Skocz do zawartości

Megi II (tak wiem, temat walkowany od lat )


Danielo

Rekomendowane odpowiedzi

Panie/Panowie jako ze wszyscy tu obyci mam kilka technicznych pytan odnosnie MII, mianowicie...jako ze ok 6 lat posiadam MIPhII 1.4/16V chce wymienic zonie na "nowszy model" tj MII, wszystko fajnie pieknie ale nie wiem z jakim silnikiem to cudo kupic; 1.4/16V szajeuteraz nie robi ale przynajmnie ma w miare spalanie, czytalem o 1.6 i jego bolaczkach ale czy czuc tam jakas moc, 1.5 ponoc trzeba sie wsytrzegac? ajak z 1.9? i w jakich latach byly jakies lifty... shocked.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,4 bedzie mulowate bo auto cięższe. 1,6 ma dwie bolączki: cewki i koło zmiennych faz rozrządu, a jeździ lepiej. I jakoś strasznie dużo nie pali, nadaje się do gazu. Czyli wystarczy przeboleć dodatkowe 500-600zł przy rozrządzie, pilnować wysokiego stanu oleju i zmieniać co 15, a nie 30 tys. (ponoc pomaga na utrzymanie KZFR przy życiu) i ewentualnie wymienić cewki z sagema na beru. A może już bądą wymienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MII silnik 1.4 jest najmniej kłopotliwy, jedynie cewki mogą robić problemy, ale to juz pewnie wiesz. W 1.6 i 2.0 jest Koło Zmiennych Faz Rozrządu, które lubi się wysypać. Samo koło to ok 500pln wiec tragedii nie ma. IMO najlepszym silnikiem jest 2.0. Nie jest wysilony (136km) ma skrzynie 6-biegowa i pali niewiele więcej niż 1.6 waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,4 bedzie mulowate bo auto cięższe. 1,6 ma dwie bolączki: cewki i koło zmiennych faz rozrządu, a

> jeździ lepiej. I jakoś strasznie dużo nie pali, nadaje się do gazu. Czyli wystarczy przeboleć

> dodatkowe 500-600zł przy rozrządzie, pilnować wysokiego stanu oleju i zmieniać co 15, a nie 30

> tys. (ponoc pomaga na utrzymanie KZFR przy życiu) i ewentualnie wymienić cewki z sagema na

> beru. A może już bądą wymienione.

przecież 1.4 też ma cewki....te same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety nie - 1.6 to muł

No ale jakim mułem jest w takim razie 1,4.

I z tą mulowatością to bym nie przesadzał. Miałem Lagunę kombi z 1,6 i żyłem. A lekka nie była.

A megane I kombi z 1,4 16v nie jechało wcale.

2,0 16v jest fajne ale ze skrzynią 6-biegowa ma pewnie jeszcze dwumasowe koło zamachowe jak mój GScenic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale jakim mułem jest w takim razie 1,4.

> I z tą mulowatością to bym nie przesadzał. Miałem Lagunę kombi z 1,6 i żyłem. A lekka nie była.

> A megane I kombi z 1,4 16v nie jechało wcale.

> 2,0 16v jest fajne ale ze skrzynią 6-biegowa ma pewnie jeszcze dwumasowe koło zamachowe jak mój

> GScenic.

ojciec ma MI phII 1.4 16v i wg mnie lepiej sobie radzi niż moja MII 1.6 16v

swoją drogą moja skrzynia jest deczko długa przy 130km/h mam ledwo 3000rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> swoją drogą moja skrzynia jest deczko długa przy 130km/h mam ledwo 3000rpm

co ty masz za skrzynię,że masz takie przełożenie?130km/h i ledwo 3000rpm?masz 1,6 benzynę i chyba coś było kombinowane bo ja u siebie przy 130km/h mam tak ze 3900rpm, co do elastycznosci i zbierania się z pod świateł nie narzekam radzi sobie i na mieście i na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> popieram gdzieś tak się kręci,a tak zapytam narzekasz na dynamikę?

Ale ja mam Iph II .Nie moge narzekać na ten motor .Dużo nie pali w trasie 5,7l bez klimy w .Oleju nie bierze. Kiedys jechałem nad morze 50% trasy z klimą (łacznie 640km) wyszło 6,5l/100km .Dość ida te silniczki ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale prawdziwe

Jeździłem wieloma benzynowymi renault (megane I, II, III, laguna I i II, scenic I i II) i tak niskich obrotów w stosunku do prędkości nie było. Normalnie masz diesla na benzynę.

> nom, zaświecił się dwa dni temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja mam Iph II .Nie moge narzekać na ten motor .Dużo nie pali w trasie 5,7l bez klimy w .Oleju

> nie bierze. Kiedys jechałem nad morze 50% trasy z klimą (łacznie 640km) wyszło 6,5l/100km

> .Dość ida te silniczki ..

na trasie tyle to moja Megane 2 1.6 spala :-) ale z Klima

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem wieloma benzynowymi renault (megane I, II, III, laguna I i II, scenic I i II) i tak

> niskich obrotów w stosunku do prędkości nie było. Normalnie masz diesla na benzynę.

też mnie to mocno dziwiło zlosnik.gif

ale tylko na początku zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> józio ma skrzynię od 2.0 8V tak myślę bo kiedyś się gdzieś doczytałem że podejdą do M2 1.6 16V

> obroty niższe kosztem przyspieszania.

> ktoś tam sobie ukręcił taki myk z myślą i zamiarem jazdy po autostradach.

mam taką skrzynię jaką zamontowała fabryka skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie możliwe to dlaczego takie przełożenie nie jest u mnie i u innych??

> no chyba że masz uwalony obrotomierz albo prędkościomierz!

jeszcze jest opcja bardzo dużych kół, ale tego nie było by widać po licznikach hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.