Skocz do zawartości

Przeróbka rozrządu 1.9 16V 140 na 150


lukaselk

Rekomendowane odpowiedzi

Napinacz i rolki z tego co wiem owszem są te same. Pasek jednak jest inny i wzmacniany (wyższe ciśnienie na railu) no i wiem, że trzeba zaadaptować część mechaniki tylko nie wiem czy same górne koła pasowe zębate czy coś jeszcze (np dolne koło zębate)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pasek jak ktoś chce mocniejszy to sobie

> dobierze wzmocniony teflonem naprzykład, bo zestawy są takie same z takimi samymi paskami.

Na 100% paski są różne - rozpracowywałem temat kiedy do swojego Stilo 140KM szukałem wzmacnianego teflonem .

Pasek do silnika 192 A5.000 - 140KM ma 198 zębów .

Natomiast do silnika 937 A5.000 - 150KM ma 199z i jest identyczny jak ten do Cromy MJTD 150KM .

Czyli niestety zamienne nie są .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolki są takie same , pasek może być 1 ząb różnicy ale chyba długościowo są takie same i można stosować obydwa.

Poza tym po co takie kombinację robić ? Trzeba stosować to co jest dedykowane do danego pojazdu. A jak się chce mieć mocniejszy wozik to zmienić stilo na bravo 2.0mjtd grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda ze w czesciach robisz a takie glupoty wypisujesz.

Szkoda ,że zakładano już takie paski i autka śmigają... lol wpysk.gif

PS: to wg Ciebie co się stanie z silnikiem autora wątku po zastosowaniu rozrządu z 150km ? (różnica tylko w 1 ząbku paska)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS: to wg Ciebie co się stanie z silnikiem autora wątku po zastosowaniu rozrządu z 150km ? (różnica

> tylko w 1 ząbku paska)

Ilość ząbków paska nie ma wpływu na przełożenie. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda ,że zakładano już takie paski i autka śmigają... lol

> PS: to wg Ciebie co się stanie z silnikiem autora wątku po zastosowaniu rozrządu z 150km ? (różnica

> tylko w 1 ząbku paska)

Stanie sie to co napisalem w poscie powyzej, sprzedaj koledze pasek ze 150 do 140 i wez odpowiedzialnosc za to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rolki są takie same , pasek może być 1 ząb różnicy ale chyba długościowo są takie same

Nie są takiej samej długości - skoro mają ten sam profil i skok zęba/przerwy a różną liczbę zębów o jeden , to jak wiec mogą być identycznej długości ? icon_eek.gif

> i można stosować obydwa.

Nie można stosować ich zamiennie , chyba że ktoś sobie chce wykończyć silnik na przestawionym rozrządzie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym po co takie kombinację robić ? Trzeba stosować to co jest dedykowane do danego pojazdu. A

> jak się chce mieć mocniejszy wozik to zmienić stilo na bravo 2.0mjtd

bo sie da, wystarczy tylko troche praktyki a nie teoretyki z katalogu w ktorym wszystko jest jeden pies, to samo i mozna klasc zlosnik.gif a nawet gdy jest 1 zab roznicy to w koncu tylko 1 zab zlosnik.gif

amortyzatory wedle katalogu tez pasuja do kazdej wersji nb, ale jak wyslesz komus amory do sporta po keyabie itp to sie lekko zdziwisz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko na synchronizacje chociazby, poza tym w skrajnych wypadkach jak wylezie zab na zab to nie

> musze mowic to zostanie z silnika.

Przekładnie,przełożenia omawiane są na poziomie szkoły zawodowej..Mylisz ilość ząbków z ich "rozstawem".Jak się zwiększy odległość między ząbkami paska/tz. się rozciągnie/to wtedy jak piszesz ząb wskoczy na ząb.Rozpracuj to na rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> amortyzatory wedle katalogu tez pasuja do kazdej wersji nb, ale jak wyslesz komus amory do sporta

> po keyabie itp to sie lekko zdziwisz

Nie musisz mi tłumaczyć , jeden stilomaniak już kiedyś pisał pytanie o amorki bo kupił jakieś tuningowe od wersji jtd 16v czy też abartha i mu nie podchodziły do 115km grinser006.gif Inne zwrotnice , inne rozstawy śrub w mocowaniach , inne średnice tarcz bo inne zaciski.

Miałem punto do którego 75% części było nie do tego auta , w tym amorki , zaciski , tarcze , klocki , silnik (tłoki,wał,głowica,uszczelki,wtryski,komputer,kolektor,turbo,itd...) tak więc jakieś tam pojęcie jest.

Np alfa jtd 150km miała pasek 198 oraz 199 zębów w zależności od norm euro3/4 (dziwne) , w innym wypadku opisane wg numerów silnika.

Wracając do tematu , po kiego grzyba robić kombinację ze zmianą rozrządu wydając na części sporo grosza skoro na dedykowanym zestawie można spokojnie śmigać a i do niego poszukać sobie kevlarowego paska rozrządu za gruby hajs grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie musisz mi tłumaczyć

to dobrze ze o tym wiesz zlosnik.gif

> Wracając do tematu , po kiego grzyba robić kombinację ze zmianą rozrządu wydając na części sporo

> grosza skoro na dedykowanym zestawie można spokojnie śmigać a i do niego poszukać sobie

> kevlarowego paska rozrządu za gruby hajs

po to by miec mocny rozrzad gotowy pod fajny remap zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jest tego typu, że grzebię sobie nowy program i zastanawiam się czy okolice 190km i 400Nm są osiągalne bez podnoszenia raila z 1400. Z tego co się orientuję muszę zapodać ok 90mm3 paliwa co według moich wyliczeń daje duration nie przekraczające 3ms przy railu min 400bar więc chyba teoretycznie się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to dobrze ze o tym wiesz

> po to by miec mocny rozrzad gotowy pod fajny remap

I ori nie wytrzyma tego ? Np dayco HT teflonowany pasek , który chyba cinek poleca. W UK bywały dawniej kevlarowe tylko cena jak pamiętam oscylowała 300-500zł grinser006.gif

Zrobicie za dużo mocy to zaraz polecą poduszki , łączniki , wahacze , opony , sprzęgło/dwumas grinser006.gif Zrobicie 10km mniej i nic nie poleci , nie trzeba będzie kombinować z rozrządem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że jest z nim problem z dostępnością i może być tak, że jak przyjdzie czas wymiany nie będę mógł go kupić. Natomiast przeróbkę można zrobić raz i później kupować łatwo dostępny ori do 150-tki.

Kwestia tego czy w ogóle będę go wzmacniał zależy od tego czy seryjny rail 1400 pociągnie takie zmiany jakie mnie interesują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autor tematu w kwietniu pytał mnie na priv o dayco HT (z thesis 2,4jtd), i był dostępny bez żadnych

> kombinacji z wymianami kółek itp.

Rozumiem , że napisałeś o wersji 175KM z identycznym paskiem jak w Stilo 140KM ?

W takim razie wątpliwości na pewno by rozwiał nr katalogowy tego paska Dayco teflonowanego skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo łatwo go sobie sprawdzić ,ale dla leniwych 941044 ,

Ten nr znalazłem bez problemu , ale wolałem się upewnić wink.gif

Swoją drogą szkoda , że dopiero w katalogu Dayco jest opisany jako HT a w innych nie ma o tym ani pół słowa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy taki teflonowany coś daje ? Napewno fajniej wygląda

Wygląd nie jest tutaj tyle istotny co znacznie zwiększona wytrzymałość , zwłaszcza na zużycie - a to jak najbardziej pożądana cecha pasków rozrządu ok.gif

Info producenta odnośnie zalet pasków HT :

-"Dzięki tej nowej technologii firma Dayco potrafiła zwiększyć wytrzymałość paska na zużycie wywołane zazębianiem się z kołami pasowymi (również na boku paska), a także zmniejszyć zużycie boczne spowodowane zetknięciem się boku paska z kołnierzem koła pasowego" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twierdzisz, że ori długo pociągnie raila 1600Bar w tym motorze?

Pociagnie do momentu az sie urwie biglaugh.gif jak to bylo w modzonym chyba przez vtech mj140 ze paski nagminnie sie rwaly.

No ale co ja tam wiem, dalem sie na koszty naciagnac zakladajac rozrzad ze 150 rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Paski teflonowane to tylko ori i Dayco HT (pewnie Dayco robi dla FPT). Czyli jeśli ktoś ma 1.9 150km i założy jakikolwiek zamiennik to przez raila 1600 paski powinny padać jak muchy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pewnie jest. Dlatego założenie paska innego niż HT lub ori produkcji Dayco powinno skutkować plagą zerwanych pasków. co chyba jednak miejsca nie ma. Pod warunkiem, że w miarę często pasek jest wymieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak pewnie jest. Dlatego założenie paska innego niż HT lub ori produkcji Dayco powinno skutkować

> plagą zerwanych pasków. co chyba jednak miejsca nie ma. Pod warunkiem, że w miarę często pasek

> jest wymieniany.

a nie przyszlo Ci do glowy ze moze ma inna wytrzymalosc? spineyes.gif

zreszta nie wiem kto kladzie zwyklasa do 150tki skoro ma bardzo dobra opcje ht, a te same paski ida na 2.4mj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np w intercars dostępne są tylko zwykłe paski. Nawet Dayco jest tylko zwykłe a nie HT.

Więc przeciętny użytkownik lub mechanik, którzy nie mają pojęcia, że są dwa typy pasków zapewne założą zwykły i auto będzie hulać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np w intercars dostępne są tylko zwykłe paski. Nawet Dayco jest tylko zwykłe a nie HT.

> Więc przeciętny użytkownik lub mechanik, którzy nie mają pojęcia, że są dwa typy pasków zapewne

> założą zwykły i auto będzie hulać.

nie wiem o czym mowisz bo wszedlem na 150tke na ic i jakos widze DAY94976, ktory jest ht do 150tki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbędna ironia. Wcale nie podważam sensu stosowania wzmocnionego paska. Ale faktem jest, że kilkadziesiąt procent tych silników pod różnymi postaciami JTD, CDTI itp jeździ na przeróżnych zamiennikach bez wzmocnienia. Wątpię, żeby producenci wypuszczali paski bez teflonu wiedząc, że bez wzmocnienia pękną przy takim railu.

Wydaje się więc, że wzmocnienie jest przydatne lecz nie jet niezbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu już to pisałem , 99% ludzi daje zwykłe zestawy bo nawet nie myśli o wzmacnianych. Śmigają na chipsach i nic się nie dzieje , chociaż to są 150-ki a to pewnie kosmicznie inna konstrukcja niż 140km.

Pamiętam jak z 8 lat temu gadałem z danielem z ttc (taka firma tuningowa) i wtedy odradzał te silniki 140km bo pękały rolki i w tym był problem. Nowe rolki załatwiły sprawę , koniec tematu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co nie zmienia faktu, że montując np popularne Conti lub Gatesy pasek nie jest wzmocniony i działa.

Zapominasz tylko o jednym, samo cisnienie na railu to nie wszystko, robisz czipsa, dowalasz koksu, podnosisz boost a caly uklad zaworowy daje przy tym wieksze obciazenie na pasek.

Zreszta dyskusja zeszla z toru zupeknie na bok, jest taka opcja na mocny rozrzad, zakladasz walisz mocny soft i jezdzisz spokojnie. Mozesz zapodac tez serie i jezdzic, moze sie uda moze nie....

Albo albo tak i wszystko, cale pitolenie pozostale jest zbedne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dawno temu już to pisałem , 99% ludzi daje zwykłe zestawy bo nawet nie myśli o wzmacnianych.

> Śmigają na chipsach i nic się nie dzieje , chociaż to są 150-ki a to pewnie kosmicznie inna

> konstrukcja niż 140km.

> Pamiętam jak z 8 lat temu gadałem z danielem z ttc (taka firma tuningowa) i wtedy odradzał te

> silniki 140km bo pękały rolki i w tym był problem. Nowe rolki załatwiły sprawę , koniec tematu

Wszystko prawda tylko, że nie wymieniają tych zwykłych pasków co 150, tylko co 80 tysięcy. Dodam jeszcze, że warstwa teflonu wewnątrz oszczedza także koła rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.