Roswell Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Jak wygląd kwestia legalizacji instalacji w aucie sprowadzonym z zagranicy ? Jakie dokumenty muszą być aby w wydziale komunikacji wpisali gaz w dowód ? Co z zbiornikiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Jak wygląd kwestia legalizacji instalacji w aucie sprowadzonym z zagranicy ? > Jakie dokumenty muszą być aby w wydziale komunikacji wpisali gaz w dowód ? > Co z zbiornikiem ? Musi w PL przejść legalizację zbiornika, nawet jak jest unijny kwit, toz TDT musi być potwierdzenie. Jeśli butla ma kilka lat to chyba lepiej wymienić na nową, koszt niewiele większy a spokój na 10 lat, legalizacja może też być na 10, robi się ją w wyznaczonych punktach. Potem na badanie techniczne i tu chyba dodatkowa opłata jest jeśli ma LPG, diagnosta wydaje kwit że wsio ok i z tym lecisz od WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Musi w PL przejść legalizację zbiornika, nawet jak jest unijny kwit, toz TDT musi być > potwierdzenie. Jeśli butla ma kilka lat to chyba lepiej wymienić na nową, koszt niewiele > większy a spokój na 10 lat, legalizacja może też być na 10, robi się ją w wyznaczonych > punktach. Potem na badanie techniczne i tu chyba dodatkowa opłata jest jeśli ma LPG, diagnosta > wydaje kwit że wsio ok i z tym lecisz od WK. o ile w dokumentach z za granicy jest wpis, ze auto ma taka instalacje zamontowana, jezeli nie ma to trzeba ta instalacje "od nowa zamontowac". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 a masz gaz wbity w dowód rejestracyjny samochodu? Jeśli tak, to tylko legalizacja butli lub wymiana na nową polską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Musi w PL przejść legalizację zbiornika, nawet jak jest unijny kwit, toz TDT musi być > potwierdzenie. Jeśli butla ma kilka lat to chyba lepiej wymienić na nową, koszt niewiele > większy a spokój na 10 lat, legalizacja może też być na 10, robi się ją w wyznaczonych > punktach. A czy koszt legalizacji jest stały ? Ile wynosi, zakładając że sam wyjmę i dostarczę zbiornik. Zresztą zauważyłem że ich zbiorniki są trochę inne niż nasze, nie będzie problemu z legalizacją takiego ? Czy można gdzieś znaleźć listę punktów gdzie dokonują takiej legalizacji ? > Potem na badanie techniczne i tu chyba dodatkowa opłata jest jeśli ma LPG, diagnosta > wydaje kwit że wsio ok i z tym lecisz od WK. Znaczy jakie badanie ? Takie jak przegląd okresowy ? Jak powiedzmy niemiecki przegląd jest jeszcze ważny to tez muszę go zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > a masz gaz wbity w dowód rejestracyjny samochodu? Na razie dopiero robię wywiad na ten temat > Jeśli tak, to tylko legalizacja butli lub wymiana > na nową polską Legalizacja ma jakiś stały określony koszt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > legalizacja może też być na 10, robi się ją w wyznaczonych > punktach. najczęściej TDT wydaje kwit na 2-3lata - maksymalnie mogą na 10, butla ma okres ''życia'' 20-25lat > Potem na badanie techniczne i tu chyba dodatkowa opłata jest jeśli ma LPG, diagnosta > wydaje kwit że wsio ok i z tym lecisz od WK. jeżeli w DR/papierach auta z zagranicy jest LPG to do WK nic nie trzeba, jeżeli nie ma to papier TDT w WK wystarcza, diagnosta nic nie wypisuje. * Kwit na butle potrzebny jest tylko przy przeglądach. *w oparciu o własne doświadczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > najczęściej TDT wydaje kwit na 2-3lata - Skoro na tak mało to chyba przedłużenie terminu jest bezsensowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > najczęściej TDT wydaje kwit na 2-3lata - maksymalnie mogą na 10, butla ma okres ''życia'' 20-25lat Różnie...dają też na 5 i 10 lat. > jeżeli w DR/papierach auta z zagranicy jest LPG to do WK nic nie trzeba, jeżeli nie ma to papier > TDT w WK wystarcza, diagnosta nic nie wypisuje. * > Kwit na butle potrzebny jest tylko przy przeglądach. > *w oparciu o własne doświadczenia To udało Ci się bo babeczka nie orientowała się w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Różnie...dają też na 5 i 10 lat. A od czego to zależy ? Powiedzmy od wizualnego stanu zbiornika ? Czy może od dobrego humoru sprawdzającego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > A czy koszt legalizacji jest stały ? Tak, chociaż jak szukałem w necie to kwoty się różniły nieznacznie. > Ile wynosi, zakładając że sam wyjmę i dostarczę zbiornik. Nie wiem czy sam możesz wyjąć...Diagności z TDT czasami wyjmują czasami nie, jeśli stwierdzą, że dobrze wygląda, nie ma rdzy to podbijają... Najniższa cena z jaką się spotkałem to okolice 200zł, najwyższa-pod 400, przy 400zł chyba lepiej zapodać nową butlę wg mnie. > Zresztą zauważyłem że ich zbiorniki są trochę inne niż nasze, nie będzie problemu z legalizacją > takiego ? Wiesz co-chodzi chyba bardziej o zasadę, że podlegają pod TDT wszystkie i ma być kwit, prawda taka, że zbiornik każdy wytrzyma te 20 lat, a jego wygląd to rzecz drugorzędna. > Czy można gdzieś znaleźć listę punktów gdzie dokonują takiej legalizacji ? Np tutaj. > Znaczy jakie badanie ? > Takie jak przegląd okresowy ? Nie, po prostu świstek, że zainstalowana LPG jest. i parę dyszek za to-generalnie jak masz kwit z TDT to formalność. > Jak powiedzmy niemiecki przegląd jest jeszcze ważny to tez muszę go zrobić ? Niestety tak, wtedy w WK nie czepiają się braku przeglądu tylko sprytnie jest to nazwane przeglądem ustalającym numery samochodu, czyli rok prod itd, spisują to z briefów np, ot taki myk by 90-169 zł wpadło do kasy. Co lepsze przy sprowadzonych 2 dieslach w odstepie 2 mies na 1 stacji płaciłem 169zł za to ustalenie, a na innej 90zł i jeszcze na ponad 40zł giftów dostałem (bon na 20zł do nich do sklepu, do wyboru jeszcze po 2 rzeczy było z półki u diagnosty, wziąłem koncentrat płynu letniego na 25l płynu-koszt 10zł i dużą piankę do czyszczenia-koszt 16zł) więc nie wiem jakie oni ustalenia mają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > A od czego to zależy ? > Powiedzmy od wizualnego stanu zbiornika ? > Czy może od dobrego humoru sprawdzającego Bardziej to drugie ...wiesz jak jest, jeden przyjeżdża i się spina wyjmując, sprawdzając ciśnieniowo etc, a drugi obejrzy, pieczątka w kwit,podpis i dalej-pewnie u tego drugiego taniej będzie bo dziennie większy limit zrobi i część kasiurki....no wiesz gdzie trafia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > A od czego to zależy ? > Powiedzmy od wizualnego stanu zbiornika ? > Czy może od dobrego humoru sprawdzającego od wypadkowej humoru i chęci zarobienia kasy raczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 Podobno butle oferowane w Europie maja wybite numery odpowiadające Polskiej normie i idzie po prostu zdobyć świadectwo legalizacji po polsku w itd. za 4 dychy. U nas legalizacja 200 zł na 5 lat butli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Podobno butle oferowane w Europie maja wybite numery odpowiadające Polskiej normie i idzie po > prostu zdobyć świadectwo legalizacji po polsku w itd. za 4 dychy. > U nas legalizacja 200 zł na 5 lat butli nic to nie da. Ja w sprowadzonym samochodzie miałem polską butlę a i tak musiałem robić przegląd butli. Butla może być użytkowana maksymalnie 20 lat od daty produkcji. Miałem 3 letnią butlę. Podbił mi ją na 10 lat. Za 10 lat powinien podbić jeszcze max na 7 lat. Kwotowo płaciłem 300 albo 350 zł już dokładnie nie pamiętam. Kwota zawierała demontaż butli, sprawdzenie ,ponowny montaż i legalizację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > jeżeli w DR/papierach auta z zagranicy jest LPG to do WK nic nie trzeba, jeżeli nie ma to papier > TDT w WK wystarcza, diagnosta nic nie wypisuje. * > Kwit na butle potrzebny jest tylko przy przeglądach. > *w oparciu o własne doświadczenia jeśli nie masz w dowodzie rejestracyjnym wbitego gazu to tak jakbyś kupił samochód bez gazu. Musisz mieć fakturę za montaż instalacji gazowej. Inaczej nie zarejestrujesz. Tak jest u mnie w WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 samochody z zagranicy mogą mieć trochę inne zbiorniki - zawór w butli oraz wlew. I tu pojawia się problem. Gdybym nie legalizował butli i chciał wymienić ja na nową to musiałbym wymienić również elektrozawór i wlew do tankowania Cena z wymianą to od 700 zł wzwyż jak dla mojej instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > jeśli nie masz w dowodzie rejestracyjnym wbitego gazu to tak jakbyś kupił samochód bez gazu. Musisz > mieć fakturę za montaż instalacji gazowej. Inaczej nie zarejestrujesz. Tak jest u mnie w WK. w przypadku obrotu krajowego masz rację, ale przy imporcie sprawa ma się inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > A czy koszt legalizacji jest stały ? > Ile wynosi, zakładając że sam wyjmę i dostarczę zbiornik. > Zresztą zauważyłem że ich zbiorniki są trochę inne niż nasze, nie będzie problemu z legalizacją > takiego ? > Czy można gdzieś znaleźć listę punktów gdzie dokonują takiej legalizacji ? Kolega niedawno przedłużał legalizację butli w Toledo sprowadzonym 2-3 lata wstecz z Holandii.Kosztowało go to 250zł, na okres 10lat, robił gdzieś w Grudziądzu. Aby było ciekawie to instalka bardzo Polska jak na auto z NL - sterownik Stag i butla Stako Za wymianę butli w zakładach montujących instalki wołali 800-1100 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Polskie butle w wielu autach w Eu to żadna nowość, Stako jest uznanym producentem nie tylko w kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.