Skocz do zawartości

Opel Astra G 1,4 16V silnik chwile chodzi i gaśnie


krzycho40

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam asterkę jak w tytule , pojawił sie problem gaśnie po uruchomieniu. Problem zaczął się od instalacji lpg. silnik po uzyskaniu temperatury przełącza na gaz ale niestety sie nie przełączył silnik zgasł, na benzynie pracował normalnie . W drodze do mechanika przełączyłem na gaz o dziwo zapalił pracował normalnie ale niestety zgasł ,chwile postał odpalił bez probemu ujechałem 100 m silnik zgasł i tak kilkakrotnie. Myślałem żę problem z pompą paliwa bo wymieniałem niedawno , ale jak na gazie sie dzieje tak samo to pompe wykluczam pewnie elektronika .Proszę o jakieś wskazówki by w serwisie nie wymienili mi kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapala sie ale tylko jak chodzi na lpg.ale po chwili gaśdnie mam zwykłą instalacje

Co to znaczy zwykła instalacja? II generacja czy kiepska sekwencja?

Jeśli błędy są to można je podejrzeć metodą pedałową - opis jest na forum. Chwilowy błąd mieszanki może wystąpić, ale inne błędy raczej nie powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Dziekuje za wsparcie widzę że jesteś gościem znającym się na rzeczy w dniu wczorajszym udało mi się uruchomić i podjechać do doktora , ma sprzęt odpowiedni , mam nadzieję że znajdzie przyczynę .Po odpaleniu auto pracowało dobre 10 min bez problemu na lpg . i benzynie chodził równo bez żadnych problemów dogrzał się do ok.90 stopni i zgasł ,po ponownym uruchomieniu chodzi kilka min i gaśnie czy to może świadczyć że moduł do wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po ponownym uruchomieniu

> chodzi kilka min i gaśnie czy to może świadczyć że moduł do wymiany ?

Ciężko to na 100% stwierdzić bez specjalistycznych pomiarów.

Najprościej podmienić moduł z cewkami na inny sprawny od innego auta bo tak kupować w ciemno to nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwile temu otrzymałem telefon z serwisu po podłaczeniu pod komputer nie stwierdzono żadnych błedów jeszcze mnie zrugał że sprawne auto im stawiam i zawracam głowę ,poinformowałem go by go dogrzał tak do 90 stopni może wtedy sie okażę sam nie wiem może ktoś miał podobny problem sam nie wiem co robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cewka zapłonowa..EGR..czujnik położenia wału od czego zacząć

Zacząć trzeba od ustalenia numerów błędów, bo błąd błędowi nie równy. A takie gadanie: panie to, panie tamto, to do d...py taki serwisant: taki wymieni pół elektroniki i jak będzie miał szczęście, to trafi w uszkodzony element, ale TY zapłacisz za wszystkie...

Do rzeczy. Taki zestaw błędów wskazywałby na problemy z zasilaniem lub masą, rzadko zdarza się, że w jednej chwili przestają działać takie odmienne elementy, jakie wymieniłeś. Jesli zasilanie jest ok, to nie chcę krakać, ale ostatnio było kilka wątków o regeneracji ECM, które przestawały działać po zagrzaniu silnika...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z EGR możesz wypiąc wtyczkę, zaświeci się kontrolka chek engine ale silnik będzie pracował normalnie, jeżeli będzie pracował normalnie no to EGR, jeżeli będziesz miał dalej to samo no to EGR będzie OK, i zostają pozostałe elementy.

W tej astrze będziesz miał listwę zapłonową na świecach, jak by co to tylko w całości można wymienić, może trochę się poluzowała ta lista na świecach, spróbuj docisnąć. Ogólnie dość droga zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem pewnie działają na chybił trafił powiedziałem im że przed wymianą danej części mają mnie powiadomić ale bardzo dziękuje za wskazówki co do wskazań komputera to do momentu dogrzania nie pokazuje żadnych błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po ostygnięciu silnik pracuje normalnie

To może UPG? Po zagrzaniu silnika wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia (dostają się spaliny), a do cylindra dostaje się płyn chłodniczy i gasnie... Sprawdź węże, czy nie twardnieją... odkręć korek, czy zrobi się gejzer... powąchaj, czy czuć spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego...

Miałem takie objawy w Corsie: jedziesz sobie, a tu silnik nagle gaśnie, najczęściej podczas jazdy powyżej 80 km/h, ledwo można zdążyć zjechać na bok. 10 minut przerwy, silnik odpalamy na dotyk i jedziemy dalej... Na kompie żadnych błędów. Wym. wyżej objawy UPG narastały z tygodnia na tydzień... Po wymianie UPG od roku spokój.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a na kompie nie powinno wykazać zwiększenie ciśnienia w komorze silnika ?

To nie ciśnienie w cylindrach wzrasta (jak już, to spada z powodu nieszczelności UPG), ale w układzie chłodzenia: zbiorniczek, gumowe węże, kanaliki w bloku silnika i głowicy, te sprawy... A jeśli już miałby mierzyć, to niby jak, czym?

PS. To działa mniej więcej tak: uszkodzona UPG łączy cylinder z kanałem układu chłodzenia. W suwie pracy (duże ciśnienie, bo zawory zamkniete) spaliny przedostają się do układu chłodzenia zwiększając w nim ciśnienie. W suwie ssania (podciśnienie), silnik zasysa nieco płynu chłodniczego z układu chłodzenia tą samą drogą... Jeśli ilości płynu są znikome, to silnika jeszcze pracuje, ale przy większych ilościach jest tak, jakby w paliwie była woda, z przewagą tej drugiej.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do płynu to nic nie ubywa , olej czysty żadnego budyniu

Quote:

Sprawdź węże, czy nie twardnieją... odkręć korek, czy zrobi się gejzer... powąchaj, czy czuć spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego...


Robiłeś to? TAK j.w. najszybciej sprawdzisz, płyn ubywa powoli, majonez też się tworzy powoli, część się rozpuszcza...

Oczywiście testujesz na zagrzanym silniku, najlepiej zaraz jak sam zgaśnie, w kolejności, jak napisałem wyżej!

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam nadzieję że w drodze na wczasy nie zrobi mi niespodzianki

Z doświadczenia wiem, że usterki "samonaprawione" metodą poruszania kabelkami i/lub popsikania w złacza kontaktolem powracają prędzej, czy później... A zauważ, że u Ciebie usterka (gaśnięcie silnika) pojawiała się regularnie w ściśle określonych warunkach, co wskazuje, że to nie była luźna wtyczka, brudne styki itp. bzdet...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak myśle pojeżdże trochę i zobacze co będzie Pozdrawiam

Różnie to bywa. U brata nie chciał działać prędkościomierz, znaczy działał ale skakał jak chciał raz pokazywał 10 km/h potem nagle 180km/h i tak skakał od lewej do prawej (elektroniczny z impulsatorem w peugotcie 106) Szukaliśmy kilka dziesiąt razy co nie chce działać, łączyć, gdzie jest jakaś przerwa lub zwarcie w ścieżkach w tym liczniku nieszczęsnym. Pomogło odczepienie wtyczki w skrzyni biegów od impulsatora i ponowne przyczepienie... i Do dziś działa 270751858-jezyk.gif

Czasem taka banalna i stosunkowo głupawa czynność potrafi zdziałać cuda grinser006.gif

Ale u Ciebie jest o tyle problem, że muszą być spełnione konkretne warunki by silnik zgasł. W tym przypadku musi się nagrzać. To wyklucza przypadek 270751858-jezyk.gif Miejmy nadzieje, że będzie ok.

Mam pytanko: Czy podczas jazdy przed zgaśnięciem coś niepokojącego się działo ? np ubytek mocy, szarpanie jakieś inne nie niepokojące objawy ?

Można też szukać urządzeń, mechanizmów itp. które wykorzystują temperaturę do czegoś jak chociażby wentylator chłodnicy, który uruchamia się, gdy temperatura płynu przekroczy daną wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny objaw przed stwierdzeniem usterki na benzynie było to że silnik uzyskując tem.30 stopni przełączając na lpg zgasł,na benzynie gasł tego samego dnia w godz.popołudniowych ale dopiero jak się mocno nagrzał ,trochę mnie to zmyliło bo z rana podjechałem do gazownika i nic nie znalazł wszystkie zawory się załączały i na kompie także było ok. jak się uruchomił na lpg bo tak się zdarzało że raz się załączyła a raz zgasł.silnik do momentu wyłączenia pracował normalnie bez falowania obrotów i na gazie i na benzynce Dzisiaj odebrałem auto od mechanika stwierdził że przekaźnik nie podawał impulsu na sterownik silnika i to tyle , teraz silnik chodzi nie gaśnie zrobiłem ok 30 km.zostawiłem go przed domem na wolnych obrotach chodził bez problemu wentylator się załączał wychłodził silnik i tak kilkakrotnie. Okaże się w praniu Dzięki za wszystkie wskazówki całe życie człowiek się uczy a ta wiedza się przydaje by w przygodnym warsztacie nie robili ż ciebie łosia Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chodził i przestał chodzić tak jak napisałeś usterki** samonaprawialne**wcześniej czy później dadzą znać ,dzisiaj auto odmówiło posłuszeństwa wymieniłem macpersony i podjechałem sprawdzić geometrie bo coś mi nie pasowała kierownica nie miała poziomu wjechałem na kanał gość zrobił zapłaciłem chce odjechać auto nie chce zapalić trzeba było zepchnąć szczęście że byłem w serwisie bo tak na trasie bym pewnie beczał.Gość przejrzał wszystko podłączył pod kompa i wynik taki cewka zapłonowa wykręcili moduł zapłonowy wykręcili świece po przekręceniu zapłonu brak iskry na świecach,powiedziałem gościowi że miałem problem że mi gasł jak się dogrzał i w serwisie powiedzieli że przekaźnik nie podawał impulsu na sterownik silnika , gość dobiera się do skrzynki z przekaźnikami na pierwszy ogień idzie przekaźnik od pompy paliwa sprawdził napięcia zrobił na krótko i auto brrrrrry chodzi walnięty przekaźnik pompy paliwa. Moje pytanie dlaczego nie było iskry na świece i dlaczego komp wskazywał cewkę zapłonową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.