krzycho40 Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Witam posiadam asterkę jak w tytule , pojawił sie problem gaśnie po uruchomieniu. Problem zaczął się od instalacji lpg. silnik po uzyskaniu temperatury przełącza na gaz ale niestety sie nie przełączył silnik zgasł, na benzynie pracował normalnie . W drodze do mechanika przełączyłem na gaz o dziwo zapalił pracował normalnie ale niestety zgasł ,chwile postał odpalił bez probemu ujechałem 100 m silnik zgasł i tak kilkakrotnie. Myślałem żę problem z pompą paliwa bo wymieniałem niedawno , ale jak na gazie sie dzieje tak samo to pompe wykluczam pewnie elektronika .Proszę o jakieś wskazówki by w serwisie nie wymienili mi kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 coś chyba nie łączy w układzie zapłonowym - sprawdź świece przewody, zasilanie cewki ect. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Check engine zapala się ? Można spróbować błędy sczytać po coś w końcu montowali komputer w Astrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 To dlaczego auto odpala , jeżeli cos z zapłonem to nie powinien odpalić świece wymieniałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Zapala sie ale tylko jak chodzi na lpg.ale po chwili gaśdnie mam zwykłą instalacje i tak może sie dziać , wykluczam immo bo auto zbyt długo pracuje awaria immo wyklucza prace silnika nie dłużej jaki 2-3 sek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 > Zapala sie ale tylko jak chodzi na lpg.ale po chwili gaśdnie mam zwykłą instalacje Co to znaczy zwykła instalacja? II generacja czy kiepska sekwencja? Jeśli błędy są to można je podejrzeć metodą pedałową - opis jest na forum. Chwilowy błąd mieszanki może wystąpić, ale inne błędy raczej nie powinny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 > Co to znaczy zwykła instalacja? Tzn. tak tania, że nawet emulatora sondy nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 Instalacja II generacji bez sekwencji , odczytać kompa mogę w poniedziałek bo nie mam innej możliwości , moim zdaniem lpg nie powoduje problemu bo mam mozliwość odłączenia gazu a problem jest i na benzynie i na gazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 szukam nie znajduje tej metody pedałowej możesz podrzucić mi jakiś wątek dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 18 Maja 2013 Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 > szukam nie znajduje tej metody pedałowej możesz podrzucić mi jakiś wątek dzieki Proszę: KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Bardzo Dziekuje za wsparcie widzę że jesteś gościem znającym się na rzeczy w dniu wczorajszym udało mi się uruchomić i podjechać do doktora , ma sprzęt odpowiedni , mam nadzieję że znajdzie przyczynę .Po odpaleniu auto pracowało dobre 10 min bez problemu na lpg . i benzynie chodził równo bez żadnych problemów dogrzał się do ok.90 stopni i zgasł ,po ponownym uruchomieniu chodzi kilka min i gaśnie czy to może świadczyć że moduł do wymiany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > po ponownym uruchomieniu > chodzi kilka min i gaśnie czy to może świadczyć że moduł do wymiany ? Ciężko to na 100% stwierdzić bez specjalistycznych pomiarów. Najprościej podmienić moduł z cewkami na inny sprawny od innego auta bo tak kupować w ciemno to nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Też tak myślę bardzo dziękuje za wsparcie jutro sie okaże co tam na kompie pokaże nie omieszkam opisać problemu jak sie wyjaśni może sie przyda komuś na przyszłośc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Chwile temu otrzymałem telefon z serwisu po podłaczeniu pod komputer nie stwierdzono żadnych błedów jeszcze mnie zrugał że sprawne auto im stawiam i zawracam głowę ,poinformowałem go by go dogrzał tak do 90 stopni może wtedy sie okażę sam nie wiem może ktoś miał podobny problem sam nie wiem co robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Otrzymałem info z serwisu po odczytaniu błedów wykazało...cewka zapłonowa..EGR..czujnik położenia wału od czego zacząć co wymienic a co wykluczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > cewka zapłonowa..EGR..czujnik położenia wału od czego zacząć Zacząć trzeba od ustalenia numerów błędów, bo błąd błędowi nie równy. A takie gadanie: panie to, panie tamto, to do d...py taki serwisant: taki wymieni pół elektroniki i jak będzie miał szczęście, to trafi w uszkodzony element, ale TY zapłacisz za wszystkie... Do rzeczy. Taki zestaw błędów wskazywałby na problemy z zasilaniem lub masą, rzadko zdarza się, że w jednej chwili przestają działać takie odmienne elementy, jakie wymieniłeś. Jesli zasilanie jest ok, to nie chcę krakać, ale ostatnio było kilka wątków o regeneracji ECM, które przestawały działać po zagrzaniu silnika... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppphoenix Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 z EGR możesz wypiąc wtyczkę, zaświeci się kontrolka chek engine ale silnik będzie pracował normalnie, jeżeli będzie pracował normalnie no to EGR, jeżeli będziesz miał dalej to samo no to EGR będzie OK, i zostają pozostałe elementy. W tej astrze będziesz miał listwę zapłonową na świecach, jak by co to tylko w całości można wymienić, może trochę się poluzowała ta lista na świecach, spróbuj docisnąć. Ogólnie dość droga zabawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Moim zdaniem pewnie działają na chybił trafił powiedziałem im że przed wymianą danej części mają mnie powiadomić ale bardzo dziękuje za wskazówki co do wskazań komputera to do momentu dogrzania nie pokazuje żadnych błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Powiedzieli w serwisie że wykluczają moduł zapłonowy a problem jak napisałem pojawia sie dopiero po nagrzaniu silnika po ostygnięciu silnik pracuje normalnie i komp nie wykazuje żadnych błedów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > po ostygnięciu silnik pracuje normalnie To może UPG? Po zagrzaniu silnika wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia (dostają się spaliny), a do cylindra dostaje się płyn chłodniczy i gasnie... Sprawdź węże, czy nie twardnieją... odkręć korek, czy zrobi się gejzer... powąchaj, czy czuć spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego... Miałem takie objawy w Corsie: jedziesz sobie, a tu silnik nagle gaśnie, najczęściej podczas jazdy powyżej 80 km/h, ledwo można zdążyć zjechać na bok. 10 minut przerwy, silnik odpalamy na dotyk i jedziemy dalej... Na kompie żadnych błędów. Wym. wyżej objawy UPG narastały z tygodnia na tydzień... Po wymianie UPG od roku spokój. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Nie zauważyłem żadnych objawów z płynem , ale jutro dam wskazówki w serwisie by sprawdzili i ten wątek , a na kompie nie powinno wykazać zwiększenie ciśnienia w komorze silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > a na kompie nie powinno wykazać zwiększenie ciśnienia w komorze silnika ? To nie ciśnienie w cylindrach wzrasta (jak już, to spada z powodu nieszczelności UPG), ale w układzie chłodzenia: zbiorniczek, gumowe węże, kanaliki w bloku silnika i głowicy, te sprawy... A jeśli już miałby mierzyć, to niby jak, czym? PS. To działa mniej więcej tak: uszkodzona UPG łączy cylinder z kanałem układu chłodzenia. W suwie pracy (duże ciśnienie, bo zawory zamkniete) spaliny przedostają się do układu chłodzenia zwiększając w nim ciśnienie. W suwie ssania (podciśnienie), silnik zasysa nieco płynu chłodniczego z układu chłodzenia tą samą drogą... Jeśli ilości płynu są znikome, to silnika jeszcze pracuje, ale przy większych ilościach jest tak, jakby w paliwie była woda, z przewagą tej drugiej. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > A jeśli już miałby mierzyć, to niby jak, czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 To ciśnieniomierz akustyczny? Wkręcamy zamiast jednej świecy? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Wracamy do korzeni PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Co do płynu to nic nie ubywa , olej czysty żadnego budyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Co do płynu to nic nie ubywa , olej czysty żadnego budyniu Quote: Sprawdź węże, czy nie twardnieją... odkręć korek, czy zrobi się gejzer... powąchaj, czy czuć spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego... Robiłeś to? TAK j.w. najszybciej sprawdzisz, płyn ubywa powoli, majonez też się tworzy powoli, część się rozpuszcza... Oczywiście testujesz na zagrzanym silniku, najlepiej zaraz jak sam zgaśnie, w kolejności, jak napisałem wyżej! Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Tak jak opisałeś wyżej nic niepokojącego,mechanik nie wyklucza uszkodzenia sterownika silnika potrafi pokazywać takie błedy jak sie rozgrzeje ale narazie sprawdzają wszystko po kolei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Bardzo Dziękuje za wszystkie wskazówki problem na daną chwile rozwiązany,mechanik przejrzał i przeczyścił instalacje do kompa auto pracuje i nie gaśnie mam nadzieję że w drodze na wczasy nie zrobi mi niespodzianki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > mam nadzieję że w drodze na wczasy nie zrobi mi niespodzianki Z doświadczenia wiem, że usterki "samonaprawione" metodą poruszania kabelkami i/lub popsikania w złacza kontaktolem powracają prędzej, czy później... A zauważ, że u Ciebie usterka (gaśnięcie silnika) pojawiała się regularnie w ściśle określonych warunkach, co wskazuje, że to nie była luźna wtyczka, brudne styki itp. bzdet... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Też tak myśle pojeżdże trochę i zobacze co będzie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Też tak myśle pojeżdże trochę i zobacze co będzie Pozdrawiam Różnie to bywa. U brata nie chciał działać prędkościomierz, znaczy działał ale skakał jak chciał raz pokazywał 10 km/h potem nagle 180km/h i tak skakał od lewej do prawej (elektroniczny z impulsatorem w peugotcie 106) Szukaliśmy kilka dziesiąt razy co nie chce działać, łączyć, gdzie jest jakaś przerwa lub zwarcie w ścieżkach w tym liczniku nieszczęsnym. Pomogło odczepienie wtyczki w skrzyni biegów od impulsatora i ponowne przyczepienie... i Do dziś działa Czasem taka banalna i stosunkowo głupawa czynność potrafi zdziałać cuda Ale u Ciebie jest o tyle problem, że muszą być spełnione konkretne warunki by silnik zgasł. W tym przypadku musi się nagrzać. To wyklucza przypadek Miejmy nadzieje, że będzie ok. Mam pytanko: Czy podczas jazdy przed zgaśnięciem coś niepokojącego się działo ? np ubytek mocy, szarpanie jakieś inne nie niepokojące objawy ? Można też szukać urządzeń, mechanizmów itp. które wykorzystują temperaturę do czegoś jak chociażby wentylator chłodnicy, który uruchamia się, gdy temperatura płynu przekroczy daną wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 Jedyny objaw przed stwierdzeniem usterki na benzynie było to że silnik uzyskując tem.30 stopni przełączając na lpg zgasł,na benzynie gasł tego samego dnia w godz.popołudniowych ale dopiero jak się mocno nagrzał ,trochę mnie to zmyliło bo z rana podjechałem do gazownika i nic nie znalazł wszystkie zawory się załączały i na kompie także było ok. jak się uruchomił na lpg bo tak się zdarzało że raz się załączyła a raz zgasł.silnik do momentu wyłączenia pracował normalnie bez falowania obrotów i na gazie i na benzynce Dzisiaj odebrałem auto od mechanika stwierdził że przekaźnik nie podawał impulsu na sterownik silnika i to tyle , teraz silnik chodzi nie gaśnie zrobiłem ok 30 km.zostawiłem go przed domem na wolnych obrotach chodził bez problemu wentylator się załączał wychłodził silnik i tak kilkakrotnie. Okaże się w praniu Dzięki za wszystkie wskazówki całe życie człowiek się uczy a ta wiedza się przydaje by w przygodnym warsztacie nie robili ż ciebie łosia Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho40 Napisano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 No i chodził i przestał chodzić tak jak napisałeś usterki** samonaprawialne**wcześniej czy później dadzą znać ,dzisiaj auto odmówiło posłuszeństwa wymieniłem macpersony i podjechałem sprawdzić geometrie bo coś mi nie pasowała kierownica nie miała poziomu wjechałem na kanał gość zrobił zapłaciłem chce odjechać auto nie chce zapalić trzeba było zepchnąć szczęście że byłem w serwisie bo tak na trasie bym pewnie beczał.Gość przejrzał wszystko podłączył pod kompa i wynik taki cewka zapłonowa wykręcili moduł zapłonowy wykręcili świece po przekręceniu zapłonu brak iskry na świecach,powiedziałem gościowi że miałem problem że mi gasł jak się dogrzał i w serwisie powiedzieli że przekaźnik nie podawał impulsu na sterownik silnika , gość dobiera się do skrzynki z przekaźnikami na pierwszy ogień idzie przekaźnik od pompy paliwa sprawdził napięcia zrobił na krótko i auto brrrrrry chodzi walnięty przekaźnik pompy paliwa. Moje pytanie dlaczego nie było iskry na świece i dlaczego komp wskazywał cewkę zapłonową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.