Mich4l Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Na początku chciałbym wszystkich przywitać Wyszukiwarka nic nie podpowiada , więc zapytam . Jaką polecicie instalacje do bmw e36 1.6i 102 kM , przebiegu jeśli wierzyć licznikowi 220 tyś , rok 95. Założenie generalnie jest proste ma być taniej i nie sprawiać kłopotów , dlatego za wszelkie sugestie dziękuje Może na początek sekwencja czy może 2 gen. na lepszym osprzęcie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 II gen i BLOS - wyjdzie sporo taniej od sekwencji, a dużo mniej problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mich4l Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 właśnie gazownik mówił , że z sekwencja mniej problemów. Możesz uzasadnić dlaczego II gen. i blos sprawi mniej kłopotów? Bo ja laikiem jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Itor Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > Na początku chciałbym wszystkich przywitać Wyszukiwarka nic nie podpowiada , więc zapytam . Jaką > polecicie instalacje do bmw e36 1.6i 102 kM , przebiegu jeśli wierzyć licznikowi 220 tyś , rok > 95. Założenie generalnie jest proste ma być taniej i nie sprawiać kłopotów , dlatego za > wszelkie sugestie dziękuje Może na początek sekwencja czy może 2 gen. na lepszym osprzęcie ? sterownik lpg tech 314, wtryskiwacze omvl reg, parownik zavoli zeta-n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Itor Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 butla do wyboru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mich4l Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Dzieki wielkie za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Dzieki wielkie za rady taniej bedzie jakas optime niz techa i tez bedzie smigac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > właśnie gazownik mówił , że z sekwencja mniej problemów. Możesz uzasadnić dlaczego II gen. i blos > sprawi mniej kłopotów? Bo ja laikiem jestem bo mając sekwencję to za jakiś czas (średnio co czytam na forum to 30.000km) zaczną się problemy z wtryskami - będziesz jeździł i bulił kasę pseudo gazownikom, którzy myślą że wiedzą a na końcu kupisz kabel i oprogramowanie i będziesz pytał się na forum ciągle jak to jak tamto. Przy sekwencji wg mnie fajne jest tylko to, że " 1. jak już rozgrzeje się silnik to nie trzeba przegazówki robić 2. jak się kończy gaz w butli to zanim zacznie auto zwalniać to przełaczy się za bene Ale powyższe (jedyne wg mnie)zalety mają wady, czyli" 1. musisz czekać żeby się rozgrzał zanim na gaz przełączy 2. nigdy, albo prawie nigdy nie zatankujesz do pełna bo nawet nie wiesz ile zostało - pprostu czujnik złapie że jest małe ciśnienie i przełączy na bene II gen. wg mnie bo: cena to ok. 1500 + 500 za BLOSa (z montażem oczywiście bo sam BLOS niecałe 400 kosztuje jak chcesz to możesz mieć kompa (jakieś tam w sumie zbędne opcje przy BLOSie) albo najzwyklejszy przełącznik (wtedy cena instali jeszcze spada - tak do ok. 1200) i przełączasz na gaz zaraz po odpaleniu (nawet przy misus 30*C) albo nawet tylko non stop na LPG (ja osobiście zawsze odpalam na NoPb - czyli tryb auto). Jakie jeszcze zalety - że masz praktycznie prawie mechaniczną instalację - jest o wiele trwalsza niż te sekwencje. Ja jakiś czas temu myślałem o kupnie i założeniu sekwencji do siebie (Astra 1.6 101KM) czyli silnik podobny jak u ciebie bo mikser robił zwężkę w dolocie i nie było czuć tych 100KM, ale jak właśnie sobiue przejrzałem archiwum + inne fora LPG to mi się odechciało - ja nie mam czasu latać przy aucie z kompem i wiecznie coś ćwiczyć. Po założeniu BLOSA autko dostało kopa jakiego mieć powinno, kosztowało mnie to jakieś 500zł wraz z regeneracją parownika kupionego na szrocie (140HP). I ostatnia kwestia, wartość sekwencji to conajmniej połaowa wartości Twego auta, a przy ewentualniej odsprzedaży nikt Ci nie da nawet 100zł więcej z tytułu że masz gaz - cena jak za inne auto z gazem lub bez - może łatwiej będzie sprzedać. Teraz to wogóle widzę modę na te sekwencje - niedawno to nawet na tym firum komuś do pandy czy punto 1.1 zalecali sekwencję - bo gazownicy to wiadomo że polecają coś co puźniej należy regularnie i drogo (wymiana listw wtryskowych + "kalibracja") serwisować - a poczytaj jakieś wątki sprzed 5-10 lat, jak dominowała instalacja II gen - ludzie jeździli po 200-300 tyskm na gazie i NIC nie naprawiali, bo auto codziennie jechało , a dziś? No właśnie. Tyle ode mnie. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Ja oczywiście też jestem za blosem we wtrysku MPI, tyle że z nieznanych mi powodów mało który gazownik chce zakładać blos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Ja oczywiście też jestem za blosem we wtrysku MPI, tyle że z nieznanych mi powodów mało który > gazownik chce zakładać blos. bo nie chce im się przerabiać dolotu, a i wiedzą że ktoś taki już raczej na naprawę nie przyjedzie. A na sekwencji prędzej czy później ale wróci A - byłbym zapomniał - przecież BLOS jest nie legalny! Przeglądu nie przejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mich4l Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 No teraz to mi umysł rozjaśniłeś Jeszcze raz wielkie dzięki Teraz tylko pozostało znaleźć jakiegoś dobrego gazownika co by nic nie zepsuł przy montażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > bo mając sekwencję to za jakiś czas (średnio co czytam na forum to 30.000km) zaczną się problemy z > wtryskami Ogólnie masz takie nastawienie do sekwencji, czy tyczy się to sekwencji w BMW ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 BLOS... tylko kto mu go wyreguluje? Zakładać sekwencję na dobrych komponentach, wymieniać na czas filtry i jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > BLOS... tylko kto mu go wyreguluje?... Jak znajdzie takiego co mu wyreguluje, to ja osobiście polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mich4l Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Co masz na mysli? Z tego co zdazylem wyczytac w literaturze to regulacja nie jest jakims wyczynem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Co masz na mysli? Z tego co zdazylem wyczytac w literaturze to regulacja nie jest jakims wyczynem Kręcenie jedną srubką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Ogólnie masz takie nastawienie do sekwencji, czy tyczy się to sekwencji w BMW ? Ogólnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Kiedyś myślałem o Blosie w swoim wozie, ale jakoś zawsze hamowała mnie cena zestawu, no i kwestia regulacji. Odkąd pamiętam cena zawsze oscylowała w koło kwoty 400 pln przez tyle lat - a już powoli kończy mi się homologacja na butle. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Kręcenie jedną srubką Ja miałem 3 śrubki do kręcenia: 1. do obejścia slita (zmiana dawki na wolnych obrotach) 2. do przesuwania slita (zmiana dawki w całym zakresie) 3. do przesuwania membrany - używana do regulacji w razie problemów z przechodzeniem z wolnych obrotów do obrotów roboczych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mich4l Napisano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Nawet w tym przypadku temat chyba do ogarniecia. Ma byc proste i nie utrudniac zycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Kiedyś myślałem o Blosie w swoim wozie, ale jakoś zawsze hamowała mnie cena zestawu, no i kwestia > regulacji. > Odkąd pamiętam cena zawsze oscylowała w koło kwoty 400 pln przez tyle lat - a już powoli kończy mi > się homologacja na butle. bo dobre rzeczy trzymają cenę P.S. do jednopunktowego wtrysku nie warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Ogólnie masz takie nastawienie do sekwencji, czy tyczy się to sekwencji w BMW ? a jeżeli jeszcze uważasz, że zmyślam/przesadzam to powiedz czemu w tym wątku koleś mający sekwencję chce założyć BLOSa. Można czytać tylko od 03/09/2013 18:34 A tu kolejny post kolegi w sprawie sekwencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Jak znajdzie takiego co mu wyreguluje, to ja osobiście polecam Ja też. Choć to rozwiązanie mimo że do bólu proste nie jest niestety legalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > P.S. do jednopunktowego wtrysku nie warto Wiesz jak ja się interesowałem tym rozwiązaniem, to wiele osób polecało nawet do monowtrysku, ale to było jakieś 7 lat temu. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Ja też. Choć to rozwiązanie mimo że do bólu proste nie jest niestety legalne. Wystarczy na wężu z parownika założyć wypatroszonego krokowca z wtyczką i kawałkiem kabli schowanych w peszle i jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Wiesz jak ja się interesowałem tym rozwiązaniem, to wiele osób polecało nawet do monowtrysku, ale > to było jakieś 7 lat temu. ale u Ciebie średnica przepustnicy i miksera jest niemalże identyczna - co innego w MPI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Jak by ktoś się zastanawiał jaką średnice ma gardziel blosa to wyczytałem gdzieś, że to równowartość zwężki fi 45mm , a można ją jeszcze trochę podszlifować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Jak by ktoś się zastanawiał jaką średnice ma gardziel blosa to wyczytałem gdzieś, że to równowartość zwężki fi 45mm , a można ją jeszcze trochę podszlifować. Ale w BLOSie nie tylko chodzi o to, że mniej zwęża od miksera, ale także o to, że pod wpływem podciśnienia w kolektorze klapa w BLOSie otwiera się bardzo szybko i w dodatku zawartość mieszanki paliwowo-powietrznej w klabie BLOSa od razu trafia do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Wystarczy na wężu z parownika założyć wypatroszonego krokowca z wtyczką i kawałkiem kabli schowanych w peszle i jest Miałem BLOSa z "komputerem" AL604 na wężu ustawionego i działającego na stałe. Podczas przyspieszania już po chwili mieszanka była właściwa, a podczas jazdy ze stałą prędkością praktycznie cały czas ... W stosunku do jazdy bez komputerka nie odczułem żadnej różnicy. Z komputerkiem jest lepiej dla silnika i jest w pełni legalnie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mich4l Napisano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Czyli BLOS + krokowiec i komp ? W mpi też to się sprawdza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Czyli BLOS + krokowiec i komp ? W mpi też to się sprawdza? Wiem, że wielu tego nie pochwala, ale ... Według mnie im prostszy komputer lpg do BLOSa, tym lepiej - zdrowiej dla silnika, a i instalacja jest legalna. Prosty komputer po aby odpalać na lpg - jedyny problem to membrany parownika i zamiast po 100 tys. trzeba będzie je wymienić po 80. Odpalanie na BLOSie przy -20 to też nie problem, a przecież o oszczędności tutaj chodzi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 > Wiem, że wielu tego nie pochwala, ale ... > Według mnie im prostszy komputer lpg do BLOSa, tym lepiej - zdrowiej dla silnika, a i instalacja > jest legalna. > Prosty komputer po aby odpalać na lpg - jedyny problem to membrany parownika i zamiast po 100 tys. > trzeba będzie je wymienić po 80. no nie wiem, ja regenerowałem swój parownik jak miał przejechane prawie 200kkm i fakt membrana na mała w swzczególności miała już pęknięcia - ale ja też odpalam na benie tylko, idę (zimą) otworzyć bramę, wyjeżdżam, zamykam bramę i już na gaz przełączam. Koszt membran wyniósł dokładnie 49,50 z przesyłką (oryginalne) bo zamiennik był tańszy, robota śmieszna i na kolejne 100-150kkm spokój. Ciekawe ile wtrysków w sekwencji należałoby już wymienić przy takim dystansie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 > Czyli BLOS + krokowiec i komp ? W mpi też to się sprawdza ? słuchaj, jak chcesz się bawić (albo móc się bawić) to możesz założyć sobie jakieś bingo-s tylko zamiast miksera daj BLOSa i 100% legal - ALE pamiętaj, że np. kiedyś może skończyć się (zużyć/zepsuć) sonda lambda i nawet we współpracy z BLOSem krokowiec może np. bardzo ograniczyć dopływ gazu i będzie muł - wówczas wystarczy "tylko" wymienić sondę (ok. 150zł) i jest OK. Pamiętaj też, że te krokowce niestety też się psują - można to zaobserować jak po gwarancji na instalkę auto ma założoną II gen. i ręczny register - zobacz sobie ile kosztują te krokowce. I na koniec pytanie, po co to wszytsko? Dla zasady? Czy żeby zwiększyć prawdopodobieństwo, że coś się zepsuje? Pozdro O - tu masz całą prawdę o trwałości wtryskiwaczy - przeczytaj opis aukcji , co ciekawe jest to ogłoszenie z giełdy na tym kąciku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mich4l Napisano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Głównie chodzi o to żeby ograniczyc ewentualne awarie. Gdybym chcial zwiekszyc ryzyko pojechal bym do pierwszego lepszego warsztatu i powedzial panie byle jezdzilo a jednak to auto ma jeszcze troche przejechac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > A - byłbym zapomniał - przecież BLOS jest nie legalny! > Przeglądu nie przejdzie a możesz laikowi wytłumaczyć dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > a możesz laikowi wytłumaczyć dlaczego? W środę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.