matadorRS Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Mam do kupienia Citroena C5 2.0 16V 2002 rok z automatem. Jak się te automaty spisują w tym aucie. Czemu jeszcze powinienem się przeglądnąć przy oględzinach, jakieś kluczowe miejsca gdzieś gnije itd? Jak sprawdzić poprawność pneumatycznego zawieszenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Mam do kupienia Citroena C5 2.0 16V 2002 rok z automatem. Jak się te automaty spisują w tym aucie. > Czemu jeszcze powinienem się przeglądnąć przy oględzinach, jakieś kluczowe miejsca gdzieś gnije > itd? > Jak sprawdzić poprawność pneumatycznego zawieszenia? Widzę Wrocław w podpisie, więc jedź z tym autem tu: http://warsztat.viw.pl/samochody/ jak nie miałeś nigdy citroena na hydro to sam możesz tylko umoczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Mam do kupienia Citroena C5 2.0 16V 2002 rok z automatem. Jak się te automaty spisują w tym aucie. > Czemu jeszcze powinienem się przeglądnąć przy oględzinach, jakieś kluczowe miejsca gdzieś gnije > itd? > Jak sprawdzić poprawność pneumatycznego zawieszenia? Wez to auto do kogos kto sie zna na Citroenach i ma Lexie, zeby sprawdzic bledy Walczy ma takie C5 z automatem, wiec pewnie wiecej bedzie mogl napisac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 i byle to nie Hpi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > i byle to nie Hpi Oznaczenie silnika EW10J4 to co to za silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Widzę Wrocław w podpisie, więc jedź z tym autem tu: > http://warsztat.viw.pl/samochody/ > jak nie miałeś nigdy citroena na hydro to sam możesz tylko umoczyć. Mam sąsiada który serwisuje Francuzy. Problem w tym ze auto jest powindykacyjne. Jest opinia rzeczoznawcy, ale wiadomo i tak trzeba samemu oglądać. Dlatego pytam gdzie zaglądać nie mając do dyspozycji warsztatu itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Oznaczenie silnika EW10J4 to co to za silnik? Zdaje sie, że to zwykłe 2,0 16v 137KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > i byle to nie Hpi A co miałeś chociaż z jedno ?? Ja miałem 2 (razem 5 lat) i złego słowa nie powiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 tak sie zdaza ze mialem ostatnio stycznosc z tym "cudem", cewka to okolice 1100zl, fajki bo nie ma w zestawie cos kolo 160zl, uszczelka kolektora ssacego okolice 240zl, masakra cenowa... Poza tym motor tak szybko jak sie pojawil tak szybko znikl z palety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > tak sie zdaza ze mialem ostatnio stycznosc z tym "cudem", cewka to okolice 1100zl, fajki bo nie ma > w zestawie cos kolo 160zl, uszczelka kolektora ssacego okolice 240zl, masakra cenowa... Poza > tym motor tak szybko jak sie pojawil tak szybko znikl z palety... Ceny rzecz względna, ile kosztują takie graty do VAGa TFSi FSi ??? grosze ?? wątpię, technologia wymaga kosztów. Cewka jest 1 i nie należała do awaryjnych, więc w porównaniu do megane gdzie leciały na potęgę po kolei wszystkie po 300-400 zł (wówczas) i tak jest tanio. HPi (kod silnika DW10 - RLZ) był kilka lat na rynku europy zachodniej, w Polsce tylko 3-4 (2001-2004) właśnie w C5 w najwyższym wypasie Exclusive. Technologicznie wyprzedził epokę o ~10 lat, niestety ówczesne komponenty (np. pompa HP MARVEY, czy elektroprzepustnica) były liche, co skutkowało mnogością akcji serwisowych (kosztami dla producenta) Był montowany w P406, C5 i P607 niestety nasze standardowe paliwa nie sprawdziły się, a rzadko kto lał V-Power czy inne lepsze, zresztą jeszcze ich wówczas nie było tyle. Kulturą pracy i dynamiką zostawiał w tyle zwykłe benzyny, spalaniem też. Nie gazował się w sposób prosty czy/i tani, wręcz w ogóle NIGDY nie występował z automatycznymi skrzyniami, tylko manualna 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Oznaczenie silnika EW10J4 to co to za silnik? EW10J4 - RFN zwykła 16v benzyna 138KM natomiast bardziej bym się obawiał tego automatu, AL4 nie należą do najlepszych skrzyń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 > A co miałeś chociaż z jedno ?? > Ja miałem 2 (razem 5 lat) i złego słowa nie powiem. Parę latu już pracuje w serwisie citroena więc wiem co pisze. Konstrukcja chyba równie nieudana jak 1,6 THP z początku produkcji. Dlatego chyba po dwóch latach wycofana z oferty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 > tak sie zdaza ze mialem ostatnio stycznosc z tym "cudem", cewka to okolice 1100zl, fajki bo nie ma > w zestawie cos kolo 160zl, uszczelka kolektora ssacego okolice 240zl, masakra cenowa... Poza > tym motor tak szybko jak sie pojawil tak szybko znikl z palety... zgadza się z tą cewką to jakaś masakra znaczy się zmiana konstrukcyjna wymusza zakup fajek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 > Wez to auto do kogos kto sie zna na Citroenach i ma Lexie, zeby sprawdzic bledy > Walczy ma takie C5 z automatem, wiec pewnie wiecej bedzie mogl napisac. Kiedy 7 lat temu wsiadłem na jeździe testowej do tego auta i pojeździłem chwilę, pomyślałem: ale muł !!. Przez pierwszy tydzień jeździłem ze skrzynią w trybie S :-) Ale ogólnie nie jest źle, trzeba się przyzwyczaić do gumowych reakcji tego automatu oraz pedału gazu. Ogólnie 4 biegi to mało, daje się odczuć braki w elastyczności tzn przy dynamicznej jeździe są duże skoki obrotów między biegami wynikające z małej ilości biegów. Ale skrzynia ma też zalety np na pierwszym biegu można w razie potrzeby pociągnąc do 50 kmh gdzie w manualach już 3 bieg wrzucają, a ostatni 4 bieg ma przełożenie 0,7 czyli dłuższe niż 5-tka w manualu, co pozwala jeździć po autostradach ciszej niż z manualna skrzynią. Silnik EW10J4 jest super, mam 210kkm, na LPG 160kkm i działa jak nowy IMO. Skrzynia potrafi sprawiac problemy, częsta jest wymiana eletrozaworów około 150kkm koszt 1000-1500 pln. Skrzynia AL4 jest dośc dobrze znana, całkowity remont (wiedza z forum gdzie inny ownerzy pisali) to typowa dla klasycznego hydraulika starej generacji cena 4000-5000 pln. Genaralnie auto jest ciche, pluszowe, bardzo komfortowe, super fotele, tapicerka, bagażnik. Genialne na dalekie podróże, 2500km w 2 dni - no problem. Nadwozie jest świetnie zabezpieczone przed korozją, jedynie tylne klapy są słabsze, najczęściej w okolicy listwy nad tablicą. Poza klapą bezwypadkowy C5 nie ma prawa mieć ani kropeczki rudej. Hydrauliczne zawieszenie IMO genialne w swojej idei i bazawaryjne, ale do 8-9 roku życia, nie jest wieczne, a na starośc zaczynają się upierdliwe problemy. Nieszczelności przewodów elastycznych i korozja sztywnych, stalowych. Auto na glebie , lowrider 7 cm nad ziemią i laweta - bezcenne doświadczenie :-) Auto technicznie jako calośc....cóż do 8 roku życia i około 170kkm super auto. Ale po tym czasie zaczęło się sypać dośc mocno. Obecnie przy 210kkm jest już mocno zmęczone IMO pomimo porządnego i terminowego serwisu. Polecam Klub Cytrynki, na autokąciku także dośc obszernie pisałem o C5 na francowatych, poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Dzięki za info. Nie wymagam od 11 letniego auta żadnych cudów. Po prostu potrzeba ojcu auto na dojazdy do Tesco i z powrotem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 > Dzięki za info. Nie wymagam od 11 letniego auta żadnych cudów. Po prostu potrzeba ojcu auto na > dojazdy do Tesco i z powrotem Wiadomo - to są auta w takim wieku, że są kupowane za 10% ceny nowego, więc cudów nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 > Czemu jeszcze powinienem się przeglądnąć przy oględzinach, Wszystkiemu. Dobrze poczytaj o tym modelu. On ma kilka newralgicznych punktów i nie jest to hydrozawieszenie. Ja jeszcze raz stawiam tezę, że C5 to fajne autko do kupienia, ale nikt o zdrowych zmysłach nie sprzedaje sprawnej C5-tki. Zatem kupić- tak, ale z rezerwą na remont zerowy. > jakieś kluczowe miejsca gdzieś gnije To autko ma jeden i tylko jeden punkt z korozją tzn ranty zagłębienia na tylną tablicę rejestracyjną - tam korozja jest pewna, ale długo jedynie powierzchowna. Poza tym absolutnie nierdzewne. Przednia maska z aluminium. > Jak sprawdzić poprawność pneumatycznego zawieszenia? Przede wszystkim z auta nie może nic cieknąć. Może się pocić. Gruchy w C5 nie zużywają się tak jak dawniejsze, ponoć nawet nie dobija się ich, chyba, ze która całkiem padnie. Wg mnie to ma się podnosic, opuszczać, być miękko i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 > Parę latu już pracuje w serwisie citroena więc wiem co pisze. Konstrukcja chyba równie nieudana jak > 1,6 THP z początku produkcji. Dlatego chyba po dwóch latach wycofana z oferty Czy THP od końca 2012 są już poprawione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Wiadomo - to są auta w takim wieku, że są kupowane za 10% ceny nowego, więc cudów nie ma. 5000-6000 PLN to chyba 5-8% nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > 5000-6000 PLN to chyba 5-8% nowego Citroen nawet 11 lat temu dawał duże upusty , mój cennikowo był warty 112 tys, firma kupiła za 90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Citroen nawet 11 lat temu dawał duże upusty , mój cennikowo był warty 112 tys, firma kupiła za 90. Tia, to co to było, że podstawa kosztowała 112kPLN Moje HPi kosztowały obie w 2001 i 2003 po ~105, a były exclusive (pierwsza ze skórą, druga z Navi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Tia, to co to było, że podstawa kosztowała 112kPLN > Moje HPi kosztowały obie w 2001 i 2003 po ~105, a były exclusive (pierwsza ze skórą, druga z Navi. SX 2.0 break automat, ale ze wszystkim z cennika co dało się domówić, więc jest bogatszy niż Exclusive, jedyne elementy których nie ma to skóra i audio JBL. Dyrektorski wóz był, stare dzieje. Kupiłem go w 2006 roku, za 34 tys czyli 3 letnie auto za 30% wartości. Utrata wartości rekordowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > SX 2.0 break automat, ale ze wszystkim z cennika co dało się domówić, więc jest bogatszy niż > Exclusive, jedyne elementy których nie ma to skóra i audio JBL. Dyrektorski wóz był, stare > dzieje. > Kupiłem go w 2006 roku, za 34 tys czyli 3 letnie auto za 30% wartości. Utrata wartości rekordowa. to zależy od jakiego Exclusive HPi exclusive ze skórą i z Color Navi VDO miało wszystko no poza (i tak miernym AL4) oraz Break więc nie dało sie już do niego dokupić więcej pakietow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > to zależy od jakiego Exclusive > HPi exclusive ze skórą i z Color Navi VDO miało wszystko > no poza (i tak miernym AL4) oraz Break > więc nie dało sie już do niego dokupić więcej pakietow Wiele Exclusiv-ów nie miało okna dachowego, navi+tel, są różne dziwne kompletacje np bez podgrzewania foteli. w każdym razie SX zawierające to co wyżej wymienione oraz dodatkowo elektryka foteli+podgrzewanie, zmieniarka, navi RT3+tel, czujnikami deszczu i świateł, ksenonami, tempomatem to rzadkość co ciekawe wszystko działa po 10 latach w konfiguratorach towarzystw ubezpieczeniowych moją wersję po VIN określają jako Prestige, do dziś nie wiem skąd im się to Prestige bierze, bo Citro zdaje się nic takiego nie produkował ?? AL4 rewelacyjne nie jest, ale złe też nie, 205 kkm i moja żyje bez generalki. 4HP20 nic lepsza nie jest, w Klubie Cytrynki kompletne remonty robili tak samo jak AL4 :-). 5 biegowe manuale to w tym samochodzie żart, są zbyt ciasno zestopniowane i przy prędkościach autostradowych na 5 w manualu sa wyższe obroty niż na 4 w AL4. Największy fakap w C5 to konstrukcja hamulca ręcznego, to nie ma prawa działać dobrze dłużej niż 2-3 lata, odstrzelił bym konstruktora tego czegoś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.