Skocz do zawartości

Air-ride w codziennym użytkowaniu


karax

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki jest cel ćwiczenia?

Długo się zastanawiałem nad air ride-m do 166. Jednak dla mnie w codziennym użytkowaniu odpada. Chociażby z powodu dość złożonego zawieszenia i konieczności poprawnego ustawienia.

Chciałbym zobaczyć tego passata na stanowisku do geometrii podczas takich manewrów.

Jeśli potrzeba podnoszenia i opuszczania mocno obniżonego pojazdu, to polecam takie coś:

KW HLS

Producent deklaruje podniesienie o 45mm, w rzeczywistości spokojnie przekracza 50mm. Przy 80km/h poduszki zostają automatycznie opróżnione, pod warunkiem podłączenia sygnału prędkości np. po CAN.

Najlepiej sprawdza się to z gwintowanym zawieszeniem - gdzie ustawiasz wysokość i w razie potrzeby podnosisz HLS-em.

Zajmuje mało miejsca, a jedyny mankament to kwestie niedżentelmeńskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki jest cel ćwiczenia?

> Długo się zastanawiałem nad air ride-m do 166. Jednak dla mnie w codziennym użytkowaniu odpada.

> Chociażby z powodu dość złożonego zawieszenia i konieczności poprawnego ustawienia.

> Chciałbym zobaczyć tego passata na stanowisku do geometrii podczas takich manewrów.

> Jeśli potrzeba podnoszenia i opuszczania mocno obniżonego pojazdu, to polecam takie coś:

> KW HLS

> Producent deklaruje podniesienie o 45mm, w rzeczywistości spokojnie przekracza 50mm. Przy 80km/h

> poduszki zostają automatycznie opróżnione, pod warunkiem podłączenia sygnału prędkości np. po

> CAN.

> Najlepiej sprawdza się to z gwintowanym zawieszeniem - gdzie ustawiasz wysokość i w razie potrzeby

> podnosisz HLS-em.

> Zajmuje mało miejsca, a jedyny mankament to kwestie niedżentelmeńskie.

ale geometrie ustawiasz na okreslonym poziomnie zawieszenia, ktory bedziesz najczesciej uzytkowal czyt. codziennie.

jezdzilem seicento z aitr ridem i nie zauwazylem jakis problemow, a wygoda jedzac po dziurawej polsce jest nieporownywalna grinser006.gif

z tego co czytalem i z rozmowy z znajomymi zima moga byc problemy z tego wzgledu ze powietrze sie skrapla i moze zamarzac zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale geometrie ustawiasz na okreslonym poziomnie zawieszenia, ktory bedziesz najczesciej uzytkowal

> czyt. codziennie.

Zgadza się, natomiast napisałem - jak dla mnie. Powodów jest więcej.

> jezdzilem seicento z aitr ridem i nie zauwazylem jakis problemow, a wygoda jedzac po dziurawej

> polsce jest nieporownywalna

> z tego co czytalem i z rozmowy z znajomymi zima moga byc problemy z tego wzgledu ze powietrze sie

> skrapla i moze zamarzac

Już tego doświadczyliśmy ze znajomym organoleptycznie. . sciana.gif

Natomiast takie trywialne, ale czasem przydatne aspekty to brak możliwości założenia blokady na koło lub też załadowania na przeciętną lawetę. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma ktoś?

> co możecie powiedzieć

> auto do jazdy częstszej niż tylko na zloty

Regulacja twardosci fajny bajer, z regulacji wysokosci przyznaje sie ze kilka razy skozystalem ale sytuacje ze nie byla niezbednie konieczna - ot z ciekawosci.

Uwazam ze dodatkowy uklad ktory potencjalnie moze sie zepsuc, niestety przy wymianie drozsze amortyzatory. Dla auta uzywanego codziennie raczej nieprztdatna sprawa chyba ze wyjezdza sie z domu przez las czy lake, albo prewencyjnie przeciw blockadzie.

Sprawdzalem u siebie i mimo wszystko jak sie auto posadzi na glebie to jest mozliwe jest zalozenie blokady frown.gif

Zeby bylo jasne to wzielem blokade z przyczepy i zalozylem u siebie pod garazem trophy.gif

173.jpg

174.jpg

175.jpg

176.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Regulacja twardosci fajny bajer, z regulacji wysokosci przyznaje sie ze kilka razy skozystalem ale

> sytuacje ze nie byla niezbednie konieczna - ot z ciekawosci.

Nie porównujmy dostosowanego do danego auta zawieszenia pneumatycznego z systemem stosowanym fabrycznie w Audi.

> Sprawdzalem u siebie i mimo wszystko jak sie auto posadzi na glebie to jest mozliwe jest zalozenie

> blokady

> Zeby bylo jasne to wzielem blokade z przyczepy i zalozylem u siebie pod garazem

Nic dziwnego. Da radę posadzić Audi tak, żeby wahaczem tarło o asfalt podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Regulacja twardosci fajny bajer, z regulacji wysokosci przyznaje sie ze kilka razy skozystalem ale

> sytuacje ze nie byla niezbednie konieczna - ot z ciekawosci.

ale ty piszesz o fabrycznej opcji, a ja raczej o mocno niefabrycznym rozwiązaniu ze skokiem minimum 100mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie porównujmy dostosowanego do danego auta zawieszenia pneumatycznego z systemem stosowanym

> fabrycznie w Audi.

> Nic dziwnego. Da radę posadzić Audi tak, żeby wahaczem tarło o asfalt podczas jazdy?

szuraj wahaczem a nie dokładką jak byle p.... skromny.gif

404453_419492828134832_1387337618_n.jpgbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.