Skocz do zawartości

Tarcze tył - Fiat Croma


Armoth

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zaczynam się przymierzać do wymiany tarcz z tyłu w Cromie. Metodą dedukcji wink.gif doszedłem do wniosku, że mam system hamulcowy ATE. Jeśli chodzi o przód to sprawa jest prosta tarcze 285 mm (myślę o ATE Power Disc, miałem kiedyś takie i się sprawdziły).

Natomiast mam pytanie o tył. Jaka średnica tarcz tam występuje?

278 mm czy 292mm? Na moje niewprawne oko to chyba te 278mm - większe są chyba od systemu TRW? I jeszcze pytanie o klocki jeśli kupie do systemu ATE to będą pasować, czy Fiat wymyślał jakies jeszcze mutacje?

Gwoli ścisłości pacjent to Croma 1,9 120KM z 2008 roku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Zaczynam się przymierzać do wymiany tarcz z tyłu w Cromie. Metodą dedukcji doszedłem do wniosku,

> że mam system hamulcowy ATE. Jeśli chodzi o przód to sprawa jest prosta tarcze 285 mm (myślę o

> ATE Power Disc, miałem kiedyś takie i się sprawdziły).

> Natomiast mam pytanie o tył. Jaka średnica tarcz tam występuje?

> 278 mm czy 292mm? Na moje niewprawne oko to chyba te 278mm - większe są chyba od systemu TRW? I

> jeszcze pytanie o klocki jeśli kupie do systemu ATE to będą pasować, czy Fiat wymyślał jakies

> jeszcze mutacje?

> Gwoli ścisłości pacjent to Croma 1,9 120KM z 2008 roku.

> Pozdrawiam

Jeżeli z przodu masz 285 to z tyłu masz 278. Tarcze z tyłu 292 występowały w Cromie 2.4 i na początku produkcji w 1.9 16v i wtedy z przodu są tarcze 305. W 120 były montowane tylko 285 przód i 278 tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Klocki na tył TRW GDB1638

> Wszystko pasowało poza blaszkami takimi co były w klockach - musiałem dać te stare.

No właśnie, czytałem wątek dotyczący klocków i tarcz. Szukam klocków do tarcz 278mm. Czy różnią się od tych od większych tarcz tylko tymi blaszkami? Czy czymś jeszcze? Wszędzie na allegro widze tylko do systemu TRW, czy one są takie same?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie różnią się tylko tymi blaszkami które są większe po prostu (w środku) aby pomieścić tarcze wentylowane

tu masz moje zdjęcie porównawcze; ja oczyściłem swoje papierem ściernym tak że wyglądały jak te nówki, założyłem i wszystko pasowało i działa OK

GroteFoto-BNZRIHUU.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a w tylnym klocku hamulcowym jest czujnik zużycia? A propos, jak hamuje, zwłaszcza kiedy się toczę, to coś mi tylne hamulce obcierają. W ASO sprawdzili i powiedzieli że wszystko gra. Tarcze i klocki jeszcze nie zużyte i nie do wymiany. "Ten typ tak ma". Strasznie to irytujące. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik jest tylko przy przednich klockach.Moze jakis kawalek kamyczka wpadl lub cos i szoruje.

Chyba jednak jest, niedawno na wyświetlaczu pojawił mi się komunikat coś o brakes point, żadna kontrolka się nie świeci. Klocki z przodu jeszcze grube, z tyłu cieniutkie. A nie jest tak, że w systemie ATE jest czujnik, a w TRW brak?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jednak jest, niedawno na wyświetlaczu pojawił mi się komunikat coś o brakes point, żadna

> kontrolka się nie świeci. Klocki z przodu jeszcze grube, z tyłu cieniutkie. A nie jest tak, że

> w systemie ATE jest czujnik, a w TRW brak?

> Pozdrawiam

Ja wymienialem w swojej Cromie i nie bylo zadnego czujnika klocki byly fabryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jednak jest, niedawno na wyświetlaczu pojawił mi się komunikat coś o brakes point, żadna

> kontrolka się nie świeci. Klocki z przodu jeszcze grube, z tyłu cieniutkie. A nie jest tak, że

> w systemie ATE jest czujnik, a w TRW brak?

> Pozdrawiam

Nie, nie ma z tyłu czujnika jest tylko z przodu na lewej tarczy i to od środka tarczy... to, ze kolega widzi gruby klocek zewnętrzny nie oznacza, że wewnętrzny jest gruby ... radze sprawdzić druga sprawa to to, ze czujnik w Cromie musi zostać przerwany - przerwanie obwodu powoduje wyzwolenie więc może tylko cos zaśniedziało na wtyczce po zimie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wierzę grinser006.gif. Dzisiaj wyświetlił mi się komunikat: "check brakes pads", Rozumiem, że dotyczy on w takim razie klocków przednich. Ale mam jeszcze kilka pytań. Na tablicy przyrządów jest kontrolka zużytych klocków to takie kółko w nawiasach, tak? U mnie się nie zapala, wydaje mi się że wg instrukcji przy komunikacie powinna się zaświecić.

I jeszcze trochę z inne beczki. Wyświetlacz komputera. W prawym lewym rogu wyświetlają się różne rzeczy, np. drzwiczki, płatek śniegu, i właśnie jakieś takie kółeczko w nawiasach czyżby dotyczyło klocków?

Czy jest gdzieś spis co może się tam wyświetlać? W instrukcji tego nie widzę?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio i u mnie się zapaliła kontrolka i komunikat na desce... Już w połowie przebiegu wydawało się, że hamulce powinny dojechać około 150kkm...

Jak się Wam podoba przebieg 142kkm na fabrycznych klockach/tarczach, przy dojazdach do pracy 60km/dzień (50% trasa, 50% miasto), oraz standardowo wakacyjne i delegacyjne raz na kilka miesięcy?

286891030-hamulce.jpg

Co ciekawe klocki tył i przód praktycznie wyglądają tak samo pod kątem zużycia, więc całkiem nieźle wyszło. Z uwagi na to że zestaw fabryczny sprawował się idealnie przez cały ich żywot zapodałem jeszcze raz to samo w ASO smile.gif

post-4671-14352520250503_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładnie. Masz w manualu czy w automacie? Jak mało depczesz po heblu i hamujesz silnikiem to klocki

> zużywają się wolno. Ale nie w automacie, gdzie auto jest hamowane dużo częściej.

Manual.

Co do techniki jazdy .... tyko tchórze hamują biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki wyświetlacz.

286891575-wy%B6wietlacz.jpeg

I właśnie w tym dolnym lewym rogu pojawiają się symbole graficzne, np. wspomniane kółko w takich jakby nawiasach. Natomiast kontrolka pod prędkościomierzem mi się nie świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam taki wyświetlacz. I właśnie w tym dolnym lewym rogu pojawiają się symbole graficzne, np.

> wspomniane kółko w takich jakby nawiasach. Natomiast kontrolka pod prędkościomierzem mi się

> nie świeci.

to może świeci Ci się komunikat o możliwym oblodzeniu drogi ( tylko przy temp. poniżej 4 st C)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może świeci Ci się komunikat o możliwym oblodzeniu drogi ( tylko przy temp. poniżej 4 st C)

Komunikat o oblodzeniu swoją drogą plus symbol płatka śniegu. W tym samym miejscu wyświetla sie tez symbol drzwi kiedy są otwarte. Te kółko z nawiasami podejrzewałem, że dotyczy klocków, ale kiedy zobaczyłem kontrolkę pod prędkościomierzem to odrzuciłem tę możliwość, a teraz to sam nie wiem.

Niestety w instrukcji nie mogę znaleźć opisu tych symboli, są opisane tylko kontrolki i lampki pod zegarami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam taki wyświetlacz.

> I właśnie w tym dolnym lewym rogu pojawiają się symbole graficzne, np. wspomniane kółko w takich

> jakby nawiasach. Natomiast kontrolka pod prędkościomierzem mi się nie świeci.

Twoj wyswietlacz to Croma poliftingowa... czyli okolice marca 2008 i pozniejsze.... Mam racje? Ja mam przedzmianowa.... Tu nie ma nic rekonfigurowanego......

U mnie info dotyczace zalodzenia (temp. ponizej +3stC) wyswietla sie tylko tekstowo, zadnych ikonek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu nie ma nic rekonfigurowanego......

> U mnie info dotyczace zalodzenia (temp. ponizej +3stC) wyswietla sie tylko tekstowo, zadnych

> ikonek....

nie masz ikonki płatka śniegu na swoim wyświetlaczu?

wyświetlacz wielofunkcyjny rekonfigurowany- to jest nawa jaka występuje w instrukcji obsługi dla tych nowszych wyświetlaczy(poprzedaielanych tabelkami)

post-153213-14352520258787_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj zrobiłem zdjęcie interesującej mnie ikonki. Może ktoś wie co ona oznacza...

> Pozdrawiam

Zadziałał czujnik nadchodzących niskich przyspieszeń ujemnych bolidu. Wymień klocki i/lub tarcze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> OK wierzę . Dzisiaj wyświetlił mi się komunikat: "check brakes pads", Rozumiem, że dotyczy on w

> takim razie klocków przednich. Ale mam jeszcze kilka pytań. Na tablicy przyrządów jest

> kontrolka zużytych klocków to takie kółko w nawiasach, tak? U mnie się nie zapala, wydaje mi

> się że wg instrukcji przy komunikacie powinna się zaświecić.

> I jeszcze trochę z inne beczki. Wyświetlacz komputera. W prawym lewym rogu wyświetlają się różne

> rzeczy, np. drzwiczki, płatek śniegu, i właśnie jakieś takie kółeczko w nawiasach czyżby

> dotyczyło klocków?

> Czy jest gdzieś spis co może się tam wyświetlać? W instrukcji tego nie widzę?

> Pozdrawiam

Mam to samo od czasu wymiany klocków z tyłu (a tam podobno nie ma czujnika) Jak to można wyłączyć albo z czym może być problem. Klocki z przodu cycuś. W komputerze wykasowałem serwis bo zresztą zrobiłem obsługę ale też nie pomogło. Proszę o jeszcze jakąś podpowiedz bo mnie to po prostu wkurza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam to samo od czasu wymiany klocków z tyłu (a tam podobno nie ma czujnika) Jak to można wyłączyć

> albo z czym może być problem. Klocki z przodu cycuś. W komputerze wykasowałem serwis bo

> zresztą zrobiłem obsługę ale też nie pomogło. Proszę o jeszcze jakąś podpowiedz bo mnie to po

> prostu wkurza.

A z przodu kiedy klocki wymieniane byly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Jeżeli z przodu masz 285 to z tyłu masz 278. Tarcze z tyłu 292 występowały w Cromie 2.4 i na

> początku produkcji w 1.9 16v i wtedy z przodu są tarcze 305. W 120 były montowane tylko 285

> przód i 278 tył.

to może podsumujcie w jakim silniku jakie?

ja akurat mam 150KM i także mi wczoraj powiedzieli że można wymienić bo biją koła przy różnych prędkościach.

zarówno przód i tył.

Choc dziwne ż eprzy hamowaniu nic nie czuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z przodu kiedy klocki wymieniane byly?

Przyczyną był wadliwy klocek lub uszkodzony kabel do czujnika.

Zabrałem się za to w końcu i zrobiłem mostek na wtyczce czujnika. Zgodnie z podpowiedzią z innego forum. I takiej bym oczekiwał odpowiedzi, a nie kiedy były wymieniane klocki. Może jeszcze zapytaj kiedy tankowałem? Jakie to ma znaczenie. Jak klocek ma 2 cm grubości to jest sprawny mechanicznie nawet jak go ktoś wymieniał 5 lat temu. Proste.

Jeżeli komuś pomoże moja podpowiedz to się cieszę. PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyczyną był wadliwy klocek lub uszkodzony kabel do czujnika.

> Zabrałem się za to w końcu i zrobiłem mostek na wtyczce czujnika. Zgodnie z podpowiedzią z innego

> forum. I takiej bym oczekiwał odpowiedzi, a nie kiedy były wymieniane klocki. Może jeszcze

> zapytaj kiedy tankowałem? Jakie to ma znaczenie. Jak klocek ma 2 cm grubości to jest sprawny

> mechanicznie nawet jak go ktoś wymieniał 5 lat temu. Proste.

> Jeżeli komuś pomoże moja podpowiedz to się cieszę. PZDR.

Nie rozumiem twoich wypowiedzi niewiem.gif... to znaczy że na tylnych tarczach masz czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem twoich wypowiedzi ... to znaczy że na tylnych tarczach masz czujnik?

Mysle ze na przednich tarczach jest ten czujnik, bo nie spotkalem Cromy,która miala z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mysle ze na przednich tarczach jest ten czujnik, bo nie spotkalem Cromy,która miala z tyłu.

To ja wiem ale wyraźnie użytkownik "jacek2929" pisze że ma z przodu wszystko " Cycuś " iże to mu sie pokazało po wymianie klocków z tyłu, a przecież kilka linijek wyżej jest jasno napisane - ja sam o tym pisze - że czujnik jest na przednim kole lewym od środka. A potem ma za złe że nie otrzymał odpowiedzi takiej jaką oczekiwał i że naprawił czujnik więc ja już nie wiem o czym on pisze i dlaczego wprowadza innych w błąd. confused.gifniewiem.gif

Bo albo miał uszkodzony czujnik z przodu ale nie chciało mu się przyjąć do wiadomości tej informacji i w końcu na innym forum go uświadomili albo ma jakiś inny układ z czujnikiem z tyłu o czym ja nic nie wiem... i zamiast pomoc innym wprowadza zamieszanie confused.gifsick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racje Ty masz, bo ja tam nie spotkalem sie z czujnikiem z tylu, u mnie zaswiecila sie kontrolka ze klocki do wymiany, to tez zmienilem, ale niestety okazalo sie ze przy okazji czujnik uszkodzilo i trzeba bylo wymienic na nowy sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Racje Ty masz, bo ja tam nie spotkalem sie z czujnikiem z tylu, u mnie zaswiecila sie kontrolka ze

> klocki do wymiany, to tez zmienilem, ale niestety okazalo sie ze przy okazji czujnik

> uszkodzilo i trzeba bylo wymienic na nowy

a jeżeli klocki mają 25 kkm a tarcze bede wymieniał - klocki tez wymienic, czy zostawic stare jezeli nie widac zuzycia?`

tzn jeszcze ich duzo?

w aso zalozyli ostatnio TRW - co to za firma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jeżeli klocki mają 25 kkm a tarcze bede wymieniał - klocki tez wymienic, czy zostawic stare

> jezeli nie widac zuzycia?`

> tzn jeszcze ich duzo?

> w aso zalozyli ostatnio TRW - co to za firma?

Jeżeli mają sporo mięsa, a zużyte są równomiernie to można zostawić... Ja w sumie tylko raz tak zrobiłem, gdy po wymianie kompletu (tarcze + klocki) i przejechaniu ok 7000 tarcze zaczeły bić. Wtedy nie było sensu kupować nowych klocków.

A TRW to dobra firma. Założyli Ci tarcze i kocki z TRW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli mają sporo mięsa, a zużyte są równomiernie to można zostawić... Ja w sumie tylko raz tak

> zrobiłem, gdy po wymianie kompletu (tarcze + klocki) i przejechaniu ok 7000 tarcze zaczeły

> bić. Wtedy nie było sensu kupować nowych klocków.

> A TRW to dobra firma. Założyli Ci tarcze i kocki z TRW?

nie nie

mam jeszcze tarcze oryg fiat ( opel?).

maja 95 kkm.

z przodu mam bosz z tyłu zalozyli trw bo bosza nie mogli dostac.

tarcze maja juz ranty, i liczne wcięcia.

teraz mysle nad miokodą.

boe nie mam pomyslu co wybrac.

a za komplet oryginałow P\T wycenili wstepnie na ponad 2k.

tylko nie wiem czy zwykla czy nacicnan i jakie klocki dobrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie nie

> mam jeszcze tarcze oryg fiat ( opel?).

> maja 95 kkm.

> z przodu mam bosz z tyłu zalozyli trw bo bosza nie mogli dostac.

> tarcze maja juz ranty, i liczne wcięcia.

> teraz mysle nad miokodą.

> boe nie mam pomyslu co wybrac.

> a za komplet oryginałow P\T wycenili wstepnie na ponad 2k.

> tylko nie wiem czy zwykla czy nacicnan i jakie klocki dobrac.

Mikody nie miałem, różne opinie się o nich czyta (negatywne ograniczają się do modeli nacinanych - mikropękniecia), ja stosowałem do tej pory komplety: tarcze ATE PD + klocki ATE - hamowało to dobrze ale czy warte było wydania dodatkowych "paru" zł za tarcze nacinane... wydaje mi się że nie. Kolejny zestaw to tarcze Brembo gładkie + klocki Ferodo Premier, hamowało to podobnie, może ciut lepiej... i tańsze w zakupie było.

Czyli szukasz samych tarcz na przód i tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mikody nie miałem, różne opinie się o nich czyta (negatywne ograniczają się do modeli nacinanych -

> mikropękniecia), ja stosowałem do tej pory komplety: tarcze ATE PD + klocki ATE - hamowało to

> dobrze ale czy warte było wydania dodatkowych "paru" zł za tarcze nacinane... wydaje mi się że

> nie. Kolejny zestaw to tarcze Brembo gładkie + klocki Ferodo Premier, hamowało to podobnie,

> może ciut lepiej... i tańsze w zakupie było.

> Czyli szukasz samych tarcz na przód i tył?

myśle, ale pewnie i tak wymienie wszystko. zrobie tylko na raty P i T.

w jakims starszym moim smaochodzie mialem zestaw B +F.

chyba w vectrze. ale tam zawsze hamulce byly dobre.

teraz mogę powiedzieć ze hamulcy nie mam, wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myśle,

Mam mikody nawiercane i nacinane MIKODA do tego klocki Ferodo Premier ... Auto jeździ, hamuje.... Tarcze Mikody sa miękkie i nie pracują dobrze z innymi klockami. Ostatnie spotkałem opinie, że MIKODA nie produkuje tylko ściąga te tarcze z Chin i metkuje u siebie niewiem.gif ile w tym prawdy to ja nie wiem... Równie dobrze można kupić Brembo z Ukrainy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.