kimlan Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Witam Czy ktoś może mi wytłumaczyć, w jaki sposób MANUALNA przekładnia kierownicza może mieć wpływ na nie wracanie kierownicy - [ ale tylko z jednej strony - ze skrętu w lewo. Przecież to tylko listwa i wałek zębaty. Za sam powrót kierownicy odpowiada ustawienie kół. Czy się mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > Witam > Czy ktoś może mi wytłumaczyć, w jaki sposób MANUALNA przekładnia kierownicza może mieć wpływ na nie > wracanie kierownicy - [ ale tylko z jednej strony - ze skrętu w lewo. > Przecież to tylko listwa i wałek zębaty. Za sam powrót kierownicy odpowiada ustawienie kół. Czy się > mylę? może być skrzywiona listwa z jednej strony - co powoduje że gdy skręca się np w lewo to ciężej chodzi... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kimlan Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > może być skrzywiona listwa z jednej strony - co powoduje że gdy skręca się np w lewo to ciężej > chodzi... > pozdr no tak ale listwa ma prawie 3 cm średnicy a drążek kierowniczy ok. 1 cm i na znacznie dłuższym odcinku jest nie podparty, więc to on pierwszy poddałby się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kkkaras Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Wydaje mi sie, ze za wracacie kierownicy do pozycji jazdy na wprost ma znaczenie tylko przednie zawieszenie. Nie jestem tego pewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 sprawdz kąty geometrii kół przednich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > sprawdz kąty geometrii kół przednich odpiąć końcówki drążków od zwrotnic. zobaczyć jak wtedy kręci się przekładnia. Jak jednakowo w obie strony - nie ona jest przyczyną. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Za powrót generalnie odpowiada zbieżność kół i musi ona być OK skoro w jedną stronę jest OK. Na 99% blokuje się (przycina) przekładnia przy skręcie w jedną stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > Za powrót generalnie odpowiada zbieżność kół i musi ona być OK skoro w jedną stronę jest OK. Na 99% > blokuje się (przycina) przekładnia przy skręcie w jedną stronę. Nie zbieżność a kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy gwoli ścisłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kimlan Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > sprawdz kąty geometrii kół przednich sprawdzono zbieżność i całą geometrię pojazdu - wszystkie koła. Wszystko w normie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > Nie zbieżność a kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy gwoli ścisłości. Zgadza się Jednak we współczesnych autach nie ma możliwości regulacji tego parametru, regulacji pochylenia nie ma albo jest "szczątkowa" więc zostaje zbieżność. Oczywiście zakładam że samochód nie zaliczył jakiegoś uderzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > sprawdzono zbieżność i całą geometrię pojazdu - wszystkie koła. Wszystko w normie:) tak jak pisał pawel_78 odpiąć końcówki drążków i sprawdzić jak się kręci fajera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurekP Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > Witam > Czy ktoś może mi wytłumaczyć, w jaki sposób MANUALNA przekładnia kierownicza może mieć wpływ na nie > wracanie kierownicy - [ ale tylko z jednej strony - ze skrętu w lewo. > Przecież to tylko listwa i wałek zębaty. Za sam powrót kierownicy odpowiada ustawienie kół. W Nubirach typowym uszkodzeniem jest zużycie przegubu na kolumnie kierownicy. Jeden z przegubów jest w komorze silnika i rdzewieje z czasem. Zwykle objaw jest taki, że zacina się na tyle, że kierownica stawia wyraźnie większy opór w niespodziewanym momencie. Ale objaw może być taki jak opisałeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.