Quadri Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 > Maserati przyzwyczailo, ze robi tez gnioty. Ma ich na koncie calkiem niemalo. > Ale dlaczego nazwe Ghibli przyczepia do tanszego Quattroporte zamiast niezlego GT, ktore ma w > ofercie? > Posuniecia Maserati przypominaja Suicide Squad. A kondycja firmy chyba temu nie przeczy. Napewno o wiele mniej niż wszelkie inne Europejskie premiumy Problemem jest to , że większość ludzi porównuje Maserati do Ferrari potem do Porsche potem do Mercedesa albo BMW - a są to auta które stricte nie konkurują z żadną inną marką. Najbliżej im chyba do starych Jaguarów natomiast i tak to nie jest to a oceniając Maserati o połowę tańszego przez pryzmat Ferrari , albo porównując do najbliższego konkurenta - Porsche, które i tak ma zupełnie inną grupę odbiorców nie mówiąc już o taksówkach typu Mercedes czy BMW zawsze będzie Maserati na przegranej pozycji bo to zupełnie inne auto. Takie samo porównanie stawia na przegranej pozycji wszystkie w/w marki gdyby jako wzorzec postawić Maserati. Z tego powodu, że są to auta o zupełnie innych własnościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 > Napewno o wiele mniej niż wszelkie inne Europejskie premiumy > Problemem jest to , że większość ludzi porównuje Maserati do Ferrari potem do Porsche potem do > Mercedesa albo BMW - a są to auta które stricte nie konkurują z żadną inną marką. Najbliżej im > chyba do starych Jaguarów natomiast i tak to nie jest to a oceniając Maserati o połowę > tańszego przez pryzmat Ferrari , albo porównując do najbliższego konkurenta - Porsche, które i > tak ma zupełnie inną grupę odbiorców nie mówiąc już o taksówkach typu Mercedes czy BMW zawsze > będzie Maserati na przegranej pozycji bo to zupełnie inne auto. Takie samo porównanie stawia > na przegranej pozycji wszystkie w/w marki gdyby jako wzorzec postawić Maserati. Z tego > powodu, że są to auta o zupełnie innych własnościach. Brzmisz jakbys pracowal dla tej bandy. Jaka jest wiec wg Ciebie filozofia Maserati? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 > Brzmisz jakbys pracowal dla tej bandy. Jaka jest wiec wg Ciebie filozofia Maserati? Jestem tylko albo i aż pasjonatem i piszę ze swojego punktu widzenia . Filozofia Maserati nie wiem jaka jest dokładnie, w każdym razie od zawsze robiło auta, które miały być w 100% określane jako GTV czyli szybkie GT. Dodatkowo miały być świetnie brzmiące i jeżdżące "po włosku". Więc nie były to auta stricte sportowe w których chodziło o bycie najszybszym na torze i ekstremalne doznania i przeciążenia (tak jak np. u Ferrari), nie były to też normalne auta GT jak choćby Mercedesy czy BMW, - w sumie było to coś ala Muscle cary z USA gdzie po wciśnięciu gazu mogłeś mieć dreszczyk emocji powodowany brzmieniem i wciskaniem w fotel, z europejskim środkiem o nienagannej jakości i włoskim sercem, włoską stylistyką i włoskim zawieszeniem - które ma dość specyficzne i indywidualne cechy jak brzmienie/charakterystykę. Moim zdaniem do dzisiaj robią tego typu auta i jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Dodatkowo miały być świetnie brzmiące i > jeżdżące "po włosku". Więc nie były to auta stricte sportowe w których chodziło o bycie > najszybszym na torze i ekstremalne doznania i przeciążenia te Panie pasjonat, poczytaj sobie więcej o marce Maserati bo z tego co wiem to właśnie o to w niej chodziło, podobnie jak w Alfie Romeo z której to zostały juz tylko całkowicie ciepłe kluchy, nawet RWD nie mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 > Dodatkowo miały być świetnie brzmiące i > te Panie pasjonat, poczytaj sobie więcej o marce Maserati bo z tego co wiem to właśnie o to w niej > chodziło, podobnie jak w Alfie Romeo z której to zostały juz tylko całkowicie ciepłe kluchy, > nawet RWD nie mają Nie piszę o czasach przedwojennych. Po wojnie wszystko się zmieniło i marki te zaczęły tworzyć auta cywilne o zupełnie odmiennym niż wcześniej charakterze . Gdyby było tak samo jak przed wojną, to Alfa Romeo byłaby 2 razy szybsza niż Ferrari i conajmniej tyle jak każde inne auto na świecie i 4 razy droższa Po wojnie odbudowa zniszczeń gospodarczych Mussoliniego spowodowała, że takie marki jak Maserati czy Alfa musiały zacząć myśleć o sprzedawaniu aut bardziej niż wygrywaniu wyścigów... Na świecznik wbiło się wtedy dopiero Ferrari zaczynając konstruować włąsne auta - zamiast jeździć Alfami i jako jedyne (oprócz późniejszego Lambo, DeTomaso, Pagani i innych później powstałych) zostało jako sportowa włoska marka. Reszta stała się "ciepłymi kluchami" prawie zaraz po wojnie . Prawie, bo bracia Maserati jeszcze cośtam próbowali "mimo wszystko" ugrać z Fangio natomiast nawet Ferrari dostało po plecach ostro przez wojnę i ówczesną koniunkturę i kupowali auta wyścigowe od Lancii (np. D50) - zaś Alfy wypuszczane były przedwojenne bo wcale nie było stać ich na nowe modele a przez pierwsze lata i tak wygrywały z nowymi konstrukcjami . Ot cała "historia" która poszła potem do kosza przez wojnę i zaczęły się zupełnie nowe rozdziały w praktycznie wszystkich włoskich markach. EDIT: Dlatego właśnie (z powodów finansowych i braku koniunktury na prawdziwie sportowe auta) Maserati jako następcę modelu A6 z 47 roku: w 57 roku zaproponowało 3500GT: To dopiero było "świętokradztwo" i ciepłe kluchy . Od tego czasu te auta jednak zachowują swój charakter. A dla purystów Maserati, którzy uważają że Maserati powinno być typowo wyścigowe, ostatnio zrobili MC12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 > Jestem tylko albo i aż pasjonatem i piszę ze swojego punktu widzenia . > Filozofia Maserati nie wiem jaka jest dokładnie, w każdym razie od zawsze robiło auta, które miały > być w 100% określane jako GTV czyli szybkie GT. Dodatkowo miały być świetnie brzmiące i > jeżdżące "po włosku". Więc nie były to auta stricte sportowe w których chodziło o bycie > najszybszym na torze i ekstremalne doznania i przeciążenia (tak jak np. u Ferrari), nie były > to też normalne auta GT jak choćby Mercedesy czy BMW, - w sumie było to coś ala Muscle cary z > USA gdzie po wciśnięciu gazu mogłeś mieć dreszczyk emocji powodowany brzmieniem i wciskaniem w > fotel, z europejskim środkiem o nienagannej jakości i włoskim sercem, włoską stylistyką i > włoskim zawieszeniem - które ma dość specyficzne i indywidualne cechy jak > brzmienie/charakterystykę. Moim zdaniem do dzisiaj robią tego typu auta i jest OK. Krotko mowiac, chodzi o pozytywne emocje. A kazdy producent twierdzi, ze jego produkt dostarcza ich mnostwo. Stojac przed wyborem musisz dokonac wstepnej selekcji, zanim uslyszysz motor, albo wdepniesz gaz na zakrecie. Dlatego emocje zaczynaja sie w designie. W przypadku nowego Ghibli byli malo odwazni. Mialo byc taniej niz Quattroporte, i wyszlo tanio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 > EDIT: > Dlatego właśnie (z powodów finansowych i braku koniunktury na prawdziwie sportowe auta) Maserati > jako następcę modelu A6 z 47 roku: > w 57 roku zaproponowało 3500GT: > To dopiero było "świętokradztwo" i ciepłe kluchy . Od tego czasu te auta jednak zachowują swój > charakter. Chyba nie mogl byc gorszy od nieco pozniejszego, przednionapedowego Quattroporte II. > A dla purystów Maserati, którzy uważają że Maserati powinno być typowo wyścigowe, > ostatnio zrobili MC12 Na bazie Enzo, drozszy od Enzo, wolniejszy od Enzo. Czas zainteresowac sie czyms innym, bo nie wiem o co w tym wszystkim chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Podobny do nowej Skody Rapid. Nawet włącznik świateł jak żywcem zaczerpnięty z kocernu VAG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 > Chyba nie mogl byc gorszy od nieco pozniejszego, przednionapedowego Quattroporte II. No pomijając czasy gdy Maserati należało do Citroena Dlatego mimo, że nie podoba mi się też polityka Fiata co do m.in. Lancii to jednak jako tako z jakimś jednak sukcesem (w tych trudnych Unijnych czasach) utrzymuje on te marki by przetrwały jako włoskie - co się nie udało na chwilę obecną np. brytyjczykom z większością swoich własnych produktów motoryzacyjnych. > Na bazie Enzo, drozszy od Enzo, wolniejszy od Enzo. > Czas zainteresowac sie czyms innym, bo nie wiem o co w tym wszystkim chodzi. A jednak mogło go nie być wcale. Zaletę miał taką, że był w wersji Roadster co dawało dodatkowe wrażenia z jazdy . A bazując na Enzo w sumie kompletnie dziadowski chyba nie był? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 > No pomijając czasy gdy Maserati należało do Citroena Nie byl to okres kompletnie stracony. Dlatego mimo, że nie podoba mi się też > polityka Fiata co do m.in. Lancii to jednak jako tako z jakimś jednak sukcesem (w tych > trudnych Unijnych czasach) utrzymuje on te marki by przetrwały jako włoskie - co się nie udało > na chwilę obecną np. brytyjczykom z większością swoich własnych produktów motoryzacyjnych. Lancie i Alfy pozostaly wloskie, tylko ze dzisiejsze produkty nie maja wiele wspolnego ze tradycja marek. > A jednak mogło go nie być wcale. Zaletę miał taką, że był w wersji Roadster co dawało dodatkowe > wrażenia z jazdy . A bazując na Enzo w sumie kompletnie dziadowski chyba nie był? Jestem kompletnie obojetny. Zadzwia mnie za to fenomen Pagani. To jest godne podziwu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.