Skocz do zawartości

Fafe Rally Sprint


simon101

Rekomendowane odpowiedzi

1. Sordo/del Barrio (Citroen DS3 WRC) 3.39,3;

2. Ostberg/Andersson (Ford Fiesta WRC) +1,0;

3. Prokop/Ernst (Ford Fiesta WRC) +10,4;

4. Mikkelsen/Markkula (VW Polo WRC) +17,0;

5. Kubica/Baran (Citroen DS3 RRC) +17,9;

6. Meireles/Castro (Skoda Fabia S2000) +19,7;

7. Moura/Costa (Mitsubishi Lancer Evo IX) +20,4;

8. Lopes/Ferreira (Subaru Impreza WRX STI) +24,2;

9. Campos/Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX) +24,6;

10. Nogueira/da Silva (Subaru Impreza WRX STI) +27,1

całkiem nieźle jak na szutrowy debiut wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 miejsce w pierwszym starcie, rywalizując z najlepszymi na świecie (OK - kilku zabrakło) - bardzo dobry wynik smile.gif Oby teraz rajd portugalli poszedł tak jak ta rozgrzewka przed nim smile.gif

A tak BTW - szczere mówiać to ja już się gubię. Gdzie znaleźć jakieś wiarygodne wytłumaczenie co to są za nowe klasy samochodów.

Namieszali teraz z tymi klasami - kiedyś było N0-N4 i A5-A8 i każdy wiedział co jest czym spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aktualne RRC/S2000 to to samo. Nowe S2000 to 1,6T.

Rajdami się zbytnio nie interesuję, ale gdzieś pisali, że RRC to wykastrowane auto WRC i to jest coś pomiędzy S2000 a WRC i w związku z tym można łatwo z RRC zrobić auto WRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rajdami się zbytnio nie interesuję, ale gdzieś pisali, że RRC to wykastrowane auto WRC i to jest

> coś pomiędzy S2000 a WRC i w związku z tym można łatwo z RRC zrobić auto WRC.

Dokałdnie - RRC to takie WRC "bez jaj" - brakuje mu ok 50 KM do WRC wink.gif Przeróbka z RRC na WRC z założenia ma być wykonalna w 6 godzin.

Parę lat nie śledziłem rajdów (Loeb w WRC i nuda na polskim podwórku kilka lat temu mnie zniechęciły), a jak zacząłem niedawno czytać, to te klasy mnie zdziwiły i nie mogłem się tym połapać. Niedawno próbowałem to zgłębić o co w tym całym nowym cyrku chodzi.

Więc tak z grubsza:

WRC - silnik do 1600 + turbo, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, moc ok 300 KM, zwężka w dolocie 33 mm.

RRC (=WRC2) - silnik do 1600 + turbo, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6- biegowa, moc ok. 250 KM, zwężka w dolocie 30 mm.

S2000 - silnik do 2000 wolnossący, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, moc ok 300 KM.

A jeszcze może ktoś z obeznanych mi podpowie co ma WRC, a czego nie ma RRC co powoduje że RRC jest wolniejsze? Czy oba mają aktywne dyferencjały czy tylko WRC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokałdnie - RRC to takie WRC "bez jaj" - brakuje mu ok 50 KM do WRC Przeróbka z RRC na WRC z

> założenia ma być wykonalna w 6 godzin.

> Parę lat nie śledziłem rajdów (Loeb w WRC i nuda na polskim podwórku kilka lat temu mnie

> zniechęciły), a jak zacząłem niedawno czytać, to te klasy mnie zdziwiły i nie mogłem się tym

> połapać. Niedawno próbowałem to zgłębić o co w tym całym nowym cyrku chodzi.

> Więc tak z grubsza:

> WRC - silnik do 1600 + turbo, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, moc ok 300 KM, zwężka w

> dolocie 33 mm.

> RRC (=WRC2) - silnik do 1600 + turbo, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6- biegowa, moc ok. 250 KM,

> zwężka w dolocie 30 mm.

> S2000 - silnik do 2000 wolnossący, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, moc ok 300 KM.

> A jeszcze może ktoś z obeznanych mi podpowie co ma WRC, a czego nie ma RRC co powoduje że RRC jest

> wolniejsze? Czy oba mają aktywne dyferencjały czy tylko WRC?

WRC 1.6 nie ma żadnego aktywnego dyfra a ogólnie ma ich tylko dwa zlosnik.gif To całkiem inne auto niż stare wurce. Różnice miedzy wrc a rrc to pakiet aerodynamiczy, elektronika, dolot silnika, chłodzenie(aktywna powierzchnia radiatorów), brak chłodzenia hamulca cieczą, zakaz stosowania pewnych drogich materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozwiniesz tą tezę?

Jak spojrzysz w załącznik J to zauważysz, że określenie RRC w nim nie występuje.

Dodatkowo, jak spojrzysz w wyniki na rally base to samochód Kubicy będzie oznaczony jako Citroën DS3 S2000

"Stare" S2000 to był atmosferyczny silnik 2.0, aktualnie już takich aut się nie homologuje i aktualne S2000 to auta oparte na silniku 1,6T z 30 mm zwężką.

Możesz też poczytać ten wątek

Określenie RRC pojawiło się dla odróżnienia "starego" S2000 od nowego, nie jest to jednak określenie oficjalne - FIA używa określenia S-2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> RRC (=WRC2) - silnik do 1600 + turbo, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6- biegowa, moc ok. 250 KM,

> zwężka w dolocie 30 mm.

Drobna poprawka - aktualnie to S2000-Rally (RRC) i jest to jedyna możliwa do aktualnego homologowania opcja S2000

> S2000 - silnik do 2000 wolnossący, napęd 4x4, skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, moc ok 300 KM.

Drobna poprawka - nie homologujesz już nowego auta w tej specyfikacji. Czyli będzie jeździć to co jest, nowe konstrukcje będą powstawać wg. nowych wymagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak spojrzysz w załącznik J to zauważysz, że określenie RRC w nim nie występuje.

> Dodatkowo, jak spojrzysz w wyniki na rally base to samochód Kubicy będzie oznaczony jako Citroën

> DS3 S2000

> "Stare" S2000 to był atmosferyczny silnik 2.0, aktualnie już takich aut się nie homologuje i

> aktualne S2000 to auta oparte na silniku 1,6T z 30 mm zwężką.

> Możesz też poczytać ten wątek

> Określenie RRC pojawiło się dla odróżnienia "starego" S2000 od nowego, nie jest to jednak

> określenie oficjalne - FIA używa określenia S-2000.

Czy czytając moją poprzednią wypowiedź, uważasz że jesteś kompetentny do tłumaczenia mi różnic pomiędzy tymi autami grinser006.gif

Nie wydaje mi się cool.gif

Teraz jeszcze raz przeczytaj swoją wypowiedź :

"Aktualne RRC/S2000 to to samo. Nowe S2000 to 1,6T."

i spróbuj to zrozumieć. grinser006.gif

Określenie RRC nie jest po to aby odróżnić nowe i stare S2000,

oznacza to Regional Rally Car i jest to po prostu nieco osłabione WRC którym można startować w krajowych rozgrywkach. To że w tej chwili w większości cykli te auta jadą w jednej klasie to chwilowy idiotyzm nakładających się podobnych homologacji. Niedługo zostanie to trochę ujednolicone poprze pozostawienie jedynie klas "R".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wydaje mi się

Mi się wydaje, że tradycyjnie się czepiasz.

> Teraz jeszcze raz przeczytaj swoją wypowiedź :

> "Aktualne RRC/S2000 to to samo. Nowe S2000 to 1,6T."

> i spróbuj to zrozumieć.

Ja to rozumiem, najwyraźniej Ty nie. Cóż, najwyraźniej nie jestem w stanie nic z tym zrobić, nauka czytania ze zrozumieniem to szkoła podstawowa.

Kiedyś S2000 było napędzane silnikiem atmosferycznym o pojemności 2000, aktualnie ("nowe") jest napędzane silnikiem turbodoładowanym o pojemności 1600.

To, że jest to konstrukcyjnie ten sam silnik co w samochodzie WRC, to inna bajka.

> oznacza to Regional Rally Car i jest to po prostu nieco osłabione WRC którym można startować w

Wskażesz mi to określenie w zalinkowanym, oficjalnym dokumencie FIA ?

Bo jak na razie to Twoje gołosłowne twierdzenia, ja odwołałem się do oficjalnego dokumentu.

Owszem, możesz uważać, że FIA też jest niekompetentna - ale dla określenia samochodów, które niektórzy producenci nazywają "RRC" FIA posługuje się określeniem S2000-Rally. Czyli jakby być superprecyzyjnym należałoby powiedzieć że Kubica dysponuje Citroenem DS3 S2000-Rally a Kopecky Skodą Fabią S2000, z czego jasno będzie wynikać, że w samochodzie Kubicy silnik to 1,6T a w samochodzie Kopecky'ego atmosferyczne 2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drobna poprawka - aktualnie to S2000-Rally (RRC) i jest to jedyna możliwa do aktualnego

> homologowania opcja S2000

> Drobna poprawka - nie homologujesz już nowego auta w tej specyfikacji. Czyli będzie jeździć to co

> jest, nowe konstrukcje będą powstawać wg. nowych wymagań.

Dzięki za wyjaśnienie 20.GIF

Czyli WRC2=RRC=S2000 no to jestem w domu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi się wydaje, że tradycyjnie się czepiasz.

> Ja to rozumiem, najwyraźniej Ty nie. Cóż, najwyraźniej nie jestem w stanie nic z tym zrobić, nauka

> czytania ze zrozumieniem to szkoła podstawowa.

Jak zwykle stać Cię tylko na taki poziom dyskusji -gratuluję.

> Kiedyś S2000 było napędzane silnikiem atmosferycznym o pojemności 2000, aktualnie ("nowe") jest

> napędzane silnikiem turbodoładowanym o pojemności 1600.

> To, że jest to konstrukcyjnie ten sam silnik co w samochodzie WRC, to inna bajka.

Powtórzę jeszcze raz, jesteś ostatnią osobą która powinna tłumaczyć mi niuanse tych aut. Zajmuję się tym zawodowo od 14 lat. grinser006.gif

> Wskażesz mi to określenie w zalinkowanym, oficjalnym dokumencie FIA ?

Jak zwykle odwracasz kota ogonem, wskaż mi gdzie napisałem że jest to oficjalna nazwa używana przez FIA ??

> Bo jak na razie to Twoje gołosłowne twierdzenia, ja odwołałem się do oficjalnego dokumentu.

> Owszem, możesz uważać, że FIA też jest niekompetentna - ale dla określenia samochodów, które

> niektórzy producenci nazywają "RRC" FIA posługuje się określeniem S2000-Rally. Czyli jakby być

> superprecyzyjnym należałoby powiedzieć że Kubica dysponuje Citroenem DS3 S2000-Rally a Kopecky

> Skodą Fabią S2000, z czego jasno będzie wynikać, że w samochodzie Kubicy silnik to 1,6T a w

> samochodzie Kopecky'ego atmosferyczne 2000.

Dokładnie tak. Ale chodzi w tym wszystkim o Twoją wypowiedź -

"Aktualne RRC/S2000 to to samo. Nowe S2000 to 1,6T. "

Jeśli wciąż uważasz że jest ona prawidłowa i zrozumiała, to ok,

z mojej strony EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.