Szwaggier Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Cześć. Mam problem. Mój słupek to 1,2 16V ze Stilo (2001). Do tego jest alternator Magneti Marelli AA125R-55A (numer: 63321198). Po naciągnięciu paska alternatora ewidentnie nie jest on w linii prostej z kołem pasowym silnika. Generalnie ostatni pasek spadł z kółka alternatora. Paski zawsze kupuję 4PK675 (raz Gates, raz Bosh) Pytanko: 1) Jak się odsadza takie kółko? 2) Czy to dobry alternator do tego silnika? 3) Myślałem o daniu podkładek dystansowych pod dwie śruby od strony bloku silnika... ale po co powiększać drut? Dzięki za wszystkie podpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Ja to robiłem w dwóch przypadkach. 1 - kupiłem alternator z 16v i włożyłem do 8v. Było tak jak u Ciebie, złe odsadzenie więc dotoczyłem sobie taką grubą podkładkę, włożyłem pod kółko i tyle. 2 - alternator "starego typu" wkładałem do 1.4 8v i tu odsadzenie już było dużo większe więc dotoczyłem tulejki właśnie między altek a blok. Nie widzę w tym żadnego drutu. Równie dobrze drutem można nazwać każdy swap bo to "nie od tego Panie modelu". Oczywiście zrobisz jak chcesz = kupisz altek, który jest "od tego" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Na razie jestem przygotowany na podkładki Ciężko usunąć kółko z alternatora? Da radę manualnie czy jakąś prasę trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Na razie jestem przygotowany na podkładki > Ciężko usunąć kółko z alternatora? > Da radę manualnie czy jakąś prasę trzeba? To zależy jak bardzo jest zaciśnięte ale na ogół ciężko. Nie wolno bić w ośkę nawet przez nakrętkę bo się skrzywi. No chyba, że delikatnie. Ściągacz jakiś by się przydał albo podgrzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Mam dzisiaj ten sam problem,kupilem altka od 1.2 16V i po klopocie...zeby wlasnie nie powiekszac "drutu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hose Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Ściągaczem powinno zejść w razie oporów naprężyć ściągacz i w tą śrubę ściągacza uderzyć. Palnik tak jak pisał Glaca to już raczej ostateczność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper_2005 Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Klucz udarowy daje radę. Chyba kręci się odwrotnie, ale to zobaczysz po wystających zwojach. Kółeczko po odkręceniu schodzi leciutko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 wystarczy kupić/zamówić kółko z altka z 16V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > wystarczy kupić/zamówić kółko z altka z 16V a masz jakis nr fiatowski ? i ile takie kolko w ASO ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muszek92 Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 2 podkładki i tyle. Po co przepłacać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > 2 podkładki i tyle. Po co przepłacać. po to, aby było jak powinno, a nie na sterte podkladek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.