tomo75 Napisano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 Witam,mam problem,gdy przyśpieszam trzęsie całym autem. koła zmienione na letnie i ten sam objaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 > Witam,mam problem,gdy przyśpieszam trzęsie całym autem. > koła zmienione na letnie i ten sam objaw Dwumasa lub półosie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo75 Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 > Dwumasa lub półosie. jak najprościej to samemu stwierdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 > jak najprościej to samemu stwierdzić? Dwumas będzie się objawiał na wysokich biegach, w tych samych zakresach obrotów silnika - zazwyczaj w okolicy 2k rpm. Półosie będę się objawiać w określonym zakresie prędkości pojazdu. Napisz coś więcej kolego, ponieważ nie jesteśmy jasnowidzami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo75 Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 > Dwumas będzie się objawiał na wysokich biegach, w tych samych zakresach obrotów silnika - zazwyczaj > w okolicy 2k rpm. Półosie będę się objawiać w określonym zakresie prędkości pojazdu. Napisz > coś więcej kolego, ponieważ nie jesteśmy jasnowidzami. Jutro sprawdze w drodze do pracy przy jakiej prędkości zaczynają się wibracje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > Witam,mam problem,gdy przyśpieszam trzęsie całym autem. > koła zmienione na letnie i ten sam objaw Kielichy półosi na mój gust. Bardzo częsta przypadłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo75 Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > Dwumas będzie się objawiał na wysokich biegach, w tych samych zakresach obrotów silnika - zazwyczaj > w okolicy 2k rpm. Półosie będę się objawiać w określonym zakresie prędkości pojazdu. Napisz > coś więcej kolego, ponieważ nie jesteśmy jasnowidzami. Witam.wibracje występują przy przyspieszaniu od ok.60-90km/h. jeśli to półoś to która strona najczęściej pada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > Witam.wibracje występują przy przyspieszaniu od ok.60-90km/h. > jeśli to półoś to która strona najczęściej pada? To sprawdź jeszcze czy dzieje się to na 3,4 i 5 biegu czy tylko na jednym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo75 Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > To sprawdź jeszcze czy dzieje się to na 3,4 i 5 biegu czy tylko na jednym? trzęsie na tych trzech biegach przy przyśpieszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > trzęsie na tych trzech biegach przy przyśpieszaniu. Na 99% uszkodzone kielichy półosi. Do wymiany może być także łożysko podpory długiej półosi. Każdy mechanik powinien to bez problemu zdiagnozować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > Na 99% uszkodzone kielichy półosi. Do wymiany może być także łożysko podpory długiej półosi. Każdy > mechanik powinien to bez problemu zdiagnozować. o ile jakaś poduszka nie jest oberwana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo75 Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > Na 99% uszkodzone kielichy półosi. Do wymiany może być także łożysko podpory długiej półosi. Każdy > mechanik powinien to bez problemu zdiagnozować. kielichy,które najczęściej padają?wystarczy kupić kielich z trójnikiem czy półoś kompletna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > kielichy,które najczęściej padają?wystarczy kupić kielich z trójnikiem czy półoś kompletna? Kielich z krzyżakiem, ale to i tak tanie nie jest. W przypadku półosi długiej nie da się wymienić samego kielicha, trzeba kupić półoś. Tak czy siak spore wydatki. Najgorsze jest to, że diagnoza wcale nie jest taka prosta. Osobiście w zaprzyjaźnionym warsztacie rozbieraliśmy półosie by dokonać oględzin. Uszkodzenie kielicha (wytarcie) było tak małe, że praktycznie nie wyczuwalne. Mechanicy stwierdzili, że kielichy są ok, ja zdecydowałem jednak o wymianie i strzał w 10 tkę, samochód przestał ,,telepać'' podczas przyśpieszania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Kielich z krzyżakiem, ale to i tak tanie nie jest. W przypadku półosi długiej nie da się wymienić > samego kielicha, trzeba kupić półoś. Tak czy siak spore wydatki. > Najgorsze jest to, że diagnoza wcale nie jest taka prosta. Osobiście w zaprzyjaźnionym warsztacie > rozbieraliśmy półosie by dokonać oględzin. Uszkodzenie kielicha (wytarcie) było tak małe, że > praktycznie nie wyczuwalne. Mechanicy stwierdzili, że kielichy są ok, ja zdecydowałem jednak o > wymianie i strzał w 10 tkę, samochód przestał ,,telepać'' podczas przyśpieszania. W takim razie proponuje koledze Tomo75 zakup smaru remontowego , przed wydaniem sporej kwoty na półosie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > W takim razie proponuje koledze Tomo75 zakup smaru remontowego , przed wydaniem sporej kwoty na > półosie. Z całym szacunkiem, ale takie rzeczy tylko w Erze. Smar nie naprawi wytartych kielichów i krzyżaków, chyba, że ktoś ma ochotę na eksperymenty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 > Z całym szacunkiem, ale takie rzeczy tylko w Erze. > Smar nie naprawi wytartych kielichów i krzyżaków, chyba, że ktoś ma ochotę na eksperymenty. Smar odbuduje wszystkie trące elementy o pewną grubość, pytanie czy to wystarczy. W przypadku niedużych luzów wszystko wróci do normy za ułamek ceny nowych części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo75 Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 może orientuje się ktoś gdzie w okolicach Rybnika regenerują półosie?koszt nowej mnie powala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > może orientuje się ktoś gdzie w okolicach Rybnika regenerują półosie?koszt nowej mnie powala. Na 1000% luz w kielichach wewnętrznych, miałem to w 2 samochodach, o ile w puncie mogłem kupić sam kielich i krzyżak tak do Ducata całe półośki za przeszło 2000zł Po wyjęciu półośki nie ma możliwość sprawdzenia luzu bo krzyżak pracuje w innej pozycji niż na samochodzie. Jeżeli koszt nowych jest dla ciebie za duży warto poszukać dobrych używek z pewnego źródła(potwierdzenie przebiegu) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > Smar odbuduje wszystkie trące elementy o pewną grubość, pytanie czy to wystarczy. W przypadku > niedużych luzów wszystko wróci do normy za ułamek ceny nowych części. Smar niczego nie odbuduje, z całym szacunkiem, ale dziwię się, że takie rzeczy piszesz. W tym układzie występują bardzo duże obciążenia, jak powierzchnia się wytrze to nic jej nie uratuje. Wymiana lub regeneracja i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > Na 1000% luz w kielichach wewnętrznych, miałem to w 2 samochodach, o ile w puncie mogłem kupić sam > kielich i krzyżak tak do Ducata całe półośki za przeszło 2000zł Po wyjęciu półośki nie ma > możliwość sprawdzenia luzu bo krzyżak pracuje w innej pozycji niż na samochodzie. Jeżeli koszt > nowych jest dla ciebie za duży warto poszukać dobrych używek z pewnego źródła(potwierdzenie > przebiegu) . Obawiam się że kupno używek w przypadku Cromy to wielka loteria. Te układy padają praktycznie w każdej, liczenie na to, że handlarz sprzeda nam element niewyeksploatowany w podobny sposób jak nasz to......., ale spróbować zawsze można. Niestety nie za bardzo jest jak sprawdzić te elementy przed zakupem. Swego czasu w serwisie Allegro znalazłem firmę która regeneruje te elementy, zadzwoniłem i usłyszałem - Standardowa usterka w tych modelach wynikająca z kiepskiej jakości materiałów, regenerujemy na podzespołach ,, i tu padła nazwa firmy ktorej nie pamiętam'', koszt to od strony coś pod 500 zł wychodził więc nie tanio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > Smar niczego nie odbuduje, z całym szacunkiem, ale dziwię się, że takie rzeczy piszesz. > W tym układzie występują bardzo duże obciążenia, jak powierzchnia się wytrze to nic jej nie > uratuje. Wymiana lub regeneracja i po problemie. Rozumiem, że kolega to pisze w oparciu o własną wiedzę empiryczną? Tymi środkami odbudowuje się z powodzeniem skrzynie biegów, mosty w ciężarówkach, łożyska w taśmociągach, układy sterowe statków, czy układy jezdne w pociągach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Rozumiem, że kolega to pisze w oparciu o własną wiedzę empiryczną? Tymi środkami odbudowuje się z > powodzeniem skrzynie biegów, mosty w ciężarówkach, łożyska w taśmociągach, układy sterowe > statków, czy układy jezdne w pociągach. Tak, tak, cała rzesza mechaników zaprzestała remontów generalnych przechodząc na skrzynie biegów i silniki w ,,tubce''. Rozumie zamiłowanie Kolegi do techniki środków smarnych, nie mniej w pewnych sprawach przesada nie jest wskazana. Z całym szacunkiem, gdyby te środki były panaceum na tego rodzaju problemy już dawno nikt nie wydawał by pieniędzy na zakup nowych części czy regenerację starych tylko kupowano by magiczne naprawiacze i po problemie. Oczywiście dobry smar potrafi wyciszyć i częściowo poprawić pracę podobnych mechanizmów, ale taką ,,naprawę'' traktował bym bardziej jako ,,łatkę na szybko, lub do sprzedaży'' niż coś na dłuższą metę. Oczywiście jeśli autor wątku zdecyduje się na próbę i stwierdzi, że smar naprawił mu samochód ładnie i oficjalnie przeproszę. Przy okazji półosi i ich smarowania - osłony gumowe krzyżaków posiadają otwory odpowietrzające i w przypadku ,,nadużycia'' środka smarnego lub użycia niewłaściwego (konsystencja) po niedługim czasie będziemy mieli suchą półoś i ufajdane pół samochodu (sprawdzone organoleptycznie) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Tylko nasze cromki (dieselki) maja te bolaczki czy ople i saaby tez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Tylko nasze cromki (dieselki) maja te bolaczki czy ople i saaby tez? Z tego co wiem, ale nie jest to potwierdzona wiedza, w Oplu występują inne skrzynie i półosie napędowe i tam problemu ponoć nie ma. Nie wiem jak w Saabie sprawy się mają . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 A cromki w NoPb tez na toto cierpia? Po jakim przebiegu moze to wystapic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Z tego co wiem, ale nie jest to potwierdzona wiedza, w Oplu występują inne skrzynie i półosie > napędowe i tam problemu ponoć nie ma. Nie wiem jak w Saabie sprawy się mają . Ciekawe, moim zdaniem w krowach są skrzynie GM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qmichal Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Witam,mam problem,gdy przyśpieszam trzęsie całym autem. > koła zmienione na letnie i ten sam objaw ja mam to samo. dowiadywałem się o regeneracje w firmie motomax i rok temu kosztowało to ok 500zł i trzeba im wysłać kompletną półoś, więc conajmniej tydzien samochód postoi. aha, półosie od opli nie pasują, bo skrzynie są inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > ja mam to samo. dowiadywałem się o regeneracje w firmie motomax i rok temu kosztowało to ok 500zł i > trzeba im wysłać kompletną półoś, więc conajmniej tydzien samochód postoi. > aha, półosie od opli nie pasują, bo skrzynie są inne. Więc tak jak pisałem wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo75 Napisano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Witam.mam pytanko odnośnie półosi-czy mogą być luzy kielicha wchodzącego do skrzyni biegów z lewej strony w góre i w dół i na boki czy raczej to ma być stabilne?luz jest ok.0.5cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.