Skocz do zawartości

Zephyr 550 ???


Grzaniec

Rekomendowane odpowiedzi

Moto stare, ale szalenie mi się podoba. W sobotę jadę obejrzeć jedną sztukę. Wiem, że są tutaj użytkownicy takich sprzętów - jakieś uwagi, bolączki tego modelu, typowe przypadłości?

Nie oczekuję stanu salonowego w 20 letnim moto....ale może jest coś, co zdyskwalifikuje niektóre egzemplarze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moto stare, ale szalenie mi się podoba. W sobotę jadę obejrzeć jedną sztukę.

wszystkim się zephyr podoba;)

> Wiem, że są tutaj

> użytkownicy takich sprzętów - jakieś uwagi, bolączki tego modelu, typowe przypadłości?

> Nie oczekuję stanu salonowego w 20 letnim moto....ale może jest coś, co zdyskwalifikuje niektóre

> egzemplarze?

http://www.zephyr.pun.pl/

znajdziesz tam wątki "zakupowo doradcze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystkim się zephyr podoba;)

taaak? wink.gif oby w takim razie nie sprzedał się do soboty, bo wcześniej nie dam rady pojechać zlosnik.gif

> http://www.zephyr.pun.pl/

> znajdziesz tam wątki "zakupowo doradcze".

a tam właśnie przed chwilą trafiłem i czytam ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dawaj linka do ogloszenia.

Ogłoszenie jest bardzo lakoniczne, moto jest '91, Z rozmowy telefonicznej wiem, że miał lekki szlif, w którym zarysował się zbiornik i obrotomierz. Zbiornik jest polakierowany, zegary nie są chyba orginalne od tego modelu. Właściciel sprowadził go ze stanów 3 lata temu. Podobno jest sprawny, zarejestrowany i ubezpieczony i w ciągłej eksploatacji. Opony podobno OK, silnik daje radę - po południu mam dostać więcej zdjęć. Cena jest kusząca wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> daje radę - po południu mam dostać więcej zdjęć. Cena jest kusząca

Jaka cena, jeśli można wiedzieć?

Ja mojego 91r sprzedałem na jesień, za 4500. W necie widzę, że ceny tych sprzętów czasami potrafią być kosmiczne.

Generalnie sprzęt prosty i bezawaryjny.

Mnie tylko denerwowało ssanie, które działało zerojedynkowo.

Innych bolączek nie przerabiałem, więc nie podpowiem za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile masz wzrostu, ale ponoć nie jest polecane dla wyższych osobników. sam się interesowałem tym modelem bo klasyczna jego linia jest piękna, jednak faktycznie, do moich niespełna 190cm wzrostu to to się nie nadawało... frown.gif

natomiast kompromisem, również za niedużą kasę jest większy brat 550, tj Zephyr 750ccm zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem ile masz wzrostu, ale ponoć nie jest polecane dla wyższych osobników. sam się

> interesowałem tym modelem bo klasyczna jego linia jest piękna, jednak faktycznie, do moich

> niespełna 190cm wzrostu to to się nie nadawało...

> natomiast kompromisem, również za niedużą kasę jest większy brat 550, tj Zephyr 750ccm

Mam 186cm wzrostu....ale wiesz...ja teraz jeżdżę sobie weekendowo ...ekh zlosnik.gif ETZ 251 grinser006.gif. To jest jak motorynka pewnie przy takiej kawie.... wink.gif

A co do 750 - też jest ładny, ale po co mi taki silnik? Trochę się boję takiej krowy, a jazda z prędkościami ok. 100km/h mi wystarcza wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka cena, jeśli można wiedzieć?

> Ja mojego 91r sprzedałem na jesień, za 4500. W necie widzę, że ceny tych sprzętów czasami potrafią

> być kosmiczne.

> Generalnie sprzęt prosty i bezawaryjny.

> Mnie tylko denerwowało ssanie, które działało zerojedynkowo.

> Innych bolączek nie przerabiałem, więc nie podpowiem za dużo.

Cena jest podejrzanie niska zlosnik.gif. lekko ponad 3 tysie, ale pewnie i tak nie dam rady w sobotę zrobić sobie wycieczki, a do przyszłego tygodnia za taką kasę się pewnie sprzeda frown.gif

EDIT:

Skoro tym jeździłeś, to powiedz jak to się prowadzi? Silnik ma zdaje się 50KM, co mi absolutnie wystarczy, ale to chyba nie jest trudny sprzęt do prowadzenia? Nie mam wielkiego doświadczenia z 2oo, choć PJ kat A mam od '93 roku i niby zrobiłem na moto kilka tysięcy km, ale to były jawy i mz. Obecnie też jeżdżę weekendowo na ETZ 251 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam 186cm wzrostu...

czyli jak ja... tylko ja pewnie waze wiecej od ciebie wink.gif ... w kazdym razie 550 odpadlo bo po prostu bylo dla mnie za male

> A co do 750 - też jest ładny, ale po co mi taki silnik? Trochę się boję takiej krowy, a jazda z

> prędkościami ok. 100km/h mi wystarcza

bierz pod uwage ze te motocykle sa juz pelnoletnie, wiec te 50 (czy 72KM w 750CC) to co najwyzej w DR masz wpisane... bo w rzeczywistosci to juz dawno ich silnik nie generuje, mowie tu o egzemplarzach igla sztuka widywanych na allegro... oczywiscie zdarzaja sie wypieszczone sztuki, ale nie oszukuj sie... cena wypieszczonej 750 znacznie przekracza 5kpln... szczegolnie ze komplet nowych opon do tego motocykla to 1kpln, komplet wezykow hamulcowych to kolejne 500, ze nie wspomne o reszcie elementow w pelnoletnim motocyklu ktore wymagaja wymiany i dopieszczenia smile.gif . W najlepszym wypadku bedziesz mial ze 2/3 mocy, a moze nawet mniej wink.gif , no chyba ze poniesiesz koszta i doprowadzisz silnik (i reszte) do idealnego stanu.

Co do predkosci - to jest naked, powyzej 100km/h (a napewno 120km/h) to juz trzymasz sie kierownicy kurczowo zeby cie ped powietrze nie zdjal z motocykla - tam nie ma zadnych owiewek, wiec wszystko bierzesz na klate wink.gif

Ja tez sie balem 750, ale niestety 550 po prostu okazal sie za malym motocyklem dla mnie smile.gif wiec podjalem ryzyko i kupilem 750 i jezdze smile.gif . Moja zona (znacznie mniejsza i lzejsza ode mnie) tez daje rade, tylko ma problem z dosieganiem stopami do ziemi wink.gif i twierdzi ze na parkingu to ciezkie motocyklisko, ale jak juz sie ruszy to poslusznie jedzie gdzie go skieruje wink.gif

zajrzyj na forum zephyr.pun.pl , tam ci chlopaki napewno ocenia ogloszenie a moze nawet powiedza ci cos o konkretnym egzemplarzu - oni sa naprawde dosc zakreceni na punkcie zephyrow wink.gif i chetnie nawet jada pomoc w ogladaniu egzemplarza i jego ocenie na zywo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wzrostu - obecny kierownik jest mojego wzrostu (186cm) i twierdzi, że mu wygodnie zlosnik.gif

Dostałem też sporo zdjęć motocykla - wydaje się być niezły hmm.gif

WP_000307.jpg

WP_000291.jpg

WP_000302.jpg

WP_000303.jpg

Tutaj ślady po lekkim szlifie, o którym uprzedzał właściciel:

WP_000293.jpg

WP_000292.jpg

I przebieg (w milach) - to chyba niewiele....podobno wcześniej moto stało 2 lata nieużywane, ale teraz od 3 lat jest eksloatowane w weekendy:

WP_000306.jpg

Jak wygląda na zdjęciach? grinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wygląda na zdjęciach?

Lepiej jak mój waytogo.gif

Jak skrzynia i silnik dobrze pracuje, tobym się nie zastanawiał.

Te trzy tysie, to nie dużo. Myślę, że jak Ci się znudzi, to sprzedasz go bez zbytniej straty.

Ja za mojego zapłaciłem 2, a sprzedałem za 4,5 więc byłem sporo do przodu.

Sprzedawałem po sezonie i jeszcze znalazł się chętny. Mówił, że chce sobie odpicować na sezon.

Aha, ja mam 172 cm i moto był idealny do wzrostu. Nie wiem, czy moto nie będzie za małe na Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepiej jak mój

> Jak skrzynia i silnik dobrze pracuje, tobym się nie zastanawiał.

> Te trzy tysie, to nie dużo. Myślę, że jak Ci się znudzi, to sprzedasz go bez zbytniej straty.

> Ja za mojego zapłaciłem 2, a sprzedałem za 4,5 więc byłem sporo do przodu.

> Sprzedawałem po sezonie i jeszcze znalazł się chętny. Mówił, że chce sobie odpicować na sezon.

> Aha, ja mam 172 cm i moto był idealny do wzrostu. Nie wiem, czy moto nie będzie za małe na Ciebie

Też miałeś takie zegary? Ten egzemplarz jest sprowadzony z USA, chyba w tej wersji były takie, a wersje europejskie miały dwa chromowane kubki - dobrze kombinuję, czy powinny być właśnie chromowane, oddzielne 2 budziki w każdej 550?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem dwa osobne kubki w chromie. Jak to wygląda za oceanem to nie wiem.

Wpisz w gogle zephyr 550 i przeglądaj grafikę, może trafisz na takie zegary w USA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do wzrostu - obecny kierownik jest mojego wzrostu (186cm) i twierdzi, że mu wygodnie

> Dostałem też sporo zdjęć motocykla - wydaje się być niezły

> Tutaj ślady po lekkim szlifie, o którym uprzedzał właściciel:

> I przebieg (w milach) - to chyba niewiele....podobno wcześniej moto stało 2 lata nieużywane, ale

> teraz od 3 lat jest eksloatowane w weekendy:

> Jak wygląda na zdjęciach?

co do opon - wazny jest DOT smile.gif ja mialem 11letnie 'nowki sztuki' ... nie dalo sie na tym jezdzic bo sie slizgal masakrycznie

lusterka napewno nieoryginalne, co do zegarow to sie nie wypowiem, ale imho powinny byc kubeczki. Zapytaj na forum zephyra, tam ci wiecej sie dopatrza napewno wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do opon - wazny jest DOT ja mialem 11letnie 'nowki sztuki' ... nie dalo sie na tym jezdzic bo

> sie slizgal masakrycznie

> lusterka napewno nieoryginalne, co do zegarow to sie nie wypowiem, ale imho powinny byc kubeczki.

> Zapytaj na forum zephyra, tam ci wiecej sie dopatrza napewno

Zegary ori - na rynek USA. Przejrzałem filmy YT, grafikę google - jest sporo wersji z takimi zegarami.

Z oponami masz rację ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to dlatego sprzedajesz 251?

Skąd wiesz? icon_eek.gifzlosnik.gif Permanentna inwigilacja grinser006.gif

Tak, MZ idzie na sprzedaż. Mimo, że to fajne moto i mam do niego ogromny sentyment, to jednak chyba się starzeję zlosnik.gif. Ten kopniak, takie sobie prowadzenie (jak każda 251)....ale zaskoczyło mnie ogromne zainteresowanie po wystawieniu ogłoszenia. Co prawda przez czlowieka, który jechał do mnie aż z Poznania, z przyczepą i w rezultacie nie kupił moto - odmówiłem chyba z 10 potencjalnym zainteresowanym, mówiąc, że praktycznie ogłoszenie nie aktualne. A człowiek przyjechał z daleka, ze swoim ojcem (na oko ok. 70 lat) i okazało się, że to miał być motocykl dla starszego pana. Jednak po próbnej jeździe stwierdzili, że to chyba nie jest dobry pomysł - moto ciut przy ciężkie i trochę za mocne zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skąd wiesz? Permanentna inwigilacja

> Tak, MZ idzie na sprzedaż. Mimo, że to fajne moto i mam do niego ogromny sentyment, to jednak chyba

> się starzeję . Ten kopniak, takie sobie prowadzenie (jak każda 251)....ale zaskoczyło mnie

> ogromne zainteresowanie po wystawieniu ogłoszenia. Co prawda przez czlowieka, który jechał do

> mnie aż z Poznania, z przyczepą i w rezultacie nie kupił moto - odmówiłem chyba z 10

> potencjalnym zainteresowanym, mówiąc, że praktycznie ogłoszenie nie aktualne. A człowiek

> przyjechał z daleka, ze swoim ojcem (na oko ok. 70 lat) i okazało się, że to miał być motocykl

> dla starszego pana. Jednak po próbnej jeździe stwierdzili, że to chyba nie jest dobry pomysł -

> moto ciut przy ciężkie i trochę za mocne .

z forum mz 270751858-jezyk.gif nawet Cię tam kiedyś pozdrawiałem grinser006.gif sam bym kupił 251 ale aktualnie szukam auta wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to gratki

> Będzie Pan zadowooolooonyyy

> Ino zważ, że to nie WSK, czy MZ. To jest motocykl i trza uważać na manetę

Na razie czuję ogromny respekt do tej maszyny. Miałem wracać z Ełku na kołach, w rezultacie przywiozłem moto na przyczepie, bo kumpla nie puściła żona zlosnik.gif i nie mialem kierowcy do auta. I chyba dobrze wyszło, bo potem prowadziłem moto do garażu i .... na razie się go boję zlosnik.gifzlosnik.gif. Co gorsza, licznik jest w mph i km, ale główna skala to mph i nie wiadomo kiedy jest 60...mph zlosnik.gif

Jak jutro będzie pogoda, to mam zamiar go trochę objeździć, zwłaszcza, że przemiły człowiek, ktory sprzedawał zatankował go przy mnie do pełna zlosnik.gifok.gif

Generalnie sprzęt jest w bardzo dobrym stanie, jedyne co muszę zrobić, to albo porządnie naładowac baterię, albo ją wymienić, bo jest dość slaba, ale to może z racji tego, że ostatnio moto bardzo mało jeździło. No i olej trzeba zmienić, ale to norma w używanym sprzęcie. Opony lux, tarcze, klocki, napęd OK. Moto odpala od strzału czy zimny czy ciepły - specjalnie człowiek go nie zagrzał przed moim przyjazdem i po rozruchu nawet na zimno nic nie grzechocze (a to podobno się zdarza w tym modelu). Myślę więc, że faktycznie będę zadowolony. Jedyna wada modelu na rynek USA, to brak wskaźnika paliwa wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zapraszam na zephyr.pun.pl

> nie zebym straszyl, ze sie przyda, ale... sie przyda bo lubia sie spotykac w realu

Zarejestruję się na pewno - na razie uciekam z netu, bo świętuję swoje imieniny i opijam imieninowy prezent od [baczność] mojej najwspanialszej z żon [spocznij] zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.