Skocz do zawartości

Ubiór do jazdy na co dzień?


RSSSS

Rekomendowane odpowiedzi

Po moto czas skompletować odzież!

Mam krótką kurtkę po bracie (muszę tylko dokupić pas biodrowy), planuję zakupić profesjonalne buty za kostkę i chciałbym jeździć w jeansach.

Wiem, że najlepiej byłoby jeździć w pełnym kombinezonie z kompletem ochraniaczy ale do takich spontanicznych przejażdżek jakie planuję to zakładanie takiego sprzętu wydaje się mało wygodne. Inna kwestia to jak będę wyglądał w takim sprzęcie pyrkając powoli i ucząc się jazdy na supersporcie. O upałach nie wspominam...

I teraz pytanie!

Czy do zestawu wymienionego na początku dokupić żółwia (pod kurtkę) do ochrony pleców i z grubsza wystarczy, czy coś jeszcze zasugerujecie?

Chodzi mi o to co poprawi bezpieczeństwo, a przy okazji będzie wygodne i szybkie w zakładaniu.

Innymi słowy, jaki zestaw ubraniowy zapewni bezpieczeństwo dla kluczowych części ciała, a będzie przy tym wygodny w zakładaniu i w czasie jazdy oraz będzie w miarę estetycznie wyglądać, nie będąc pełnym kombinezonem!?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo, lepiej mieć coś dodatkowego na plery, testy żółwi były niedawno w gazetkach o moto

ja bym dodał jakieś kamizelki odblaskowe, sporo to daje dla kierowców aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam krótką kurtkę po bracie (muszę tylko dokupić pas biodrowy), planuję zakupić profesjonalne buty

> za kostkę i chciałbym jeździć w jeansach.

a kolana jak będziesz chronił przed zimnem ?

Ja osobiście żółwia olałem, ale długie buty motocyklowe sidi to był podstawowy i pierwszy zakup chyba razem z rękawicami. Jak walniesz paciaka na małym rondku, noga może zostać między motocyklem a asfaltem, wyobraź sobie uczucie ścierającej się kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Innymi słowy, jaki zestaw ubraniowy zapewni bezpieczeństwo dla kluczowych części ciała, a będzie

> przy tym wygodny w zakładaniu i w czasie jazdy oraz będzie w miarę estetycznie wyglądać, nie

> będąc pełnym kombinezonem!?

> Pozdr.

Moim zdaniem tutaj jest właśnie największy problem. Z jednej strony człowiek chce się możliwie jak najlepiej zabezpieczyć przez skutkami kontaktu z asfaltem, dlatego kupuje dobry strój, ochraniacze, kask etc. Potem przychodzi leń... Jak chcesz podjechać 5 km do panny (wszystko jedno wink.gif) to będziesz to całe oprzyrządowanie na sobie montował, po to, żeby u niej to zdjąć... oink.gif potem znowu ubrać a po przyjeździe do domu znowu się rozbierać. Ile to czasu zajmuje...

Dalej, porządny strój ocali z pewnością Twoja skórę (mam tu na myśli tkankę, której gojenie naprawdę jest ciężkie) ale na nic się zda (kask również) jak przydzwonisz porządnie głową w drzewo frown.gif

Musisz sam znaleźć złoty środek pomiędzy wygodą/swobodą a akceptowalnym przez Ciebie poziomem bezpieczeństwa.

Na sporta nie ma ciuchów uniwersalnych bo chyba w tekstyliach nie zamierzasz jeździć?

Ja bym tam kupił kombinezon skórzany + na upał kurtkę mesh i jeansy motocyklowe. Do tego jeszcze dwie pary rękawic (na upał i normalne temperatury) i coś przeciwdeszczowego wink.gif Buty wysokie. Wiem, że sporo. Chciałeś moto? To masz zlosnik.gif

Jeżeli chodzi o żółwia. Ja mam knox aegis. Ma dobre wyniki w testach, spełnia najwyższą normę bezpieczeństwa. Przy tym szybko się go zakłada, zupełnie o nim zapominam w czasie jazdy. Ponoć najcieńszy - ładnie się chowa pod kombinezonem. Mógłby mieć lepszą wentylację na lędźwiach - z drugiej strony bez niego też mi się tam plecy pociły smile.gif

I nie, nigdy nie będziesz wyglądać śmiesznie mając na sobie porządny strój moto. Nie zależnie od tego ile potrafisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się dobiera rozmiar takiego żółwia, czy bez przymierzania nie kupować?

Najlepiej jest przymierzyć, pod kombinezon w którym będziesz jeździł. W tym usiąść sobie na moto.

knox-back-protector_aegis_size-guide.jpg

Ja mam jakieś 182 cm wzrostu, dla mnie optymalny jest plate 8 - czyli dla długości torso 51 cm.

Rzeczywista całkowita długość żółwia to jakieś 60 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam opory moralne przed chodzeniem do sklepu w celu przymierzenia czegoś, co i tak wiem, że kupię w necie wink.gif

Ale jak będę odbierał kask to przymierzę i przy okazji zobaczę buty i może jakieś spodnie, co by w jeansach losu nie kusić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą kupiłem pas nerkowy i zamówiłem knox aegis 9 i teraz zostały mi tylko buty i ewentualnie jeansy motocyklowe.

Niestety w sidi w ogóle nie mam trzymania stopy, więc sklep ściągnie mi do sprawdzenia alpinestary,ale wydaje mi się, że może być problem z dobraniem dobrych butów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam opory moralne przed chodzeniem do sklepu w celu przymierzenia czegoś, co i tak wiem, że kupię w

> necie

Ja dostałem lepsze ceny w sklepie, niż gdybym zamawiał wszystko przez net.

> Ale jak będę odbierał kask to przymierzę i przy okazji zobaczę buty i może jakieś spodnie, co by w

> jeansach losu nie kusić...

Ja kupiłem dość "proste" spodnie tekstylne i raczej wydaje mi się to dużo lepszym rozwiązaniem niż dżinsy smile.gif

1. Są wygodniejsze

2. Dupa się na siedzeniu nie ślizga

3. No jest trochę ochraniaczy (przydały się zlosnik.gif )

4. Mają "lufciki" - a w dżinsach to sobie możesz rozporek rozpiąć grinser006.gif

5. Mają zapinane kieszenie

6. Mogę je spiąć z kurtką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam te:

http://intermotors.pl/product-pol-2943-S...or-czarny-.html

Idealne na pewno nie są, ale dla mnie są o wiele lepszym rozwiązaniem niż jeansy smile.gif

Dodatkowo - są praktycznie w cenie jeansów zlosnik.gif

Aaaa - jeansów kupić obecnie nie potrafię (nie ma rozmiaru na mnie) - z ciuchami na moto nie miałem problemu rozmiarowego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Są wygodniejsze

Dla mnie zdecydowanie jeans jest wygodniejszy i bardziej komfortowy bo jest naturalny

> 2. Dupa się na siedzeniu nie ślizga

Nie zauważyłem większej różnicy szczególnie w mieście.

> 3. No jest trochę ochraniaczy (przydały się )

Tyle samo co w "dżinsach" smile.gif

> 4. Mają "lufciki" - a w dżinsach to sobie możesz rozporek rozpiąć

Spodnie dżinsowe całe oddychają i nie potrzebują dodatkowej wentylacji

> 5. Mają zapinane kieszenie

Na to nawet nie zwróciłem uwagi zlosnik.gif za to w swoich mam wodoodporną kieszeń na komórkę

> 6. Mogę je spiąć z kurtką

Owszem w turystyce przydatne

Ogólnie jak jest ciepło większość czasu jeżdżę w dżinsach bo są wygodniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie zdecydowanie jeans jest wygodniejszy i bardziej komfortowy bo jest naturalny

Mi zdecydowanie spodnie moto mniej się w jajka wcinają zlosnik.gif

> Nie zauważyłem większej różnicy szczególnie w mieście.

Pewnie zależy od siedziska zlosnik.gif

> Tyle samo co w "dżinsach"

Gdzie masz w dżinsach ochraniacze?

> Spodnie dżinsowe całe oddychają i nie potrzebują dodatkowej wentylacji

> Na to nawet nie zwróciłem uwagi za to w swoich mam wodoodporną kieszeń na komórkę

Ja muszę mieć trochę drobiazgów przy sobie więc większa liczba kieszeni mi się przydaje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed chwilą kupiłem pas nerkowy i zamówiłem knox aegis 9 i teraz zostały mi tylko buty i

> ewentualnie jeansy motocyklowe.

> Niestety w sidi w ogóle nie mam trzymania stopy, więc sklep ściągnie mi do sprawdzenia

> alpinestary,ale wydaje mi się, że może być problem z dobraniem dobrych butów...

Z wygody użytkowania żółwia będziesz zadowolony ok.gif

Jego skuteczności życzę nigdy nie sprawdzać smile.gif

Od kiedy zakładam żółwia nie używam już pasa nerkowego.

Mierzyłem kiedyś sidi. Palce ściśnięte, stopa luźna.

Alpinestars jak ulał smile.gif Przy czym te nowe modele mi się podobają. Stare był ładniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z wygody użytkowania żółwia będziesz zadowolony

> Jego skuteczności życzę nigdy nie sprawdzać

> Od kiedy zakładam żółwia nie używam już pasa nerkowego.

> Mierzyłem kiedyś sidi. Palce ściśnięte, stopa luźna.

> Alpinestars jak ulał Przy czym te nowe modele mi się podobają. Stare był ładniejsze.

To samo powiedzieli mi w sklepie, że alpinestar będą węższe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lub takie:

> lub

> Myślę o butach czarno-białych ze względu na kolor kasku.

Ja bym nie kupil bialych, bo szybko beda sie brudzic i optycznie niszczyc. No chyba, ze co chwile chcesz je czyscic i pielegnowac zlosnik.gif

Czarne to chyba najlepszy wybor, beda pasowac do kazdego stroju, biale juz raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o buty to może jakiś pumy, ostatnio można spotkać w dobrych cenach

Szkoda,że nie wsiadłem wtedy na motocykl w japonkach bo byś się posikał z samozadowolenia podczas pisania swoich "kąśliwych" komentarzy... facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym nie kupil bialych, bo szybko beda sie brudzic i optycznie niszczyc. No chyba, ze co chwile

> chcesz je czyscic i pielegnowac

> Czarne to chyba najlepszy wybor, beda pasowac do kazdego stroju, biale juz raczej nie.

To na pewno ale te ostatnie z przewagą czarnego będą choć trochę współgrały z kaskiem:

shoei-gt-air-wanderer.jpg

2trb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Motocykl kupiłem m.in. do lansu to trochę białego koloru na butach nie zaszkodzi.

Do lansu to wystarczy i 250cm3 w odpowiednim opakowaniu.

Takie biale buty szybko przytrzesz, tym bardziej, ze dopiero zaczynasz przygode z moto. Wtedy to nie bedzie lans, ale obciach jezdzic w poobdzieranych butach. Na czarnych takich szkod prawie nie widac, na bialych nawet ryska staje sie widoczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie tak ale i tak wiem do czego piłeś...

Wiesz, coraz bardziej wyglądasz na jednego z takich co to przyjeżdżali w wawie pod "wariata" a ostatnio pod makfaka Świętokrzyska/Marszałkowska.

Nie wiem, nie znam Cię, ale takie zaczynam mieć odczucie.

[edit] nie myliłem się tym razem, sam się przyznałeś [/edit]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda,że nie wsiadłem wtedy na motocykl w japonkach bo byś się posikał z samozadowolenia podczas

> pisania swoich "kąśliwych" komentarzy...

hehe.gif

Jesteś przewrażliwiony wink.gif

Chciałem Ci dobrze doradzić i miałem na myśli buty motocyklowe, konkretnie to myślałem o puma 1000 np. v3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cenowo bardzo atrakcyjne ale pewnie to znacznie niższa półka niż sidi i alpinestar

Z pewnością nie znacznie niższa smile.gif

I z pewnością o niebo lepsza niż modeka.

Chce sobie kupić ten model 1000 tylko jeszcze nie wiem jak uzasadnić przed mulher.gif zakup 4 pary butów na motocykl zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.