Skocz do zawartości

BRC II gen. a Seicento 900 -> 1.2


SantaCB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Poprzedni właściciel w moim Seju założył Instalację gazową BRC II gen. do fabrycznego silnika 900 SPI. Jakiś czas temu zrobiłem u siebie swapa i mam teraz pod maską 1.2 8V MPI z Punto I gen. i z dolotem ze stożkiem.

Pytałem o adaptację instalacji w jednym zakładzie, powiedzieli, że mogą to zrobić, wymiana sterownika itp. za jakieś 500zł - "może wyjść trochę więcej".

Dzisiaj byłem w innym zakładzie i Pan majster powiedział, że owszem mogą też zaadaptować II gen., ale że mikser z niej będzie dławił silnik i może go przymulić. Tutaj zaproponował mi sekwencję "Compact", do której podobno można dokupić tani przewód, ściągnąć darmowy program i się nawet później samemu bawić w ustawienia. Skład sekwencji to:

- reduktor Alaska

- wtryskiwacze Reg OMVL Fast

- filtr fazy lotnej z wkładem poliestrowym

- przełącznik

i to za 1500zł, dwa lata gwarancji, regulacja po 1000km i przeglądy co 10tys.

Ponadto do tej sekwencji można później dołożyć takie cudo: http://www.ac.com.pl/pl/produkt/317/tap-01 i się z tym pobawić, podobno uzyskując nawet przyrost mocy.

Co Wy o tym myślicie? Jakie rozwiązanie jest lepsze czy korzystniejsze dla silnika?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

Choć to MPI to mozna zainstalowac II gen. Widziałem kilka silników 1.2 mpi na 2 gen. Jezdziły bez problemu. Co do stozka trzeba dobrac odpoiwendi mikser. Jezdza auta z 2.0 silnikami i 2 gen...

Musisz sobie policzyc ile wart jest fiat w tej chwili, ile lat bedziesz nim jezdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i za rok wracamy wymienić butlę...

> W takim układzie chyba całościowa robota byłaby bardziej rozsądna

No właśnie, bo teraz tak:

FAKTY

Sej z 1.2MPI

do naprawy lakierniczej

do modernizacji LPG

czyli pewnie i z 3 klocki szło by wydać, żeby było na cito.

Teraz pytanie, do czego auto ma służyć?

jako rodzinne - pewnie nie wink.gif

jako sportowe - też raczej nie bardzo

jako codzienny dojazd do pracy/szkoły - chyba nie warto tyle kasy wydać?

Więc określ może swoje preferencje/potrzeby - wówczas napewno znajdzie się jakaś dobra rada zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i za rok wracamy wymienić butlę...

> W takim układzie chyba całościowa robota byłaby bardziej rozsądna

A zapewne montując całość tzn przód i tył koszt samej butli jest niższy niż tylko sama wymiana butli. Na moim przykładzie - wymieniałem niezbyt dobrze działającą instalację holenderską 3gen na sekwencje (IVgen). Różnicą pomiędzy ceną z montażem gratów na przód a całego zestawu (przód+tył) wynosiła 300zł. Bez zastanowienia wymieniłem całość. Butla była walcowa 2 letnia a założyłem "w koło" o większej pojemności, a walca sprzedałem za 300zeta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota blacharska, która mnie czeka to wycięcie i wspawanie nowych fragmentów blachy na łączeniu tylne nadkola-podłoga, także nie jest to super wielka klepanina i malowanie połowy samochodu wink.gif

Cena sekwencji w całości to było 2000zł, jak powiedziałem, że już mam założoną II gen., czyli tył może zostać to cena spadła na 1500.

A co do auta to będzie jeździło dopóki ktoś mnie nie skasuje, albo do biodegradacji, czyli jeszcze parę ładnych lat mam nadzieję wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sekwencja za 1500 a II gen. za ile?

Oczywiście obie opcję bez butli.

Raz jeszcze pytam, auto na dojazdy do pracy/szkoły czy do jakiś wyścigów ?

A czemu właściwie wkładałeş ten 1.2?, bo ją miałem 900 w Uno i szedł równo 150 na max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sekwencja 1500, II gen. ok. 500 lub trochę ponad.

Samochód w żadnych kjs nie jeździ, po prostu brakowało mi mocy z 900 to wpadło 1.2. Samochód w pełni użytkowy "daily", a nie jakiś mega projekt na gwincie czy air ride, który dojeżdża na jakieś imprezy na lawecie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sekwencja 1500, II gen. ok. 500 lub trochę ponad.

> Samochód w żadnych kjs nie jeździ, po prostu brakowało mi mocy z 900 to wpadło 1.2. Samochód w

> pełni użytkowy "daily", a nie jakiś mega projekt na gwincie czy air ride, który dojeżdża na

> jakieś imprezy na lawecie

bieraj II gen i bedzie OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.