lukaselk Napisano 8 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Z tego co wiem to można przerobić rozrząd w 1.9 16V 140 aby pasował wzmacniany pasek od 150-tki. Co dokładnie trzeba przeszczepić? Koła pasowe wałka i pompy czy coś jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 8 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Katalog mówi rolki i pasek są takie same w obu silnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Napinacz i rolki z tego co wiem owszem są te same. Pasek jednak jest inny i wzmacniany (wyższe ciśnienie na railu) no i wiem, że trzeba zaadaptować część mechaniki tylko nie wiem czy same górne koła pasowe zębate czy coś jeszcze (np dolne koło zębate) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 8 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Use INA online catalogue , and wszystko będzie clear A pasek jak ktoś chce mocniejszy to sobie dobierze wzmocniony teflonem naprzykład, bo zestawy są takie same z takimi samymi paskami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 8 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Wszystkie kolka leca inne + rozrzad dedykowqny 150. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 8 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 > A pasek jak ktoś chce mocniejszy to sobie > dobierze wzmocniony teflonem naprzykład, bo zestawy są takie same z takimi samymi paskami. Na 100% paski są różne - rozpracowywałem temat kiedy do swojego Stilo 140KM szukałem wzmacnianego teflonem . Pasek do silnika 192 A5.000 - 140KM ma 198 zębów . Natomiast do silnika 937 A5.000 - 150KM ma 199z i jest identyczny jak ten do Cromy MJTD 150KM . Czyli niestety zamienne nie są . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 > Wszystkie kolka leca inne + rozrzad dedykowqny 150. Wszystkie czyli te na wale też? Czy tylko od wałka rozrządu i pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 9 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 > Wszystkie czyli te na wale też? Czy tylko od wałka rozrządu i pompy? Pisze przeciez ze wszystkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Ok to wszystko jasne dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 9 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Rolki są takie same , pasek może być 1 ząb różnicy ale chyba długościowo są takie same i można stosować obydwa. Poza tym po co takie kombinację robić ? Trzeba stosować to co jest dedykowane do danego pojazdu. A jak się chce mieć mocniejszy wozik to zmienić stilo na bravo 2.0mjtd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 9 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 > Rolki są takie same , pasek może być 1 ząb różnicy ale chyba długościowo są takie same i można > stosować obydwa. Szkoda ze w czesciach robisz a takie glupoty wypisujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 10 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 > Szkoda ze w czesciach robisz a takie glupoty wypisujesz. Szkoda ,że zakładano już takie paski i autka śmigają... lol PS: to wg Ciebie co się stanie z silnikiem autora wątku po zastosowaniu rozrządu z 150km ? (różnica tylko w 1 ząbku paska) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 10 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 > PS: to wg Ciebie co się stanie z silnikiem autora wątku po zastosowaniu rozrządu z 150km ? (różnica > tylko w 1 ząbku paska) Ilość ząbków paska nie ma wpływu na przełożenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 10 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 > Ilość ząbków paska nie ma wpływu na przełożenie. Tylko na synchronizacje chociazby, poza tym w skrajnych wypadkach jak wylezie zab na zab to nie musze mowic to zostanie z silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 10 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 > Szkoda ,że zakładano już takie paski i autka śmigają... lol > PS: to wg Ciebie co się stanie z silnikiem autora wątku po zastosowaniu rozrządu z 150km ? (różnica > tylko w 1 ząbku paska) Stanie sie to co napisalem w poscie powyzej, sprzedaj koledze pasek ze 150 do 140 i wez odpowiedzialnosc za to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 10 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 > Rolki są takie same , pasek może być 1 ząb różnicy ale chyba długościowo są takie same Nie są takiej samej długości - skoro mają ten sam profil i skok zęba/przerwy a różną liczbę zębów o jeden , to jak wiec mogą być identycznej długości ? > i można stosować obydwa. Nie można stosować ich zamiennie , chyba że ktoś sobie chce wykończyć silnik na przestawionym rozrządzie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Poza tym po co takie kombinację robić ? Trzeba stosować to co jest dedykowane do danego pojazdu. A > jak się chce mieć mocniejszy wozik to zmienić stilo na bravo 2.0mjtd bo sie da, wystarczy tylko troche praktyki a nie teoretyki z katalogu w ktorym wszystko jest jeden pies, to samo i mozna klasc a nawet gdy jest 1 zab roznicy to w koncu tylko 1 zab amortyzatory wedle katalogu tez pasuja do kazdej wersji nb, ale jak wyslesz komus amory do sporta po keyabie itp to sie lekko zdziwisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Tylko na synchronizacje chociazby, poza tym w skrajnych wypadkach jak wylezie zab na zab to nie > musze mowic to zostanie z silnika. Przekładnie,przełożenia omawiane są na poziomie szkoły zawodowej..Mylisz ilość ząbków z ich "rozstawem".Jak się zwiększy odległość między ząbkami paska/tz. się rozciągnie/to wtedy jak piszesz ząb wskoczy na ząb.Rozpracuj to na rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > amortyzatory wedle katalogu tez pasuja do kazdej wersji nb, ale jak wyslesz komus amory do sporta > po keyabie itp to sie lekko zdziwisz Nie musisz mi tłumaczyć , jeden stilomaniak już kiedyś pisał pytanie o amorki bo kupił jakieś tuningowe od wersji jtd 16v czy też abartha i mu nie podchodziły do 115km Inne zwrotnice , inne rozstawy śrub w mocowaniach , inne średnice tarcz bo inne zaciski. Miałem punto do którego 75% części było nie do tego auta , w tym amorki , zaciski , tarcze , klocki , silnik (tłoki,wał,głowica,uszczelki,wtryski,komputer,kolektor,turbo,itd...) tak więc jakieś tam pojęcie jest. Np alfa jtd 150km miała pasek 198 oraz 199 zębów w zależności od norm euro3/4 (dziwne) , w innym wypadku opisane wg numerów silnika. Wracając do tematu , po kiego grzyba robić kombinację ze zmianą rozrządu wydając na części sporo grosza skoro na dedykowanym zestawie można spokojnie śmigać a i do niego poszukać sobie kevlarowego paska rozrządu za gruby hajs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Nie musisz mi tłumaczyć to dobrze ze o tym wiesz > Wracając do tematu , po kiego grzyba robić kombinację ze zmianą rozrządu wydając na części sporo > grosza skoro na dedykowanym zestawie można spokojnie śmigać a i do niego poszukać sobie > kevlarowego paska rozrządu za gruby hajs po to by miec mocny rozrzad gotowy pod fajny remap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 Kwestia jest tego typu, że grzebię sobie nowy program i zastanawiam się czy okolice 190km i 400Nm są osiągalne bez podnoszenia raila z 1400. Z tego co się orientuję muszę zapodać ok 90mm3 paliwa co według moich wyliczeń daje duration nie przekraczające 3ms przy railu min 400bar więc chyba teoretycznie się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > to dobrze ze o tym wiesz > po to by miec mocny rozrzad gotowy pod fajny remap I ori nie wytrzyma tego ? Np dayco HT teflonowany pasek , który chyba cinek poleca. W UK bywały dawniej kevlarowe tylko cena jak pamiętam oscylowała 300-500zł Zrobicie za dużo mocy to zaraz polecą poduszki , łączniki , wahacze , opony , sprzęgło/dwumas Zrobicie 10km mniej i nic nie poleci , nie trzeba będzie kombinować z rozrządem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > I ori nie wytrzyma tego ? Np dayco HT teflonowany pasek , no to po to wymienia rozrzad na mocjniejszy zeby miec dayco ht Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 Autor tematu w kwietniu pytał mnie na priv o dayco HT (z thesis 2,4jtd), i był dostępny bez żadnych kombinacji z wymianami kółek itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 Tylko, że jest z nim problem z dostępnością i może być tak, że jak przyjdzie czas wymiany nie będę mógł go kupić. Natomiast przeróbkę można zrobić raz i później kupować łatwo dostępny ori do 150-tki. Kwestia tego czy w ogóle będę go wzmacniał zależy od tego czy seryjny rail 1400 pociągnie takie zmiany jakie mnie interesują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Autor tematu w kwietniu pytał mnie na priv o dayco HT (z thesis 2,4jtd), i był dostępny bez żadnych > kombinacji z wymianami kółek itp. Dajcie Panu numer tego paska w oryginale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Autor tematu w kwietniu pytał mnie na priv o dayco HT (z thesis 2,4jtd), i był dostępny bez żadnych > kombinacji z wymianami kółek itp. Rozumiem , że napisałeś o wersji 175KM z identycznym paskiem jak w Stilo 140KM ? W takim razie wątpliwości na pewno by rozwiał nr katalogowy tego paska Dayco teflonowanego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Bardzo łatwo go sobie sprawdzić ,ale dla leniwych 941044 , dostawy dayco ma raz w miesiącu i zapewne mały problem domawiać takie paski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > Bardzo łatwo go sobie sprawdzić ,ale dla leniwych 941044 , Ten nr znalazłem bez problemu , ale wolałem się upewnić Swoją drogą szkoda , że dopiero w katalogu Dayco jest opisany jako HT a w innych nie ma o tym ani pół słowa ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Bo chyba tylko Dayco robi teflonowane paski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Wszystkie paski wg kodu dayco z końcówką HT są teflonowane , normalne paski są H. Czy taki teflonowany coś daje ? Napewno fajniej wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Twierdzisz, że ori długo pociągnie raila 1600Bar w tym motorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > Czy taki teflonowany coś daje ? Napewno fajniej wygląda Wygląd nie jest tutaj tyle istotny co znacznie zwiększona wytrzymałość , zwłaszcza na zużycie - a to jak najbardziej pożądana cecha pasków rozrządu Info producenta odnośnie zalet pasków HT : -"Dzięki tej nowej technologii firma Dayco potrafiła zwiększyć wytrzymałość paska na zużycie wywołane zazębianiem się z kołami pasowymi (również na boku paska), a także zmniejszyć zużycie boczne spowodowane zetknięciem się boku paska z kołnierzem koła pasowego" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > Twierdzisz, że ori długo pociągnie raila 1600Bar w tym motorze? Pociagnie do momentu az sie urwie jak to bylo w modzonym chyba przez vtech mj140 ze paski nagminnie sie rwaly. No ale co ja tam wiem, dalem sie na koszty naciagnac zakladajac rozrzad ze 150 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > No ale co ja tam wiem, dalem sie na koszty naciagnac zakladajac rozrzad ze 150 na to podaje, podales co trzeba wymienic zeby miec mocny rozrzad a tu dalej gdybanie leci na calego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Paski teflonowane to tylko ori i Dayco HT (pewnie Dayco robi dla FPT). Czyli jeśli ktoś ma 1.9 150km i założy jakikolwiek zamiennik to przez raila 1600 paski powinny padać jak muchy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 mozliwe ze maja umowe, ale znaczki juz nie dayco tylko fpt na pasku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Tak pewnie jest. Dlatego założenie paska innego niż HT lub ori produkcji Dayco powinno skutkować plagą zerwanych pasków. co chyba jednak miejsca nie ma. Pod warunkiem, że w miarę często pasek jest wymieniany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Tak pewnie jest. Dlatego założenie paska innego niż HT lub ori produkcji Dayco powinno skutkować > plagą zerwanych pasków. co chyba jednak miejsca nie ma. Pod warunkiem, że w miarę często pasek > jest wymieniany. a nie przyszlo Ci do glowy ze moze ma inna wytrzymalosc? zreszta nie wiem kto kladzie zwyklasa do 150tki skoro ma bardzo dobra opcje ht, a te same paski ida na 2.4mj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Np w intercars dostępne są tylko zwykłe paski. Nawet Dayco jest tylko zwykłe a nie HT. Więc przeciętny użytkownik lub mechanik, którzy nie mają pojęcia, że są dwa typy pasków zapewne założą zwykły i auto będzie hulać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Np w intercars dostępne są tylko zwykłe paski. Nawet Dayco jest tylko zwykłe a nie HT. > Więc przeciętny użytkownik lub mechanik, którzy nie mają pojęcia, że są dwa typy pasków zapewne > założą zwykły i auto będzie hulać. nie wiem o czym mowisz bo wszedlem na 150tke na ic i jakos widze DAY94976, ktory jest ht do 150tki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Tylko, że ten wzmacniany ma końcówkę HT w numerze. A ten nie, więc jest to zwykła wersja a nie HT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Tylko, że ten wzmacniany ma końcówkę HT w numerze. A ten nie, więc jest to zwykła wersja a nie HT za duzo gdybasz w katalogach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Co nie zmienia faktu, że montując np popularne Conti lub Gatesy pasek nie jest wzmocniony i działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Co nie zmienia faktu, że montując np popularne Conti lub Gatesy pasek nie jest wzmocniony i działa. skoro opanowales wszystkie fakty to dzialaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Zbędna ironia. Wcale nie podważam sensu stosowania wzmocnionego paska. Ale faktem jest, że kilkadziesiąt procent tych silników pod różnymi postaciami JTD, CDTI itp jeździ na przeróżnych zamiennikach bez wzmocnienia. Wątpię, żeby producenci wypuszczali paski bez teflonu wiedząc, że bez wzmocnienia pękną przy takim railu. Wydaje się więc, że wzmocnienie jest przydatne lecz nie jet niezbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Dawno temu już to pisałem , 99% ludzi daje zwykłe zestawy bo nawet nie myśli o wzmacnianych. Śmigają na chipsach i nic się nie dzieje , chociaż to są 150-ki a to pewnie kosmicznie inna konstrukcja niż 140km. Pamiętam jak z 8 lat temu gadałem z danielem z ttc (taka firma tuningowa) i wtedy odradzał te silniki 140km bo pękały rolki i w tym był problem. Nowe rolki załatwiły sprawę , koniec tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 No to chyba trzeba będzie zrobić użytek z całej mapy duration Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Co nie zmienia faktu, że montując np popularne Conti lub Gatesy pasek nie jest wzmocniony i działa. Zapominasz tylko o jednym, samo cisnienie na railu to nie wszystko, robisz czipsa, dowalasz koksu, podnosisz boost a caly uklad zaworowy daje przy tym wieksze obciazenie na pasek. Zreszta dyskusja zeszla z toru zupeknie na bok, jest taka opcja na mocny rozrzad, zakladasz walisz mocny soft i jezdzisz spokojnie. Mozesz zapodac tez serie i jezdzic, moze sie uda moze nie.... Albo albo tak i wszystko, cale pitolenie pozostale jest zbedne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Dawno temu już to pisałem , 99% ludzi daje zwykłe zestawy bo nawet nie myśli o wzmacnianych. > Śmigają na chipsach i nic się nie dzieje , chociaż to są 150-ki a to pewnie kosmicznie inna > konstrukcja niż 140km. > Pamiętam jak z 8 lat temu gadałem z danielem z ttc (taka firma tuningowa) i wtedy odradzał te > silniki 140km bo pękały rolki i w tym był problem. Nowe rolki załatwiły sprawę , koniec tematu Wszystko prawda tylko, że nie wymieniają tych zwykłych pasków co 150, tylko co 80 tysięcy. Dodam jeszcze, że warstwa teflonu wewnątrz oszczedza także koła rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.