Skocz do zawartości

Corolla Verso, CR-V lub .... Tylko czy to pojeździ na LPG ?


Tenenberg

Rekomendowane odpowiedzi

Wymagania:

-nie rdzewiejące

-spodobała mi się jazda autami wyższymi jak minivan, SUV oraz ich funkcjonalność, lecz kombi nie chcę bo mam takowe służbowe a także do jeżdzenia prywatnie

-pojemność raczej do 2.0 l, benzyna współpracująca z LPG, nie mniej jak 120KM, diesla nie chcę

-skrzynia biegów manualna

-dające się realnie kupić w Polsce w dobrym stanie

-budżet 15-35 tyś pln

-z wyposażenia obowiązkowe ESP i klimatyzacja a mile widziana "pełna elektryka" czy inne umilające jazdę dodatki, jak choćby podgrzewane fotele, ale to nie jest warunek konieczny

-poziom bezpieczeństwa jest istotny

-niska awaryjność także grinser006.gif

-wyciszenie nie męczące na dłuższych trasach i zawieszenie bardziej nastawione na komfort

Wytypowałem po jazdach CR-V II generacji 2.0, Corollę Verso 1.8 po lifcie ... CR-V znaleźć w dobrym stanie z ESP to nie łatwy temat. Verso łatwiej. Tylko jak one znoszą LPG ? Hyundai Tucson/Kia Sportage też wyglądają ciekawie ale nie miałem okazji nimi jeździć niestety. A może coś innego ?

Co innego zaproponować jakieś auto a móc takie kupić w dobrym stanie. Nie należę do osób jeżdzących oglądać auto na drugi koniec Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do lpg w 2.0 hondzie

> kolega ma za soba ponad 200kkm na lpg w hondzie accord 2.0 155KM

> jedyna uciazliwosc to kontrola/regulacja zaworow co 30kkm

a regulował ? tam są płytki czy szklanki ?

chyba honda lepiej współpracuje z LPG

toyota ma szklanki ? więc tu też łatwo(tanio) nie jest

tyle że crv a verso to zupełnie inne auta icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szlifuje na magnesufce szklanki

czyli tez tanio nie jest grinser006.gif

ale co 30kkm ? to trochę przeczy mitowi że LPG w accordzie "daje radę"

mój ford co rzekomo gazu nie lubi, ma 70kkm i nic nie regulowałem grinser006.gif

więc może c-max zamiast verso skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli tez tanio nie jest

jak pracujesz na codzien na tych maszynach to nie jest drogo smile.gif

> ale co 30kkm ? to trochę przeczy mitowi że LPG w accordzie "daje radę"

napisalem kontrole/regulacje

co nie oznacza ze zawsze co 30kkm jest "szlifowanie"

> mój ford co rzekomo gazu nie lubi, ma 70kkm i nic nie regulowałem

> więc może c-max zamiast verso

forek SOHC po 50kkm na LPGwymagal regulacji 2 zaworow ale ja mam srubki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli tez tanio nie jest

> ale co 30kkm ? to trochę przeczy mitowi że LPG w accordzie "daje radę"

> mój ford co rzekomo gazu nie lubi, ma 70kkm i nic nie regulowałem

> więc może c-max zamiast verso

Jechałem niedawno takim dieslem ale jako pasażer. Wygląda ciekawie i jest całkiem całkiem ... wydaje się wyraźnie mniejsze od verso ale może się mylę. Odrzuciłem go za tendencje do rdzy (podobno takie są) oraz silniki kiepsko tolerujące LPG (to też podobno zlosnik.gif).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechałem niedawno takim dieslem ale jako pasażer. Wygląda ciekawie i jest całkiem całkiem ...

> wydaje się wyraźnie mniejsze od verso ale może się mylę. Odrzuciłem go za tendencje do rdzy

> (podobno takie są) oraz silniki kiepsko tolerujące LPG (to też podobno ).

mój ma 9lat, rdza jest tam gdzie był bity

a gaz, jak pisałem 70kkm zrobione i jeździ, 2x robiłem kontrolę - przy montażu i po 50kkm na LPG

regulacja nie jest tania w tym silniku, koło 400-500zł trzeba przygotować hmm.gif

z aut lubiących LPG zafira A czy touran ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mój ma 9lat, rdza jest tam gdzie był bity

> a gaz, jak pisałem 70kkm zrobione i jeździ, 2x robiłem kontrolę - przy montażu i po 50kkm na LPG

> regulacja nie jest tania w tym silniku, koło 400-500zł trzeba przygotować

To i tak nic w porównaniu z różnicą cen benzyna/lpg i przy kostach normalnego serwisowania.

> z aut lubiących LPG zafira A czy touran ?

Touran chyba tylko z 1.6 jakoś w miarę dobrze współpracuje z LPG a to nieco za mało mocy.

Zafira owszem - 1.8 140 KM jeździ na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To i tak nic w porównaniu z różnicą cen benzyna/lpg i przy kostach normalnego serwisowania.

ano, ale trzeba mieć świadomość i wkalkulować w koszty

sam silnik do prostych tez nie należy (klapki, dwumasa, itp) do tego wielowahaczowe zawieszenie ...

plus że ma łańcuch i nie trza rozrządu robić wink.gif

> Touran chyba tylko z 1.6 jakoś w miarę dobrze współpracuje z LPG a to nieco za mało mocy.

> Zafira owszem - 1.8 140 KM jeździ na LPG.

nie wiem, one są brzydkie i się nie interesowałem

zostaje picasso, tu tez 1.8 dobrze się gazuje, ale ma tylko 116KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gazować się gazują ale jakoś do wyświetlacza na środku chyba bym się na dłuższą metę nie mógł

> przekonać

Mnie jakoś nie przeszkadza. W scenicu jest jakiś taki naturalny. Bardziej mnie wkurzał w xsara picasso (mało tym jeździłem) i w C4 picasso i wkurza mnie w Yarisie I mojej żony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po przejechaniu sie paroma autami, wiem że corolla verso 1.8 jest dla mnie za głośna, CR-V nie znalazłem na razie w dobrym stanie, spełniającego moje wymagania ...

W między czasie jeszcze przejechałem się mazdą 5 2.0 benzynową. Ciekawe auto ale także hałas za wysoki.

Trzeba poszukać czegoś innego, może w innym segmencie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli tez tanio nie jest

> ale co 30kkm ? to trochę przeczy mitowi że LPG w accordzie "daje radę"

> mój ford co rzekomo gazu nie lubi, ma 70kkm i nic nie regulowałem

> więc może c-max zamiast verso

Ja w CRV z 98 co 10 kkm robie dla świętego spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, różne ludzie mają hobby

> nie wyobrażam sobie dłubania w silniku co 10kkm, zwłaszcza że u mnie sama uszczelka pod pokrywę

> kosztuje ponad 100zł

To nie chobby w tym silnku po prostu na LPG trzeba sprawdzić zaworki, bo moga sie za szybko wypalić gniazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie chobby w tym silnku po prostu na LPG trzeba sprawdzić zaworki, bo moga sie za szybko wypalić

> gniazda.

ale sprawdzanie co 10kkm, to nie przesada ? ... nie założył bym gazu do takiego silnika

no wystarczy co np 30kkm ?

na forum forda też są zwolennicy sprawdzania co 20-30kkm w moim silniku, a nawet producent przewidział* kontrole co 60kkm

* tak, ford w planie serwisowym ma opcję "zasilanie LPG", mimo że salony mają alergię na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.