Kalkstein Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Pytanie do praktyków. Czy przy przebiegu 60.kkm (volkswagenowski 2.0 TDI CR) należy wykonać płukanie silnika? Auto dotychczas jeździło na Castrolu wymienianym co 15.kkm. BTW w akordeonie miałem płukankę przy 75.kkm, a gość twierdzi że przy tak niskim przebiegu nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Pytanie do praktyków. > Czy przy przebiegu 60.kkm (volkswagenowski 2.0 TDI CR) należy wykonać płukanie silnika? Na odległość nikt Ci nie powie jednoznacznie. To zależy od czystości silnia. Nawet przez korek oleju możesz zobaczyć czy jest syf czy nie. Oczywiście zawsze możesz zrobić płukankę... > Auto dotychczas jeździło na Castrolu wymienianym co 15.kkm. To zależy czy na mineralu, czy jakimś super hiper edge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 ja bym zrobil plukanke - nie wiem jak to napisac ale pierscienie jeszcze lepiej pracuja. kiedy niechcacy zalalem XFS 5w40 i poganialem auto - silnik zaczal brac olej XFS i CFS 5w40 (okolo 200 ml na 3000 tys km)a nigdy nie bral - poprzednio jezdzil na CFS 5w40. zrobilem drastyczna plukanke Millers Oils IT Flushing Oil 5L zalalem CFS 5w30 i jest miodzio przegonilem auto okolo 2 tys km po autostradach i nie ma ubytku oleju. silnik N/A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > To zależy czy na mineralu, czy jakimś super hiper edge... Oczywiście nie na mineralu tylko na (pseudo)syntetyku SLX Professional. Kumpela jest dość skąpa więc wahanie mechanika przyjęła za dobrą monetę. Ja też bym płukał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Pytanie do praktyków. > Czy przy przebiegu 60.kkm (volkswagenowski 2.0 TDI CR) należy wykonać płukanie silnika? > Auto dotychczas jeździło na Castrolu wymienianym co 15.kkm. Ja bym zrobił. Wydatek praktycznie żaden - 20-30 złotych. A robisz to w kilkanaście minut. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > ja bym zrobil plukanke - nie wiem jak to napisac ale pierscienie jeszcze lepiej pracuja. > kiedy niechcacy zalalem XFS 5w40 i poganialem auto - silnik zaczal brac olej XFS i CFS 5w40 (okolo > 200 ml na 3000 tys km)a nigdy nie bral - poprzednio jezdzil na CFS 5w40. > zrobilem drastyczna plukanke Millers Oils IT Flushing Oil 5L zalalem CFS 5w30 i jest miodzio > przegonilem auto okolo 2 tys km po autostradach i nie ma ubytku oleju. > silnik N/A. Płukanki działają, ale bez przesady. Dla tych co przeceniają zdolności myjące płukanek taki rosyjski teścik : przed Motul engine clean po Motul engine clean Przed liqui moly proline po liqui moly proline Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Płukanki działają, ale bez przesady. > Dla tych co przeceniają zdolności myjące płukanek taki rosyjski teścik : > przed Motul engine clean > po Motul engine clean > Przed liqui moly proline > po liqui moly proline tE foty sa po 1krotnym uzyciu? W sumie to logiczne,ze jak silnik mocno zasfiony to po pierwszym razie,nie bedzie blysku w srodku silnika.(i bezpieczniejsze gdyz nieczystosci sa usuwane stopniowo,a nie wszystkie od razu co mogloby przyczynic sie do np. zablokowania kanalu olejowego itp) Bardziej regularnie stosowanie plukanki moze wymyc,badz utrzymac nas silnik w czystosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 A jak takie płukanki wpływają na szczelność silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > A jak takie płukanki wpływają na szczelność silnika? Ja użyłem to raz (motula) i nic złego się nie stało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > A jak takie płukanki wpływają na szczelność silnika? Płukanie miałem jednokrotne (przy 75.kkm) gdy przechodziłem akordeonem na Millersa. Silnik suchy do dziś a mam ponad 200.kkm Mechanik powiedział, że bardziej profilaktycznie niż z potrzeby. Ale u mnie jest benzyna więc pytałem się o diesla bo kumpela przechodzi na Millersa tigiem TDI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Nie wiem, ale wg mnie te płukanki to takie teraźniejsze magnetyzery. Super je mieć, bo świetnie wpływają jedynie na kierowcę, a nie szkodzą autku. Rok temu miałem problem z miską olejową - po rozebraniu tam nie było co czyścić (przebieg 160kkm). W poprzednim aucie regularnie zdejmowałem pokrywę zaworów i po przebiegach rzędu 100kkm było tam jakby silnik wyszedł właśnie z fabryki (jeździł na tanim syntetycznym Lotosie). Obecne oryginalne oleje nawet te wytykane ostatnio HC utrzymują silnik w wystarczającej czystości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Nie wiem, ale wg mnie te płukanki to takie teraźniejsze magnetyzery. Super je mieć, bo świetnie > wpływają jedynie na kierowcę, a nie szkodzą autku. Rok temu miałem problem z miską olejową - > po rozebraniu tam nie było co czyścić (przebieg 160kkm). W poprzednim aucie regularnie > zdejmowałem pokrywę zaworów i po przebiegach rzędu 100kkm było tam jakby silnik wyszedł > właśnie z fabryki (jeździł na tanim syntetycznym Lotosie). Obecne oryginalne oleje nawet te > wytykane ostatnio HC utrzymują silnik w wystarczającej czystości. Dokładnie. Jakiś czas temu robiłem skode superb 1.8T uszczelniałem pokrywę zaworów auto miało 500 tysięcy nalatane i zero jakiegokolwiek nalotu aż sam się dziwiłem, auto jeździło tylko na castrolu . Teraz mam na warsztacie Audi A6 2.0PD nalot "250tyś" silnik rozebrany żadnych osadów nalotów itp.czyste amelinium Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaLoN Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Kiedyś, jak byłem młody To miałem absolutnego bzika na punkcie olejów silnikowych. Zmienałem oleje na coraz lepsze, coraz droższe, żeby silnik sie nie zniszczył przy mojej ciężkej nodze Pamiętam też, że moim marzeniem było zrobienie płukanki silnika! Później sprzedałem to auto z super zadbanym silnikem, kupiłem kolejne i kolejne i kolejne i dotarło do mnie, że skoro nie zamierzam jeździć jednym autem całe życie to po jaką cholerę mam wydawać pieniądze i podniecać się lepszym olejem silnikowym. Od tej pory lałem olej jaki zaleca producent, najchętniej lotos bo najtańszy i auta jeździły tak samo i pewnie dalej jeżdżą. A jak nie jeżdżą to pewnie z innego powodu niż nie używanie najdroższego i najbardziej atomowego oleju jaki jest na rynku. Jak 10 lat temu na tym forum czytałem taką opinię jak moja powyżej to łapałem się za głowę myślałem: Ale ignorant! Albo się starzeję albo przestałem wierzyć w reklamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.