simon101 Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 1. Sordo/del Barrio (Citroen DS3 WRC) 3.39,3; 2. Ostberg/Andersson (Ford Fiesta WRC) +1,0; 3. Prokop/Ernst (Ford Fiesta WRC) +10,4; 4. Mikkelsen/Markkula (VW Polo WRC) +17,0; 5. Kubica/Baran (Citroen DS3 RRC) +17,9; 6. Meireles/Castro (Skoda Fabia S2000) +19,7; 7. Moura/Costa (Mitsubishi Lancer Evo IX) +20,4; 8. Lopes/Ferreira (Subaru Impreza WRX STI) +24,2; 9. Campos/Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX) +24,6; 10. Nogueira/da Silva (Subaru Impreza WRX STI) +27,1 całkiem nieźle jak na szutrowy debiut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > 5. Kubica/Baran (Citroen DS3 RRC) +17,9; Nie wiem czy to ma duże znaczenie, ale Kubica jechał S200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Nie wiem czy to ma duże znaczenie, ale Kubica jechał S200 Jechał klasą RRC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Jechał klasą RRC Aktualne RRC/S2000 to to samo. Nowe S2000 to 1,6T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevlar1 Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Ale czasy ładne wykręcił biorąc pod uwagę że to oficjalny debiut na szutrze a RRC to nie WRC. Szacun... Ale skok zaliczył bez telemarku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oim Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Aktualne RRC/S2000 to to samo. Nowe S2000 to 1,6T. Rozwiniesz tą tezę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Jechał klasą RRC RRC + kaganiec żeby nie wytatarzył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > RRC + kaganiec żeby nie wytatarzył Tzn żeby nie przekuzajował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 5 miejsce w pierwszym starcie, rywalizując z najlepszymi na świecie (OK - kilku zabrakło) - bardzo dobry wynik Oby teraz rajd portugalli poszedł tak jak ta rozgrzewka przed nim A tak BTW - szczere mówiać to ja już się gubię. Gdzie znaleźć jakieś wiarygodne wytłumaczenie co to są za nowe klasy samochodów. Namieszali teraz z tymi klasami - kiedyś było N0-N4 i A5-A8 i każdy wiedział co jest czym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Aktualne RRC/S2000 to to samo. Nowe S2000 to 1,6T. Rajdami się zbytnio nie interesuję, ale gdzieś pisali, że RRC to wykastrowane auto WRC i to jest coś pomiędzy S2000 a WRC i w związku z tym można łatwo z RRC zrobić auto WRC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Tzn żeby nie przekuzajował? yhy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Rajdami się zbytnio nie interesuję, ale gdzieś pisali, że RRC to wykastrowane auto WRC i to jest > coś pomiędzy S2000 a WRC i w związku z tym można łatwo z RRC zrobić auto WRC. Dokałdnie - RRC to takie WRC "bez jaj" - brakuje mu ok 50 KM do WRC Przeróbka z RRC na WRC z założenia ma być wykonalna w 6 godzin. Parę lat nie śledziłem rajdów (Loeb w WRC i nuda na polskim podwórku kilka lat temu mnie zniechęciły), a jak zacząłem niedawno czytać, to te klasy mnie zdziwiły i nie mogłem się tym połapać. Niedawno próbowałem to zgłębić o co w tym całym nowym cyrku chodzi. Więc tak z grubsza: WRC - silnik do 1600 + turbo, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, moc ok 300 KM, zwężka w dolocie 33 mm. RRC (=WRC2) - silnik do 1600 + turbo, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6- biegowa, moc ok. 250 KM, zwężka w dolocie 30 mm. S2000 - silnik do 2000 wolnossący, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, moc ok 300 KM. A jeszcze może ktoś z obeznanych mi podpowie co ma WRC, a czego nie ma RRC co powoduje że RRC jest wolniejsze? Czy oba mają aktywne dyferencjały czy tylko WRC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arturo_147 Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Jeszcze bardzo różnią się elementami aerodynamicznymi. WRC ma dużo więcej i bardziej rozbudowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oim Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Dokałdnie - RRC to takie WRC "bez jaj" - brakuje mu ok 50 KM do WRC Przeróbka z RRC na WRC z > założenia ma być wykonalna w 6 godzin. > Parę lat nie śledziłem rajdów (Loeb w WRC i nuda na polskim podwórku kilka lat temu mnie > zniechęciły), a jak zacząłem niedawno czytać, to te klasy mnie zdziwiły i nie mogłem się tym > połapać. Niedawno próbowałem to zgłębić o co w tym całym nowym cyrku chodzi. > Więc tak z grubsza: > WRC - silnik do 1600 + turbo, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, moc ok 300 KM, zwężka w > dolocie 33 mm. > RRC (=WRC2) - silnik do 1600 + turbo, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6- biegowa, moc ok. 250 KM, > zwężka w dolocie 30 mm. > S2000 - silnik do 2000 wolnossący, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, moc ok 300 KM. > A jeszcze może ktoś z obeznanych mi podpowie co ma WRC, a czego nie ma RRC co powoduje że RRC jest > wolniejsze? Czy oba mają aktywne dyferencjały czy tylko WRC? WRC 1.6 nie ma żadnego aktywnego dyfra a ogólnie ma ich tylko dwa To całkiem inne auto niż stare wurce. Różnice miedzy wrc a rrc to pakiet aerodynamiczy, elektronika, dolot silnika, chłodzenie(aktywna powierzchnia radiatorów), brak chłodzenia hamulca cieczą, zakaz stosowania pewnych drogich materiałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Rozwiniesz tą tezę? Jak spojrzysz w załącznik J to zauważysz, że określenie RRC w nim nie występuje. Dodatkowo, jak spojrzysz w wyniki na rally base to samochód Kubicy będzie oznaczony jako Citroën DS3 S2000 "Stare" S2000 to był atmosferyczny silnik 2.0, aktualnie już takich aut się nie homologuje i aktualne S2000 to auta oparte na silniku 1,6T z 30 mm zwężką. Możesz też poczytać ten wątek Określenie RRC pojawiło się dla odróżnienia "starego" S2000 od nowego, nie jest to jednak określenie oficjalne - FIA używa określenia S-2000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > RRC (=WRC2) - silnik do 1600 + turbo, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6- biegowa, moc ok. 250 KM, > zwężka w dolocie 30 mm. Drobna poprawka - aktualnie to S2000-Rally (RRC) i jest to jedyna możliwa do aktualnego homologowania opcja S2000 > S2000 - silnik do 2000 wolnossący, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, moc ok 300 KM. Drobna poprawka - nie homologujesz już nowego auta w tej specyfikacji. Czyli będzie jeździć to co jest, nowe konstrukcje będą powstawać wg. nowych wymagań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oim Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Jak spojrzysz w załącznik J to zauważysz, że określenie RRC w nim nie występuje. > Dodatkowo, jak spojrzysz w wyniki na rally base to samochód Kubicy będzie oznaczony jako Citroën > DS3 S2000 > "Stare" S2000 to był atmosferyczny silnik 2.0, aktualnie już takich aut się nie homologuje i > aktualne S2000 to auta oparte na silniku 1,6T z 30 mm zwężką. > Możesz też poczytać ten wątek > Określenie RRC pojawiło się dla odróżnienia "starego" S2000 od nowego, nie jest to jednak > określenie oficjalne - FIA używa określenia S-2000. Czy czytając moją poprzednią wypowiedź, uważasz że jesteś kompetentny do tłumaczenia mi różnic pomiędzy tymi autami Nie wydaje mi się Teraz jeszcze raz przeczytaj swoją wypowiedź : "Aktualne RRC/S2000 to to samo. Nowe S2000 to 1,6T." i spróbuj to zrozumieć. Określenie RRC nie jest po to aby odróżnić nowe i stare S2000, oznacza to Regional Rally Car i jest to po prostu nieco osłabione WRC którym można startować w krajowych rozgrywkach. To że w tej chwili w większości cykli te auta jadą w jednej klasie to chwilowy idiotyzm nakładających się podobnych homologacji. Niedługo zostanie to trochę ujednolicone poprze pozostawienie jedynie klas "R". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Nie wydaje mi się Mi się wydaje, że tradycyjnie się czepiasz. > Teraz jeszcze raz przeczytaj swoją wypowiedź : > "Aktualne RRC/S2000 to to samo. Nowe S2000 to 1,6T." > i spróbuj to zrozumieć. Ja to rozumiem, najwyraźniej Ty nie. Cóż, najwyraźniej nie jestem w stanie nic z tym zrobić, nauka czytania ze zrozumieniem to szkoła podstawowa. Kiedyś S2000 było napędzane silnikiem atmosferycznym o pojemności 2000, aktualnie ("nowe") jest napędzane silnikiem turbodoładowanym o pojemności 1600. To, że jest to konstrukcyjnie ten sam silnik co w samochodzie WRC, to inna bajka. > oznacza to Regional Rally Car i jest to po prostu nieco osłabione WRC którym można startować w Wskażesz mi to określenie w zalinkowanym, oficjalnym dokumencie FIA ? Bo jak na razie to Twoje gołosłowne twierdzenia, ja odwołałem się do oficjalnego dokumentu. Owszem, możesz uważać, że FIA też jest niekompetentna - ale dla określenia samochodów, które niektórzy producenci nazywają "RRC" FIA posługuje się określeniem S2000-Rally. Czyli jakby być superprecyzyjnym należałoby powiedzieć że Kubica dysponuje Citroenem DS3 S2000-Rally a Kopecky Skodą Fabią S2000, z czego jasno będzie wynikać, że w samochodzie Kubicy silnik to 1,6T a w samochodzie Kopecky'ego atmosferyczne 2000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > WRC - silnik do 1600 + turbo, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, moc ok 300 KM, zwężka w > dolocie 33 mm. ło kurde to ja już nie w temacie , myślałem że wrc to dalej dwulitrówki z suszarką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Drobna poprawka - aktualnie to S2000-Rally (RRC) i jest to jedyna możliwa do aktualnego > homologowania opcja S2000 > Drobna poprawka - nie homologujesz już nowego auta w tej specyfikacji. Czyli będzie jeździć to co > jest, nowe konstrukcje będą powstawać wg. nowych wymagań. Dzięki za wyjaśnienie Czyli WRC2=RRC=S2000 no to jestem w domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > ło kurde to ja już nie w temacie , myślałem że wrc to dalej dwulitrówki z suszarką Ehh to były stare dobre czasy Od sezonu 2011 już tak nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oim Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > Mi się wydaje, że tradycyjnie się czepiasz. > Ja to rozumiem, najwyraźniej Ty nie. Cóż, najwyraźniej nie jestem w stanie nic z tym zrobić, nauka > czytania ze zrozumieniem to szkoła podstawowa. Jak zwykle stać Cię tylko na taki poziom dyskusji -gratuluję. > Kiedyś S2000 było napędzane silnikiem atmosferycznym o pojemności 2000, aktualnie ("nowe") jest > napędzane silnikiem turbodoładowanym o pojemności 1600. > To, że jest to konstrukcyjnie ten sam silnik co w samochodzie WRC, to inna bajka. Powtórzę jeszcze raz, jesteś ostatnią osobą która powinna tłumaczyć mi niuanse tych aut. Zajmuję się tym zawodowo od 14 lat. > Wskażesz mi to określenie w zalinkowanym, oficjalnym dokumencie FIA ? Jak zwykle odwracasz kota ogonem, wskaż mi gdzie napisałem że jest to oficjalna nazwa używana przez FIA ?? > Bo jak na razie to Twoje gołosłowne twierdzenia, ja odwołałem się do oficjalnego dokumentu. > Owszem, możesz uważać, że FIA też jest niekompetentna - ale dla określenia samochodów, które > niektórzy producenci nazywają "RRC" FIA posługuje się określeniem S2000-Rally. Czyli jakby być > superprecyzyjnym należałoby powiedzieć że Kubica dysponuje Citroenem DS3 S2000-Rally a Kopecky > Skodą Fabią S2000, z czego jasno będzie wynikać, że w samochodzie Kubicy silnik to 1,6T a w > samochodzie Kopecky'ego atmosferyczne 2000. Dokładnie tak. Ale chodzi w tym wszystkim o Twoją wypowiedź - "Aktualne RRC/S2000 to to samo. Nowe S2000 to 1,6T. " Jeśli wciąż uważasz że jest ona prawidłowa i zrozumiała, to ok, z mojej strony EOT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.