Skocz do zawartości

Najoszczędniejszy silnik benzynowy Skoda Octavia III 1.2 TSI


Pepcio

Rekomendowane odpowiedzi

Dajcie już spokój z tymi zachwytami nad małymi silnikami benzynowymi z turbo. Jakby nie bzdurne wymagania dot. ciągłej redukcji emisji CO2 to te silniki zupełnie inaczej by dzisiaj wyglądały.

Powoli zaczyna docierać do wszystkich że Niemcy mają problemy z dotrzymaniem coraz ostrzejszych norm i kombinują jak mogą. A silniki doładowane są idealne do takiego kombinowania. Na testy wrzucamy mapę oszczędną a dla klienta wyjeżdżającego z salonu normalną (bo ta oszczędna zniszczyłaby szybko głowicę). Stąd właśnie biorą się tak duże rozbieżności pomiędzy danymi katalogowymi a zużyciem paliwa rzeczywistym których dawniej nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dajcie już spokój z tymi zachwytami nad małymi silnikami benzynowymi z turbo. Jakby nie bzdurne

> wymagania dot. ciągłej redukcji emisji CO2 to te silniki zupełnie inaczej by dzisiaj

> wyglądały.

> Powoli zaczyna docierać do wszystkich że Niemcy mają problemy z dotrzymaniem coraz ostrzejszych

> norm i kombinują jak mogą. A silniki doładowane są idealne do takiego kombinowania. Na testy

> wrzucamy mapę oszczędną a dla klienta wyjeżdżającego z salonu normalną (bo ta oszczędna

> zniszczyłaby szybko głowicę). Stąd właśnie biorą się tak duże rozbieżności pomiędzy danymi

> katalogowymi a zużyciem paliwa rzeczywistym których dawniej nie było.

Rozbieżności biorą się przede wszystkim z większych korków i ilości wyposażenia. Test jest z wyposażeniem wyłączonym. Żadnym autem nie mam problemów by mieć katalogowe spalanie w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dajcie już spokój z tymi zachwytami nad małymi silnikami benzynowymi z turbo. Jakby nie bzdurne

> wymagania dot. ciągłej redukcji emisji CO2 to te silniki zupełnie inaczej by dzisiaj

> wyglądały.

> Powoli zaczyna docierać do wszystkich że Niemcy mają problemy z dotrzymaniem coraz ostrzejszych

> norm i kombinują jak mogą. A silniki doładowane są idealne do takiego kombinowania. Na testy

> wrzucamy mapę oszczędną a dla klienta wyjeżdżającego z salonu normalną (bo ta oszczędna

> zniszczyłaby szybko głowicę). Stąd właśnie biorą się tak duże rozbieżności pomiędzy danymi

> katalogowymi a zużyciem paliwa rzeczywistym których dawniej nie było.

mam turbodoładowany silnik benzynowy i nie mam problemów z osiągnięciem katalogowego spalania. Oczywiście nie ma też problemu, żeby spalić znacznie więcej. Kwestia jak i gdzie się jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Stąd właśnie biorą się tak duże rozbieżności pomiędzy danymi

> katalogowymi a zużyciem paliwa rzeczywistym których dawniej nie było.

Różnice biorą się ze stylu jazdy i warunków eksploatacji.

Nie można wymagać by auto które więcej stoi w korku niż jedzie, paliło tyle ile w katalogu.

U siebie robiłem testy w 3 autach (Ducato, Swift i Fabia) i zrobienie "katalogu" to żaden wyczyn, można zrobić nawet mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I rozwiązania techniczne są takie, że to zupełnie inna epoka?

> I to najlepiej świadczy o tym, co potrafi turbo. Aż 2.5L trzeba, żeby poczuć to samo co w 1.6

nikt nie przeczy koncepcji downsizingu. zmiana strategii? zmiiast wyimaginowanych diametralnych różnic, czepiamy się różnicy pojemności potrzebnej?

> Operujemy na fachowym pojęciu "wciskania" w odniesieniu do silników o tej samej mocy max. - 1.2 to

> tylko przykład, a nie jakiś punkt odniesienia. Powtarzałem to już tyle razy, że powinieneś

> powoli zacząć załapywać.

ja to załapuje. ale powtarzasz jakies diametralne farmazony, to tak sobie pisze dalej.

> Gdybym wiedział że nie ma tam turbo, to byś nie miał argumentów. A tak - szastasz merytorycznymi

> przykładami na prawo i lewo. Kluczem jest kwestia obecności turbo w Corolli TS, kto by

> pomyślał?

tak samo jak kluczem są moje umiejętności kierowcy wywnioskowane z przykładu "sportowego" silnika który podałem. normalnie szklaną kulę opanowałeś do perfekcji.

poza tym swiadczy to o Twoich odczuciach z jazdy... tutaj wpajasz jedno jako prawdy objawione, a nie zauważyłeś tych diametralnych różnic na własnej skórze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tak, dzisiaj jestem po dwóch próbach samobójczych. Efekt to upierdolony żyrandol i zniszczony

> materac z którym akurat jakaś para przechodziła pod moim balkonem.

cholera. będzie w TVN?

> Ale na trasie dajesz radę wyprzedzić rowerzystę na długiej prostej mając 200 KM, czy musisz jakoś

> specjalnie kombinować?

nogami się odpychać trochę.

> Tym bardziej niedowartościowanym potrzeba więcej, ale ważne że się do tego przyznają.

ocenianie ludzi po mocy silnika. pożałować kompleksów.

> W końcu mogło

> być gorzej - mogłeś napisać że 400 KM nadaje się do turlania.

i dalej brniesz. a moze milion koni?

30.GIF30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.