god_ares Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Witajcie. Moje mondeo po zmianie opon na letnie zaczęło ciągnąć w prawo przy dodawaniu gazu i kierownica skosiła się w prawo. Gdy trzymałem kierownika prosto to autko jechało w lewo. Po zmianie zawieszenia (amory + springi) i ułożeniu się tego pojechałem na geometrię (niby laserowa) celem ustawienia. Otrzymałem taki wynik (nic z tego nie kumam) oraz zapewnienie, że jest ustawione. Wszystko cacy tylko, że nadal ciągnie w prawo podczas jazdy - może ciut mniej ale przy dodawaniu gazu ciągnie. Gdy kier wezmę równo to chyba jedzie całkiem na wprost - na pewno tak nie ucieka w lewo jak przedtem. Mam prośbę do osób zorientowanych w temacie, czy coś zostało zrobione i na ile dobrze. Oraz czy ma sens reklamowania tego z uwagi na dalsze ciągnięcie w prawo ? Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
god_ares Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 w necie znalazłem takie coś : Code: http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DodatekGeometria_cz1.pdf http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DodatekGeometria_cz2.pdf ale mi laikowi nic to nadal nie mówi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 to jak z wynikami badania krwii, nie musisz kumać co jest od czego byle wyniki mieściły się w normach. Wszystko masz mniej więcej w środku zakresu. Jak auto ściąga przy przyspieszaniu to nie koniecznie wina geometrii, sprawdź luzy w zawiasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Witajcie. > Moje mondeo po zmianie opon na letnie zaczęło ciągnąć w prawo przy dodawaniu gazu i kierownica > skosiła się w prawo. Gdy trzymałem kierownika prosto to autko jechało w lewo. > Po zmianie zawieszenia (amory + springi) i ułożeniu się tego pojechałem na geometrię (niby > laserowa) celem ustawienia. Otrzymałem taki wynik (nic z tego nie kumam) oraz zapewnienie, że > jest ustawione. > Wszystko cacy tylko, że nadal ciągnie w prawo podczas jazdy - może ciut mniej ale przy dodawaniu > gazu ciągnie. Gdy kier wezmę równo to chyba jedzie całkiem na wprost - na pewno tak nie ucieka > w lewo jak przedtem. > Mam prośbę do osób zorientowanych w temacie, czy coś zostało zrobione i na ile dobrze. Oraz czy ma > sens reklamowania tego z uwagi na dalsze ciągnięcie w prawo ? > Dzięki za podpowiedzi. masz gumy na wahaczach wybite Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Witajcie. > Moje mondeo po zmianie opon na letnie zaczęło ciągnąć w prawo przy dodawaniu gazu i kierownica > skosiła się w prawo. Gdy trzymałem kierownika prosto to autko jechało w lewo. Sam sobie w tym wpisie odpowiedziałeś. To jest najczęstsza przyczyna, szczególnie przy kierunkowych oponach. Pokombinuj z zamianą całych kół albo opon na felgach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > to jak z wynikami badania krwii, nie musisz kumać co jest od czego byle wyniki mieściły się w > normach. > Wszystko masz mniej więcej w środku zakresu. No nie do konca. Jeszcze wypadaloby zeby sie zgadzalo stronami A tak naprawde porzadna geometria wychodzi daleko poza zakresy > Jak auto ściąga przy przyspieszaniu to nie koniecznie wina geometrii, sprawdź luzy w zawiasie. Zdecydowanie tak. Zwlaszcza, ze na tym wydruku geometrii nie widac niczego, co mogloby powodowac takie zachowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Mam prośbę do osób zorientowanych w temacie, czy coś zostało zrobione i na ile dobrze. Oraz czy ma > sens reklamowania tego z uwagi na dalsze ciągnięcie w prawo ? > Dzięki za podpowiedzi. Na tym wydruku nie ma zadnego parametru, ktory moglby powodowac zachowanie, ktore opisujesz. Krotko mowiac geometria zrobiona prawidlowo. Bardzo cywilnie ale zdecydowanie prawidlowo. Tak wiec przyczyn sciagania trzeba raczej szukac gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > A tak naprawde porzadna geometria wychodzi daleko poza zakresy Możesz to wyjaśnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Najpierw sprawdzasz opony, dajesz jakieś inne, równomiernie zużyte, najlepiej niekierunkowe. A potem szukasz dalej: - końcówki drążków - sworznie wahaczy - hamulce (sprawdź czy któreś koło nie jest ciepłe) - czy felgi nie są krzywe - czy koła zostały prawidłowo wyważone I to tak na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Możesz to wyjaśnić? Agresywne katy, takie, ktore naprawde maja zauwazalny wplyw na przyczepnosc auta w zakrecie to tak naprawde dobre 2.5-3st negatywu. A to jest daleko poza fabrycznymi ustawieniami 99% aut. Do tego dochodza zabawy ze zbieznoscia, jesli np. chcemy zeby auto lepiej reagowalo na skret to ustawiamy przod mocno rozbieznie, pod czym rowniez nie podpisze sie zadna fabryka, bo to niby niebezpieczne (myszkowanie auta, troche gorsza przyczepnosc podczas przyspieszania i hamowania)...i tak dalej. Mozliwosci jesli idzie o geometrie i jej wplyw na balans i zachowanie auta jest mnostwo, a oczywiscie najwiekszy jest tam gdzie rekomendacje fabryczne sie koncza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Najpierw sprawdzasz opony, dajesz jakieś inne, równomiernie zużyte, > najlepiej niekierunkowe. A potem szukasz dalej: Najprościej zamienić przednie koła stronami nie przejmując się, że kierunkowe kręcą się "pod włos" Jeśli kierunek ściągania się zmieni to już wiesz OCB - założysz świeżą parę i będzie jeździć prosto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
god_ares Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Dzięki za podpowiedzi dzisiaj zamienię koła i zobaczymy co tam wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > No nie do konca. Jeszcze wypadaloby zeby sie zgadzalo stronami > A tak naprawde porzadna geometria wychodzi daleko poza zakresy a to już temat rzeka i nie do cywilnej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
god_ares Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Najprościej zamienić przednie koła stronami nie przejmując się, że kierunkowe kręcą się "pod włos" > Jeśli kierunek ściągania się zmieni to już wiesz OCB - założysz świeżą parę i będzie jeździć > prosto. dalej w temacie : zamiana kół nic nie dała - więc to nie wina opon. felgi identycznie nagrzane. testy na ostre hamowanie ze 100 km/h nie pokazały aby myszkował czy aby go ciągnęło w jakąś stronę - prosto było - mimo hebla w podłogę. Również podczas równomiernej jazdy jedzie prosto - zaczyna ciągnąć w prawo przy dodawaniu gazu. dzisiaj jadę na stację diagnostyczną na szarpaki - niech obadają wszystko - pewnie jakiś wahacz czy inne gumowe ustrojstwo się posypało. Dzięki wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.