SantaCB Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Witam! Poprzedni właściciel w moim Seju założył Instalację gazową BRC II gen. do fabrycznego silnika 900 SPI. Jakiś czas temu zrobiłem u siebie swapa i mam teraz pod maską 1.2 8V MPI z Punto I gen. i z dolotem ze stożkiem. Pytałem o adaptację instalacji w jednym zakładzie, powiedzieli, że mogą to zrobić, wymiana sterownika itp. za jakieś 500zł - "może wyjść trochę więcej". Dzisiaj byłem w innym zakładzie i Pan majster powiedział, że owszem mogą też zaadaptować II gen., ale że mikser z niej będzie dławił silnik i może go przymulić. Tutaj zaproponował mi sekwencję "Compact", do której podobno można dokupić tani przewód, ściągnąć darmowy program i się nawet później samemu bawić w ustawienia. Skład sekwencji to: - reduktor Alaska - wtryskiwacze Reg OMVL Fast - filtr fazy lotnej z wkładem poliestrowym - przełącznik i to za 1500zł, dwa lata gwarancji, regulacja po 1000km i przeglądy co 10tys. Ponadto do tej sekwencji można później dołożyć takie cudo: http://www.ac.com.pl/pl/produkt/317/tap-01 i się z tym pobawić, podobno uzyskując nawet przyrost mocy. Co Wy o tym myślicie? Jakie rozwiązanie jest lepsze czy korzystniejsze dla silnika? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Nie baw się w druciarstwo, zakładaj nową instalację, sprawdź ważność butli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SantaCB Napisano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Butle mam do 2014, także jak to powiedział majster - do sekwencji "dupke zostawiamy i robimy nowy przód" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Witam! Choć to MPI to mozna zainstalowac II gen. Widziałem kilka silników 1.2 mpi na 2 gen. Jezdziły bez problemu. Co do stozka trzeba dobrac odpoiwendi mikser. Jezdza auta z 2.0 silnikami i 2 gen... Musisz sobie policzyc ile wart jest fiat w tej chwili, ile lat bedziesz nim jezdził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Butle mam do 2014, także jak to powiedział majster - do sekwencji "dupke zostawiamy i robimy nowy > przód" i za rok wracamy wymienić butlę... W takim układzie chyba całościowa robota byłaby bardziej rozsądna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > i za rok wracamy wymienić butlę... > W takim układzie chyba całościowa robota byłaby bardziej rozsądna No właśnie, bo teraz tak: FAKTY Sej z 1.2MPI do naprawy lakierniczej do modernizacji LPG czyli pewnie i z 3 klocki szło by wydać, żeby było na cito. Teraz pytanie, do czego auto ma służyć? jako rodzinne - pewnie nie jako sportowe - też raczej nie bardzo jako codzienny dojazd do pracy/szkoły - chyba nie warto tyle kasy wydać? Więc określ może swoje preferencje/potrzeby - wówczas napewno znajdzie się jakaś dobra rada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > i za rok wracamy wymienić butlę... > W takim układzie chyba całościowa robota byłaby bardziej rozsądna A zapewne montując całość tzn przód i tył koszt samej butli jest niższy niż tylko sama wymiana butli. Na moim przykładzie - wymieniałem niezbyt dobrze działającą instalację holenderską 3gen na sekwencje (IVgen). Różnicą pomiędzy ceną z montażem gratów na przód a całego zestawu (przód+tył) wynosiła 300zł. Bez zastanowienia wymieniłem całość. Butla była walcowa 2 letnia a założyłem "w koło" o większej pojemności, a walca sprzedałem za 300zeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SantaCB Napisano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Robota blacharska, która mnie czeka to wycięcie i wspawanie nowych fragmentów blachy na łączeniu tylne nadkola-podłoga, także nie jest to super wielka klepanina i malowanie połowy samochodu Cena sekwencji w całości to było 2000zł, jak powiedziałem, że już mam założoną II gen., czyli tył może zostać to cena spadła na 1500. A co do auta to będzie jeździło dopóki ktoś mnie nie skasuje, albo do biodegradacji, czyli jeszcze parę ładnych lat mam nadzieję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 To sekwencja za 1500 a II gen. za ile? Oczywiście obie opcję bez butli. Raz jeszcze pytam, auto na dojazdy do pracy/szkoły czy do jakiś wyścigów ? A czemu właściwie wkładałeş ten 1.2?, bo ją miałem 900 w Uno i szedł równo 150 na max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SantaCB Napisano 31 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Sekwencja 1500, II gen. ok. 500 lub trochę ponad. Samochód w żadnych kjs nie jeździ, po prostu brakowało mi mocy z 900 to wpadło 1.2. Samochód w pełni użytkowy "daily", a nie jakiś mega projekt na gwincie czy air ride, który dojeżdża na jakieś imprezy na lawecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Sekwencja 1500, II gen. ok. 500 lub trochę ponad. > Samochód w żadnych kjs nie jeździ, po prostu brakowało mi mocy z 900 to wpadło 1.2. Samochód w > pełni użytkowy "daily", a nie jakiś mega projekt na gwincie czy air ride, który dojeżdża na > jakieś imprezy na lawecie bieraj II gen i bedzie OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 To bierz II gen. tylko najpierw niech ci dokładnie powiedzą ile? Nowy sterownik x krokowcem kosztuje jakieś 180zł z przesyłką, parownik drugie tyle, zatem koszt części to max. 350zł. Wątroby rozważyć zatem samodzielny montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.