stychu Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Mam pytanie czym jest spowodowany że stilon po Chipie ma słaby dół a mocną górę byłem dziś u znajomych na hamowni i na Examinie. Wykazało błąd EGR skasowaliśmy i usuneliśmy wpis z ECU. Problem nie zniknął. Auto po Chipie z września zeszłego szło normalnie do teraz. Chip się nie skasował a moment przeniósł się wysoko pod 4000 tys obr a był wcześniej przy około 3200-3300. Co lepsze przybyłu mu KM o jakieś 9 ( tak wykazała hamownia podwoziowa ) . Ostatnio była wymieniona przepływka na Boscha oraz węże do Turbo od filtra powietrza. Koledzy twierdzą że nieszczelnośc w dolocie do Turbo lub zaślepka EGRa sie przepaliła. Nieszczelności brak sprawdzałem plakiem... Z gór dzięki za pomoc i radę gdzie szukać problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Czy na tej samej hamowni byl robiony pomiar? bo jesli nie to raczej nie mozna bezposrednio porownywac wynikow. A jesli inna hamownia to i metodologia moze byc inna, moze jakis blad sie wkradl, auto sie uslizglo na rolkach itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Mam pytanie czym jest spowodowany że stilon po Chipie ma słaby dół a mocną górę byłem dziś u > znajomych na hamowni i na Examinie. Wykazało błąd EGR skasowaliśmy i usuneliśmy wpis z ECU. > Problem nie zniknął. Auto po Chipie z września zeszłego szło normalnie do teraz. Chip się nie > skasował a moment przeniósł się wysoko pod 4000 tys obr a był wcześniej przy około 3200-3300. > Co lepsze przybyłu mu KM o jakieś 9 ( tak wykazała hamownia podwoziowa ) . Ostatnio była > wymieniona przepływka na Boscha oraz węże do Turbo od filtra powietrza. Koledzy twierdzą że > nieszczelnośc w dolocie do Turbo lub zaślepka EGRa sie przepaliła. Nieszczelności brak > sprawdzałem plakiem... Z gór dzięki za pomoc i radę gdzie szukać problemu. odepnij przepływkę - jak moment przeniesie się wcześniej będziemy wiedzieć gdzie szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Na tej samej na szczęscie wiec raczej pomiar powinien być podobny. A ECU przyjmie jakieś domyślne parametry po odpięciu przepływki pewno złapie muła... Możliwe to aby padła tak szybko tj. w 7 dni przy niecałych 200 km. Sprawdzę to jutro na pewno a czy bład braku przepływki nie wprowadzi jakiegoś trybu awaryjnego albo coś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 w awaryjnym to 90kmh to jest max . kola te same ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Koła te same, hmm 90 km h no może w awaryjce ale nie chyba przy odłączonej przepływce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Jeżeli moment obrotowy jest w wysokich obrotach zazwyczaj blisko max mocy to dla każdego jest jasne iż to błąd hamowni , lub też hamownia nie da rady tego auta shamować... Tak więc temat z dupy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 > Jeżeli moment obrotowy jest w wysokich obrotach zazwyczaj blisko max mocy to dla każdego jest jasne > iż to błąd hamowni , lub też hamownia nie da rady tego auta shamować... Tak więc temat z dupy Nie wiem czy taki z dupy bo sednem tematu jest znalezienie przyczyny dlaczego auto jest wyczuwalnie słabsze w dolnej granicy obrotów a po górze szaleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 > odepnij przepływkę - jak moment przeniesie się wcześniej będziemy wiedzieć gdzie szukać Po odpięciu niestety bez wiekszych zmian... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 czekaj powoli bo czegoś tu nie rozumiem. Masz chipa wgranego, a auto idzie tylko górą, bo dołem się mu nie chce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Daj wykres , bo takie gadanie góra dół nic nie znaczy , masz przy 4tys obr 300Nm+ ? Może vnt nie działa , może coś innego , 0 danych , i jeśli kreski wyglądają tak samo moment i moc to pomiar jest nieprawidłowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 z tego co ja zrozumiałem to wynika, że chłopaki coś grzebali przy kompie gdzie wgrany był wirus. Teraz auto jest mocniejsze o 9km ale za to moment z 3,3kobr przeniósł się na 4kobr. Wedle mojego rozumowanie program się posypał. Jedyna opcja albo wgrać ori program albo na nowo wirusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 widac za duże wartości oraz kreski praktycznie w tym samym kształcie prawidłowy pomiar hamowni a tutaj jak widać płasko i prawidłowo zmierzone na innej hamowni To w temacie pomiarów , a u kolegi w stilo to trzeba wykres zobaczyć bo z opowiadań to można wróżyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 > z tego co ja zrozumiałem to wynika, że chłopaki coś grzebali przy kompie gdzie wgrany był wirus. > Teraz auto jest mocniejsze o 9km ale za to moment z 3,3kobr przeniósł się na 4kobr. Wedle > mojego rozumowanie program się posypał. Jedyna opcja albo wgrać ori program albo na nowo > wirusa Dobra zrobił się mały burdel w informacjach. Od początku CHIP 09.2012 auto jeździło normalnie wszystko ok zbierało się od 1600-1800. 25.04.2013 wymiana przepływki na Boscha wymiana węża dolotowego do Turbo bo się rozszczelnił przy odmie. od około 01.05.2013 auto zbiera się dopiero od 3000 tys więc postanowiem pojechać obadać do EcuSoftu czy się Chip nie zje.ał przy okazji skasowali wpis o EGR bo walił bykiem i aby nie być gołosłownym wzieli go na hamownie porównali wykres z 09.2012 do aktualnego odczytu i stwierdzili że max moment przeniósł się z 3200 na ponad 4000 obr ale nie wiedzą czemu. Wykres mam z 09.2012 z przed wczoraj nie mam bo tylko go sprawdzli. I teraz powstaje pytanie co może być przyczyną że pojazd bardzo słabo zbiera się w dolnym zakresie obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 > jak hamownia zle zmierzyla wozik > widac za duże wartości oraz kreski praktycznie w tym samym kształcie > prawidłowy pomiar hamowni > a tutaj jak widać płasko i prawidłowo zmierzone na innej hamowni > To w temacie pomiarów , a u kolegi w stilo to trzeba wykres zobaczyć bo z opowiadań to można wróżyć Mogę podjechać po II wykres jeśli to ma pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Mapa w ECU sama się nie mogła zmienić ani wykasować do fabrycznej . Jeśli pomiary na hamowni były OK to wgląda na to , że padło coś z osprzętu i stąd takie przesunięcie momentu w górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 > Mapa w ECU sama się nie mogła zmienić ani wykasować do fabrycznej . > Jeśli pomiary na hamowni były OK to wgląda na to , że padło coś z osprzętu i stąd takie > przesunięcie momentu w górę No też tak myślę ale wolałem się upewnić teraz pytanie gdzie szukać EGR wyczyscilem działa otwiera zamyka błędu nie ma i zaślepiony. Przepływka nowa ale parametry dziwne 200 dostaje oczekuje ponad 400 na postoju. Po odpięciu jej nic sie nie zmienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 18 Maja 2013 Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 > Przepływka nowa ale parametry dziwne 200 dostaje oczekuje ponad 400 na postoju. Przy zamkniętym EGR na jałowym to normalne , poczekaj aż się zawór otworzy - wtedy wartość rzeczywista powinna się wyrównać z oczekiwaną . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 > Przy zamkniętym EGR na jałowym to normalne , poczekaj aż się zawór otworzy - wtedy wartość > rzeczywista powinna się wyrównać z oczekiwaną . Nawet przy zaślepionym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 18 Maja 2013 Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 a po co zmieniałeś przepływkę, skoro tamta dawała radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > Nawet przy zaślepionym ? No nie , na zaślepionym będzie w tej sytuacji zawsze rozbieżność . Ale co innego jest całkowite zaślepienie zaworu a co innego zastosowanie kryzy - a wiele osób używa tego określenia zamiennie . Jak to wygląda u ciebie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > No nie , na zaślepionym będzie w tej sytuacji zawsze rozbieżność . > Ale co innego jest całkowite zaślepienie zaworu a co innego zastosowanie kryzy - a wiele osób > używa tego określenia zamiennie . > Jak to wygląda u ciebie ? Cos takiego Takie G złożone jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > Cos takiego To pełna zaślepka - czyli odczyt powietrza chcąc niechcąc będzie rozbieżny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > To pełna zaślepka - czyli odczyt powietrza chcąc niechcąc będzie rozbieżny . Czyli przepływka może być sprawna to gdzie teraz szukać usterki... A została wymieniona ponieważ tamta była Chińska i ponoć uj warta więc pomyślałem założe Bosha wróci do normy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 a spróbuj założyć z powrotem chińską i zobaczyć co się będzie działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > a spróbuj założyć z powrotem chińską i zobaczyć co się będzie działo Testowałem niestety i bez poprawy, problem w tym że nie wiem gdzie szukać. Dolot nie jest dziurawy filtr powietrza nowy EGR sprawny itp został filtr paliwa co ma może z 40 kkm... Albo jakaś grubsza sprawa niestety. Turbo już było w regeneracji więc to wykluczam ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 odepnij elektrozawor cisnienia vac i zobacz co sie bedzie dzialo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > Turbo już było w regeneracji więc to wykluczam ... Oby się okazało , że go lepiej zregenerowali niż tego EGR-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Sprawdzę z tym zaworem over jutro dzięki za podpowiedź. Jeśli się zesrało Urbo raczej chyba mało prawdopodobne bo ładuje ładnie tylko troszku później to i tak na gwaranci z ASO jest 2 letniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Napisz ile mocy przy jakich obrotach oraz jaki Nm przy jakich obrotach. Jeśli max Nm jest przy 4000obr to powinno go być mniej niż max Nm przed chipsem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Napisz ile mocy przy jakich obrotach oraz jaki Nm przy jakich obrotach. Jeśli max Nm jest przy > 4000obr to powinno go być mniej niż max Nm przed chipsem Po chipsie z zeszłego roku ( zał 1 ) i było All OK. Z pomiaru kontrolnego w Maju nie mam mogę skoczyć prosić o wydruk może mają w Buforze... PO PRZED Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Panie jaki ma sens pokazywania wykresu jak wóz działał poprawnie ? Z 3x pytałem o dane z teraz ... masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Panie jaki ma sens pokazywania wykresu jak wóz działał poprawnie ? Z 3x pytałem o dane z teraz > ... masakra Odpisałem również kilka razy że muszę zdobyć "Panie" bo z głowy to raczej bez większego sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > odepnij elektrozawor cisnienia vac i zobacz co sie bedzie dzialo Poszedłem za twoją radą rozebrałem wyczyściłem pomogło dużo. Podziękował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.