Skocz do zawartości

Trzęsie!!!


tomo75

Rekomendowane odpowiedzi

> jak najprościej to samemu stwierdzić?

Dwumas będzie się objawiał na wysokich biegach, w tych samych zakresach obrotów silnika - zazwyczaj w okolicy 2k rpm. Półosie będę się objawiać w określonym zakresie prędkości pojazdu. Napisz coś więcej kolego, ponieważ nie jesteśmy jasnowidzami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwumas będzie się objawiał na wysokich biegach, w tych samych zakresach obrotów silnika - zazwyczaj

> w okolicy 2k rpm. Półosie będę się objawiać w określonym zakresie prędkości pojazdu. Napisz

> coś więcej kolego, ponieważ nie jesteśmy jasnowidzami.

Jutro sprawdze w drodze do pracy przy jakiej prędkości zaczynają się wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwumas będzie się objawiał na wysokich biegach, w tych samych zakresach obrotów silnika - zazwyczaj

> w okolicy 2k rpm. Półosie będę się objawiać w określonym zakresie prędkości pojazdu. Napisz

> coś więcej kolego, ponieważ nie jesteśmy jasnowidzami.

Witam.wibracje występują przy przyspieszaniu od ok.60-90km/h.

jeśli to półoś to która strona najczęściej pada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na 99% uszkodzone kielichy półosi. Do wymiany może być także łożysko podpory długiej półosi. Każdy

> mechanik powinien to bez problemu zdiagnozować.

kielichy,które najczęściej padają?wystarczy kupić kielich z trójnikiem czy półoś kompletna? crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kielichy,które najczęściej padają?wystarczy kupić kielich z trójnikiem czy półoś kompletna?

Kielich z krzyżakiem, ale to i tak tanie nie jest. W przypadku półosi długiej nie da się wymienić samego kielicha, trzeba kupić półoś. Tak czy siak spore wydatki.

Najgorsze jest to, że diagnoza wcale nie jest taka prosta. Osobiście w zaprzyjaźnionym warsztacie rozbieraliśmy półosie by dokonać oględzin. Uszkodzenie kielicha (wytarcie) było tak małe, że praktycznie nie wyczuwalne. Mechanicy stwierdzili, że kielichy są ok, ja zdecydowałem jednak o wymianie i strzał w 10 tkę, samochód przestał ,,telepać'' podczas przyśpieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kielich z krzyżakiem, ale to i tak tanie nie jest. W przypadku półosi długiej nie da się wymienić

> samego kielicha, trzeba kupić półoś. Tak czy siak spore wydatki.

> Najgorsze jest to, że diagnoza wcale nie jest taka prosta. Osobiście w zaprzyjaźnionym warsztacie

> rozbieraliśmy półosie by dokonać oględzin. Uszkodzenie kielicha (wytarcie) było tak małe, że

> praktycznie nie wyczuwalne. Mechanicy stwierdzili, że kielichy są ok, ja zdecydowałem jednak o

> wymianie i strzał w 10 tkę, samochód przestał ,,telepać'' podczas przyśpieszania.

W takim razie proponuje koledze Tomo75 zakup smaru remontowego , przed wydaniem sporej kwoty na półosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim razie proponuje koledze Tomo75 zakup smaru remontowego , przed wydaniem sporej kwoty na

> półosie.

Z całym szacunkiem, ale takie rzeczy tylko w Erze.

Smar nie naprawi wytartych kielichów i krzyżaków, chyba, że ktoś ma ochotę na eksperymenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z całym szacunkiem, ale takie rzeczy tylko w Erze.

> Smar nie naprawi wytartych kielichów i krzyżaków, chyba, że ktoś ma ochotę na eksperymenty.

Smar odbuduje wszystkie trące elementy o pewną grubość, pytanie czy to wystarczy. W przypadku niedużych luzów wszystko wróci do normy za ułamek ceny nowych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może orientuje się ktoś gdzie w okolicach Rybnika regenerują półosie?koszt nowej mnie powala.

Na 1000% luz w kielichach wewnętrznych, miałem to w 2 samochodach, o ile w puncie mogłem kupić sam kielich i krzyżak tak do Ducata całe półośki za przeszło 2000zł zlosnik.gif Po wyjęciu półośki nie ma możliwość sprawdzenia luzu bo krzyżak pracuje w innej pozycji niż na samochodzie. Jeżeli koszt nowych jest dla ciebie za duży warto poszukać dobrych używek z pewnego źródła(potwierdzenie przebiegu) . wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Smar odbuduje wszystkie trące elementy o pewną grubość, pytanie czy to wystarczy. W przypadku

> niedużych luzów wszystko wróci do normy za ułamek ceny nowych części.

Smar niczego nie odbuduje, z całym szacunkiem, ale dziwię się, że takie rzeczy piszesz.

W tym układzie występują bardzo duże obciążenia, jak powierzchnia się wytrze to nic jej nie uratuje. Wymiana lub regeneracja i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na 1000% luz w kielichach wewnętrznych, miałem to w 2 samochodach, o ile w puncie mogłem kupić sam

> kielich i krzyżak tak do Ducata całe półośki za przeszło 2000zł Po wyjęciu półośki nie ma

> możliwość sprawdzenia luzu bo krzyżak pracuje w innej pozycji niż na samochodzie. Jeżeli koszt

> nowych jest dla ciebie za duży warto poszukać dobrych używek z pewnego źródła(potwierdzenie

> przebiegu) .

Obawiam się że kupno używek w przypadku Cromy to wielka loteria. Te układy padają praktycznie w każdej, liczenie na to, że handlarz sprzeda nam element niewyeksploatowany w podobny sposób jak nasz to......., ale spróbować zawsze można. Niestety nie za bardzo jest jak sprawdzić te elementy przed zakupem.

Swego czasu w serwisie Allegro znalazłem firmę która regeneruje te elementy, zadzwoniłem i usłyszałem - Standardowa usterka w tych modelach wynikająca z kiepskiej jakości materiałów, regenerujemy na podzespołach ,, i tu padła nazwa firmy ktorej nie pamiętam'', koszt to od strony coś pod 500 zł wychodził więc nie tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Smar niczego nie odbuduje, z całym szacunkiem, ale dziwię się, że takie rzeczy piszesz.

> W tym układzie występują bardzo duże obciążenia, jak powierzchnia się wytrze to nic jej nie

> uratuje. Wymiana lub regeneracja i po problemie.

Rozumiem, że kolega to pisze w oparciu o własną wiedzę empiryczną? Tymi środkami odbudowuje się z powodzeniem skrzynie biegów, mosty w ciężarówkach, łożyska w taśmociągach, układy sterowe statków, czy układy jezdne w pociągach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że kolega to pisze w oparciu o własną wiedzę empiryczną? Tymi środkami odbudowuje się z

> powodzeniem skrzynie biegów, mosty w ciężarówkach, łożyska w taśmociągach, układy sterowe

> statków, czy układy jezdne w pociągach.

Tak, tak, cała rzesza mechaników zaprzestała remontów generalnych przechodząc na skrzynie biegów i silniki w ,,tubce''.

Rozumie zamiłowanie Kolegi do techniki środków smarnych, nie mniej w pewnych sprawach przesada nie jest wskazana.

Z całym szacunkiem, gdyby te środki były panaceum na tego rodzaju problemy już dawno nikt nie wydawał by pieniędzy na zakup nowych części czy regenerację starych tylko kupowano by magiczne naprawiacze i po problemie.

Oczywiście dobry smar potrafi wyciszyć i częściowo poprawić pracę podobnych mechanizmów, ale taką ,,naprawę'' traktował bym bardziej jako ,,łatkę na szybko, lub do sprzedaży'' niż coś na dłuższą metę.

Oczywiście jeśli autor wątku zdecyduje się na próbę i stwierdzi, że smar naprawił mu samochód ładnie i oficjalnie przeproszę.

Przy okazji półosi i ich smarowania - osłony gumowe krzyżaków posiadają otwory odpowietrzające i w przypadku ,,nadużycia'' środka smarnego lub użycia niewłaściwego (konsystencja) po niedługim czasie będziemy mieli suchą półoś i ufajdane pół samochodu (sprawdzone organoleptycznie)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko nasze cromki (dieselki) maja te bolaczki czy ople i saaby tez?

Z tego co wiem, ale nie jest to potwierdzona wiedza, w Oplu występują inne skrzynie i półosie napędowe i tam problemu ponoć nie ma. Nie wiem jak w Saabie sprawy się mają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem, ale nie jest to potwierdzona wiedza, w Oplu występują inne skrzynie i półosie

> napędowe i tam problemu ponoć nie ma. Nie wiem jak w Saabie sprawy się mają .

Ciekawe, moim zdaniem w krowach są skrzynie GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,mam problem,gdy przyśpieszam trzęsie całym autem.

> koła zmienione na letnie i ten sam objaw

ja mam to samo. dowiadywałem się o regeneracje w firmie motomax i rok temu kosztowało to ok 500zł i trzeba im wysłać kompletną półoś, więc conajmniej tydzien samochód postoi.

aha, półosie od opli nie pasują, bo skrzynie są inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam to samo. dowiadywałem się o regeneracje w firmie motomax i rok temu kosztowało to ok 500zł i

> trzeba im wysłać kompletną półoś, więc conajmniej tydzien samochód postoi.

> aha, półosie od opli nie pasują, bo skrzynie są inne.

Więc tak jak pisałem wyżej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.