Skocz do zawartości

Megane II 1.5 dCI - sprzęgło i zasilanie


volcan

Rekomendowane odpowiedzi

Koledze dzisiaj zdechła Meganka - najpierw padło sprzęgło, ale doturlał się jakoś z Wrocławia do Jaworzna (ponoć na 3. biegu...). W Jaworznie zaparkował i zadzwonił do mechanika. Ten polecił mu zaciągnięcie ręcznego, wbicie jedynki i uruchomienie samochodu - żeby sprawdzić, czy sprzęgło "trzyma" (głupi test - w końcu chłopak dojechał a problem polega na tym, że pedał chodzi całkiem luźno - bez żadnego oporu - a trzyma go w górze chyba tylko sprężyna). Jak mechanik doradził - tak zrobił. Samochód szarpnął i zgasło wszystko - zasilane są tylko światła awaryjne i gniazdo karty (tzn. jest podświetlone).

Teraz pytania smile.gif Sprzęgło przy takich objawach, to raczej wysprzęglik (jest wewnętrzny w miejscu łożyska oporowego, czy zewnętrzny?), czy raczej tarcza sprzęgła? Prąd - gdzie grzebać, bo przypuszczam, że poleciał jakiś bezpiecznik, ale gdzie w tym aucie łapy wsadzić - pojęcia nie mam. Skrzynka bezpieczników to pudełko przy kielichu od strony kierowcy - zakręcone dwiema "gwiazdkami"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wysprzęglnik jest raczej tak jak w benzyniakach - wewnętrzny. Jak puścił olej to raczej tarcza też

> będzie do wymiany mnie to niestety spotkało. Bezpieczniki są tam gdzie piszesz.

A jeszcze jedno pytanie - wysprzęglik jest na jednym obiegu z hamulcami, czy osobno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obstawiam ze spalil glowny bezpiecznik zasilania, mniej wiecej tak bedzie wygladal:

04623077.jpg

Jak ma zamiar pojezdzic tym autem, to polecam wymiane kompletu, sprzeglo + wysprzeglik, jak szuka dobrej cenki to rzuc mi Vin na priva i wycenie w poniedzialek z rana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obstawiam ze spalil glowny bezpiecznik zasilania, mniej wiecej tak bedzie wygladal:

> Jak ma zamiar pojezdzic tym autem, to polecam wymiane kompletu, sprzeglo + wysprzeglik, jak szuka

> dobrej cenki to rzuc mi Vin na priva i wycenie w poniedzialek z rana...

I ten bezpiecznik jest w skrzynce pod maską, tak?

Napisze kumplowi, żeby VIN podesłał i prześlę Ci smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyjście ze zbiorniczka na wysprzęglik jest +/- w jego połowie,więc sprawdźcie ile dokładnie płynu

> jest. Co do bezpiecznika to padł ten na klemie akumulatora,są tam 3,padł największy i dlatego

> nie ma zapłonu.

Bezpiecznik wymieniony ok.gif Dzięki za podpowiedzi 20.GIF

Co do wysprzęglika to jestem niemalże pewien, że to jego wina, bo hamulec mięknie - tzn. auto niby może zahamować, ale jeżeli docisnę hamulec, to pomalutku do podłogi idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Prawdopodobnie wewnętrzny wysprzęglik poleciał - w każdym razie mechanik (chyba raczej "mechanik") bawił się z tym tydzień ponad a na koniec oddał auto z nieodpowietrzonym układem i kumpel pisał mi, że dość poważnie się zdziwił, gdy wyjechał z warsztatu i po 100 metrach znowu nie miał sprzęgła wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.