DJ82 Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Witam! Czy wymieniał ktoś podkładki miedziane pod wtryskiwaczami w JTD?? Ostatnio koło wtrysku zauważyłem dziwną maź i jakby kawałki szkła, które tworzą się od przedmuchów z cylindra. Rozmawiałem ze znajomym który robi mercedesy i twierdzi że to samo się dzieje... Podkładki to koszt ok 5zł szt więc można powiedzieć że żaden koszt... ale problem jest z wyjęciem wtrysku bo jak się już pojawi ta maź to podobno masakra jest je wyjąć... Kiedyś już pisałem o gryzącym dymie i podobno to jeden z objawów tych przedmuchów... Ma ktoś jakieś doświadczenie z wyciąganiem wtrysków?? - moje nawet nie drgną... Podobno można delikatnie poluzować i odpalić silnik i wtedy mogą się ruszyć ale trochę się boję tego rozwiązania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Miałem podobny problem w Ducato. Tam nie ma podkładek ale lubieją się tak samo zapiekać jak w każdym innym samochodzie. Samochód przez tydzień stał w garażu i przez ten czas wtrysk(jeden nie chciał wyjść) był mocno podlewany wd i innymi specyfikami. Po tym czasie zaczął się kręcić no a później już jakoś poszedł. Są na YT filmiki jak samochód podnoszą za wtrysk żeby wyszedł ale wiadomo wtedy wymiana na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > Są na YT filmiki jak samochód podnoszą za wtrysk żeby wyszedł ale wiadomo wtedy wymiana na nowy. Albo wyjdzie z kawałkiem głowicy - też słyszałem o takim przypadku... chyba muszę poczekać aż będę miał jakiś dłuższy urlop i wtedy się za to zabiorę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kloppers Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 tak wymieniałem. kupiłem w aso podkładki za 4 zł sztuka . uważaj przy wyciąganiu przelewików z wtrysków bo krućce lubią się ułamać. a tak to odkręcasz taką nakrętke na imbus potem ściągasz wszystko i u mnie normalnie wtryski wyszły. potem czyścisz gniazdo wtrysku zakładasz podkładke na wtryskiwacz i skręcasz w odwrotnej kolejności. na końcu zakładasz wąż z przlewami i zabezpieczasz je zawleczką. i tyle z 20 minut z jednym wtryskiwaczem . a jak nie chcą wyjść to spróbuj nafty lub ON. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > Albo wyjdzie z kawałkiem głowicy - też słyszałem o takim przypadku... chyba muszę poczekać aż będę > miał jakiś dłuższy urlop i wtedy się za to zabiorę... Im dluzej bedzie przedmuch,tym trudniej bedzie wyjac wtryskiwacz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > Im dluzej bedzie przedmuch,tym trudniej bedzie wyjac wtryskiwacz... Ja się obawiam że z tym przedmuchem jeżdżę już kilka wiosen... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kloppers Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 u mnie jak zrobił się przedmuch to zaczęło normalnie syczeć w rytm pracy silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > Ma ktoś jakieś doświadczenie z wyciąganiem wtrysków?? - moje nawet nie drgną... Kiedyś czytałem na jednym z forum jak ktoś skutecznie poradził sobie z wyciąganiem wtrysku , który był zalepiony tą zeszkloną mazią - poszperam w wolnej chwili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 a co może się stać jeśli jeszcze pojeżdżę na tych "przedmuchujących podkładkach" jakieś 2 miesiące - coś się może uszkodzić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kloppers Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 u mnie zaczęła normalnie ropa wypływać z pod wtrysku i lała się po silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Oto zapomniany link - wymiana uszczelek wtryskiwaczy JTD . Opis dotyczy 1,9 16V MJTD , a tam normalnie wtryski wychodzą niemal palcami , a w zwykłym JTD może być sporo trudniej . > a co może się stać jeśli jeszcze pojeżdżę na tych "przedmuchujących podkładkach" jakieś 2 miesiące > - coś się może uszkodzić?? Raczej nie powinno , tyle że prowadzi to potem do problemów z wyciągnięciem wtrysku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 ten link już widziałem, tylko że u mnie wtryski nawet nie drgną... najpierw kupię nowe uszczelki a potem będę myślał co dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > u mnie wtryski nawet nie drgną... najpierw kupię nowe uszczelki a > potem będę myślał co dalej... Dalej to chyba pozostaje jedynie nasadka udarowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b0628d Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 W Boschu wyjęcie wtrysków ok. 20PLN plus podkładki i masz problem z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > W Boschu wyjęcie wtrysków ok. 20PLN plus podkładki i masz problem z głowy. W Boschu tzn gdzie?? W serwisach oznaczonych logiem BOSCHa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b0628d Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > W Boschu tzn gdzie?? W serwisach oznaczonych logiem BOSCHa?? W serwisie Boscha zajmującym się regeneracją wtrysków, pomp i itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 23 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Właśnie jestem w trakcie wymiany podkładek (w ASO 4zł szt). Tydzień temu zalałem gniazda wtryskiwaczy naftą. Dzisiaj lekko poluzowałem wtryski (po pół obrotu nakrętki) i odpaliłem silnik - 2 od razu wyskoczyły o zaczęło kopcić. Wyszły w zasadzie bezproblemowo. Kolejny po lekkim opukaniu też się ruszył i wyszedł. Niestety jeden jest uparty i nawet nie drgnie - ten od strony rozrządu. Jeszcze z nim powalczę a jak się nie ruszy to dalej będzie się moczył w nafcie i może za tydzień zrobię drugie podejście Wyjęte wtryski włożyłem do słoika z naftą żeby się trochę odmoczyły - chyba im to nie zaszkodzi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kloppers Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 nic im nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 23 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Po ponad półtoragodzinnej walce wyszedł ostatni - cały zardzewiały... teraz do nafty i wieczorem wszystko poskładam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Po ponad półtoragodzinnej walce wyszedł ostatni - cały zardzewiały... No to pogratulować , że tak pomysłowo dałeś sobie z nimi radę i nie na siłę Tym bardziej , że widziałem już przykre skutki działań gdy pomysłów zabrakło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.