PrezesAdam Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 ...sytuacja taka, że odebrałem auto (Matiza ) ze świecącą się kontrolką hamulców, stwierdziłem brak, a właściwie bardzo niski stan płynu hamulcowego, pod ręką był tylko DOT4 i taki też wlałem. Na korku od zbiorniczka napis "USE ONLY DOT3". Jest to w jakis sposób mieszalne, czy stanie się coś złego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 wydaje mi się ze uszczelniacze może rozpuścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 > ...sytuacja taka, że odebrałem auto (Matiza ) ze świecącą się kontrolką hamulców, stwierdziłem DOT4 jest wyjątkowe. Nie wolno stosować w układach nieprzystosowanych do niego. Nie wolno mieszać z DOT3 i niższymi. Zalecałbym szybkie płukanie układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki29m Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Nic się nie stanie... Dot 3 i Dot 4 są ze sobą mieszalne. jedyna różnica w płynach to bodajże większa temperatura wrzenia o 10 stopni przy Dot 4. Aha Dot 4 uszczelek "nie zjada" i gumy nie rozpuszcza. jedynie trzeba uważać na lakier Opis z K2 1. ZWIĘKSZA BEZPIECZEŃSTWO HAMOWANIA PRZEDŁUŻA ŻYWOTNOŚĆ UKŁADU HAMULCOWEGO UNIWERSALNY DOT 4 Płyn hamulcowy 2. DOT 4 - EFEKT DZIAŁANIA DOT 4 W pełni syntetyczny najwyższej jakości płyn hamulcowy stosowany w układach hamulcowych i sprzęgłowych samochodów bardzo mocno obciążonych. 3. DOT 4 - EFEKT DZIAŁANIA Wysoka stabilność chemiczna oraz doskonałe właściwości reologiczne w niskich i wysokich temperaturach zwiększają bezpieczeństwo hamowania. Spełnia wymagania normy obowiązującej w Polsce PN-C-40005:2002, a także norm amerykańskich FMVSS 116 DOT4, SAEJ 1703 oraz posiada Certyfikat Zgodności ITS Warszawa. ZWIĘKSZA BEZPIECZEŃSTWO HAMOWANIA 4. PRZEDŁUŻA ŻYWOTNOŚĆ UKŁADU HAMULCOWEGO Jest neutralny dla uszczelnień i stopów metali stosowanych w układzie hamulcowym oraz chroni go przed korozją. DOT 4 - EFEKT DZIAŁANIA UNIWERSALNY Przeznaczony do wymiany we wszystkich typach samochodów gdzie instrukcja obsługi nakazuje stosowanie płynu DOT 4 lub DOT 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki29m Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 > DOT4 jest wyjątkowe. Nie wolno stosować w układach nieprzystosowanych do niego. Nie wolno mieszać z > DOT3 i niższymi. > Zalecałbym szybkie płukanie układu. To dotyczy raczej DOT 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 > DOT4 jest wyjątkowe. Nie wolno stosować w układach nieprzystosowanych do niego. Nie wolno mieszać z > DOT3 i niższymi. > Zalecałbym szybkie płukanie układu. Nie pomyliłeś DOT4 z DOT5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ScFuNbAnDit Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Ja w Seicento też mam wymieniony na 4 i chyba 3 wymiany zawsze 4 i nic złego się nie dzieje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 > ...sytuacja taka, że odebrałem auto (Matiza ) ze świecącą się kontrolką hamulców, stwierdziłem > brak, a właściwie bardzo niski stan płynu hamulcowego, pod ręką był tylko DOT4 i taki też > wlałem. Na korku od zbiorniczka napis "USE ONLY DOT3". > Jest to w jakis sposób mieszalne, czy stanie się coś złego? DOT3, DOT4 oraz DOT5.1 są ze sobą mieszalne. Nie należy natomiast mieszać z innymi płynów R3 oraz DOT5 (chociaż płyny R3 niektórych producentów są mieszalne z DOT3, DOT4 i DOT5.1, ale jak nie wiadomo co to to lepiej nie mieszać). Generalnie w twoim przypadku nic nie powinno się stać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Dziwne ja w Matizie od nowosci DOT 4 mialem. Dot 3 to chyba w maluchach sie lało,. Ale i tak można mieszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 19 na 20 przypadków nic się nie stanie , 20temu diabli wezmą pompę hamulcową . pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Nic się nie stanie, gorzej, jakbyś zalał dot 5 czy tam 5.1. Czwórki używałem już w favoritce i żyła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Będzie żył Ja do Dacii 1300 po 25 latach jazdy na płynie R3 zalałem DOT4 i nic się nie stało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > To dotyczy raczej DOT 5 no tak to jest jak za duzo promili we krwi. Oczywiscie macie racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > DOT4 jest wyjątkowe. Nie wolno stosować w układach nieprzystosowanych do niego. Nie wolno mieszać z > DOT3 i niższymi. > Zalecałbym szybkie płukanie układu. No chyba coś pomyliłeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > Jest to w jakis sposób mieszalne, czy stanie się coś złego? Nic się nie stanie. Można spokojnie wymienić DOT3 na DOT4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.