Skocz do zawartości

Wybór dostawczaka.


matadorRS

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję zakupić dostawczaka pod zabudowę z podwójna kabiną.

Budżet 18 000 max. 2000 rok w zwyż

Tak się zastanawiam co było by lepsze.

Taki Sprinter

Czy może Jumper lub jego bliźniak Ducato, Boxer.

WV LT jakoś do mnie nie przemawia tak samo Iveco, z nowy T4 za małe, a do Forda mam uraz.

Poradzi mi ktoś coś w tej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprinter rdzewieje na potęgę, silniki 2.1 CDI nie muszą, ale mogą sprawiać problemy, a komfort nie jest znowu powalający na kolana - jak na mercedesa. Mi Ducatem jeździło się wygodniej, silnik 2.8 JTD to też zupełnie inna bajka - i awaryjność niższa niż mercedesa. Tylko zdaje się że będziesz tu miał przedni napęd i niższy przód - z tym nieraz zimą był problem. Ale ogólnie trojaczki na plus.

Uwaga: moje doświadczenia opieram na wersjach blaszanych/blaszano - oszklonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukuję zakupić dostawczaka pod zabudowę z podwójna kabiną.

> Budżet 18 000 max. 2000 rok w zwyż

> Tak się zastanawiam co było by lepsze.

> Taki Sprinter

> Czy może Jumper lub jego bliźniak Ducato, Boxer.

> WV LT jakoś do mnie nie przemawia tak samo Iveco, z nowy T4 za małe, a do Forda mam uraz.

> Poradzi mi ktoś coś w tej kwestii?

Popatrz za Masterem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ducato 2.8 był bezawaryjny pod względem silnika w porównaniu z 2.1 CDI albo 2.0 TDCI z Transita -

> tyle mogę podpowiedzieć.

A co było nie tak z 2.0 TDCI ?

Śmigam już trzecim transitem, każdy od nowego, po cztery lata, około 280tys przebieg, i wymiana na nowy, teraz akurat 2.2 ale to szczegół.

Z napraw, od 2003, raz wymieniałem rozrusznik, na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co było nie tak z 2.0 TDCI ?

> Śmigam już trzecim transitem, każdy od nowego, po cztery lata, około 280tys przebieg, i wymiana na

> nowy, teraz akurat 2.2 ale to szczegół.

> Z napraw, od 2003, raz wymieniałem rozrusznik, na gwarancji.

No ale wątkotwórca nie kupi za 18-20kzł nowego. To co kupi, będzie miało mniej więcej taki przebieg, jak te twoje transity, gdy się ich pozbywałeś. A wczesne 2.0TDCI (wczesne = zanim przejęli silniki od PSA) to już legenda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale wątkotwórca nie kupi za 18-20kzł nowego. To co kupi, będzie miało mniej więcej taki

> przebieg, jak te twoje transity, gdy się ich pozbywałeś. A wczesne 2.0TDCI (wczesne = zanim

> przejęli silniki od PSA) to już legenda...

Trochę racji masz, z drugiej strony kolejny użytkownik zrobi drugie tyle, bez większych awarii.

Dotychczasowy sposób eksploatacji, dbałość, i aktualny stan techniczny jest ważniejszy od legend o awaryjności, u konkurencji jest lepiej pod tym względem, nie sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę racji masz, z drugiej strony kolejny użytkownik zrobi drugie tyle, bez większych awarii.

> Dotychczasowy sposób eksploatacji, dbałość, i aktualny stan techniczny jest ważniejszy od legend o

> awaryjności, u konkurencji jest lepiej pod tym względem, nie sądzę.

No ale Matador nie kupi auta od Ciebie, tylko raczej od bliżej nieznanego pod względem kultury technicznej użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co było nie tak z 2.0 TDCI ?

> Śmigam już trzecim transitem, każdy od nowego, po cztery lata, około 280tys przebieg, i wymiana na

> nowy, teraz akurat 2.2 ale to szczegół.

> Z napraw, od 2003, raz wymieniałem rozrusznik, na gwarancji.

W obydwu przy przebiegach ponad 300 kkm posypały się pompy wysokiego ciśnienia i wtryski. Ponadto także rdzewieją. A Fiat jeździ. Na plus Forda zapisać można najwyższy komfort jazdy i urządzenie szoferki spośród Forda, Fiata i Mercedesa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukuję zakupić dostawczaka pod zabudowę z podwójna kabiną.

> Budżet 18 000 max. 2000 rok w zwyż

> Tak się zastanawiam co było by lepsze.

> Taki Sprinter

> Czy może Jumper lub jego bliźniak Ducato, Boxer.

> WV LT jakoś do mnie nie przemawia tak samo Iveco, z nowy T4 za małe, a do Forda mam uraz.

> Poradzi mi ktoś coś w tej kwestii?

Sprintery rdzewieją na potęgę.

Ducato/Jumper/Boxer chyba będą miały najtańsze części zamienne.

Ja mam Interstara. To to samo co Master/Movano. Mam w długiej i wysokiej budzie. 130 km/godz to max, co to auto pojedzie - ja mam silnik 2.5dCi, 100koni. Buda daje spory opór powietrza. CO do części i awaryjności, to nie wiem, bo dopiero kupiłem.

Na plus jest kabina - ja mam 2004r - dźwignia zmiany biegów jest podobnie zrobiona, jak w Ducato - mały zgrabny drążek, a nie długa wajcha wystająca z podłogo jak w Starze zlosnik.gif

Jeśli liczysz każdy cm w aucie, to Ducato/Boxer/Jumper są najszersze - 1,85m. Paka długa na 3,3m przy długiej budzie (nie MAXI) i 2,8m przy średniaku.

Interstar/Movano/Master to 3,6m długośc paki i 1,75m szerokość (długa buda) i 3,2m przy sredniaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam bliźniaka Nissana Interstara. Powiedz mi, czym najlepiej przesmarować prowadnice drzwi

> przesuwnych? Jest tam sporo syfu - chcę to wyczyścić i dać jakieś smarowidło.

Jeśli dobrze rozumiem chodzi o prowadnice po której porusza się wózek drzwi? W takim razie wyczyścić i niczym nie smarować, jeśli są jakieś problemy to wymienić rolki w wózku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli dobrze rozumiem chodzi o prowadnice po której porusza się wózek drzwi? W takim razie

> wyczyścić i niczym nie smarować, jeśli są jakieś problemy to wymienić rolki w wózku.

Ok, dzieki! Wyczyszczę w takim razie i zobaczę, czy się poprawi. Na chwilę obecną muszę mocno trzasnąć, żeby się domknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam bliźniaka Nissana Interstara. Powiedz mi, czym najlepiej przesmarować prowadnice drzwi

> przesuwnych? Jest tam sporo syfu - chcę to wyczyścić i dać jakieś smarowidło.

Prowadnica jest smarowana olejem wazelinowym (maszynowym). Dokładniej mam nadzieję, że jest tym smarowana, ponieważ zajmuje się nim i jeździ jeden pracownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.