volcan Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Koledze dzisiaj zdechła Meganka - najpierw padło sprzęgło, ale doturlał się jakoś z Wrocławia do Jaworzna (ponoć na 3. biegu...). W Jaworznie zaparkował i zadzwonił do mechanika. Ten polecił mu zaciągnięcie ręcznego, wbicie jedynki i uruchomienie samochodu - żeby sprawdzić, czy sprzęgło "trzyma" (głupi test - w końcu chłopak dojechał a problem polega na tym, że pedał chodzi całkiem luźno - bez żadnego oporu - a trzyma go w górze chyba tylko sprężyna). Jak mechanik doradził - tak zrobił. Samochód szarpnął i zgasło wszystko - zasilane są tylko światła awaryjne i gniazdo karty (tzn. jest podświetlone). Teraz pytania Sprzęgło przy takich objawach, to raczej wysprzęglik (jest wewnętrzny w miejscu łożyska oporowego, czy zewnętrzny?), czy raczej tarcza sprzęgła? Prąd - gdzie grzebać, bo przypuszczam, że poleciał jakiś bezpiecznik, ale gdzie w tym aucie łapy wsadzić - pojęcia nie mam. Skrzynka bezpieczników to pudełko przy kielichu od strony kierowcy - zakręcone dwiema "gwiazdkami"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 wysprzęglnik jest raczej tak jak w benzyniakach - wewnętrzny. Jak puścił olej to raczej tarcza też będzie do wymiany mnie to niestety spotkało. Bezpieczniki są tam gdzie piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > wysprzęglnik jest raczej tak jak w benzyniakach - wewnętrzny. Jak puścił olej to raczej tarcza też > będzie do wymiany mnie to niestety spotkało. Bezpieczniki są tam gdzie piszesz. A jeszcze jedno pytanie - wysprzęglik jest na jednym obiegu z hamulcami, czy osobno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 obstawiam ze spalil glowny bezpiecznik zasilania, mniej wiecej tak bedzie wygladal: Jak ma zamiar pojezdzic tym autem, to polecam wymiane kompletu, sprzeglo + wysprzeglik, jak szuka dobrej cenki to rzuc mi Vin na priva i wycenie w poniedzialek z rana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > A jeszcze jedno pytanie - wysprzęglik jest na jednym obiegu z hamulcami, czy osobno? na jednym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > obstawiam ze spalil glowny bezpiecznik zasilania, mniej wiecej tak bedzie wygladal: > Jak ma zamiar pojezdzic tym autem, to polecam wymiane kompletu, sprzeglo + wysprzeglik, jak szuka > dobrej cenki to rzuc mi Vin na priva i wycenie w poniedzialek z rana... I ten bezpiecznik jest w skrzynce pod maską, tak? Napisze kumplowi, żeby VIN podesłał i prześlę Ci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 jest gdzies przy akumulatorze, bij zabij dokladniej nie wyjasnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 > na jednym Czyli jeżeli płyn hamulcowy jest na full, to nie padł wysprzęglik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sei08 Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Wyjście ze zbiorniczka na wysprzęglik jest +/- w jego połowie,więc sprawdźcie ile dokładnie płynu jest. Co do bezpiecznika to padł ten na klemie akumulatora,są tam 3,padł największy i dlatego nie ma zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 > Wyjście ze zbiorniczka na wysprzęglik jest +/- w jego połowie,więc sprawdźcie ile dokładnie płynu > jest. Co do bezpiecznika to padł ten na klemie akumulatora,są tam 3,padł największy i dlatego > nie ma zapłonu. Bezpiecznik wymieniony Dzięki za podpowiedzi Co do wysprzęglika to jestem niemalże pewien, że to jego wina, bo hamulec mięknie - tzn. auto niby może zahamować, ale jeżeli docisnę hamulec, to pomalutku do podłogi idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
str3ss Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Zależy która to Meganka. Może być zewnętrzny jak w benzyniakach (siłownik sprzęgła), a może być wewnętrzny przy tarczy i docisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 pokaz mi renowke z tych terazniejszych ktora ma wysprzeglik zewnetrzny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelli40 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Jak padnie wysprzeglik - to pedał sprzegła wpada w podłogę i nie odbija. Czasami przy podpompowaniu - wraca na jakiś czas. w tym wypadku mogła jeszcze paść pompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Prawdopodobnie wewnętrzny wysprzęglik poleciał - w każdym razie mechanik (chyba raczej "mechanik") bawił się z tym tydzień ponad a na koniec oddał auto z nieodpowietrzonym układem i kumpel pisał mi, że dość poważnie się zdziwił, gdy wyjechał z warsztatu i po 100 metrach znowu nie miał sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.