Skocz do zawartości

przekładnia kierownicza a wracanie kier.


kimlan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś może mi wytłumaczyć, w jaki sposób MANUALNA przekładnia kierownicza może mieć wpływ na nie wracanie kierownicy - [ ale tylko z jednej strony - ze skrętu w lewo.

Przecież to tylko listwa i wałek zębaty. Za sam powrót kierownicy odpowiada ustawienie kół. Czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Czy ktoś może mi wytłumaczyć, w jaki sposób MANUALNA przekładnia kierownicza może mieć wpływ na nie

> wracanie kierownicy - [ ale tylko z jednej strony - ze skrętu w lewo.

> Przecież to tylko listwa i wałek zębaty. Za sam powrót kierownicy odpowiada ustawienie kół. Czy się

> mylę?

może być skrzywiona listwa z jednej strony - co powoduje że gdy skręca się np w lewo to ciężej chodzi...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może być skrzywiona listwa z jednej strony - co powoduje że gdy skręca się np w lewo to ciężej

> chodzi...

> pozdr

no tak ale listwa ma prawie 3 cm średnicy a drążek kierowniczy ok. 1 cm i na znacznie dłuższym odcinku jest nie podparty, więc to on pierwszy poddałby się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdz kąty geometrii kół przednich

odpiąć końcówki drążków od zwrotnic.

zobaczyć jak wtedy kręci się przekładnia.

Jak jednakowo w obie strony - nie ona jest przyczyną.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zbieżność a kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy gwoli ścisłości.

Zgadza się ok.gif Jednak we współczesnych autach nie ma możliwości regulacji tego parametru, regulacji pochylenia nie ma albo jest "szczątkowa" więc zostaje zbieżność. Oczywiście zakładam że samochód nie zaliczył jakiegoś uderzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzono zbieżność i całą geometrię pojazdu - wszystkie koła. Wszystko w normie:)

tak jak pisał pawel_78

odpiąć końcówki drążków i sprawdzić jak się kręci fajera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Czy ktoś może mi wytłumaczyć, w jaki sposób MANUALNA przekładnia kierownicza może mieć wpływ na nie

> wracanie kierownicy - [ ale tylko z jednej strony - ze skrętu w lewo.

> Przecież to tylko listwa i wałek zębaty. Za sam powrót kierownicy odpowiada ustawienie kół.

W Nubirach typowym uszkodzeniem jest zużycie przegubu na kolumnie kierownicy. Jeden z przegubów jest w komorze silnika i rdzewieje z czasem.

Zwykle objaw jest taki, że zacina się na tyle, że kierownica stawia wyraźnie większy opór w niespodziewanym momencie.

Ale objaw może być taki jak opisałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.