Skocz do zawartości

Vat-1,kratka,minivan


kojdus

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie: czy samochód typu ford galaxy,który posiada 5 miejsc siedzących,kratkę za drugim rzędem siedzeń i homologację samochodu ciężarowego spełnia warunki do odliczania podatku vat z paliwa? Mam wątpliwości ponieważ zapis odnośnie Vat-1 mówi o dopuszczalnym jednym rzędzie siedzeń.

Fajnie by było jakby się wypowiedział ktoś, kto posiada taki zestaw w firmie i odlicza vat.

Dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - ale pyta też o opcję przełożenia kratki o rząd siedzeń do przodu, a tylny rząd wywalić w ogóle. Myślę, że to by przeszło, tylko pytanie, czy opłaca się robić takie badanie ważne do końca roku. Bo od 2014 mają zmienić przepisy, tzn. ujednolicić je dla aut osobowych i do 3,5 t. Bez względu na konstrukcję auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie - ale pyta też o opcję przełożenia kratki o rząd siedzeń do przodu, a tylny rząd wywalić

> w ogóle. Myślę, że to by przeszło, tylko pytanie, czy opłaca się robić takie badanie ważne do

> końca roku. Bo od 2014 mają zmienić przepisy, tzn. ujednolicić je dla aut osobowych i do 3,5

> t. Bez względu na konstrukcję auta.

Badanie kosztuje 50zł. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem. Kwestia jeszcze interpretacji przez odpowiednie instytucje. Moim zdaniem, nie warto bruździć w papierach dla kilku miesięcy odliczania VAT od paliwa; chyba że się będzie naprawdę dużo jeździć.

A z ewentualnym późniejszym ponownym przystosowaniem auta do przewozu pięciu osób też może być kłopot. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie - ale pyta też o opcję przełożenia kratki o rząd siedzeń do przodu, a tylny rząd wywalić

> w ogóle. Myślę, że to by przeszło, tylko pytanie, czy opłaca się robić takie badanie ważne do

> końca roku. Bo od 2014 mają zmienić przepisy, tzn. ujednolicić je dla aut osobowych i do 3,5

> t. Bez względu na konstrukcję auta.

Nie do końca ujednolicić. Samochody osobowe - bez względu na rodzaj homologacji (tzn. czy osobowa, czy ciężarowa) będą miały możliwość odliczenia połowy kosztów związanych z eksploatacją - w tym połowę VAT-u. Dotychczas jest tak, że od wszelakich zakupów i wydatków związanych z eksploatacją odlicza się VAT a kwota netto jest kosztem uzyskania przychodu - oczywiście poza paliwem - tutaj dla aut bez odpowiedniego wpisu VAT w dowodzie rejestracyjnym nie ma możliwości odliczenia VAT, ale za to cały koszt paliwa (brutto) jest kosztem.

Samochody stricte użytkowe - wszelkiej maści auta dostawcze - będą nadal ciężarówkami - zgodnie ze stanem faktycznym - i tu odliczenie będzie pełne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, gdzie to przeczytałem i nie mogę teraz tego znaleźć... niewiem.gif

Chodziło o to, że ograniczenie 50 % odliczenia VAT miałoby objąć wszystkie auta do 3,5 t, łącznie z dostawczymi. Faktem natomiast jest, że mogłem coś źle doczytać. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pamiętam, gdzie to przeczytałem i nie mogę teraz tego znaleźć...

> Chodziło o to, że ograniczenie 50 % odliczenia VAT miałoby objąć wszystkie auta do 3,5 t, łącznie z

> dostawczymi. Faktem natomiast jest, że mogłem coś źle doczytać.

Jakiś "dziennikarz" to wymyślił - ale jestem w stanie to zrozumieć (poniekąd...). Nius jest, wierszówka zapłacona - jest gites smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pamiętam, gdzie to przeczytałem i nie mogę teraz tego znaleźć...

> Chodziło o to, że ograniczenie 50 % odliczenia VAT miałoby objąć wszystkie auta do 3,5 t, łącznie z

> dostawczymi. Faktem natomiast jest, że mogłem coś źle doczytać.

Tak czy siak musi być vat-1 bo nie mam zamiaru obdarowywać, naszego kochanego US,połową podatku,wolę sobie pojechać na wypasione wakacje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak czy siak musi być vat-1 bo nie mam zamiaru obdarowywać, naszego kochanego US,połową

> podatku,wolę sobie pojechać na wypasione wakacje:)

To najpewniejszym rozwiązaniem będzie chyba jakiś pickup z nadbudówką. Były plany "uciężarowienia" samochodów według dopuszczalnej ładowności (AFAIR stosunku DMC do MW) i np. moje maleństwo się według tych zasad łapało do pełnych odliczeń podatkowych, ale potem wygrała wersja o połowie podatku.

AFAIK pełne odliczenie będzie możliwe jedynie w przypadku samochodów faktycznie ciężarowych, więc osobowe kratkowozy odpadają całkowicie w przedbiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli tę homologację na ciężarowy można sobie wsadzić?

> Tak mi sie wydawało.No to lipa.

Dokładnie jest tak jak piszesz, można sobie wsadzić głęboko

Podobno prawo nie działa wstecz ALE ustalili że wszystkie samochody które do tej pory miały homologację jako ciężarowe muszą przejść ponowne "badanie" na stacji diagnostycznej (oczywiście płatne żeby nie było nam za dobrze) i wtedy pan diagnosta da nam kwit do WK celem wpisu w dowód odpowiedniego VAT-x

W skrócie pan diagnosta ma stwierdzić że ciężarowy jest ciężarowy facepalm%5B1%5D.gif

Przestrzeń bagażowa musi być większa od pasażerskiej czyli 50% na plusie, ma być oddzielona przegrodą/kratką i jeszcze musi mieć odpowiednią ładowność bo inaczej lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AFAIK pełne odliczenie będzie możliwe jedynie w przypadku samochodów faktycznie ciężarowych, więc

> osobowe kratkowozy odpadają całkowicie w przedbiegach.

Co to są samochody faktycznie ciężarowe?

Dwuosobowy Matiz van z kratką jest faktycznie ciężarowy, czy jest kratkowozem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Idealnym rozwiązaniem byłby samochód posiadający 4/5 siedzeń+przestrzeń bagażową,znalazłem nawet

> fajnego forda galaxy z kratką. Ale widzę ,że się nie da.

I to jest właśnie taka polityka i ułatwienia dla małych przedsiębiorców facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "By żyło się lepiej"

> A tak poważnie to chyba skończy sie na zakupie 2 samochodów,dostawczaka z vat-1 i jakiegoś

> strucelka do wożenia załogi.

PO CO??

kup takie auto gdzie wejdzie i załoga i materiał i masz z głowy zlosnik.gif

spełniają te wymagania wszystkie auta z osobną przestrzenią ładunkową niezależnie od jej wielkości. (np sangjong zlosnik.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "By żyło się lepiej"

> A tak poważnie to chyba skończy sie na zakupie 2 samochodów,dostawczaka z vat-1 i jakiegoś

> strucelka do wożenia załogi.

Poszukaj jakiegoś Vivaro, Vito, Transportera bo wydaje mi się że te się łapią tylko jak nie ma wpisu to pomierz dokładnie pakę i sprawdź ładowność.

Ja mam takiego Sprintera w robocie 7 osób + paka, i o ile paka jest w porządku bo ma cirka 51% to wagowo się dopatrzyli że brakuje jakieś 60-70kg i nie wpisali Vatu facepalm%5B1%5D.gif

Powiedzieli żebym zmienił ilość osób na 6 to wtedy przejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie jest tak jak piszesz, można sobie wsadzić głęboko

> Podobno prawo nie działa wstecz ALE ustalili że wszystkie samochody które do tej pory miały

> homologację jako ciężarowe muszą przejść ponowne "badanie" na stacji diagnostycznej

> (oczywiście płatne żeby nie było nam za dobrze) i wtedy pan diagnosta da nam kwit do WK celem

> wpisu w dowód odpowiedniego VAT-x

> W skrócie pan diagnosta ma stwierdzić że ciężarowy jest ciężarowy

> Przestrzeń bagażowa musi być większa od pasażerskiej czyli 50% na plusie, ma być oddzielona

> przegrodą/kratką i jeszcze musi mieć odpowiednią ładowność bo inaczej lipa

Dokładnie tak jest - i to nie że mają to przejść autka pokroju Cayenne z kratką, tylko dosłownie wszystkie. W moim przypadku były to np. Iveco Daily, Renault Master, Lublin itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to są samochody faktycznie ciężarowe?

> Dwuosobowy Matiz van z kratką jest faktycznie ciężarowy, czy jest kratkowozem?

> Pozdrawiam

Brzmi to dziwnie, ale jest faktycznie ciężarowy smile.gif Spełnia warunki homologacji VAT-1, bo ma trwale oddzieloną przestrzeń bagażową i jest ona dłuższa, niż przestrzeć pasażerska (+ chyba jakieś inne warunki - ale nie siedzę w tym, bo nie mam w żadnym pojeździe sytuacji tego typu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest właśnie taka polityka i ułatwienia dla małych przedsiębiorców

Wiesz - wygląda to tak, że jeżeli potrzebujeszfaktycznie coś przewieźć autem z kratką, to najczęściej polegniesz przy jakimś wymiarze. Np. w czasach w pełni legalnych kratek, pełnych odliczeń itp. polegliśmy przy przewozie... karnisza do biura. Po prostu nie dało się czegoś takiego przewieźć autem "ciężarowym" - trzeba było pojechać dużym dostawczym.

To samo jest ogólnie ze wszystkim - zrobić zwiad terenowy też teoretycznie powinienem dostawczym autem, bo 4x4 nie ma homologacji (skąd ma mieć... nawet kratki nie ma smile.gif ). Klientów z lotniska należy odbierać Krazem z naczepą itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz - wygląda to tak, że jeżeli potrzebujeszfaktycznie coś przewieźć autem z kratką, to

> najczęściej polegniesz przy jakimś wymiarze. Np. w czasach w pełni legalnych kratek, pełnych

> odliczeń itp. polegliśmy przy przewozie... karnisza do biura. Po prostu nie dało się czegoś

> takiego przewieźć autem "ciężarowym" - trzeba było pojechać dużym dostawczym.

> To samo jest ogólnie ze wszystkim - zrobić zwiad terenowy też teoretycznie powinienem dostawczym

> autem, bo 4x4 nie ma homologacji (skąd ma mieć... nawet kratki nie ma ). Klientów z lotniska

> należy odbierać Krazem z naczepą itp. itd.

I weź tu Panie nie kombinuj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.