Skocz do zawartości

Spadanie obrotów poniżej 900obr/min


Willy88

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem nowym użytkownikiem Fiat'a Stilo. Auto zakupiłem i samemu udało mi się powymieniać kilka niezbędnych rzeczy, natomiast mam jeszcze (chyba ostatni) problem z obrotami silnika.

W momencie rozsprzęglania auta (naciskam sprzęgło, by np. zmienić bieg) czasami obroty silnika spadają poniżej obrotów biegu jałowego (900~). W momencie jak spadają do ok 500 obr/min i w miarę szybko "wrzucę" bieg to auto jedzie dalej i tylko lekko szarpnie, natomiast zdarza się, że obroty spadają do wartości 200-300 i wtedy auto gaśnie. Zapalają się konrtolki oleju i aku i muszę wyłączyć i włączyć auto jeszcze raz z kluczyka. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i wie co może być przyczyną ?

Jest to problem bardzo uciążliwy, a momentami niebezpieczny.

Dodam, że posiadam instalację LPG w aucie sekwencyjną, ale powyższa sytuacja (spadek obrotów) ma miejsce zarowno na gazie jak i na benzynie.

Rozmawiałem ze znajomym zasugerował wymianę filtrów fazy ciełej przy LPG (ale czemu na benzynie też spadaja obroty poniżej obrotów bieg jałowego - nie powinny zgadza się??), drugi znajomy podrzucił opcję złego ustawienia przepustnicy powietrza, ale ona jest sterowana przez silnik krokowy i komputer, więc tu chyba ryzyko złego ustawienia jest minimalne.

Co radzicie ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepustnica została dokładnie wyczyszczona. Dodatkowo przeczyściłem świece, ponieważ były mocno zabrudzone - dziwny osad się na nich znajdował.

Niestety nie pomogło frown.gif

Przejrzałem sterty for na temat spadaniai obrotów przy zmianie biegów i znalazłem nastepujące wskazówki:

1) uszkodzony czujnik prędkosci pojazdu (brak impulsu) w efekcie spadanie obrotów

2) problem z czujnikiem wciśnięcia sprzęgła (nieprawidłowo działająy stycnzik ?)

3) silnik krokowy - problem z działaniem

4) zmienić kierunek dolotu powietrza ?? - nie za bardzo rozumiem co i jak mam obrócić/przekręcić ?

Dodatkowo dzisiaj powrócil problem z olejem - i to jak na moje bardzo poważny.

Po zakupie auta i przejechaniu ok. 500 km na ostrym zakręcie zaświeciła mi się kontrolka oleju - sprawdziłem na miarce. Cała miarka sucha - pomyślałem, że poprzedni właściciel poprostu olał tą sprawę i nie dolewał oleju przed sprzedażą. Wlałem 3l - miarka w 90% zanurzona. Po przejechaniu ok 2000 km - znowu zaświeciła mi się kontrolka. Sprawdziłem wycieki - nic nie ma

Suchość silnika - nic nie ma.

Domniemam, że wszystko jest spalane ??!!! Ale aż takie ilości ??

Czy wg. Was te dwie sprawy mogą mieć ze sobą coś wspólnego ? I gdzie szukać przyczyny tracenia oleju ?

Sprawdzilem ciśnienie na cylindrach - 16 14 16 14 - chyba w normie tak ?

Czy niezbędne będzie rozebranie silnika i sprawdzenie uszczelek na cylindrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodatkowo dzisiaj powrócil problem z olejem - i to jak na moje bardzo poważny.

> Po zakupie auta i przejechaniu ok. 500 km na ostrym zakręcie zaświeciła mi się kontrolka oleju -

> sprawdziłem na miarce. Cała miarka sucha - pomyślałem, że poprzedni właściciel poprostu olał

> tą sprawę i nie dolewał oleju przed sprzedażą. Wlałem 3l - miarka w 90% zanurzona. Po

> przejechaniu ok 2000 km - znowu zaświeciła mi się kontrolka. Sprawdziłem wycieki - nic nie ma

> Suchość silnika - nic nie ma.

> Domniemam, że wszystko jest spalane ??!!! Ale aż takie ilości ??

> Czy wg. Was te dwie sprawy mogą mieć ze sobą coś wspólnego ? I gdzie szukać przyczyny tracenia

> oleju ?

Przy zakupie używanego samochodu nie sprawdziłeś poziomu oleju yikes.gif.

A po tych 2000 km co z poziomem. Sprawdziłeś czy tylko "domniemam,że wszystko spalił".

Chyba kupiłeś bubla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gaz to zUo

Nie do końca. Źle zamontowana i niepoprawnie ustawiona instalacja to zUo!

Kolego Willy88, podepnij się FES'em do komputera i odczytaj błędy. Przy takich objawach powinno coś odnotować się w komputerze.

Odnośnie zużycia oleju. Jeżeli nie widać wycieków to nie widzę innej możliwości niż spalanie.

Chociaż przy zużyciu na poziomie 3l/2kkm to z tyłu pojazdu przy mocniejszym but.gif będzie widać chmurkę z wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpięliśmy się z kolegą komputerem i nie wykazał żadnego błędu, poza niemożnością zresetowania błędu "lampki" informującej o problemi z tylnią lampą mijania - o dziwo lampa się świeci, a błąd ani nie zniknął, ani nie da się go wykasować (ale to błaha sprawa).

Właśnie chodzi o to, że nie widać żadnych "niebieskich" oparów, które suegerowałyby spalanie oleju.

Czy ktoś się orientuje ile kosztuje diagnostyka spalin ? I gdzie w Poznaniu lub okolicach można, niedrogo, to wykonac ?

@irekw

Po zakupie i przyjechaniu pod dom zacząłem wymieniać podstawowe rzeczy, przy okazji sprawdziłem jeszcze raz wszystkie płyny - było ok. +/- po tygodniu podczas wymiany klaksonu i sprawdzeniu świec zerknąłem jeszcze raz na miarkę oleju - sucha !! Dolałem więc 3 l oleju + poczytałem o "pożeraniu" oleju przez silniki 1.6 V w stilo - z wypowiedzi od 0,5 - 1,5 l /10 tys km. Ale u mnie tj. napisalem powyżej po 2 tys km od dolania tych 3 litrów zaświeciła się lampka - sprawdziłem i miarka znowu sucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - każdy będzie wróżył bo samochodu nie widział.

Sprawdź wszystkie przewody podciśnienia - jeśli masz gdzieś rozpięty przewód lub uszkodzony będzie dochodziło do wyrównania ciśnienia w kolektorze dolotowym - przyczyna nieradzenia sobie na wolnych obrotach.

Może być również uszkodzona membrana w reduktorze i inne nieszczelności w reduktorze - odepnij podciśnienie od reduktora i zaślep - zrestartuj komp odpinając baterie i test czy obroty się trzymają.

Nie wiem jak w 1.6 - ale tam chyba nie ma przepływki tylko czujnik w przepustnicy - przemyj go zmywaczem do tarcz lub innym alkoholem.

Co do oleju - znikający olej nie zawsze musi wyciekać lub spalany w cylindrach (brak dymku) ... jeśli olej był rzadko wymieniany może dojść do robienia się nagarów które mogą zapychać odmy - w różnych silnikach spotkasz więcej niż jedną. Sprawdź i przeczyść w miarę potrzeby odmę(y) nie wiem jak w 1.6.

Zapchana odma powoduje podciśnienie w skrzyni korbowej - w tym przypadku przerzuci olej i masz sucho w misie.

Pisz jak postępy i co jeszcze zaobserwowałeś - co było ze świecami?

Co do ciśnienia w cylindrach - jak jest olej wyjdzie czasem lepiej niż fabryka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego - każdy będzie wróżył bo samochodu nie widział.

> Sprawdź wszystkie przewody podciśnienia - jeśli masz gdzieś rozpięty przewód lub uszkodzony będzie

> dochodziło do wyrównania ciśnienia w kolektorze dolotowym - przyczyna nieradzenia sobie na

> wolnych obrotach.

> Może być również uszkodzona membrana w reduktorze i inne nieszczelności w reduktorze - odepnij

> podciśnienie od reduktora i zaślep - zrestartuj komp odpinając baterie i test czy obroty się

> trzymają.

> Nie wiem jak w 1.6 - ale tam chyba nie ma przepływki tylko czujnik w przepustnicy - przemyj go

> zmywaczem do tarcz lub innym alkoholem.

> Co do oleju - znikający olej nie zawsze musi wyciekać lub spalany w cylindrach (brak dymku) ...

> jeśli olej był rzadko wymieniany może dojść do robienia się nagarów które mogą zapychać odmy -

> w różnych silnikach spotkasz więcej niż jedną. Sprawdź i przeczyść w miarę potrzeby odmę(y)

> nie wiem jak w 1.6.

> Zapchana odma powoduje podciśnienie w skrzyni korbowej - w tym przypadku przerzuci olej i masz

> sucho w misie.

> Pisz jak postępy i co jeszcze zaobserwowałeś - co było ze świecami?

> Co do ciśnienia w cylindrach - jak jest olej wyjdzie czasem lepiej niż fabryka

Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem, to masz na myśli problem z wolnymi obrotami - u mnie takowy nie występuje. Chodzi o "spadanie" obrotów podczas naciśnięcia sprzęgła i zmiany (redukcji!!) biegu. Chyba, że to jest ze sobą połączone, aczkolwiek dla dod. info dodam, że w momencie postoju na wolnych obrotach jest wszystko idealnie.

Mogę prosić o jakieś wskazówki gdzie jest ten reduktor i jakie on ma znaczenie w tym obwodzie pneumatycznym ?

Tak, jest czujnik - został przemyty, wyczyszczony wraz z przepustnicą.

Te odmy to może dobry trop, bo na świecach był bardzo duży nalot - prawdopodobnie nagar.

Jak wyglądają i gdzie szukać tych odm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem, to masz na myśli problem z wolnymi obrotami

źle mnie zrozumiałeś wink.gif ... wiem, że chodzi o utrzymanie obrotów podczas spadania.

>- u mnie takowy nie

> występuje. Chodzi o "spadanie" obrotów podczas naciśnięcia sprzęgła i zmiany (redukcji!!)

> biegu. Chyba, że to jest ze sobą połączone, aczkolwiek dla dod. info dodam, że w momencie

> postoju na wolnych obrotach jest wszystko idealnie.

w wielu benzyniakach można odkręcić korek od oleju i będzie pracował mimo wyrównania ciśnienia

> Mogę prosić o jakieś wskazówki gdzie jest ten reduktor i jakie on ma znaczenie w tym obwodzie

> pneumatycznym ?

Im większe podciśnienie tym większa wydajność reduktora i dodatkowo map sensor od instalacji LPG koryguje dawkę gazu. (tu też poszukaj czy nie masz nieszczelności)

> Tak, jest czujnik - został przemyty, wyczyszczony wraz z przepustnicą.

> Te odmy to może dobry trop, bo na świecach był bardzo duży nalot - prawdopodobnie nagar.

> Jak wyglądają i gdzie szukać tych odm ?

odma na zdjęciu.

Nie znam dokładnie osprzętu silnika 1.6 wiec samemu trzeba szukać.

286863899-16.jpg

post-120396-1435252012263_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o problem nr 1 (gaśnięcie) to praktycznie sam się rozwiązał (co mnie martwi :/) i obecnie już prawie się nie zdaża, aby tracił obroty (wczoraj 1h jeżdżenia po mieście i tylko raz mu się to zdarzyło, dzisiaj do pracy bez problemu) - ciekawi mnie czy to ma związek z temperaturą czy może jakimś czujnikiem/przewodami. Staram się teraz nie dociskać sprzęgła do "dechy" tylko tak na 60-70% - może to coś pomaga... będę testował.

Co do oleju, to wczoraj po 20 min jazdy otworzyłem maskę - test na bagnecie - suchy cały !! O zgrozo, ale co mnie bardziej zdziwiło, dolałem ok 1,5-2l oleju i sprawdziłem - w efekcie miałem 1 cm ponad płaska miarkę... bardzo dziwne, sprawdzałem jeszcze 2 razy i wynik ten sam. Z tąd moje zdziwienie i pytanie, przy jakiej objętości % zapala się lampa (bo rozumiem, że jest to czujnik ciśnienia, a nie żaden pływak czy czujnik objętości tak ?) braku oleju ? I ewentualnie jakie % wartości wskazuje płaska częśc bagnetu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.