el_guapo Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Czy w fabrycznych sprężynach P i T jest różnica pomiędzy: kombi: 1.5, 1.6, 1.8 benzyna a kombi: 1.3, 1.7 diesel i 2.0T benzyna ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Z przodu są 23 rodzaje sprężyn i różnice są nawet w obrębie tych samych silników. Z tyłu wszystkie mają taką samą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Z przodu są 23 rodzaje sprężyn Zajebjoza No to sobie dobrałem springi 'po roczniku /silniku' Oj, z takim hobby, takie słownictwo ... i to jeszcze z bykiem [Orochimaru] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > 'po roczniku /silniku' Nie jest tak źle: Z17DTJ ma na przód tylko 6 sprężyn, w kombinacjach, czy mamy lub nie: obniżone podwozie, klimę, pakiet na złe drogi... A jak wejdziesz na stronę producenta zamienników, to okaże się, że te ww. 6 rodzajów zastępuje tylko 1. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Zajebjoza > No to sobie dobrałem springi 'po roczniku /silniku' To tylko w EPC tak "strasznie" wygląda, w rzeczywistości jest jak napisał master, są 2-3 rodzaje sprężyn i to wszystko. Przykładowo KYB do Z17DTH na przód ma springi do Sporta i zwykłe, więc nie jest tak źle. A dla ułatwienia sprawy jakbyś chciał oryginał to w jeszcze stosunkowo młodym aucie jakim jest Astra H będzie nadal widoczny identyfikator na sprężynie. Skręcasz koło i szukasz kodu w postaci dwóch liter lub jednej litery i jednej cyfry, jest to wybite mniej więcej w środkowej części sprężyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > To tylko w EPC tak "strasznie" wygląda, w rzeczywistości jest jak napisał master, są 2-3 rodzaje > sprężyn i to wszystko. Miałem chrapkę na obniżające, ale niestety kombi-diesel i dobra cena nie stoją w parze, dlatego chciałem przytulić springi kombi-benzyna, które są w cenie złomu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Wg katalogu IC przednie springi KYB zwykłe kosztują 177zł, a do zawieszenia obniżonego 200zł. Wszystko do kombi Z17DTH. Zestaw Eibach Pro Kit kosztuje 513zł. W 99% jeśli chodzi o zakupy IC to udaje mi się uzyskać 30% rabat Do AG zakupiłem przednie używane sprężyny od Sportive (-20mm) w świetnym stanie za stówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiu_gd Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Miałem chrapkę na obniżające, ale niestety kombi-diesel i dobra cena nie stoją w parze, dlatego > chciałem przytulić springi kombi-benzyna, które są w cenie złomu. Mam na zbyciu Eibachy Sportline, jeździłem na nich może 1500 - 2000 km, przesiadłem się na gwint. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > Mam na zbyciu Eibachy Sportline, jeździłem na nich może 1500 - 2000 km, przesiadłem się na gwint. Do z17dtj/dtr (kombi)? O ile obniżają? Komplet Pi T? - ile byś chciał za nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > Wg katalogu IC przednie springi KYB zwykłe kosztują 177zł, a do zawieszenia obniżonego 200zł. > Wszystko do kombi Z17DTH. Obniżonego o ile? > Zestaw Eibach Pro Kit kosztuje 513zł. > W 99% jeśli chodzi o zakupy IC to udaje mi się uzyskać 30% rabat To dobra informacja! Myślałem o springach Sparco - na allegro trochę tego jest w b.dobrych cenach. Niestety do mojego karawanu żadne z nich nie pasują, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > Obniżonego o ile? Nie wiem dokładnie o ile Sport jest niższy od zwykłej wersji, na 90% o 20mm, KYB nie podaje też o ile jego sprężyny obniżają auto... > To dobra informacja! Wydaje mi się, że dobra biorąc pod uwagę producenta. Z Bielan do Czosnowa aż tak daleko nie masz, a jest w miarę pewne że i rabat Ci dadzą na siebie Ja za wszystkie gumy, amortyzatory na przód, drążki, srążki, zapłaciłem nieco ponad 900zł, a części są KYB, Febi Bilstein i Lemforder > Myślałem o springach Sparco - na allegro trochę tego jest w b.dobrych cenach. Niestety do mojego > karawanu żadne z nich nie pasują, Parę osób ma na klubie AGC i chwalą sobie, jednak te sprężyny w ofercie Sparco są może z rok/dwa lata, jak dla mnie za krótko żeby się wypowiedzieć o trwałości. Są natomiast tanie. Do AH jednak rozejrzałbym się za springami Eibach, Irmschera, Spax, H&R, KW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > Wydaje mi się, że dobra biorąc pod uwagę producenta. Z Bielan do Czosnowa aż tak daleko nie masz, a Kiedyś miałem zniżkę na hasło klubu BravaBravoMarea na poziomie 20%, ale hasła już nie pamiętam > Ja za wszystkie gumy, amortyzatory na przód, drążki, srążki, zapłaciłem nieco ponad 900zł, a części > są KYB, Febi Bilstein i Lemforder Wczoraj wymieniłem amorki z przodu na Kayaby - z robotą i fakturą 504zł, co IMHO na Warszawę jest OK. > Do AH jednak rozejrzałbym się za springami Eibach, Irmschera, Spax, H&R, KW. Te są sporo droższe, a takie Sparco jeżeli mi się nie spodoba nie szkoda będzie sprzedać nawet z jakąś stratą. BTW Czy niższe springi nie zabiją seryjnych amortyzatorów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > BTW Czy niższe springi nie zabiją seryjnych amortyzatorów? Jeśli będą do -30mm to nie, aczkolwiek trzeba się liczyć ze zużyją się i tak szybciej niż w połączeniu ze zwykłą sprężyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.