do czasu dynamiczna jazda, szybsze starty spod świateł od 13 noPB...gazu pali mi przy w miare dynamicznej jezdzie 15 > 2) jak wygląda apetyt na olej w tych silnikach (czy może jest to mit) od wymiany do wymiany nie dolewam nic...Realny przebieg 215k , olej valvoline 10W60 > 3) ja nie zakładłbym montażu LPG ale.. jak motor toleruje LPG? Na rynku sporo aut ma już założony > podtlenek stwierdzilem ze skoro przez 15kkm nic sie nie zepsulo to mozna zalozyc gaz...Wybralem jedna z drozszych sekwencji KME Nevo , na podwojnym parowniku.Mocy tyle samo , dobry montaz ( nie wiercone "barany" na srodku tylko przy samej podstawce malutka dziurka na wtryskiwacz) > 4) czy masa silnika jest odczuwalna? jak auto zachowuje się podczas szybkiego popkonywania zakrętów > i gwałtownego hamowania? Wyczytałem, że masa z motorem 2.4 JTD niewiele się różni (tylko 20kg) ja nie odczuwam, mam sportpacka czyli amorki bilstein + springi Eibach i prowadzi sie jak po sznurku nawet przy predkosciach 200+ ( na niemieckich autostradach ) > 5) czytałem, że silnik jest ponadprzeciętnie nieawaryjny. Czy ma jednak jakieś słabe strony? prowokuje do zgwalcenia pierwszych 100 stron kodeksu drogowego > Poproszę ponadto o zwrócenie uwagi na elementy, o które nie zapytałem a przy aucie z tym silnikiem > są istotne > z góry dzięki rdza na progach i podlodze , zawieszenie , tlumiki ( w miare drogie i ciezko o zamienniki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.