Adaźko Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 Samochód zsprowadzony z Belgii (podobny wątek tutaj, tyle, że auto z innego kraju). samochód, którym jestem zainteresowany ma taki opis: Koszt rejestracji w kraju to 500 zł recykling, 250 zł tablice, 100 zł przegląd. Sprzedający twierdzi, że ma belgijskie tablice i autem można jeździć. Jak to wyglada po kolei? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecotec Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > Samochód zsprowadzony z Belgii (podobny wątek tutaj, tyle, że auto z innego kraju). > samochód, którym jestem zainteresowany ma taki opis: > Koszt rejestracji w kraju to 500 zł recykling, 250 zł tablice, 100 zł przegląd. > Sprzedający twierdzi, że ma belgijskie tablice i autem można jeździć. > Jak to wyglada po kolei? Recykling płaci importer, ten kto sprowadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > Recykling płaci importer, ten kto sprowadza Jest jakaś podstawa prawna? Znalazlem tylko TO. Nie ma tu mowy o tym, że to sprowadzający musi uiścić tę opłatę... Ale jest i TO. Teraz pozostaje dogadać się z tym kto sprzedaje auto... Co z pozostałymi aspektami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > Recykling płaci importer, ten kto sprowadza Prawda. Ale przecież w ciemnogrodzie większość ludzi kupuje samochody bezpośrednio od Hansa Klossa, Ruuda Gullita itd. Oficjalnie to oni je sprowadzają, opłacają cło, recycling i wszystkie inne formalności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuk Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 najwazniejsze jest to, ze w Belgii ktos kto sprzedaje auto musi sie nim bujnac na przeglad techniczny przed sprzedaza. On tez pokrywa koszty przegladu, napraw itd. Jesli wsio jest ok - dostanie taki jakby certyfikat zwany Car Pass. Bez tego papierka ja bym nie kupowal.. kupujesz od prywatnej osoby czy z komisu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > Recykling płaci importer, ten kto sprowadza Tak jest, ale standardem jest że importerzy tego nie płacą, trzeba zapłacić za nich i z ich danymi na blankiecie... Polska... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > najwazniejsze jest to, ze w Belgii ktos kto sprzedaje auto musi sie nim bujnac na przeglad > techniczny przed sprzedaza. On tez pokrywa koszty przegladu, napraw itd. Jesli wsio jest ok - > dostanie taki jakby certyfikat zwany Car Pass. Bez tego papierka ja bym nie kupowal.. > kupujesz od prywatnej osoby czy z komisu? Komis... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 Autem nie można jeździć, a na pewno nie jest ważne polskie OC wykupione na belgijskie dokumenty, ostatnio o tym ostrzegaliśmy, nawet były filmiki z kontroli Policji, poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 Jakie dokumenty powinienem dostać wraz z samochodem, biorąc pod uwagę, że samochód jest na belgijskich blatach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > że samochód jest na > belgijskich blatach? Chyba blasze JEDNEJ blasze ta druga jest dorobiona przez komis. Mam auto z Belgii wiec wiem o co biega. Przy wyrejestrowaniu auta z Belgii zabierają jedn a tablicę rejestracyjną. U mnie było tak że dostałem PEŁNĄ fakturę VAT 23%. Sprzedawca przywiózł auto lorą, sam dorobił tablicę rejestracyjną i do tego wykupił OC żeby sie doturlać na przegląd i uniknąć konieczności wykupienia polskich blach próbnych. Oczywiście w razie kontroli drogowej lub jakiegoś dzwona to mogło by być różnie bo to jednak tablica bez legalizacji (nielegalna ). Ja na tych blachach jeździłem. Recykling zapłacisz Ty ale na druczku wprowadzającego auto na polski obszar celny. Inaczej WK może sie doczepić. Oczywiście wiesz że komis + faktura Vat marża to potencjalne kłopoty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Jakie dokumenty powinienem dostać wraz z samochodem, biorąc pod uwagę, że samochód jest na > belgijskich blatach? Napiszę co ja dostałem: 1. Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym 2. Dokument z Urzędu Celnego potwierdzający zapłatę akcyzy 3. Wyciąg z Centralnej Ewidencji działalności gospodarczej poświadczony za zgodnosć z oryginałem że firma mojego sprzedającego ma PKD pozwalające na handel autami. 4. Potwierdzona notarialnie faktura Vat 23% potwierdzająca że mój sprzedający(handlarz) odkupił auto (od innego handlarza) wprowadzającego na polski rynek. Generalnie to auto kupił mój sprzedawca ale na platformie aukcyjnej poleasingówek a że nie miał tam konta tylko dostęp do aukcji to musial kupić na czyjeś konto i dlatego jest tu dodatkowa faktura. 5. Faktura VAT 23% dla mnie od "mojego" sprzedającego 6. Odpis z KRS wprowadzającego auto na polski rynek 7. Tłumaczenie przysięgłe belgijskiego dowodu 8. Belgijski dowód. 9. Blankiet do wpłaty recyklingu przez wprowadzającego na polski rynek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Oczywiście w razie kontroli drogowej lub jakiegoś dzwona to mogło by być różnie bo to jednak tablica bez legalizacji (nielegalna ). Kontroli drogowej może i tak. Chociaż nie sądzę, żeby Policjanci znali wymagania co do tablic we wszystkich krajach sygnatariuszach Konwencji wiedeńskiej. Ale dzwona? Ustawa wyraźnie specyfikuje, jakie okoliczności muszą być spełnione, żeby TU mogło regresować szkodę od sprawcy... Było zresztą niedawno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Autem nie można jeździć, a na pewno nie jest ważne polskie OC wykupione na belgijskie dokumenty, > ostatnio o tym ostrzegaliśmy, nawet były filmiki z kontroli Policji, poszukaj. Jak nie znasz się i nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Jak nie znasz się i nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj To proszę pokaż wszystkim, że się mylę. Dyskutowaliśmy już o tym niedawno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Oczywiście wiesz że komis + faktura Vat marża to potencjalne kłopoty? Czemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 Szukaj hasła "wałek na VAT" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Kontroli drogowej może i tak. Chociaż nie sądzę, żeby Policjanci znali wymagania co do tablic we > wszystkich krajach sygnatariuszach Konwencji wiedeńskiej. Nie muszą znać. Jeśli auto jest wymeldowane za granicą, a w PL niezarejestrowane to 500zł mandatu i laweta jak uparciuchy się trafią z racji że taki pojazd nie jest dopuszczony do ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Chociaż nie sądzę, żeby Policjanci znali wymagania co do tablic we > wszystkich krajach sygnatariuszach Konwencji wiedeńskiej. Nie muszą. Wystarczy Belgia, Holandia, Niemcy , Włochy, Francja i Hiszpania czyli kraje skąd idzie głownie import do nas. rozmawiałem kiedyś na ten temat ze znajomą szyszką z ruchu drogowego KGP i wychodziło na to że policaje wiedzą co jest grane z kartonowymi tablicami z Włoch, dorabianą tablicą z Belgii czy żółtymi blachami z Niemiec. Ale wtedy- 4 lata temu - mieli sie nie czepiać. Taki okólnik jakiś dostali. Nie wiem jak jest teraz ale skoro jedna tablica jest podrabiana to jak myśłisz , co może zrobić policaj? A że jest podrabiana to widać od razu bo u nas jest inna czcionka niż u Belgów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuk Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 to powiem tyle - UWAZAJ podaj linka jesli mozesz do tego komisu, a tak poza tym to ta popularna 'gielde' w Antwerpii tez omijaj sprzedawcy tam (najczesciej tzw. 'ciapaci' ) znaja juz podstawy jezyka polskiego, wiec.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuk Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 kolego jemu chodzi o to jakie papiery ma dostac z autem przy zakupie - rejestracja w PL to pozniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuk Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 na pewno Car Pass czyli potwierdzenie przegladu, ktory wyglada mniej wiecej tak: potem na pewno DR: stare sa różowe, nowe sa 'zolte, zlote whatever ) plus do tego rachunek czy fakture zakupu. Wiem, ze jesli auto ma isc na eksport to musza dac tablice z zielona czcionka, wtedy nawet spuszcza z ceny pare setek. Ogolnie tez kazdy garaz musi Ci dac co najmniej pol roku gwarancji na silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.