mat3011 Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 witam mam problem moje uno ostatnio długo stało a jak je odpaliłem to zaczęło dymić na czarno i gasnąć czy to może byś wina sondy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > witam mam problem moje uno ostatnio długo stało a jak je odpaliłem to zaczęło dymić na czarno i > gasnąć czy to może byś wina sądy Sady - nie, sondy - jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > witam mam problem moje uno ostatnio długo stało a jak je odpaliłem to zaczęło dymić na czarno i > gasnąć czy to może byś wina sondy od razu gasło, na zimnym silniku? Czy też po nagrzaniu? a kopciło też od razu? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mat3011 Napisano 20 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 > od razu gasło, na zimnym silniku? > Czy też po nagrzaniu? > a kopciło też od razu? > pozdr gaśnie tak zaraz po uruchomieniu na rozgrzanym nie wiem bo nie sprawdzałem i kopci tak po dodaniu gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Może być to wina sondy - lub przewodów idących do niej(sygnałowego - może mieć zwarcie z budą - wtedy masz kompa w trybie awaryjnym i na maxa zwiększony skład mieszanki) i kopci jak stary Jelcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 > Może być to wina sondy - lub przewodów idących do niej(sygnałowego - może mieć zwarcie z budą - > wtedy masz kompa w trybie awaryjnym i na maxa zwiększony skład mieszanki) i kopci jak stary > Jelcz tak by mogło być, ale wtedy usterka musiała by wystąpić przed zgaszeniem silnika. Wstępnie poleciłbym sprawdzić stan świec i na podstawie ich stanu szukać dalej usterki. W ogóle cały obwód WN na dzień dobry do weryfikacji. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 > tak by mogło być, ale wtedy usterka musiała by wystąpić przed zgaszeniem silnika. Czemu? Pytam bez złośliwości. W moim parchu okazało się,że cos tam dłubałem i dałem ciała - i własnie przewód od lambdy ładnie sie przykleił do kolektora wydechowego > Wstępnie poleciłbym sprawdzić stan świec i na podstawie ich stanu szukać dalej usterki. > W ogóle cały obwód WN na dzień dobry do weryfikacji. > pozdr A co tam Paweł sprawdzać? kopułka, palec - no fakt przerwę na świecach, ale to sie nie robi z dnia na dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 > Czemu? Pytam bez złośliwości. bo dopóki silnik nie nagrzałby by się do takiej temp przy której zaczyna pracować sonda to nie miała by ona wpływu na skład mieszanku. > W moim parchu okazało się,że cos tam dłubałem i dałem ciała - i własnie przewód od lambdy ładnie > sie przykleił do kolektora wydechowego > A co tam Paweł sprawdzać? kopułka, palec - no fakt przerwę na świecach, ale to sie nie robi z dnia > na dzień stan świec - czy nie zalana któraś, czy przebić nie ma, czy woda jest tam gdzie nie ma być itp. to tak na szybko... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 > bo dopóki silnik nie nagrzałby by się do takiej temp przy której zaczyna pracować sonda to nie > miała by ona wpływu na skład mieszanku. > stan świec - czy nie zalana któraś, > czy przebić nie ma, > czy wody tam gdzie nie ma być itp. > to tak na szybko... > pozdr No własnie, poza tym kolega wspomniał że czarny dym ma jak ostro przegazuje na zimnym, czy może w takim przypadku przy zimnych zaworach ogień iść w rury i kolega po prostu wypala nagar i sadzę? Zwłaszcza że samochod stał i narażony był na mrozy, których do tej pory nie było*. /* - przynajmniej na południu Polski nie było do tej pory pożądnego mrozu, aż do zeszłego tygodnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 > No własnie, poza tym kolega wspomniał że czarny dym ma jak ostro przegazuje na zimnym, czy może w > takim przypadku przy zimnych zaworach ogień iść w rury i kolega po prostu wypala nagar i > sadzę? Zwłaszcza że samochod stał i narażony był na mrozy, których do tej pory nie było*. > /* - przynajmniej na południu Polski nie było do tej pory pożądnego mrozu, aż do zeszłego tygodnia. U mnie leciał dym czarny jak miałem za bogatą mieszankę (w marei) po awarii sondy lambda. A może tutaj filtr powietrza od wilgoci się "zakleił" i dostaje za mało powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 szukając usterki przez forum wymienisz połowę samochodu i dalej nie masz gwarancji że zacznie normalnie pracować ale się dorzucę.. map sensor czyt. digiplex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 > szukając usterki przez forum wymienisz połowę samochodu i dalej nie masz gwarancji że zacznie > normalnie pracować > ale się dorzucę.. > map sensor czyt. digiplex ale jak map sensor to chyba by na zimnym nie kopcił? (u mnie przy walniętym wężyku od map sensora kopcił na czarno przy ciepłym już silniku...) mogę się jednak mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > witam mam problem moje uno ostatnio długo stało a jak je odpaliłem to zaczęło dymić na czarno i > gasnąć czy to może byś wina sondy do sprawdzenia cewka ! Czarny dym to sadza, słaba i skra/brak iskry co jakiś czas. Generalnie układ zapłonowy cały. Na 99,9% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 > witam mam problem moje uno ostatnio długo stało a jak je odpaliłem to zaczęło dymić na czarno i > gasnąć czy to może byś wina sondy Skoro koledzy wymienili już: 1. sonda 2. kable zapłonowe 3. digiplex to ja dorzucę od siebie czujnik temperatury silnika ten w kolektorze ssącym. Jak sprawdzić? Czujnik znajduje się po lewej stronie kolektora ssącego. Ma niebieską wtyczkę. W czujniku są dwa piny. Sprawdź na zimnym silniku jaka jest rezystancja między tymi pinami w czujniku. Przy około 20 *C powinno być 2500-3000 ohm. Przy temp takiej jak jest teraz pewnie będzie około 4000-5000 ohm. Jeżeli nie będzie żadnych wartości lub będą one bardzo wysokie(powyżej 100 000 ohm) to pewnie to będzie on. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.