Pipper Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Witam! Niedługo czeka mnie zabawa z przekładnią kierowniczą, 135kkm po polskich drogach, w tym na 17" nie wpływa dobrze na trwałość zawiasu i układu kierowniczego Gdzie regenerować/ kupować regenerowaną? Na czym regeneracja polega? Pozdrawiam Szymon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stnky18 Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Witam, jakie masz objawy bo chyba też mnie to czeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Regeneracja wyjdzie pewnie 300-400zł , regenerowaną nową trw kupisz pewnie za około 600zł/1200zł w aso (trzeba oddać starą) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 28 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 > Witam, jakie masz objawy bo chyba też mnie to czeka. Wahacze i amorki zdrowe, a co coś naparza ostro z przodu na nierównościach jutro jadę na dokładne przebadanie zawieszenia z przodu i układu kierowniczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 28 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 > Regeneracja wyjdzie pewnie 300-400zł , regenerowaną nową trw kupisz pewnie za około 600zł/1200zł w > aso (trzeba oddać starą) ASO odpada, pytałem i cena zaporowa Bardziej wchodzi regeneracja i tu pytanie, który zakład proponujecie? Ktoś może korzystał już z takich usług i podzieli się swoją opinią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Ja zmieniałem na przekładnię trw , ale ludzie regenerują , tylko taka pana zdzisia regenka niekiedy wystarcza na 6-12 miechów Z przodu mocno walą łączniki , efekty dźwiękowe jak przekładnia , wahacze itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 28 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 > Ja zmieniałem na przekładnię trw , ale ludzie regenerują , tylko taka pana zdzisia regenka niekiedy > wystarcza na 6-12 miechów gdzieniegdzie dają nawet 24 mce gwarancji > Z przodu mocno walą łączniki , efekty dźwiękowe jak przekładnia , wahacze itp. czyli na razie się nie spinam z wymianą przekładni, bo calutki zawias, oprócz tulejek belki tylnej, jeszcze fabryczny jest po jutrzejszych badaniach wyjdzie wszystko, bo matula ma dostać pojazd w pełni sprawny Po sezonie zmiana na fabryczne 15" latem i zimą będzie, więc zawias będzie dłużej służył niż na 17" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Ja miałem 15 cali a i tak przy 70tyś km cały przedni zawias był zmieniony (amorki,wahacze,przekładnia) Ciężki motor , słabe zawieszenie , lipne drogi w Krakowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stnky18 Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 U mnie na postoju przy szybkich ruchach kierownicą prawo-lewo coś metalicznie stuka, oprócz tego że stuk jest słyszalny to także czuć go na kierownicy, dochodzi właśnie gdzieś spod pedałów, wali coś także metalicznie podczas przejazdy przez dziury i nierówności szczególnie przy skręconych kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 > Bardziej wchodzi regeneracja i tu pytanie, który zakład proponujecie? > Ktoś może korzystał już z takich usług i podzieli się swoją opinią? Regeneracja w zasadzie mało opłacalna. Kup TRW JRM407, to jest fabrycznie regenerowana przekładnia przez TRW. Około 600-650zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 A sprawdziłeś czy to przypadkiem nie krzyżak hałasuje? Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > A sprawdziłeś czy to przypadkiem nie krzyżak hałasuje? > Pzd Witam! Po badaniu właśnie jest pacjent, przekładnia zdrowa, wahacze też, walił prawy łącznik staba a szum z kół to lewe tylne łożysko. Łącznik właśnie wymieniany na Trw, łożysko zamówione,jutro będę gmerał w garażu Pozdrawiam Szymon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Łącznik właśnie wymieniany na Trw, łożysko zamówione,jutro będę gmerał w garażu Witam, Jak mozna spytac jaki koszt lacznika z TRW bo chyba tez czeka mnie wymiana i lepiej wymieniac parami tzn prawa i lewa strona czy mozna osobno ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Heh i kto Ci pisał ,że łącznik padł ? Mało osób zdaje sobie sprawę jak mocno wali padnięty łącznik. Ja zmieniałem w czerwcu na OEM fiata (lemforder) bo były najtańsze dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marey Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Ja mam takie: http://www.ramech.pl/katalog.php?groupId...&brandId=53 Polska firma 22 zł za szt. cały metalowy. 2 lata i nic nie tłucze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Witam, > Jak mozna spytac jaki koszt lacznika z TRW bo chyba tez czeka mnie wymiana i lepiej wymieniac > parami tzn prawa i lewa strona czy mozna osobno ? u mnie padł jeden, wymieniłem jeden, koszt TRW 47pln dla mnie+ zbieżność w zakładzie, w sumie 117pln za zabawę, a łożysko Rueville mam już w bagażniku, zaraz ogarniam, koszt 148pln, wymiana - przy piwku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Heh i kto Ci pisał ,że łącznik padł ? dzięki > Mało osób zdaje sobie sprawę jak mocno wali padnięty łącznik. Ja zmieniałem w czerwcu na OEM fiata > (lemforder) bo były najtańsze dla mnie w Pandzie jak mi łączniki poleciały, to tak nie waliło jak tu, tu po prostu na........parzało okrutnie Ale już jest cisza, teraz łożysko jeszcze i nastanie cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Dla potomnych łączniki staba dają oznaki padnięcia np na wybojach takich gdzie lewe koło jest na innym poziomie niż prawe , wtedy jest szarpnięcie za łącznik i stuk Dźwiek potrafi przenosić się po całym aucie , macanie łączników u "szpeca" czy też samemu nie zawsze wskaże ich uszkodzenie. Trzeba siedzieć pod autem jak szarpaki poruszają wozem. A jak pisałem efekty dźwiękowe jakby padła każda częśc zawiasu. Dziwne bo dawniej jak mi padł łącznik to efekty stukowe były tylko na kocich łbach a teraz była na nich cisza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > u mnie padł jeden, wymieniłem jeden, koszt TRW 47pln dla mnie+ zbieżność w zakładzie, w sumie > 117pln za zabawę, Łączniki nie mają wpływu na zbieżność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Łączniki nie mają wpływu na zbieżność. Aj tam , kolega już miał zbieżność przygotowaną bo myślał ,że przekładnia do zmiany więc zrobił prewencyjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Łączniki nie mają wpływu na zbieżność. Zbieżność była wcześniej umówiona, bo nie prowadził się pojazd idealnie prosto i troszkę oponę podcięło lewą od wewnętrznej A gdzie ja napisałem, że jedno ma związek z drugim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Dla potomnych łączniki staba dają oznaki padnięcia np na wybojach takich gdzie lewe koło jest na > innym poziomie niż prawe , wtedy jest szarpnięcie za łącznik i stuk > Dźwiek potrafi przenosić się po całym aucie , macanie łączników u "szpeca" czy też samemu nie > zawsze wskaże ich uszkodzenie. > Trzeba siedzieć pod autem jak szarpaki poruszają wozem. A jak pisałem efekty dźwiękowe jakby padła > każda częśc zawiasu. > Dziwne bo dawniej jak mi padł łącznik to efekty stukowe były tylko na kocich łbach a teraz była na > nich cisza... na "równych nierównościach" też mi waliło po budzie, ale fakt, trudne do zlokalizowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Zbieżność była wcześniej umówiona, bo nie prowadził się pojazd idealnie prosto i troszkę oponę > podcięło lewą od wewnętrznej > A gdzie ja napisałem, że jedno ma związek z drugim? A czy ja twierdzę że napisałeś? Uściśliłem po prostu, żeby ktoś sobie przypadkiem nie pomyślał że po wymianie łącznika trzeba robić geometrię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > A czy ja twierdzę że napisałeś? > Uściśliłem po prostu, żeby ktoś sobie przypadkiem nie pomyślał że po wymianie łącznika trzeba robić > geometrię. Spoko, wolałem się przygotować na wymianę całego przodu zawieszeniowo i kierowniczo oczywiście miesiąc temu też waliło i na przeglądzie wszystko cacy Wymiana łożyska z tyłu - klucz 36 nasadowy i 15 minut roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Mnie kiedyś waliło i na przeglądzie w aso fiat wszystko niby spoko , miech potem przekładnia do wymiany , a wcześniej wahacze jeszcze były padnięte Akurat miałem szczęście ,że łączniki badał drugi diagnosta bo pierwszy też by nic nie wyczaił ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Mnie kiedyś waliło i na przeglądzie w aso fiat wszystko niby spoko , miech potem przekładnia do > wymiany , a wcześniej wahacze jeszcze były padnięte > Akurat miałem szczęście ,że łączniki badał drugi diagnosta bo pierwszy też by nic nie wyczaił ... no to po wymianie łożyska i łącznika 70km zrobione i nastała cisza, pojazd jedzie prosto co spowodowało, że smar w łożysku padniętym wyglądało jak kalafonia i miało konsystencję wosku pszczelego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 > co spowodowało, że smar w łożysku padniętym wyglądało jak kalafonia i miało konsystencję wosku > pszczelego? przegrzanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 30 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 > przegrzanie. ok, a powodem przegrzania: przeładowanie? za mocne dokręcenie? co jeszcze? czy pomiędzy łożyskiem a nakrętką jest jakaś gruba podkładka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 > ok, a powodem przegrzania: najczęściej klocek... z kilkoma powodami jego nie odbijania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 30 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 > najczęściej klocek... > z kilkoma powodami jego nie odbijania... po trasie koło nie jest ciepłe, a piasta ma temperaturę jak pozostałe, badałem po wymianie tarcz i klocków w czerwcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 > ok, a powodem przegrzania: najczęściej to, > za mocne dokręcenie? > czy pomiędzy łożyskiem a nakrętką jest jakaś gruba podkładka? z tyłu tak, przodu jeszcze nie rozbierałem, w ePER'ze nie widać, jest jakiś pierścień sprężysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 30 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 > najczęściej to, > z tyłu tak, czyli to samo co w Pandzie, właśnie skończyłem wymianę linek hamulcowych w swojej "taczce", są pierścienie po obu stronach łożyska > przodu jeszcze nie rozbierałem, w ePER'ze nie widać, jest jakiś pierścień sprężysty. przodu mam nadzieję nie rozbierać u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.