Skocz do zawartości

letnie opony o wysokich oporach toczenia czy zimówki


jacob24

Rekomendowane odpowiedzi

Witka

Trochę nietypowo zlosnik.gif

Miałem Ci ja ładne zimówki w rozmiarze 185/65/14 i byłem z nich zadowolony, jeździłem do soboty - ciche, małe opory toczenia - nie jakieś eko ale jak na zimówki nieźle, nie szumiały, oczywiście brałem poprawkę na drogę hamowania, zakręty itp. więc bez żadnych harców itp. nono.gif jako, że wśród znajomych usłyszałem, toteż później naczytałem się, że bieżnik zimówek przy wysokich temp. ulega nadmiernym odkształceniom więc w teorii przejadę do końca sezonu letniego i na śmietnik - dobrze rozumuję?, o wypowiedzi proszę praktyków zlosnik.gif No nic - w sobotę kupiłem opony firestone o bieżniku w kształcie tzw. jodełki, nawet nie zwróciłem uwagi, że mają podwyższony indeks prędkości. Opony rzeczywiście trzymają auto w ryzach i mają świetną przyczepność ale - wg mnie mają wysokie opory toczenia więc chyba potrzebna jest większa energia do rozpędzenia auta a co za tym idzie wzrasta zużycie paliwa frown.gif - czuć trochę jakby spadek mocy - nie bardzo wiem jak to określić - może je trzeba trochę dopompować - 185/60/14, masa auta w zależności od źródła 1080-1150kg, aktualnie mam 2.1 przód i 2.0 tył. Teraz już trochę musztarda po obiedzie ale chętnie wróciłbym do zimówek tylko właśnie jak to jest z tą ścieralnością naprawdę, czytałem, że kilku kącikowiczów jeździ na zimówkach i nie narzeka. Proszę o sensowne porady, dziękuję zlosnik.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witka

> Trochę nietypowo

Zimówka w lecie to jak jeżdżenie na maśle... Zero trzymania, a do tego raz dwa będą zniszczone.

Każda nowa sprzedawana opona powinna być oznaczona: trzymania na mokrym, ekonomia i hałas. Jaką oceną mają przy ekonomii? Te letnie Firestone'y masz w dobrym kierunku założone (bo to opona kierunkowa)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zimówka w lecie to jak jeżdżenie na maśle... Zero trzymania, a do tego raz dwa będą zniszczone.

Ok, dzięki

> Każda nowa sprzedawana opona powinna być oznaczona: trzymania na mokrym, ekonomia i hałas. Jaką

> oceną mają przy ekonomii? Te letnie Firestone'y masz w dobrym kierunku założone (bo to opona

> kierunkowa)?

opona niestety nie jest nowa, komplet z 2008 roku odkupiony od znajomego, bieżnik 6,5mm, model firestone firehawk sz80 - jeżeli znasz jakąs stronkę ad. danych opon jak ekonomia, hałas itp. będę wdzięczny bo szukam i nie widzę takich danych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witka

> Trochę nietypowo

> Miałem Ci ja ładne zimówki w rozmiarze 185/65/14 i byłem z nich zadowolony, jeździłem do soboty -

> ciche, małe opory toczenia - nie jakieś eko ale jak na zimówki nieźle, nie szumiały,

> oczywiście brałem poprawkę na drogę hamowania, zakręty itp. więc bez żadnych harców itp.

> jako, że wśród znajomych usłyszałem, toteż później naczytałem się, że bieżnik zimówek przy

> wysokich temp. ulega nadmiernym odkształceniom więc w teorii przejadę do końca sezonu letniego

> i na śmietnik - dobrze rozumuję?,

nie teoretyzuj. Opona jaka jest każdy widzi i wymaca. Jak nic im nie bedzie po sezonie, bo np. mało jezdzisz to co? wyrzucisz bo koniec lata?

> o wypowiedzi proszę praktyków No nic - w sobotę kupiłem

> opony firestone o bieżniku w kształcie tzw. jodełki, nawet nie zwróciłem uwagi, że mają

> podwyższony indeks prędkości. Opony rzeczywiście trzymają auto w ryzach i mają świetną

> przyczepność ale - wg mnie mają wysokie opory toczenia więc chyba potrzebna jest większa

> energia do rozpędzenia auta a co za tym idzie wzrasta zużycie paliwa - czuć trochę jakby

> spadek mocy - nie bardzo wiem jak to określić - może je trzeba trochę dopompować - 185/60/14,

> masa auta w zależności od źródła 1080-1150kg, aktualnie mam 2.1 przód i 2.0 tył. Teraz już

> trochę musztarda po obiedzie ale chętnie wróciłbym do zimówek tylko właśnie jak to jest z tą

> ścieralnością naprawdę, czytałem, że kilku kącikowiczów jeździ na zimówkach i nie narzeka.

> Proszę o sensowne porady, dziękuję

porównujesz opony o innym rozmiarze. niższy profil letnich (o ok 8-9mm jak w tym przypadku co daje ok. -18.5 mm różnicy średnicy = ok 3 %). i tyle będzie przekłamywał na prędkościomierzu i pokazywał większe obroty przy tej samej "rzeczywistej" prędkości. no ale to drobne...

jeśli rozpoznajesz na d....hamowni opory toczenia opon (w rozmiarze 14 i symbolicznej szerokości) to ja poproszę o numery totka, bo te pewnie też wyczuwasz intuicyjnie? smile.gif

i po kiego grzyba wracać do zimówek? co Ci to da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie teoretyzuj. Opona jaka jest każdy widzi i wymaca. Jak nic im nie bedzie po sezonie, bo np. mało

> jezdzisz to co? wyrzucisz bo koniec lata?

pytanie czy ulegną nadmiernemu zużyciu w wyniku wysokiej temp. drogi?

> jeśli rozpoznajesz na d....hamowni opory toczenia opon (w rozmiarze 14 i symbolicznej szerokości)

> to ja poproszę o numery totka, bo te pewnie też wyczuwasz intuicyjnie?

> i po kiego grzyba wracać do zimówek? co Ci to da?

ogólnikowo napisałem, zimówki pierwszy bieg - strzała, tutaj sprawne rozpędzanie ale już ciut gorsze, szczególnie czuć przy próbie szybkiego rozpędzenia auta między 60 a 100 na 4 biegu to raz a dwa 50km/h wyrzucam na luz, zimówki powoli wytrącają prędkość, letnie sporo szybciej. Po co wracać - chodzi o zużycie paliwa, nie twierdzę, że muszę wracać do zimówek ale chciałbym opini nt. moich spostrzeżeń i w/w firestonów, może lepiej zdjąć firestony i kupić opony o mnie "sportowym" bieżniku czyli tzw. asymetryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, kupilem kiedys auto (dawce czesci) na zimowkach wlasnie w srodku upalnego lata, postanowilem

> je troche docisnac i przy ostrzejszej jezdzie odpadaly klocki bieznika

o pacz pan... raptem w sobotę przy 30 stopniach upalałem na zimówkach i nie zaobserwowałem takich objawów. Piszczą głośno, szybko się gotują, zużywają się szybko i śmierdzą cholernie, ale na pewno bieżnik nie odpadł tylko równiutko się zużył do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie kombinuj

> Jak więcej pali - pewnie się zepsuł.

nic się nie zepsuło, pali tylko trochę więcej, chodzi o kształt bieżnika, mieszankę gumową itp. na osiągi i spalanie auta, czy na oponie x auto będzie jeździło dynamicznie i spalało niewiele oraz czy na oponie y auto będzie jeździło mniej dynamicznie oraz spalało trochę więcej. Pytam czy kształt bieżnika oraz właściwości samej gumy mogą mieć aż tak odczuwalny wpływ? Dopompowałem pół godziny temu opony o 0.2 bar i wydaję mi się, że jest już trochę lepiej chociaż za mało przejechałem żeby wydać werdykt zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic się nie zepsuło, pali tylko trochę więcej,

Moim zdaniem pali więcej, bo troszkę zmieniłeś styl jazdy (skoro opony pozwalają na więcej). Nie podejrzewam, żeby różnica w oporach toczenia była możliwa do zarejestrowania przy zachowaniu stylu jazdy - zgubi się w losowych fluktuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega zalozyl w miejsce 185/65/14 rozmiar 185/ 60 /14 to roznica jest -3.2%, czyli w stosunku do oryginalu licznik nalicza mniej km, przy rzeczywiscie przejechanych 1000km na liczniku jest 968km, czyli spalanie teoretycznie wzrośnie. Dobrze licze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak kolega zalozyl w miejsce 185/65/14 rozmiar 185/ 60 /14 to roznica jest -3.2%, czyli w stosunku

> do oryginalu licznik nalicza mniej km, przy rzeczywiscie przejechanych 1000km na liczniku jest

> 968km, czyli spalanie teoretycznie wzrośnie. Dobrze licze ?

Odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odwrotnie.

Wzialem to z przelicznika internetowego - liczy obwod kola, i wyliczylo ze kolo z profilem 60 jest mniejsze o 3,2 %, wiec na tą samą droge musi zrobic wiecej obrotów - wiec licznik powinien pokazywac wiecej, ale w tym kalkulatorze wyliczylo mi odwrotnie hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.