Skocz do zawartości

Konserwacja podwozia


LiteThat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z uwagi iz moj sejton ma juz 13 lat smile.gif (zadbany i od nowosci garazowany) przyszedł czas na pierwszą konserwację. Zamierzam ja zrobic absolutnie sam. Podpory pod samochod juz mam (za wiele miejsca nie bedzie ale w sumie duzo do czyszczenia rdzy nie ma jedynie z tylu na belkach korozja dosc mocno zlapala. Moje pytanie brzmi jakie środki uzyc ? Myslalem o Brunoxie do odrdzewienia oczyszconych powierzchni (szczotka druciana i fleksem) na to zalozyc podkład np Unikor z 2 - 3 warstw a nastepnie odtłuscic i nalozyc Bitex. Jest ktos kto juz konserwowal podwozie? dzieki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do czyszczenia najlepszy jest "włos murzyna"

> Samego murzyna też można dostać w dobrej cenie

> Ja robię:

> 1. Czyszczenie

> 2. Tectyl ML w profile zamknięte

> 3. Podkład epoksydowy

> 4. Baranek

> 5. Chlorokauczuk

> i wsio

Czyli co srodki ktore uzyje nie sa tak dobre jak te ktore Ty użyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałem Ci tylko jak ja robię konserwacje w autach Nie twierdze, że mój sposób jest lepszy od

> Twojego Brunox to też dobre rozwiązanie wiele osób to stosuje.

> Chlorokauczuk - zwykła farba na pędzel. Ja kupuje ze Śnieżki

a takie pytanie Bitex sie jeszcze czyms maluje czy zostawia taki jaki jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a takie pytanie Bitex sie jeszcze czyms maluje czy zostawia taki jaki jest?

Nie używaj tego badziewia zlosnik.gif

Generalnie bitexy,bitgumy i inne wynalazki mają wade i zalete jednoczesnie - one nigdy wlasciwie nie wysychaja to sa masy/smare, ktore przy wysokich temperaturach kapią - sam zalatwilem tak puzle latem przed domem mulher.gif kiedy zrobilem sobie konserwacje bitgumem czy czymś podobnym wink.gif Chlorokauczuk na ostatnia warstwe to najlepsze rozwiazanie wink.gif Jest gesty, w miare elastyczny i w razie wu też mozesz go splukac, bo jest sliski - ogolnie polecam waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bitex i Fluidol MF. Efekt śmierdzi dobrze, przez dwa tygodnie jeździsz naćpany, ale jaka frajda Do

> całości konserwacji potrzebna jest krata browara. Efekt sam zobaczysz.

> Pozdroo

Na trzeźwo nie zamierzam się za to brać grinser006.gif tym bardziej iż wymieniam cały zestaw hamulców do tego z tylu oraz przednie lampy i dłubaniny będzie na parę dni:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i pędzlem opędzlować podwozie, ale pędzlem wszędzie nie dojdziesz, kompresorem wdmuchasz wszędzie i znacznie szybciej. Do profili musisz już mieć kompresor jak ma być porządnie zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można i pędzlem opędzlować podwozie, ale pędzlem wszędzie nie dojdziesz, kompresorem wdmuchasz

> wszędzie i znacznie szybciej. Do profili musisz już mieć kompresor jak ma być porządnie

> zrobione.

a w sprayu nie ma tego środku? bo nie posiadam kompresora i raczej nie znam nikogo od kogo mógłbym go porzyczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ale w spreju bym nie kupował, wydaje mi się, że takie coś będzie niskiej jakości, bo musi być rzadkie. To jest tłusty bitumiczny środek, tym bardziej, że noxudol 1600 jest z zawartością jakiś drobinek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jakich ilościach schodzi na cento ?

Jeśli chodzi o profile zamknięte, to osobiście zużyłem 2x po 1l puszcze, przy czym większość poszła do wnętrza na progi i przyproża,

podwozie - w zależności czy 1 malowanie, czy poprawki, do poprawek wystarczała 1l puszka, na 1 raz całkowite malowanie przy zdjętych zderzakach, zbiorniku paliwa i progach z zewnątrz do pomalowania poszło i ile się nie mylę 4 lub 3 puszki po 1l i 1l puszka lakieru podkładowego na miejsca oczyszczone (dodatkowo jeśli nie dało się doczyścić gdzieś dokładnie środek na rdzę /polrust lub coś podobnego co w sklepie mieli/) więc:

-2l środka do profili zamkniętych

(-4 lub 3l) środka do konserwacji "zewnętrznej"

1l lakieru podkładowego, bo mniej i tak nie było, zużyłem może 1/3 puszki

1 mała puszka środka na rdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o profile zamknięte, to osobiście zużyłem 2x po 1l puszcze, przy czym większość poszła

> do wnętrza na progi i przyproża,

> podwozie - w zależności czy 1 malowanie, czy poprawki, do poprawek wystarczała 1l puszka, na 1 raz

> całkowite malowanie przy zdjętych zderzakach, zbiorniku paliwa i progach z zewnątrz do

> pomalowania poszło i ile się nie mylę 4 lub 3 puszki po 1l i 1l puszka lakieru podkładowego na

> miejsca oczyszczone (dodatkowo jeśli nie dało się doczyścić gdzieś dokładnie środek na rdzę

> /polrust lub coś podobnego co w sklepie mieli/) więc:

> -2l środka do profili zamkniętych

> (-4 lub 3l) środka do konserwacji "zewnętrznej"

> 1l lakieru podkładowego, bo mniej i tak nie było, zużyłem może 1/3 puszki

> 1 mała puszka środka na rdzę

wlasnie jestem w trakcie konserwacji czyszczenie mam za soba użyłem do tego szczotki drucianej oraz krążku z drutem na flexa a w miejscach malo dostepnych papier scierny gradacja 40 i na koniec Fosilem "przemalowalem". U mnie to sa poprawki bo tylko 4 mioejsca korozji sa i to niewielkie co po 13 latach to az dziwne. na to zamierzam nalozyc nobikor podklad 1 warstwe nastepnie na to chlorokauczuk pozniej NOVOL i na niego znowu chlorokauczuk i bedzie gitarka. Nie mam kanalu takze praca pod podwoziem jest niezbyt komfortowa ale warto poswiecic jeden dzien wiecej na przygotowanie tego dobrze niz pozniej znow patrzec jak wszystko odpada wpizdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam z uwagi iz moj sejton ma juz 13 lat (zadbany i od nowosci garazowany) przyszedł czas na

> pierwszą konserwację. Zamierzam ja zrobic absolutnie sam. Podpory pod samochod juz mam (za

> wiele miejsca nie bedzie ale w sumie duzo do czyszczenia rdzy nie ma jedynie z tylu na belkach

> korozja dosc mocno zlapala. Moje pytanie brzmi jakie środki uzyc ? Myslalem o Brunoxie do

> odrdzewienia oczyszconych powierzchni (szczotka druciana i fleksem) na to zalozyc podkład np

> Unikor z 2 - 3 warstw a nastepnie odtłuscic i nalozyc Bitex. Jest ktos kto juz konserwowal

> podwozie? dzieki za odpowiedz

Unikor albo Corizon-na to jakieś bitumiczne wynalazki a w profile zamknięte fluidol ml lub tectyl ml-jeden kij-to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.