Armoth Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Po zakupie Cromy trzeba zainwestować w pakiet startowy Rozrząd to oczywista oczywistość. A co oprócz tego? Croma ma przejechane ok. 120 tys., a więc: 1. wszystkie filtry 2. olej 3. płyn hamulcowy 4. płyn chłodniczy 5. płyn wspomagania 6. paski napędowe (ile ich jest?) 7. świece żarowe 8. przed zimą będzie aku Czy coś jeszcze? Czy można czegoś nie wymieniać? Samochód przyjechał z Francji, ostatni przegląd przy 90 tyś. Przebieg raczej pewny... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Po zakupie Cromy trzeba zainwestować w pakiet startowy > Rozrząd to oczywista oczywistość. A co oprócz tego? Croma ma przejechane ok. 120 tys., a więc: > 1. wszystkie filtry tak > 2. olej tak > 3. płyn hamulcowy był wymieniany przy poprzednim przeglądzie? Jesli tak to po co? > 4. płyn chłodniczy Jest taka potrzeba? > 5. płyn wspomagania można > 6. paski napędowe (ile ich jest?) mysle że 1, na 99% > 7. świece żarowe jesli grzeją to po co? > 8. przed zimą będzie aku > Czy coś jeszcze? Czy można czegoś nie wymieniać? Samochód przyjechał z Francji, ostatni przegląd > przy 90 tyś. Przebieg raczej pewny... > Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nocek Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Po zakupie Cromy trzeba zainwestować w pakiet startowy > Rozrząd to oczywista oczywistość. A co oprócz tego? Croma ma przejechane ok. 120 tys., a więc: > 1. wszystkie filtry > 2. olej > 3. płyn hamulcowy > 4. płyn chłodniczy > 5. płyn wspomagania > 6. paski napędowe (ile ich jest?) > 7. świece żarowe > 8. przed zimą będzie aku > Czy coś jeszcze? Czy można czegoś nie wymieniać? Samochód przyjechał z Francji, ostatni przegląd > przy 90 tyś. Przebieg raczej pewny... > Pozdrawiam Dorzuciłbym jeszcze stan klocków i tarcz... sprawdzenie i ewentualna wymiana. Zajrzałbym jeszcze do skrzyni biegów - stan i poziom oleju. Sprawdzenie obwodu klimatyzacji mam zamiar wykonać na wiosnę, czyli niebawem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Po zakupie Cromy trzeba zainwestować w pakiet startowy > Rozrząd to oczywista oczywistość. A co oprócz tego? Croma ma przejechane ok. 120 tys., a więc: > 1. wszystkie filtry > 2. olej > 3. płyn hamulcowy > 4. płyn chłodniczy > 5. płyn wspomagania > 6. paski napędowe (ile ich jest?) > 7. świece żarowe > 8. przed zimą będzie aku > Czy coś jeszcze? Czy można czegoś nie wymieniać? Samochód przyjechał z Francji, ostatni przegląd > przy 90 tyś. Przebieg raczej pewny... > Pozdrawiam A zalezy co ma w ksiazce wpisane (jesli serwisowane) ASO Fiat w PL powie. Ja wymienilem przy 132 tys rozrzad bo....skoro auto bylo na gwarancji to makaroniarz w koszty nie wchodzil prewencyjnie wiec...z braku wiedzy dodatkowy wydatek 1300 zl w ASO. Reszta w miare potrzeb Moje bylo serwisowane ostatni wpis mialem 1000km przed kupnem. Szkodakasy napakiet startowy na sile,skoronie ma uzasadnionej potrzeby. Milych wrazen z posiadania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 olej w skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Jak wymienia rozrzad to i plyn chlodniczy tez warto zmienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Armoth Napisano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > A zalezy co ma w ksiazce wpisane (jesli serwisowane) > ASO Fiat w PL powie. Właśnie o to chodzi, że ma wpisane, że przegląd był tzn.pieczątka i przebieg (samochód z Francji). ASO Fiata w Polsce sprawdziło autko i po VINie potwierdziło możliwy przebieg, zrobiłem pełną diagnostykę przed zakupem - komputer, zawieszenie, czujnik lakieru itp. wyszło OK. Sami mechanicy się dziwili dobrym stanem (tfu tfu żeby nie zapeszyć). I dlatego nic właściwie nie wiedząc, poza tym, ze wygląda dobrze chcę zrobić maksymalny pakiet startowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 ze wygląda dobrze chcę zrobić maksymalny pakiet startowy. To pozazdroscic, ze nie kazde auto to mina i nie kazdy handlarz to walkarz, lepiej mniej zarobic i nie psuc reputacji niz bac sie kazdego dnia, ze trafi sie na...ukrainca:) A jaki rocznik, model, jaki nalot na wydechu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Armoth Napisano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > A jaki rocznik, model, jaki nalot na wydechu? Handlarz handlarzowi nierówny... auto od firmy sprzedającej samochody z Polski do Francji. Kupują nowe i sprzedają tamtejszym salonom. Mój samochód dostali w rozliczeniu z Francji, poza tym jak mówią, mają również wynajem samochodów długoterminowy i część z samochodów z rozliczenia zasila ich flotę. Croma była za duża. Croma jak wspominałem 1,9 120 KM bez FAPu. Prawie wszystkomająca, poza szklanym dachem i DVD. Ma jakąś nawigację wyświetlaną na wyświetlaczu pomiędzy zegarami, ale tylko Francja, albo ja jeszcze nie ogarniam wszystkiego. Nalot prawie 121 tyś. auto z 2008 roku, granatowe. Zaczynam szukać relingów do zakupu, moja nie ma, a Croma z relingami wygląda fajnie. Jak na razie jestem bardzo zadowolony i cieszę się zakupem, acha pierwszy raz w życiu mam diesla i się przyzwyczajam do innej specyfiki jazdy. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 acha pierwszy raz w życiu mam diesla i > się przyzwyczajam do innej specyfiki jazdy. > Pozdr Super ze bez FAP-a. Niby klopot z nim niewielki ale lepiej nie musiec sie martwic. ja wlasnie do wypalania sie szukuje:) A jak wrazenia ze 120KM pod maska? Jak spalanie w wawce wychodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki640 Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > A jak wrazenia ze 120KM pod maska? > Jak spalanie w wawce wychodzi? No właśnie, bo jak czytam o tym splaniu 5l to nie wiem czy ja nie umiem jeździć czy mam zepsutą Cromę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Armoth Napisano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > No właśnie, bo jak czytam o tym splaniu 5l to nie wiem czy ja nie umiem jeździć czy mam zepsutą > Cromę Do tej pory zrobiłem tylko jakieś 200 kilometrów więc symbolicznie, ale z szybkich obserwacji: na wylotówce na Gdańsk przy spokojnej 90-120 jeździe chwilowe spalanie waha się w okolicach 5-5,5. W korku na wisłostradzie około 9. Jak na razie średnią mam 7,6, ale biorąc pod uwage symboliczny przebieg trudno mi się wypowiedzieć. Od jutra wracam do Lanka, a Croma idzie na zmianę rozrządu do mojego stałego warsztatu, cena z pompą około 1200 (w ASO krzyknęli 2000 PLN). Resztę pakietu startowego robię po świętach w ASO, ale poza Warszawą na północy kraju tam przynajmniej mają ludzkie ceny. Jeszcze jedno pytanie. Świece kupić samemu czy zdać się na to co mają w ASO? Zawsze jeździłem na NGK i nie wiem czy akurat będą mieli. Resztę wezmę od nich w "oryginałach" hehe. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 NGK nie polecam ... lepsze żarowe robi BOSCH lub BERU sie poprawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Do tej pory zrobiłem tylko jakieś 200 kilometrów więc symbolicznie, ale z szybkich obserwacji: na > wylotówce na Gdańsk przy spokojnej 90-120 jeździe chwilowe spalanie waha się w okolicach > 5-5,5. W korku na wisłostradzie około 9. Jak na razie średnią mam 7,6, ale biorąc pod uwage > symboliczny przebieg trudno mi się wypowiedzieć. Od jutra wracam do Lanka, a Croma idzie na > zmianę rozrządu do mojego stałego warsztatu, cena z pompą około 1200 (w ASO krzyknęli 2000 > PLN). Resztę pakietu startowego robię po świętach w ASO, ale poza Warszawą na północy kraju > tam przynajmniej mają ludzkie ceny. > Jeszcze jedno pytanie. Świece kupić samemu czy zdać się na to co mają w ASO? Zawsze jeździłem na > NGK i nie wiem czy akurat będą mieli. Resztę wezmę od nich w "oryginałach" hehe. > Pozdr W serwisie Ci krzykną za świece 150zł,licz się z tym:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > NGK nie polecam ... bo? >lepsze żarowe robi BOSCH lub BEHR jakoś Bosche coraz bardziej znikają z rynku i niewielu potwierdzi Twoja opinię, a za to BEHR nigdy nie widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > bo? > jakoś Bosche coraz bardziej znikają z rynku i niewielu potwierdzi Twoja opinię, a za to BEHR nigdy > nie widziałem A czasem nie o Beru chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > A czasem nie o Beru chodzi? Tak pomyliłem z producentem termostatów... ale jego również polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > bo? Bo miałem w Stilo... NGK nie są to złe świece mi 100 tyś km wytrzymały i sprzedałem auto więc nie wiem ile max... w teście na grzanie są wolniejsze o około 1 sekundę od Boscha i sa czerwone a Bosche białe po nagrzaniu ... czytaj Bosch ma wyższa temperaturę... test robiłem sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Do tej pory zrobiłem tylko jakieś 200 kilometrów więc symbolicznie, ale z szybkich obserwacji: na > wylotówce na Gdańsk przy spokojnej 90-120 jeździe chwilowe spalanie waha się w okolicach > 5-5,5. W korku na wisłostradzie około 9. Jak na razie średnią mam 7,6, ale biorąc pod uwage > symboliczny przebieg trudno mi się wypowiedzieć. Od jutra wracam do Lanka, a Croma idzie na > zmianę rozrządu do mojego stałego warsztatu, cena z pompą około 1200 (w ASO krzyknęli 2000 > PLN). Resztę pakietu startowego robię po świętach w ASO, ale poza Warszawą na północy kraju > tam przynajmniej mają ludzkie ceny. > Jeszcze jedno pytanie. Świece kupić samemu czy zdać się na to co mają w ASO? Zawsze jeździłem na > NGK i nie wiem czy akurat będą mieli. Resztę wezmę od nich w "oryginałach" hehe. > Pozdr No to spalanie normalne, mi 400 KM poDK5 wychodzi 5,1-5,4, A4 do krakowa z BOX emV 120-130kmh to 5,6 Srednia we wroclawiucoskolo8 mozna utzymac. Nie ma bata na 5 l srednia przy ukladzie 80% miasto + 20 % jakies doloty. Fizyki sie nie oszuka. To w ASO za rozrzad Ci krzykneli,ja we wro po lekkiej znajmosci 1300zl , wszystko ich, pompa i jakies tam pierdolki . W priv serwisie chcieli ok 850-1100 w zaleznosci jakie czesci. Moze ktos czytajacy wie jak Connect NAV+ wydaje sie komendy glosowe np, adres? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Świece kupić samemu czy zdać się na to co mają w ASO? > Zawsze jeździłem na NGK i nie wiem czy akurat będą mieli. Chyba w benzyniakach - i do nich są OK Ale do diesla zdecydowanie Beru lub Bosch , zwłaszcza jeśli chcesz auto długo użytkować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Armoth Napisano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Ale do diesla zdecydowanie Beru lub Bosch , zwłaszcza jeśli chcesz auto długo użytkować Zacząłem rozglądać się za Beru, w Inter Carsie około 80 PLN sztuka w sklepach internetowych 60, ale mało ich jest na rynku lub źle szukam. Czy do silnika 1,9 16V 150 KM są inne świece niż do 1,9 8V 120 KM? Bo są inne numery katalogowe i np. w ogłoszeniach jest wymieniony jeden albo drugi silnik Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Zacząłem rozglądać się za Beru, w Inter Carsie około 80 PLN sztuka w sklepach internetowych 60, > ale mało ich jest na rynku lub źle szukam. > Czy do silnika 1,9 16V 150 KM są inne świece niż do 1,9 8V 120 KM? Bo są inne numery katalogowe i > np. w ogłoszeniach jest wymieniony jeden albo drugi silnik > Pozdr A swiece chcesz wymienic prewencyjnie czy sa jakies oznaki ich niedomagania? Pytam, bo ja nawet nie myslalem o tym:) W Lanowozie wymienialem co 50 tys za 32 zl:) a tu.... Pierwszy raz mam diesla i kazdy dzien to jakas nauka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Armoth Napisano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > A swiece chcesz wymienic prewencyjnie czy sa jakies oznaki ich niedomagania? Prewencyjnie. Producent zaleca co 120 tyś., a ja nie wiem jak były traktowane i co tam w ogóle siedzi. Co z tymi różnicami świec pomiędzy różnymi silnikami? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Świece żarowe zazwyczaj pod 200 tys km wytrzymują ... to zależy od cykli ON/OFF ale ja bym ich nie wymieniał prewencyjnie przy 120 tyś km ... i tak jak któraś padnie to poinformuje nas centralka o tym komunikatem na desce a w MJTD te świece sa bardziej dla ekologi niż do odpalania... Pracują jeszcze nawet kilka minut po uruchomieniu silnika aby wspomóc samozapłon w silniku Diesla Jak padnie jedna to wtedy wymienić ale wszystkie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Prewencyjnie. Producent zaleca co 120 tyś., a ja nie wiem jak były traktowane i co tam w ogóle > siedzi. > Co z tymi różnicami świec pomiędzy różnymi silnikami? > Pozdr zerknij sobie TU w katalogu masz podane co i jak w zależności od roku i silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.