curaasan Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Pacjent Corsa C 1.3CDTi. Objawy - losowo, nie za każdym razem, najczęściej mam przy wyprzedzaniu - przyspieszam, do ok 110-120km/h po czym czuć jakby silnik przez chwilę nie dostawał paliwa(?) i od tego momentu jadę już ze stałą prędkością, te 110-120km/h, but może być w podłodze i nic to nie daje. Swojego czasu zapalał się losowo check i service ale teraz żadnej choinki przy objawie nie mam. Fura odstawiona do mechanika, był błąd czujnika temperatury paliwa, czujnik wyczyszczony, filtr paliwa wymieniony, nic to nie dało. Objawy pozostały. Auto sprawdzone przeze mnie dziś ELMem, nie wyświetla żadnych błędów, jedynie co mam to zrzut zamrożonych ramek. Aha, dodam, że po utracie mocy, do zgaszenia silnika jest padaka, tak jakby turbo wogóle się nie włączało. Restart zazwyczaj pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 Na pewno wchodzi w tryb awaryjny, pewnie nie przyspiesza w ogóle powyżej 3 tys. obrotów. Możliwości jest wiele, ale ciężko mi uwierzyć, że nie wyświetla przy tym żadnej kontrolki ani błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Na pewno wchodzi w tryb awaryjny, pewnie nie przyspiesza w ogóle powyżej 3 tys. obrotów. Pewnie tak. > Możliwości jest wiele, ale ciężko mi uwierzyć, że nie wyświetla przy tym żadnej kontrolki ani > błędu. Wczoraj znowu przeszedł w tryb awaryjny, przez chwilę mignęła kontrolka serwis (samochód z kluczem) i zgasła. ELM dalej nic nie widzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 > Pewnie tak. > Wczoraj znowu przeszedł w tryb awaryjny, przez chwilę mignęła kontrolka serwis (samochód z kluczem) > i zgasła. ELM dalej nic nie widzi. Podłącz go do OpelScannera, Opcoma, Techa albo innego dedykowanego oplowskiego interfejsu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 Odczytaj błąd metodą gazu i hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > Odczytaj błąd metodą gazu i hamulca. Wciskam gaz i hamulec do oporu, włączam zapłon i czytam ze wskaźnika kilometrów błąd? U mnie to nie działa... Chyba, że Kolega zna inny sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > Wciskam gaz i hamulec do oporu, włączam zapłon i czytam ze wskaźnika kilometrów błąd? Nie z liczydła, a z mignięć lampki, check (?), po lewej stronie wskaźników. Jedno mignięcie - 1, dwa- 2, trzy - 3.... dziesięć - 0 Pomiędzy mignięciami jest trochę dłuższa przerwa. Gdy miga ciągle i nie chce przestać - brak błędów. U mnie działa, wypedałowane nic, sprawdzone skanerem i też nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > Nie z liczydła, a z mignięć lampki, check (?), po lewej stronie wskaźników. > Jedno mignięcie - 1, dwa- 2, trzy - 3.... dziesięć - 0 Pomiędzy mignięciami jest trochę dłuższa > przerwa. > Gdy miga ciągle i nie chce przestać - brak błędów. U mnie działa, wypedałowane nic, sprawdzone > skanerem i też nic. Niestety, ten sposób też nie działa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > Niestety, ten sposób też nie działa... Tak jak pisałem powyżej - odżałuj te parę groszy i zrób diagnostykę dedykowanym oplowskim interfejsem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 5 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Tak jak pisałem powyżej - odżałuj te parę groszy i zrób diagnostykę dedykowanym oplowskim > interfejsem. Problemem był zatkany EGR. Przeczyszczony, jest ok :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Problemem był zatkany EGR. Przeczyszczony, jest ok :-) Błąd P0400 , przygotuj się na kolejne zabiegi czyszczące, bo fabryczne zawory EGR nie miały powłoki teflonowej zapobiegającej osadzaniu się syfu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > Błąd P0400 , przygotuj się na kolejne zabiegi czyszczące, bo fabryczne zawory EGR nie miały > powłoki teflonowej zapobiegającej osadzaniu się syfu. wykrakał Kolega... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > wykrakał Kolega... zawsze można programowo usunąć egra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 24 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 > zawsze można programowo usunąć egra Z czym to się wiąże? Co to da, skoro fizycznie EGR dalej będzie obecny? Ile to kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Z czym to się wiąże? Co to da, skoro fizycznie EGR dalej będzie obecny? Ile to kosztuje? Jesli dany ECU silnika pozwala na programowe usuniecie to pozniej komputer nie steruje i nie bierze pod uwage wogule EGR a fizycznie mozna go wywalic zaslepiajac otwory po nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Z czym to się wiąże? Co to da, skoro fizycznie EGR dalej będzie obecny? Ile to kosztuje? Jeśli z ECU zostanie wykasowane również sprawdzenie obwodu elektrycznego zaworu EGR (najczęściej wywala się po prostu z listy możliwych do wyświetlenia błędów na testerze błąd P403) to zawór można odłączyć. Jeśli chciałoby się go całkowicie zdemontować to trzeba by się zastanowić nad rozwiązaniem sprawy chłodzenia zaworu, gdyż w CDTI jest on chłodzony cieczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Ile to kosztuje? koszt nowego egra plus wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 > wykrakał Kolega... Sprawdziłem kiedyś na własnej skórze. I jest to jedna z najtańszych napraw osprzętu silnika 1.3 CDTi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.